Mahtaako mistään saada valmiiksi laminoitua karttaa nuuksioon? Toi mun Nuuksion Retkeilyopas & kartta on menny puolesa vuodessa todella huonoon kuntoon, vaikka on toiselta puolelta laminoitu.
Valmiiksi laminoitu Nuuksion kartta
5
1025
Vastaukset
- karrrrtuuriiii
Alkuperänen kartta kunnossa kun otan aina kopion himassa siltä alueelta,johon olen menossa ja puidän kopiotakin minigrip-pussissa.
Vinkkinä vastasen varalle.
Vaatii tietty kopiointiominaisuudella varustetun tulostimen... - Nuuksioon...
Nuuksio kestokartta
http://www.karttakauppa.fi/workspace.client_organization/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=F200220 - räähkänäinen
Anteeks on pakko.. Tartteeko Nuuksiossa karttaa? Mihin? Polkuja ja opasmerkkejä on joka paikka täynnä, ja jos niiltä eksyy niin odottelee puolisen tuntia ja aina joku tulee piknik-varusteilla kertomaan missä olet... Kerran luulin olevani vähän syrjemmässä niin ei, vastaan tuli nuorisoporukka joka raahas kaljakoria umpimettässä. Sauvakävelijöille saa antaa tilaa jos menee omasta mielestään vähän pienempää polkua pitkin ja nuotiopaikkoja saa siivota melkein joka kerta kun haluaa tulille, olkoon sitten kesä tai talvi..
No pyydän anteeksi hiukan kärkevää kirjottelua, mutta itelle Nuuksio on nykyään turistirysä ja hieno luonto alkaa olla raiskattu ja sotkettu ja roskattu siihen malliin, että en oo halunnu ennää käyä.
No jos nautti nii mikä ettei, ei vaa oo miulle.- Nuuksioon...
On monta syytä miksi karttaa tarvitaan, vaikka liikkuisit alueella jossa asut. Jos nyt haluat tietää mihin mä sitä karttaa tarvitsen, niin esim. suunnistukseen. Koitappa itse löytää ne rastit ilman karttaa, kun on hankalaa tuon maastokartankin kanssa. Varsinkin pimeällä.
Kartasta saa myös näppärästi koordinaatit esim. pelastussuunnitelmaan jos satut viemään ryhmää sinne patikoimaan. IPhoneen ei näissä asioissa kannata luottaa. ;)
Ja kyllä sinne Nuuksioon pystyy eksymään. Jopa itsekin olen hukannut välillä hetkeksi paikan, kun öisin on suunnistanut. Toki asutukseen törmää aina jossain vaiheessa. Kokematon turisti helposti, jos poikkeaa polulta.
Kartta&kompassi on retkeilijän perusvälineitä. Suosittelen harjoittelemaan näillä tutussa ympäristössä, niin onnistuu sitten helpommin siellä vaelluksella. - 17+13
Taas niin tyypillinen espoolainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389