silloin kun sitä vähiten ansaitsemme. Onko mitään ajatuksia miten se voisi toteutua myös heitä kohtaan, jotka täällä aiheuttavat pahaa mieltä? Voi pyhät henget ja hengettömät, kun olisi ihana lukea täällä dialogia. Sitä varten tämä luultavasti on perustettu, luulen mä.
rakkautta tarvitsemme eniten
7
109
Vastaukset
Niinpä. Aivan samaa olen itse ajatellut näinä viime viikkoina. Onko tosiaan niin, että me ihmiset emme osaa toisiamme rakastaa ja edes yrittää ymmärtää. Joudun ainakin itse tunnustamaan, että ymmärrykseni ei riitä silloin kun keskustelussa loukataan toisia tai pidetään yllä "viholliskuvia" toisista ihmisistä. Aito lähimmäisyys, sellainen mistä Jeesus puhui Laupias samarialainen kertomuksessa, tahtoo oikeassa olemisen kiihkeydessä meiltä unohtua. Varmaan dialogi voisi onnistua sillloin, kun kaksi keskutelevaa osapuolta alkaisi kuunnella toistaan sensijaan, että miettisi vain omaa oikeassa olemistaan.
Merja Lampila, pappi- nimimerkki varattu
Mistä se oikeassa oleminen voisi johtua? Minusta yksi vaihtoehto on se, että jos ei ole oikeassa, on väärässä, joka taas painaa itsetuntoa alas tai tekee ihmisestä haavoittuvan.
Vuosia erilaisilla nettifoorumeilla enemmän ja välillä vähemmän mukana olleena olen pannut merkille, että ajalla on tietty merkitys. Nimittäin loanheittoon ja saarnaamiseen kyllästytään ajan myötä, ja asiallisuutta tulee tilalle.
Dialogi on oikeaa keskustelua, siis sellaista, jossa otetaan toinen huomioon ja vähintäänkin halutaan ymmärtää eri tavalla ajattelevaa. Netissä dialogi on vaikempaa kuin kasvotusten, täällä nimimerkkien takana kynnys purkaa omaa pahaa oloa tai saarnata vain omaa sanomaa on matalampi. Kuitenkin olen kokenut, että keskusteluun pyrkiminenkin on arvokasta ja suurin osa ihmisistä toivookin juuri sitä :)
jarmo pastori- nimimerkki varattu
Oletko huomannut palstan siistiytyneen. Nyt on kulunut jo pieni tämän avaamisesta.
Toiseksi, minusta täällä voi dialogia syntyä juuri siksi, kun saa lukea lukemasta päästyään ja yrittää ymmärtää toista. Voi myös miettiä sanomaansa ja vasta sitten julkaista. Totta varmaan se, että omaa pahaa oloa täällä moni purkaa. Toivottavasti heitä helpottaa.
- Kristinuskon kirja.
Elämän tarkoitus on elämän rikkaus, jonka saamme lähimmäisen rakkaudesta, johon kuuluu Korkeimpaan uskovilla myös rakkaus Häneen. Jeesus sanoi lähimmäisen rakkaudesta " siinä on kaikki laki ja profeetat ".
Miten se toimii jokapäiväisessä elämässä on kunkin ihmisen henkilökohtaisen elämänkatsomuksen rohkeus lähestyä myös pahaa mieltä aiheuttavia kanssaihmisiään. Yksinäisyys, sairaus, useat eri elämän kohtalot tarvitsevat lähimmäisen tukea, rakkautta. Me olemme kaikki erittäin tärkeitä " Luojan " luomia.
Annetaan arvo, rakkaus, muille, niin me saamme sen myös itsellemme.Niin, itse olen tosi rakkausmies. Rakkautta kaipaan ja haluan antaa ja paljon. Siinä on sellainen puoli, että mulle ei riitä Jumalan rakkaus, vaan haluan tuntea konkreettisesti kosketuksen avulla rakkautta.
Tällä palstalla en koe rakkautta olevan paljonkaan, ainakin niillä missä itse olen ollut aktiivisena on vallalla suuri ja synkkä viha. Mutta aina on joitakin inhimillisiä ihmisiä joukossa, kirkon edustajiakin. Mutta en tiedä odotinko edes saavani rakkautta täältä tai antaisinko. Mulle tuntuu riittävän rakkaus mieheni kanssa.- nimimerkki varattu
helsinkijokkeri kirjoitti:
Niin, itse olen tosi rakkausmies. Rakkautta kaipaan ja haluan antaa ja paljon. Siinä on sellainen puoli, että mulle ei riitä Jumalan rakkaus, vaan haluan tuntea konkreettisesti kosketuksen avulla rakkautta.
Tällä palstalla en koe rakkautta olevan paljonkaan, ainakin niillä missä itse olen ollut aktiivisena on vallalla suuri ja synkkä viha. Mutta aina on joitakin inhimillisiä ihmisiä joukossa, kirkon edustajiakin. Mutta en tiedä odotinko edes saavani rakkautta täältä tai antaisinko. Mulle tuntuu riittävän rakkaus mieheni kanssa.Kun vähiten ansaitset, eniten tarvitset. Kun vähiten tarvitset, eniten ansaitset. Voisiko noin ajatella???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448369Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462318Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262162- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811687- 341546
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081103Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai16917