No niin evolutonistit, totuuden hetki koitti nyt.

a.

Tietääkö teistä kukaan mitä on moraalinen oivallisuus?

Tiedän että sen arvoja ei voida evolutionistien, lue materialistien , mittareilla mitata, eikä evoluutioteorialla selittää, mutta sen olemassaolo on silti fakta.

Koska moraalisesti oivallisia todellisen ihmisyyden huomioonttavia ihmisiä on paljon, niin kysymys on aiheellinen.

Odotan vain vastauksia evolutionisteilta.

23

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++++++++++++

      "Tiedän että sen arvoja ei voida evolutionistien, lue materialistien , mittareilla mitata, eikä evoluutioteorialla selittää, mutta sen olemassaolo on silti fakta. "

      Moraalin voi selittää evoluutiolla: Eläimet toimivat ryhmissä/laumoissa ja ne jotka ovat ryhmälle/laumalle vahingollisia ainakin joko karkotetaan tai tapetaan. Ymmärretään, että jotta voimme toimia yhdessä pitää olla sääntöjä.

      Tämä ryhmäkäyttäytyminen ilmenee kaikilla eläinlajeilla paitsi tietysti niillä harvoilla jotka toimivat yksinään.

      • obelixi

        mene umpiluukalloiseen kreationistiin


      • a.
        obelixi kirjoitti:

        mene umpiluukalloiseen kreationistiin

        hyvä vastaus. Noinhan se varmasti eläimillä on. Hyvä ja yksinkertainen vastaus.


    • A.J.K.

      Moraali, se on vallalla oleva näkemys johonkin asiaan, yleinen mielipide, yhteisöllinen päätös tuo moraali.

      uskonnon läpimädästä moraalista ja sinun sairaalloisesta valehtelusta ja huomionkipeydestä on taas turha edes mainitaakkaan..

      • a.

        perusmoraalista.

        Mutta mitähän tarkoittaa moraalinen oivallisuus? Miten se ilmenee? Tulisiko mieleen esimerkkejä?

        Uskikset eivät saa vastata, sillä luotaan tässä vain sitä että mille tasolle evoluutioteoria on vienyt evolutionistien moraalitajun.

        Rohkeita vastauksia nyt vain.

        Toki ymmärrän että asia on varmaankin ennestään tuntematon useimmille.


      • a. kirjoitti:

        perusmoraalista.

        Mutta mitähän tarkoittaa moraalinen oivallisuus? Miten se ilmenee? Tulisiko mieleen esimerkkejä?

        Uskikset eivät saa vastata, sillä luotaan tässä vain sitä että mille tasolle evoluutioteoria on vienyt evolutionistien moraalitajun.

        Rohkeita vastauksia nyt vain.

        Toki ymmärrän että asia on varmaankin ennestään tuntematon useimmille.

        mitähän kujeita ja omakehua nyt tällä "moraalinen oivallisuus" käsitteellä tavoittelet? Kuulunee samaan kastiin hassunhauskan tositieteesi kanssa?


    • 34

      "Moraalinen oivallisuus" on tietenkin noita sinun omia tieteellisiä käsitteitäsi, joita kukaan muu ei voi tietää. Jos se tarkoittaa sellaisia ahdas- ja umpimielisiä ja tietämättömiä näkökantoja, jotka toistuvasti ilmenevät kirjoituksissasi, ainakaan minä en haluakaan tietää.

      • a.

        Kyllä joku muukin kuin minä voi tietää että mitä on moraalinen oivallisuus.
        Materialismiin sitoutuneille sen täytyy olla vieras ajatus. Siksi otin sen esille. Ihan vaan opetusmielessä.


      • asianharrastaja
        a. kirjoitti:

        Kyllä joku muukin kuin minä voi tietää että mitä on moraalinen oivallisuus.
        Materialismiin sitoutuneille sen täytyy olla vieras ajatus. Siksi otin sen esille. Ihan vaan opetusmielessä.

        "Kyllä joku muukin kuin minä voi tietää että mitä on moraalinen oivallisuus."

        Varmasti tietääkin mitä se on hänen omasta mielestään, mutta ei luultavasti sitä, mitä se on sinun mielestäsi. Tieteellistä määritelmäähän tuolle asialle ei ole.

        Aikaisemmat kieputtelut ja ja vänkäämiset muistaen ymmärrän hyvin, ettei monellakaan ole haluja vastata kysymykseesi. Ei minullakaan, ainakaan ennenkuin olet itse kiertelemättä antanut siihen oman vastauksesi.


      • Galiaani
        a. kirjoitti:

        Kyllä joku muukin kuin minä voi tietää että mitä on moraalinen oivallisuus.
        Materialismiin sitoutuneille sen täytyy olla vieras ajatus. Siksi otin sen esille. Ihan vaan opetusmielessä.

        Et ole vielä edes a:ssa.


      • a.
        asianharrastaja kirjoitti:

        "Kyllä joku muukin kuin minä voi tietää että mitä on moraalinen oivallisuus."

