Pystyykö autokoulua vaihtamaan?

jokuvaan..

En nyt tässä jaksa alkaa kertoilemaan mitään syitä, mutta toivoisin saavani vastauksen siihen, että pystyykö autokoulua vaihtamaan kesken kaiken? Tilanne on se, että minulla olisi pari ajotuntia vielä jäljellä tietysti harjoituskirjalliset, kirjalliset ja inssi.Teoriat olen käynyt kokonaan.. Niin ja joudun kyllä ottamaan varmaan aika montakin ylimäärästä ajotuntia lisää, kun en ole pitkään aikaan ajanut. Eli siis autokoulu jäi kesken (olen käynyt siellä viimeksi talvella), mutten haluaisi tuolla samassa autokoulussa jatkaa vaan käydä sen jossain toisessa koulussa loppuun, kortin todellakin haluan saada :)

Onko tämä mahdollista? Tiedän että kuulostaa tosi tyhmältä, mutta minulla on syyni, joita en jaksa alkaa kertoilemaan. Tuonne autokouluun, jossa aikaisemmin olen ollut, olen tietenkin jo kuvan, lääkärintodistuksen ym. toimittanut. Pystyisinkö siis vaihtamaan autokoulua? Ja en haluaisi ottaa itse mitään yhteyttä tähän entiseen autokouluun. Ei se sinällään ongelma ole vaikka joutuisin uuden lääkärintodistuksen ym. hankkimaan. Ja maksaisikohan tälläinen vaihdos sitten paljon ylimäärästä? Tuon autokoulun olen siis maksanut jo kokonaan. Jos nyt vaihtaisin autokoulua niin riittäisikö se, että maksaisin ne ajotunnit mitä tarvitsisin tietenkin kirjalliset ja inssin vai pitäisikö alkaa paljon ylimäärästäkin makselemaan?

Tiedän että kuulostaa varmasti tyhmältä autokoulun vaihtaminen ja ajattelette, ettei vanhassa autokoulussa voi olla mitään niin suurta vikaa, että sitä pitäisi vaihtaa ja ettei ratkaisu ole siinä, että autokoulua vaihtaisin. Syitä en todellakaan jaksa alkaa kertoilemaan, mutta ei sinällään autokoulussa tai opettajissa vikaa ollutkaan, mutta en todella tahtoisi mennä sinne enää vaan suorittaa autokoulun jossain toisessa paikassa loppuun. Tuntuu muuten, että koko ajokortti jää saamatta ja se olisi todella ikävää, sillä haluan sitä paljon ja olisi muuten mennyt ihan mielettömästi rahaa hukkaan.

Mutta ne jotka jotain tästä hommasta tietävät ja miten se käytännössä tapahtuu niin vastailkaa. Kiitos paljon jo etukäteen :)

7

1316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaan..

      vielä tuli sekin mieleen, että pitäisihän sekin todistaa, että olen käynyt teoriat ja melkein kaikki pakolliset ajotunnitkin. Mitenhän se sitten kävisi? Itse en tähän vanhaan autokouluun haluaisi ottaa yhteyttä eli uuden autokoulun sitten pitäisi ottaa sinne yhteyttä, tuskin todistaminen muuten käy?

      • Aikuisopiskelija

        Olen samassa tilanteessa kanssasi. Kertokaa ihmeessä joku kokemuksianne?! Mulle ainakin edellisessä autokoulussa vttuiltiin niin ankasti, että pois on päästvä. Luottamus on kokonaan mennyt.Itse pelkän, että autokoululla repivät laput, jotka ovat todisteena suorittamistani ajotunneista ja teoriakokeesta! Onkohan heillä edes velvollisuutta antaa papereita minulle?

        Kiitos vastauksistanne!


      • -K
        Aikuisopiskelija kirjoitti:

        Olen samassa tilanteessa kanssasi. Kertokaa ihmeessä joku kokemuksianne?! Mulle ainakin edellisessä autokoulussa vttuiltiin niin ankasti, että pois on päästvä. Luottamus on kokonaan mennyt.Itse pelkän, että autokoululla repivät laput, jotka ovat todisteena suorittamistani ajotunneista ja teoriakokeesta! Onkohan heillä edes velvollisuutta antaa papereita minulle?

        Kiitos vastauksistanne!

        Eli otat rohkeasti nyt yhteyttä sinne autokouluun josta haluat vaihtaa pois. Kerrot heille että vaihdat autokoulua (syyllä heille ei pitäisi olla mitään väliä) niin he antavat sinulle tutkintotodistuksen johon on merkitty ajetut ajokerrat, käydyt teoriatunnit, pimeänajo ja teoriakoe jos edellä mainitut ovat suoritettuna. Sekä myös kopion opetuskortista.

        Jos olet maksanut autokouluun koko kurssin ja sinulta puuttuu nyt vaikka 6ajokertaa niin autokouluhan on velvoitettu maksamaan sinulle ne 6ajokertaa takaisin jos et niitä heillä tule ajamaan.

        Uutta lääkärintodistusta sun muuta et joudu hankkimaan jos ajokorttilupasi olet poliisille toimittanut ja se on vielä voimassa. Jos ajokorttilupa on vanhentunut niin uuden autokoulun kautta hoidat ajokorttiluvan taas kuntoon ja siihen tarvittavat liitteet. Suosittelen että otat siihen uuteen autokouluun mihin haluat siirtyä yhteyttä niin he kyllä kertovat mitkä paperit, liput ja laput tarvitset mistäkin.


      • kerrankin näin
        -K kirjoitti:

        Eli otat rohkeasti nyt yhteyttä sinne autokouluun josta haluat vaihtaa pois. Kerrot heille että vaihdat autokoulua (syyllä heille ei pitäisi olla mitään väliä) niin he antavat sinulle tutkintotodistuksen johon on merkitty ajetut ajokerrat, käydyt teoriatunnit, pimeänajo ja teoriakoe jos edellä mainitut ovat suoritettuna. Sekä myös kopion opetuskortista.

        Jos olet maksanut autokouluun koko kurssin ja sinulta puuttuu nyt vaikka 6ajokertaa niin autokouluhan on velvoitettu maksamaan sinulle ne 6ajokertaa takaisin jos et niitä heillä tule ajamaan.

        Uutta lääkärintodistusta sun muuta et joudu hankkimaan jos ajokorttilupasi olet poliisille toimittanut ja se on vielä voimassa. Jos ajokorttilupa on vanhentunut niin uuden autokoulun kautta hoidat ajokorttiluvan taas kuntoon ja siihen tarvittavat liitteet. Suosittelen että otat siihen uuteen autokouluun mihin haluat siirtyä yhteyttä niin he kyllä kertovat mitkä paperit, liput ja laput tarvitset mistäkin.

        Suorastaan täydellinen vastaus kysymykseen muutaman postauksen jälkeen, eikä edes yhtään s24-peeloa ehtinyt väliin spedeilemään.


      • jokuvaan..
        -K kirjoitti:

        Eli otat rohkeasti nyt yhteyttä sinne autokouluun josta haluat vaihtaa pois. Kerrot heille että vaihdat autokoulua (syyllä heille ei pitäisi olla mitään väliä) niin he antavat sinulle tutkintotodistuksen johon on merkitty ajetut ajokerrat, käydyt teoriatunnit, pimeänajo ja teoriakoe jos edellä mainitut ovat suoritettuna. Sekä myös kopion opetuskortista.

        Jos olet maksanut autokouluun koko kurssin ja sinulta puuttuu nyt vaikka 6ajokertaa niin autokouluhan on velvoitettu maksamaan sinulle ne 6ajokertaa takaisin jos et niitä heillä tule ajamaan.

        Uutta lääkärintodistusta sun muuta et joudu hankkimaan jos ajokorttilupasi olet poliisille toimittanut ja se on vielä voimassa. Jos ajokorttilupa on vanhentunut niin uuden autokoulun kautta hoidat ajokorttiluvan taas kuntoon ja siihen tarvittavat liitteet. Suosittelen että otat siihen uuteen autokouluun mihin haluat siirtyä yhteyttä niin he kyllä kertovat mitkä paperit, liput ja laput tarvitset mistäkin.

        Onko mahdollista kuitenkin, että uusi autokoulu ottaisi vanhaan yhteyttä ja pyytäisi kaikki tarvittavat todistukset, koska itse en haluaisi olla missään yhteyksissä vanhaan autokouluun?


      • kkssmsm
        jokuvaan.. kirjoitti:

        Onko mahdollista kuitenkin, että uusi autokoulu ottaisi vanhaan yhteyttä ja pyytäisi kaikki tarvittavat todistukset, koska itse en haluaisi olla missään yhteyksissä vanhaan autokouluun?

        Voi kiesus sun kanssasi! Uskallatko yksin käydä ulkona? Miten uskalla surffata netissä, operaattorin setä tai täti voi nähdä mitä kirjoitat? Uskallatko elää?

        Herää nyt jumalauta, tää on sun elämä eikä kenenkään muu! Sinä maksat autokoulun henkilökunnan palkan, ja SINÄ päätät miten asiat hoidetaan!

        HERÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!


      • Anonyymi
        kkssmsm kirjoitti:

        Voi kiesus sun kanssasi! Uskallatko yksin käydä ulkona? Miten uskalla surffata netissä, operaattorin setä tai täti voi nähdä mitä kirjoitat? Uskallatko elää?

        Herää nyt jumalauta, tää on sun elämä eikä kenenkään muu! Sinä maksat autokoulun henkilökunnan palkan, ja SINÄ päätät miten asiat hoidetaan!

        HERÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!

        Muistitko ottaa aamulla lääkkeesi? Päivystävä lääkäri käytettävissä muista se, jos tarvitset uusia ja tehokkaampia lääkkeitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe