Tietääkö teistä kukaan mitä on moraalinen oivallisuus?
Tiedän että sen arvoja ei voida evolutionistien, lue materialistien , mittareilla mitata, eikä evoluutioteorialla selittää, mutta sen olemassaolo on silti fakta.
Koska moraalisesti oivallisia todellisen ihmisyyden huomioonttavia ihmisiä on paljon, niin kysymys on aiheellinen.
Odotan vain vastauksia evolutionisteilta.
No niin evolutonistit, totuuden hetki koitti nyt.
23
259
Vastaukset
- +++++++++++++
"Tiedän että sen arvoja ei voida evolutionistien, lue materialistien , mittareilla mitata, eikä evoluutioteorialla selittää, mutta sen olemassaolo on silti fakta. "
Moraalin voi selittää evoluutiolla: Eläimet toimivat ryhmissä/laumoissa ja ne jotka ovat ryhmälle/laumalle vahingollisia ainakin joko karkotetaan tai tapetaan. Ymmärretään, että jotta voimme toimia yhdessä pitää olla sääntöjä.
Tämä ryhmäkäyttäytyminen ilmenee kaikilla eläinlajeilla paitsi tietysti niillä harvoilla jotka toimivat yksinään.- obelixi
mene umpiluukalloiseen kreationistiin
- a.
obelixi kirjoitti:
mene umpiluukalloiseen kreationistiin
hyvä vastaus. Noinhan se varmasti eläimillä on. Hyvä ja yksinkertainen vastaus.
- A.J.K.
Moraali, se on vallalla oleva näkemys johonkin asiaan, yleinen mielipide, yhteisöllinen päätös tuo moraali.
uskonnon läpimädästä moraalista ja sinun sairaalloisesta valehtelusta ja huomionkipeydestä on taas turha edes mainitaakkaan..- a.
perusmoraalista.
Mutta mitähän tarkoittaa moraalinen oivallisuus? Miten se ilmenee? Tulisiko mieleen esimerkkejä?
Uskikset eivät saa vastata, sillä luotaan tässä vain sitä että mille tasolle evoluutioteoria on vienyt evolutionistien moraalitajun.
Rohkeita vastauksia nyt vain.
Toki ymmärrän että asia on varmaankin ennestään tuntematon useimmille. a. kirjoitti:
perusmoraalista.
Mutta mitähän tarkoittaa moraalinen oivallisuus? Miten se ilmenee? Tulisiko mieleen esimerkkejä?
Uskikset eivät saa vastata, sillä luotaan tässä vain sitä että mille tasolle evoluutioteoria on vienyt evolutionistien moraalitajun.
Rohkeita vastauksia nyt vain.
Toki ymmärrän että asia on varmaankin ennestään tuntematon useimmille.mitähän kujeita ja omakehua nyt tällä "moraalinen oivallisuus" käsitteellä tavoittelet? Kuulunee samaan kastiin hassunhauskan tositieteesi kanssa?
- 34
"Moraalinen oivallisuus" on tietenkin noita sinun omia tieteellisiä käsitteitäsi, joita kukaan muu ei voi tietää. Jos se tarkoittaa sellaisia ahdas- ja umpimielisiä ja tietämättömiä näkökantoja, jotka toistuvasti ilmenevät kirjoituksissasi, ainakaan minä en haluakaan tietää.
- a.
Kyllä joku muukin kuin minä voi tietää että mitä on moraalinen oivallisuus.
Materialismiin sitoutuneille sen täytyy olla vieras ajatus. Siksi otin sen esille. Ihan vaan opetusmielessä. - asianharrastaja
a. kirjoitti:
Materialismiin sitoutuneille sen täytyy olla vieras ajatus. Siksi otin sen esille. Ihan vaan opetusmielessä."Kyllä joku muukin kuin minä voi tietää että mitä on moraalinen oivallisuus."
Varmasti tietääkin mitä se on hänen omasta mielestään, mutta ei luultavasti sitä, mitä se on sinun mielestäsi. Tieteellistä määritelmäähän tuolle asialle ei ole.
Aikaisemmat kieputtelut ja ja vänkäämiset muistaen ymmärrän hyvin, ettei monellakaan ole haluja vastata kysymykseesi. Ei minullakaan, ainakaan ennenkuin olet itse kiertelemättä antanut siihen oman vastauksesi. - Galiaani
a. kirjoitti:
Materialismiin sitoutuneille sen täytyy olla vieras ajatus. Siksi otin sen esille. Ihan vaan opetusmielessä.Et ole vielä edes a:ssa.