        Varmasti tietääkin mitä se on hänen omasta mielestään, mutta ei luultavasti sitä, mitä se on sinun mielestäsi. Tieteellistä määritelmäähän tuolle asialle ei ole.

        Aikaisemmat kieputtelut ja ja vänkäämiset muistaen ymmärrän hyvin, ettei monellakaan ole haluja vastata kysymykseesi. Ei minullakaan, ainakaan ennenkuin olet itse kiertelemättä antanut siihen oman vastauksesi.

        salaisuutta jo hiukan valotin tuolla alempana.
        Mutta lopullisen määriteämän annan vielähiukan odottaa, sillä nyt oli tarkoitus selvittää että mitä evolutionistit siitä tietävät.
        Eivät yleensä juuri mitään, sillä moraaliin liityvät kysymyksethän ovat materialistiselle ajattelulle vieraita.


      • asianharrastaja
        a. kirjoitti:

        salaisuutta jo hiukan valotin tuolla alempana.
        Mutta lopullisen määriteämän annan vielähiukan odottaa, sillä nyt oli tarkoitus selvittää että mitä evolutionistit siitä tietävät.
        Eivät yleensä juuri mitään, sillä moraaliin liityvät kysymyksethän ovat materialistiselle ajattelulle vieraita.

        On ihan päivänselvää, että koetat vain tärkeillä itse keksimälläsi käsitteellä pelaten peliä, johon tapasi tuntevat eivät välitä osallistua. Mitä siitä päättelet, on sekin ikioma asiasi. Oma moraalisi on trollin moraalia.


      • a.
        asianharrastaja kirjoitti:

        On ihan päivänselvää, että koetat vain tärkeillä itse keksimälläsi käsitteellä pelaten peliä, johon tapasi tuntevat eivät välitä osallistua. Mitä siitä päättelet, on sekin ikioma asiasi. Oma moraalisi on trollin moraalia.

        ja minä vaikenen häpeissäni kolooni.

        Enkä minä tässä trollaa. Ihan vakavasta asiasta on kysymys. Annan vihjeen
        Katsohan kun tilanne on se että ihminen joka alistaa elämänasenteensa siihen uskoon että evoluutio on totta, ja että nykyinen elämä on kaikki mitä tässä elämässä voi saada, omaksuu väistämättä jossain määrin opportunismia joka on moraalisen oivallisuuden täydellinen vastakohta.
        Evolutionistilla ei ole henkisesti varaa olla moraalisesti oivallinen.


      • asianharrastaja
        a. kirjoitti:

        ja minä vaikenen häpeissäni kolooni.

        Enkä minä tässä trollaa. Ihan vakavasta asiasta on kysymys. Annan vihjeen
        Katsohan kun tilanne on se että ihminen joka alistaa elämänasenteensa siihen uskoon että evoluutio on totta, ja että nykyinen elämä on kaikki mitä tässä elämässä voi saada, omaksuu väistämättä jossain määrin opportunismia joka on moraalisen oivallisuuden täydellinen vastakohta.
        Evolutionistilla ei ole henkisesti varaa olla moraalisesti oivallinen.

        "Katsohan kun tilanne on se että ihminen joka alistaa elämänasenteensa siihen uskoon että evoluutio on totta, ja että nykyinen elämä on kaikki mitä tässä elämässä voi saada,.."

        Tuo paketti on vain konstisi valehdella eikä pysy kasassa. Evoluution hyväksymisestä ei ensinnäkään välttämättä seuraa tuonpuoleisen kieltäminen. Toiseksi myös ateisti voi omaksua moraalin, joka ei juuri poikkea uskovaisen moraalista. Johtopäätöksesi on omaa toiveajatteluasi.

        Mene vain sinne koloosi häpeämään, aihetta on.


    • Apo-Calypso

      Koska patologisena valehtelijana olet täydellisen kykenemätön arvioimaan, saati esittämään arvioita moraalisesta oivallisuudesta, voisi olla paikallaan kysyä sinulta, miksi itse koet itsesi olevan pätevä arvioimaan "moraalista oivallisuutta"?

      Oliko äitisi samanlainen patologinen valehtelija kuin sinä? Voisiko se olla syy sairauteesi?

      • a.

        vielä näkynyt kovin paljoa moraalisen oivalluksen pilkettä joten yritähän uudelleen. Saat kolme uutta yritystä.

        Äitivainaani solvaaminen ei oikein täytä moraalisen oivallisuuden mittaa.
        Koska Apon moraalinen taso näyttää olevan pahasti pakkasen puolella, niin avaukseni oli varmasti aivan paikallaan, ihan opetusmielessä siis.


    • Reynard the Fox

      en voi millään tietää mitä tarkoitat kun sanot "moraalisesti oivallisia todellisen ihmisyyden huomioon[o]ttavia ihmisiä", mutta uskon että väännät vastaukset nurin niin että pääset jälleen saarnaamaan omaa oivallisuuttasi ja ehkä jopa "osoittamaan" evoluutioteorian vääräksi. Sehän sinulla kuitenkin lienee tavoitteena?

