Kertokaapa kokemuksianne kosmetiikka-allergiset, minkälaista värikosmetiikkaa käytätte? Kaipailen lähinnä tietoa värivoiteista, puutereista ja poskipunista.
Ihoni on 36-vuotias, pintakuiva ja ajoittain epäpuhdas.
Kiitos etukäteen!
VÄRIKOSMETIIKKA A??
4
1098
Vastaukset
- Lulu
Itse olen löytänyt sopivat tuotteet Cliniquen sarjasta (mm. luomivärit, mascara, poskipuna, puuteri, meikkivoide ja puhdistusaineet ja kosteusvoiteet). Käytän myös Joe Blascon meikkivoidetta, sillä saa helposti punotuksen piiloon. Olen huomannut että itselleni käy lähes mikä puuteri hyvänsä, nehän on enimmäkseen samoista aineista tehty. Eroja on lähinnä niiden pysyvyydessä ja tuoksussa. Kannattaa valita mahdollisimman hajuton. Kannattaa satsata hyvään värivoiteeseen, sillä sehän tulee suurelle alueelle, ja esim. poskipunahan tulee vasta sen päälle, joten mielestäni sen ei tarvitse välttämättä olla niin kalliista sarjasta, kun halvemmistakin löytyy kunnollisia. Tuotteiden valinta riippuu siitä mille olet allerginen. Jos kärsit vain tuoksuallergiasta, niin valitset vain tuoksuttomat tuotteet. Niitähän löytyy nykyään todella paljon. Jos olet allerginen jolekin tietylle kasville, niin vältä tuotteita jotak sisältävät niitä. Itse en voi syödä esim. soijaa, pähkinää ja herneitä, ja sen vuoksi en käytä tuotteota jotka sisältävät niitä. Esim. moni niin kutsuttu hypoallergeeninen tuote sisältää esim. pähkinää. Kannattaa lukea tuoteseloste ja kysyä apua myyjältä, jos ei itse ymmärrä ainesosaluetteloa. Jos kaipaat edullista peruskosmetiikkaa, osta vaikka Rimmelin, Lumenen tai Anytimen tuotteita. Jos voit sijoittaa enemmän, suosittelen Joe Blascoa ja Cliniqueta. Kannattaa pyytää näytteitä uusista tuotteista ennen ostopäätöstä, niin voi rauhassa kokeilla miten uusi tuote reagoi. Laivojen tax-free on loistava paikka tutustua uusiin tuotteisiin! Menomatkalla voi käydä laittamassa iholle tuotteen ja katsoa päivän tai kaksi miten iho reagoi, ja paluumatkalla voi sitten tehdä ostokset. Minä teen näin kaikki suuremmat hankinnat.
- fanni
Taidan kokeilla Cliniqueta, moni on suositellut. Olen herkkä tuoksuille, pölylle ja kuiduille (kosketusyliherkkyys), nikkelille sekä auringolle. Blascolta löysin luomivärit. Hoitokosmetiikaksi sopii Widmer.
Tuoteviidakossa seikkailu on väliin tosi turhauttavaa ja rahaa on palanut taivaan tuuliin. Joskus iho on räjähtänyt raivoon viattoman oloisesta puuterivipasta... Meikkaaminen on kyllä jäänyt melko vähiin vuosikausiksi.
Yksi harmi on tuotteiden uudistus, juuri hyvän löydettyään se poistuukin markkinoilta tai sekaan on lisätty jotakin ongelmia aiheuttavaa.
Allergiatestit on tehty kosmetiikkasarjallakin joitakin vuosia sitten. Tulos oli seuraava: En ole allerginen yhtään millekään, paitsi nikkelille. Jotakin allergiageeniä(?) tms. ei kehostani löytynyt lainkaan... huokaus... Kaipa sitten varsinainen allergia ja herkistyminen jollekin ovat kaksi eri asiaa?
Enpä tosiaan tiennyt, että kosmetiikassa käytetään pähkinääkin!
Kiitos vinkeistäsi, hyvää kesän jatkoa! - Lulu
fanni kirjoitti:
Taidan kokeilla Cliniqueta, moni on suositellut. Olen herkkä tuoksuille, pölylle ja kuiduille (kosketusyliherkkyys), nikkelille sekä auringolle. Blascolta löysin luomivärit. Hoitokosmetiikaksi sopii Widmer.
Tuoteviidakossa seikkailu on väliin tosi turhauttavaa ja rahaa on palanut taivaan tuuliin. Joskus iho on räjähtänyt raivoon viattoman oloisesta puuterivipasta... Meikkaaminen on kyllä jäänyt melko vähiin vuosikausiksi.
Yksi harmi on tuotteiden uudistus, juuri hyvän löydettyään se poistuukin markkinoilta tai sekaan on lisätty jotakin ongelmia aiheuttavaa.