- a.
asianharrastaja kirjoitti:
"Kyllä joku muukin kuin minä voi tietää että mitä on moraalinen oivallisuus."
Varmasti tietääkin mitä se on hänen omasta mielestään, mutta ei luultavasti sitä, mitä se on sinun mielestäsi. Tieteellistä määritelmäähän tuolle asialle ei ole.
Aikaisemmat kieputtelut ja ja vänkäämiset muistaen ymmärrän hyvin, ettei monellakaan ole haluja vastata kysymykseesi. Ei minullakaan, ainakaan ennenkuin olet itse kiertelemättä antanut siihen oman vastauksesi.salaisuutta jo hiukan valotin tuolla alempana.
Mutta lopullisen määriteämän annan vielähiukan odottaa, sillä nyt oli tarkoitus selvittää että mitä evolutionistit siitä tietävät.
Eivät yleensä juuri mitään, sillä moraaliin liityvät kysymyksethän ovat materialistiselle ajattelulle vieraita. - asianharrastaja
a. kirjoitti:
salaisuutta jo hiukan valotin tuolla alempana.
Mutta lopullisen määriteämän annan vielähiukan odottaa, sillä nyt oli tarkoitus selvittää että mitä evolutionistit siitä tietävät.
Eivät yleensä juuri mitään, sillä moraaliin liityvät kysymyksethän ovat materialistiselle ajattelulle vieraita.On ihan päivänselvää, että koetat vain tärkeillä itse keksimälläsi käsitteellä pelaten peliä, johon tapasi tuntevat eivät välitä osallistua. Mitä siitä päättelet, on sekin ikioma asiasi. Oma moraalisi on trollin moraalia.
- a.
asianharrastaja kirjoitti:
On ihan päivänselvää, että koetat vain tärkeillä itse keksimälläsi käsitteellä pelaten peliä, johon tapasi tuntevat eivät välitä osallistua. Mitä siitä päättelet, on sekin ikioma asiasi. Oma moraalisi on trollin moraalia.
ja minä vaikenen häpeissäni kolooni.
Enkä minä tässä trollaa. Ihan vakavasta asiasta on kysymys. Annan vihjeen
Katsohan kun tilanne on se että ihminen joka alistaa elämänasenteensa siihen uskoon että evoluutio on totta, ja että nykyinen elämä on kaikki mitä tässä elämässä voi saada, omaksuu väistämättä jossain määrin opportunismia joka on moraalisen oivallisuuden täydellinen vastakohta.
Evolutionistilla ei ole henkisesti varaa olla moraalisesti oivallinen. - asianharrastaja
a. kirjoitti:
ja minä vaikenen häpeissäni kolooni.
Enkä minä tässä trollaa. Ihan vakavasta asiasta on kysymys. Annan vihjeen
Katsohan kun tilanne on se että ihminen joka alistaa elämänasenteensa siihen uskoon että evoluutio on totta, ja että nykyinen elämä on kaikki mitä tässä elämässä voi saada, omaksuu väistämättä jossain määrin opportunismia joka on moraalisen oivallisuuden täydellinen vastakohta.
Evolutionistilla ei ole henkisesti varaa olla moraalisesti oivallinen."Katsohan kun tilanne on se että ihminen joka alistaa elämänasenteensa siihen uskoon että evoluutio on totta, ja että nykyinen elämä on kaikki mitä tässä elämässä voi saada,.."
Tuo paketti on vain konstisi valehdella eikä pysy kasassa. Evoluution hyväksymisestä ei ensinnäkään välttämättä seuraa tuonpuoleisen kieltäminen. Toiseksi myös ateisti voi omaksua moraalin, joka ei juuri poikkea uskovaisen moraalista. Johtopäätöksesi on omaa toiveajatteluasi.
Mene vain sinne koloosi häpeämään, aihetta on.
- Apo-Calypso
Koska patologisena valehtelijana olet täydellisen kykenemätön arvioimaan, saati esittämään arvioita moraalisesta oivallisuudesta, voisi olla paikallaan kysyä sinulta, miksi itse koet itsesi olevan pätevä arvioimaan "moraalista oivallisuutta"?
Oliko äitisi samanlainen patologinen valehtelija kuin sinä? Voisiko se olla syy sairauteesi?- a.
vielä näkynyt kovin paljoa moraalisen oivalluksen pilkettä joten yritähän uudelleen. Saat kolme uutta yritystä.
Äitivainaani solvaaminen ei oikein täytä moraalisen oivallisuuden mittaa.
Koska Apon moraalinen taso näyttää olevan pahasti pakkasen puolella, niin avaukseni oli varmasti aivan paikallaan, ihan opetusmielessä siis.
- Reynard the Fox
en voi millään tietää mitä tarkoitat kun sanot "moraalisesti oivallisia todellisen ihmisyyden huomioon[o]ttavia ihmisiä", mutta uskon että väännät vastaukset nurin niin että pääset jälleen saarnaamaan omaa oivallisuuttasi ja ehkä jopa "osoittamaan" evoluutioteorian vääräksi. Sehän sinulla kuitenkin lienee tavoitteena?
- a.
Avaukseni taisi tulla tosi tarpeeseen. Sanoit ettet evokkina voi millään tietää mitä tarkoittaa moraalinen oivalisuus.
Arvelinkin että ajatus on täysin vieras evolutioisteille. Nyt on aika korjata asia.
Eikö tosiaan tule yhtään esimerkkiä mieleen tilanteesta jossa moraalinen oivallisuus saa ihmisen toimimaan eri tavoin kuin materialistisen näkemyksen omaava ihminen?
Paninkohan liikkeelle ajatuksen joka on liian vaikea evolutionistin tajuttavaksi?
Tuli mieleen että taidammekohan nyt kolkutella niitä rajoja jotka erottavat henkisesti ihmisen eläimestä?
Näin sentäytyy olla, koskapa näyttää siltä että tämä asia on ihmisinä itseään pitäville uskiksille helposti ymmärrettävä asia, mutta eläimiin samaistuville evolutionisteille täysin vieras ajatus.
Olipa hyvä että otin asian puheeksi. Tämä pitää selvittää. - 34
a. kirjoitti:
Avaukseni taisi tulla tosi tarpeeseen. Sanoit ettet evokkina voi millään tietää mitä tarkoittaa moraalinen oivalisuus.
Arvelinkin että ajatus on täysin vieras evolutioisteille. Nyt on aika korjata asia.
Eikö tosiaan tule yhtään esimerkkiä mieleen tilanteesta jossa moraalinen oivallisuus saa ihmisen toimimaan eri tavoin kuin materialistisen näkemyksen omaava ihminen?
Paninkohan liikkeelle ajatuksen joka on liian vaikea evolutionistin tajuttavaksi?
Tuli mieleen että taidammekohan nyt kolkutella niitä rajoja jotka erottavat henkisesti ihmisen eläimestä?
Näin sentäytyy olla, koskapa näyttää siltä että tämä asia on ihmisinä itseään pitäville uskiksille helposti ymmärrettävä asia, mutta eläimiin samaistuville evolutionisteille täysin vieras ajatus.
Olipa hyvä että otin asian puheeksi. Tämä pitää selvittää.Reynard the Fox: "Kettuna en voi millään tietää mitä tarkoitat kun sanot "moraalisesti oivallisia todellisen ihmisyyden huomioon[o]ttavia ihmisiä", mutta uskon että väännät vastaukset nurin niin että pääset jälleen saarnaamaan omaa oivallisuuttasi"
a: "Sanoit ettet evokkina voi millään tietää mitä tarkoittaa moraalinen oivalisuus."
34: a. näyttää kuvittelevan että ketut ovat evokkeja! Kettu sen jo arvasikin että väännät vastaukset nurin. - Reynard the Fox
a. kirjoitti:
Olipa hyvä että otin asian puheeksi. Tämä pitää selvittää.Sanoin "kettuna", en "evokkina". Luuletko kenties että evokki on jokin koiraeläinlaji?
- A.E.A.
Ongelma on vain se, että yhteiskunta vainoaa näitä kristittyjä moraalisesti oivallisia übermenschejä
http://www.kaleva.fi/uutiset/hs-lestadiolainen-johtohahmo-vangittu-hyvaksikaytosta/871827 Täydellinen oivallisuus on sen verran abstrakti käsite, ettei sitä käy määritteleminen yhtä yksiselitteisesti kuin kobolttisinisen valonkestävyyttä. Voisin ajatella sen olevan tinkimätöntä rehellisyyttä, totuudessa pitäytymistä, oikeudenmukaisuutta yhteiskunnan sääntöjä ja lakeja noudattaen.
Kukaan ei kuitenkaan voi olla täydellisen oivallinen eikä virheetön. Meissä kaikissa on piirteitä sekä pyhimyksestä että pirusta, milloin enemmän, milloin vähemmän.- Naapurin kissa
Ja lisäksi hiski.k ja minä myönnämme että jotkut kommenteistamme ovat olleet turhan lempeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1193086
- 1162401
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin252141Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee231996Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41975Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2411964Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen1001616Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1051404- 711222
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1351116