      • a.

        Avaukseni taisi tulla tosi tarpeeseen. Sanoit ettet evokkina voi millään tietää mitä tarkoittaa moraalinen oivalisuus.

        Arvelinkin että ajatus on täysin vieras evolutioisteille. Nyt on aika korjata asia.

        Eikö tosiaan tule yhtään esimerkkiä mieleen tilanteesta jossa moraalinen oivallisuus saa ihmisen toimimaan eri tavoin kuin materialistisen näkemyksen omaava ihminen?

        Paninkohan liikkeelle ajatuksen joka on liian vaikea evolutionistin tajuttavaksi?

        Tuli mieleen että taidammekohan nyt kolkutella niitä rajoja jotka erottavat henkisesti ihmisen eläimestä?
        Näin sentäytyy olla, koskapa näyttää siltä että tämä asia on ihmisinä itseään pitäville uskiksille helposti ymmärrettävä asia, mutta eläimiin samaistuville evolutionisteille täysin vieras ajatus.

        Olipa hyvä että otin asian puheeksi. Tämä pitää selvittää.


      • 34
        a. kirjoitti:

        Avaukseni taisi tulla tosi tarpeeseen. Sanoit ettet evokkina voi millään tietää mitä tarkoittaa moraalinen oivalisuus.

        Arvelinkin että ajatus on täysin vieras evolutioisteille. Nyt on aika korjata asia.

        Eikö tosiaan tule yhtään esimerkkiä mieleen tilanteesta jossa moraalinen oivallisuus saa ihmisen toimimaan eri tavoin kuin materialistisen näkemyksen omaava ihminen?

        Paninkohan liikkeelle ajatuksen joka on liian vaikea evolutionistin tajuttavaksi?

        Tuli mieleen että taidammekohan nyt kolkutella niitä rajoja jotka erottavat henkisesti ihmisen eläimestä?
        Näin sentäytyy olla, koskapa näyttää siltä että tämä asia on ihmisinä itseään pitäville uskiksille helposti ymmärrettävä asia, mutta eläimiin samaistuville evolutionisteille täysin vieras ajatus.

        Olipa hyvä että otin asian puheeksi. Tämä pitää selvittää.

        Reynard the Fox: "Kettuna en voi millään tietää mitä tarkoitat kun sanot "moraalisesti oivallisia todellisen ihmisyyden huomioon[o]ttavia ihmisiä", mutta uskon että väännät vastaukset nurin niin että pääset jälleen saarnaamaan omaa oivallisuuttasi"

        a: "Sanoit ettet evokkina voi millään tietää mitä tarkoittaa moraalinen oivalisuus."

        34: a. näyttää kuvittelevan että ketut ovat evokkeja! Kettu sen jo arvasikin että väännät vastaukset nurin.


      • Reynard the Fox
        a. kirjoitti:

        Avaukseni taisi tulla tosi tarpeeseen. Sanoit ettet evokkina voi millään tietää mitä tarkoittaa moraalinen oivalisuus.

        Arvelinkin että ajatus on täysin vieras evolutioisteille. Nyt on aika korjata asia.

        Eikö tosiaan tule yhtään esimerkkiä mieleen tilanteesta jossa moraalinen oivallisuus saa ihmisen toimimaan eri tavoin kuin materialistisen näkemyksen omaava ihminen?

        Paninkohan liikkeelle ajatuksen joka on liian vaikea evolutionistin tajuttavaksi?

        Tuli mieleen että taidammekohan nyt kolkutella niitä rajoja jotka erottavat henkisesti ihmisen eläimestä?
        Näin sentäytyy olla, koskapa näyttää siltä että tämä asia on ihmisinä itseään pitäville uskiksille helposti ymmärrettävä asia, mutta eläimiin samaistuville evolutionisteille täysin vieras ajatus.

        Olipa hyvä että otin asian puheeksi. Tämä pitää selvittää.

        Sanoin "kettuna", en "evokkina". Luuletko kenties että evokki on jokin koiraeläinlaji?


    • A.E.A.
    • Täydellinen oivallisuus on sen verran abstrakti käsite, ettei sitä käy määritteleminen yhtä yksiselitteisesti kuin kobolttisinisen valonkestävyyttä. Voisin ajatella sen olevan tinkimätöntä rehellisyyttä, totuudessa pitäytymistä, oikeudenmukaisuutta yhteiskunnan sääntöjä ja lakeja noudattaen.

      Kukaan ei kuitenkaan voi olla täydellisen oivallinen eikä virheetön. Meissä kaikissa on piirteitä sekä pyhimyksestä että pirusta, milloin enemmän, milloin vähemmän.

      • Naapurin kissa

        Ja lisäksi hiski.k ja minä myönnämme että jotkut kommenteistamme ovat olleet turhan lempeitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe