kuivahtanut palsta

liisukka.

on tämäkin palsta kuivunut ihan säälittäväksi.
Pitäisikö laittaa Suomi24:selle viestiä, että lakkauttakaat tämä palsta oitis.
Eihän körteilläkään ole omaa palstaa!

20

372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinkö?

palsta liikaa vl-pedofiliaa ja muita vl-törkeyksiä?

• uytj,n

ei ole helppoa palvella marttia luterilaisten talutusnuorassa roikkuen rikolisessa yhteisössä jossa epäjumalan tahto ja sana merkitsee enemmän kuin mitä Jeesus Omalla Sanallaan opetti!

herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen KÄSKY:

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

HUOMAA pilkun (,) paikka! tuossa tehdään herrasta (epä)jumala jolle ei saa olla kilpailijoita, ei edes Jumala tai Jeesus!!!

Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistama sama TIETO on näin:

(Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)

3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

KUMPI ON OMIA USKOVAISIA, PIKKU LAPSIAKIN NOITAROVIOILLA TAPPANEEN RIKOLLISEN JÄRJESTÖN PÄÄPIRU??

• turmioon

Turmelukseen syöksevä päätös julkaistiin Kirkolliskokouksessa. Nyt lipsuu Pyhän Raamatun sanasta jo moni.

• jhgfytre5

ja niitä riivaajia kirkoilla riittää!
        riivaajia pois ajavat Jeesuksen opetuslapset on rikollisen kristinuskon toimesta tapettu ja poltettu noitarovioilla.

• Ei tainnut onnistua

Keskity palstan aiheeseen, älä palstan rääpimiseen.

Katsohan, mitä Eniron uusimman palstatyperöinnin jälkeen löytyy 'herätysliikkeiden' alta!

• Leksa-Veksa

Ainoa vika tässä on, kun oikeat uskovaiset osallistuvat niin harvalukuisina. He eivät usakalla, eivätkä osaa pohdiskella uskonasioita sillai kuten minä. Saisinpa samanlaisen pohdiskelijan kaveriksi, niin olisi rattoisampaa ja kukaties uskoakin vahvistavaa, kun saisi täysin estoitta puhua epäilyksistään.

• monet ovat yrittä-

neet palstoilla, mutta huonostihan siinä on käynyt. sinullakin on jo nuo kasvamisen merkit: ..."eivät uskalla eivätkä osaa..." sinä siis osaat. pahempi juttu.

• Täsmennys

**Ainoa vika tässä on, kun oikeat uskovaiset osallistuvat niin harvalukuisina.**

aitoja uskovaisia vai "vain me" -vl-valehtelijoita?

• Henkes valo suo-
        monet ovat yrittä- kirjoitti:

neet palstoilla, mutta huonostihan siinä on käynyt. sinullakin on jo nuo kasvamisen merkit: ..."eivät uskalla eivätkä osaa..." sinä siis osaat. pahempi juttu.

Leksa tuota sinun suhteellisuudentajuasi....
        Etkö todella ole huomannut , mistä johtunee, ettei " oikeita" vl- uskovaisia juuri täällä kirjoittele.

Katsoppa taas kerran uudelleen noita eri ketjuja, jos niissä joku oikea vl asiallisesti esittää kantansa, minkälaisen vastaanoton kommentit saavat.
        Vastauksena tulee useinkin ketju täyteen " tuo on Saatanan oppia", --"oot perkeleestä", "SRK on saatanasta"--- jne,jne... (Luehan vaikka tätä ketjua alemmaksi... malliksi..)

Tutkipa vaikka Melperin kirjoittelua..
        Toivon, että sinun ymmärrys lopulta aukenee näkemään oikeat syyt, ---- >> on mahdotonta käydä asiallista keskustelua täällä nykyään. Sama ,kuin tuuleen huutaisi. Vain pilkkaajat päivystää täällä, on lähes totuus palstasta.

Muuten, Leksa sinun kommenttisi oli AIKA lailla itseäsi- ymmärrystäsi korostava ?? >>
        lainaus:
        " He eivät usakalla, eivätkä osaa pohdiskella uskonasioita sillai kuten minä. "

• kin asi-
        Henkes valo suo- kirjoitti:

Etkö todella ole huomannut , mistä johtunee, ettei " oikeita" vl- uskovaisia juuri täällä kirjoittele.