Allergiatestit on tehty kosmetiikkasarjallakin joitakin vuosia sitten. Tulos oli seuraava: En ole allerginen yhtään millekään, paitsi nikkelille. Jotakin allergiageeniä(?) tms. ei kehostani löytynyt lainkaan... huokaus... Kaipa sitten varsinainen allergia ja herkistyminen jollekin ovat kaksi eri asiaa?
Enpä tosiaan tiennyt, että kosmetiikassa käytetään pähkinääkin!
Kiitos vinkeistäsi, hyvää kesän jatkoa!Siinä olet oikeassa, että allergisen kosmetiikka tulee paljon kalliimmaksi kuin ns. normaalin ihon, sillä virheostoksia tulee helposti. Itse en pidä allergiatestejä kosmetiikan osalta kovinkaan luotettavina, ja mitä väliä sillä on onko reaktio tuotteesta herkistymistä tai oikeaa allergiaa?! Eihän lopputulos muutu minnekään. Pähkinää löyty yllättävän monesta tuotteesta, ja ainakin oma ihoni ärtyy siitä nopeasti. En myöskään kestä ainetta nimeltä taikapähkinä (switch hazel), jota löytyy varsinkin kasvovesistä. Sama juttu soijan kanssa, jota on viime aikoina ruvennut löytymään varsinkin kalliimmasta kosmetiikasta (soy protein, soy lecithin, soy phospolipides, soybean oil jne.) Cliniquen joissakin tuoteissa on pähkinää ja soijaa, joten kannattaa tarkistaa asia jos ihosi ei kestä niitä. Nikkeliäkin voi löytyä varsinkin värikosmetiikasta epäpuhtauksina, varsinkin näissä halpasarjoissa. Kosmetiikasta löytyy moiakin aineita, joille olen allerginen jos niitä syön, joten ei ihmekään jos samat aineet ärsyttävät ihoa myös meikkituotteina. Suosittelen että opettelet lukemaan tuotteiden tuoteselostuksia niin että ymmärrät mistä tuotteesi on tehty. Tiedän että tämä latinankielinen sanasto on hankalaa, mutta monissa tuotteissa on aineet myös englanniksi, ja siitä saa jo paremmin selvää.
Käytätkö muuten värillisiä suihkusaippuoita yms? Itse sain oikein mahtavan ihottuman alle viikossa kun käytin oranssia nestesaippuaa. Valkealle ja värittömälle saippualle en reagoi, mutta jos se on muun väristä, niin iho kuivuu ja lopulta puhkeaa ihottuma. Kannattaa myös miettiä onko ruokavaliosasi jotain sellaista joka kuivattaa ja herkistää ihosi. Oma ihoni kuivuu ja ärtyy muutamassa päivässä jos syön pienenkin määrän "kiellettyä" ruokaa. Pahimmillaan soija saa aikaan kunnon rakkulat iholleni, vaikka lääkärit ei sitä oikein uskokaan.
Kirjastoista löytyy kirjoja, joissa kerrotaan kosmetiikan raaka-aineista, suosittelen tutustumaan niihin. Toivottavasti löydät sopivia tuotteita, ja voit nauttia kesästä myös meikattuna!
- Sonya
Kokeile Sonya -sarjaa, ovat laadukkaita, tuoksuttomia ja sisältävät aloe veraa! Löytyy meikkivoiteet, puuterit, silmä- ja huulimeikit. Kuuluvat Forever living products- sarjaan, josta löytyy lisäksi kaikenlaiset aloe vera -hoitovoiteet, shampoot ja hammastahnat.
Itse olen ostanut Studio Flaxista, Espoosta. Kosmetologi kokeili minulle ensin tuotteita (siis olenko niille herkkä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 314089
Arki on paljon tylsempää
kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva373596En halua miestä joka
Havisee kuin haavan lehti kakat housussa eikä uskalla ottaa ohjia ja lähestyä naista. Niin kuin miehen kuuluu tehdä, oll3032564Keskisarja todettiin rasistiksi
Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan Keskisarjan lausunnot Ylen A-Studiossa viime viikolla täyttävät rasismin määritelmän5482178Sen pienen ohimenevän hetken tänään sain ihailla sua
ehkä taas joskus. Taitaa aina vuosi mennä, kun eteen ilmaannut. Mieheltä naiselle.122104- 1942088
Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa
Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava4521915Kylämme taas kartalla
Kuka se tappaja on Suomussalmelta? Onkohan taas eroperheen vesa? Turvaton lapsuus jne? Näitä huonot kortit saaneita on n111885Ensitreffit alttarilla: Heti outo ratkaisu uusilta asiantuntijoilta: "On tehty reippaitakin..."
Ensitreffit alttarilla uudistui ja mukana on kaksi uutta asiantuntijaa: Joonas Pesonen ja Iida Mäkikallio. Kari Kanala j161422Olitkohan koskaan
yhtä optimistinen kuin minä siitä, että jonain päivänä olisimme vielä yhdessä? Vai uskoinkohan minä yksinäni siihen, jos901321