Katsoppa taas kerran uudelleen noita eri ketjuja, jos niissä joku oikea vl asiallisesti esittää kantansa, minkälaisen vastaanoton kommentit saavat.
        Vastauksena tulee useinkin ketju täyteen " tuo on Saatanan oppia", --"oot perkeleestä", "SRK on saatanasta"--- jne,jne... (Luehan vaikka tätä ketjua alemmaksi... malliksi..)

Toivon, että sinun ymmärrys lopulta aukenee näkemään oikeat syyt, ---- >> on mahdotonta käydä asiallista keskustelua täällä nykyään. Sama ,kuin tuuleen huutaisi. Vain pilkkaajat päivystää täällä, on lähes totuus palstasta.

Muuten, Leksa sinun kommenttisi oli AIKA lailla itseäsi- ymmärrystäsi korostava ?? >>
        lainaus:

aa!!! !!!

• Henkes valo suo- kirjoitti:

lainaus:

"Todella usein siitä, miten vl- uskovaiset ymmärtävät--- opettavat raamatun pohjalta."

noin törkeästi!

Vl-opetus on niin kaukana Raamatun opeista kuin itä on lännestä.

• jepsaus

Olet leksa eksynyt järkeilyn tielle.Mihin on jäänyt lapsenkaltainen usko.
        Luulin sinua ensin feikiksi,kun pohdiskelit niin ahkerasti . sanavarastoa ja mielikuvitusta sinulla kyllä tuntuu riittävän.

• tulimerentiernapoika
        Melperi1 kirjoitti:

"Todella usein siitä, miten vl- uskovaiset ymmärtävät--- opettavat raamatun pohjalta."

noin törkeästi!

Vl-opetus on niin kaukana Raamatun opeista kuin itä on lännestä.

"Vl-opetus on niin kaukana Raamatun opeista kuin itä on lännestä. "

On helppo olla kanssasi samaa mieltä.

• Leksa-Veksa
        jepsaus kirjoitti:

Olet leksa eksynyt järkeilyn tielle.Mihin on jäänyt lapsenkaltainen usko.
        Luulin sinua ensin feikiksi,kun pohdiskelit niin ahkerasti . sanavarastoa ja mielikuvitusta sinulla kyllä tuntuu riittävän.

Olen järkeillyt aina kehdosta saakka. Jo vauvana aloin järkeillä, sillä vauvoillahan sanotaan jo olevan uskon.
        Haluan järkeillä niin kauan, kun itse vielä ymmärrän jotakin. Sitten kun en enää ymmärrä, muuttuu uskoni taas lapsenuskoiseksi. Mutta tämä on niin hauskaa ja mielenkiintoista. Olen aina ollut kiinnostunut historiasta. Kirkkohistoriaa pitäisi seurapuheissa enemmän tuoda esiin, niin kuulijat saisivat selkoa uskolleen, miksi lapsikaste on ainoa oikea ja miten helvetistä on opetettu eri aikoina.

Ei auta, vaikka olen käsittänyt parannuksen armon, samana pöliskönä pysyn. Haluaisin saada seurapuheista kunnollisia vastauksia kysymyksiimme, ei mitään liturgioita.

Mutta olin todella kiinnostunut uskonnon historiasta alakoulusta asti. Vastauksia ei vaan siihen aikaan ollut helppo saada, niinkuin nyt täältä netistä. Aina vaan on tarjottu sitä samaa: usko vaan ja sillä sipuli!

• jepsaus
        Leksa-Veksa kirjoitti:

Olen järkeillyt aina kehdosta saakka. Jo vauvana aloin järkeillä, sillä vauvoillahan sanotaan jo olevan uskon.
        Haluan järkeillä niin kauan, kun itse vielä ymmärrän jotakin. Sitten kun en enää ymmärrä, muuttuu uskoni taas lapsenuskoiseksi. Mutta tämä on niin hauskaa ja mielenkiintoista. Olen aina ollut kiinnostunut historiasta. Kirkkohistoriaa pitäisi seurapuheissa enemmän tuoda esiin, niin kuulijat saisivat selkoa uskolleen, miksi lapsikaste on ainoa oikea ja miten helvetistä on opetettu eri aikoina.

Ei auta, vaikka olen käsittänyt parannuksen armon, samana pöliskönä pysyn. Haluaisin saada seurapuheista kunnollisia vastauksia kysymyksiimme, ei mitään liturgioita.

Mutta olin todella kiinnostunut uskonnon historiasta alakoulusta asti. Vastauksia ei vaan siihen aikaan ollut helppo saada, niinkuin nyt täältä netistä. Aina vaan on tarjottu sitä samaa: usko vaan ja sillä sipuli!

Olet varmaan kuullut sanottavan,että Jumala avaa määräosan kunkin puhujan kautta aina kerrallaan.Vai uskotko sitä.
        Jos kysyt vastauksia tältä palstalta,saat yhtä monta vastausta kuin vastaajaakin. Kukin on oman järkensä tuloksena tullut eri johtopäätökseen. Mitäs siitä sanot.

• ei epäselvää asioiss

kaikki rienaaja ovat ei veeälliä. joka provosoivat veeälliä. siksi tämmöstä ihmisten mustamaalauspalstaa ei tarttis. ilmeisesti keksustelijoiden tarkoituksena on aiheuttaa hajaannusta ja levittää huhuja.odotin jo uudistumisen yhteydessä että tämä lopetetaan, kukahan palstan edes perusti?

• ukko 45

vl:ät eivät pysty asialliseen keskusteluun Raamatun perustotuuksista, vaan sanovat vain, että ei vl:ät pysty muuta kuin rienaamaan, vaikka esim. nimimerkki "totuus esiin" veti aivan raamatullista linjaa kastekysymyksestä ja vl:ät vain ihmettelivät ja olivat neuvottomina, että eipä voida mitään vastaansanoa, koska" poika " veti tosiraamatullista tekstiä. Aina pitää muistaa, että Raamattu ja Raamatun sana voittaa seurakunnan armoneuvot. Me voimme kehittää erilaisia armonneuvoja seurakunnalle toteuttaaksemme valtaa seurakunnassa, mutta eri asia on sitten varsinaiset Jumalan määräykset, jotka toteuttavat vain Jumalan armojärjestystä, joka on riippumaton tietyn seurakunnan tai uskonliikkeen tahdosta ja toteuttavat vain Jumalan tahtoa, jossa kaikki kunnia 100%:sesti tulee Jumalalle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Jumala ei jaa kunniaansa kenenkään ihmisen tai ihmisjoukon kanssa, vaan Hän tahtoo kaiken kunnian ja ylistyksen itselleen, koska kaikki mikä syntynyt on luotua, itse Jumalasta. Kuinka luotu voi ottaa Luojansa kunnian? Ylistys ja kunnia kuuluu yksin Hänelle, joka sanoo, minä olen Herra sinun Jumalasi, ei Lutherin jumala, vaan ikiaikojen Jumala, joka lähetti oman ainokaisen Poikansa maailmaan sovittamaan maailman synnit, jotta jokainen joka uskoo Häneen pelastuisi ja saisi iankaikkisen elämän. Tähän pelastumisen ankkuriin ei mikään uskonliike voi vaikuttaa ehkäisevästi, vaan kuten Raamattu vakuuttaa pelastuksen lähde on auki jokaiselle halukkaalle. Jeesuksen Kristuksen syli on valmis ottamaan vastaan jokaisen sinne haluavan syntisen ihmisen, joka haluaa, janoaa päästä vapaaksi synneistään. Sinne ei pääse tiukkapipoinen, harras, synnitön vanhoillislestadiolainen, koska hänellä ei ole Jeesukselle tuotavanaan muuta kuin omavanhurskautta, opittua seurakunnasta julistettua pyhyyttä, seurakunnan taholta ansaittua ansioneisuutta, syntien anteeksisaamista ei oikean ainoan välimiehen Kristuksen kautta, vaan seurakunnan korostamisen tarpeesta lähtöisin olevasta opista käsin ja Jeesus Kristus haluaa Häneen lähestyvältä ihmiseltä vain sen, mitä ihminen itse ikäänkuin häpeää tuoda: oman kertakaikkisen syntisyyden. Jeesus sanoo, että ei ole tullut parantamaan terveitä, vaan sairaita, syntisiä ihmisiä.

• **Eihän körteilläkään ole omaa palstaa! ***

Ei niin, koska körttejä ei ole olemassakaan. Etkö tiedä että se on haukkumanimi?

• hgfdrsewaq

Luterilaisten talutusnuorassa roikkuvat samalla tavalla kuin lestadiolaisetkin!
        Pieni sisä piiri mutta kumminkin...

http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=körttiläisyys&aq=f&aqi=g3g-s1g6&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=14ea8318b1520def

• Neuvo

vaikka paaville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      434
      6173
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      87
      5480
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      51
      4477
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      54
      3996
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      80
      3983
    6. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3616
    7. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3549
    8. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      121
      3274
    9. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3251
    10. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2309
    Aihe