nitroa/dinit suihketta turhaan ottaminen?

pallolaajennettu

Heippa.

Olen alle 4-kymppinen mies, ja mulle on keväällä tehty pallolaajennus. Nyt on mielestäni melko kovaa luulosairautta (toivottavasti) silloin todetun sepelvaltimotaudin vuoksi...
Kertokaapa joku, esim. jokuseen mieltä painavaan kysymykseen jotain vastauksia... Esim, mistä ihmeestä tiedän, jos vaikka rinnasta pistää jostain kohdasta, ettei ole sydämestä johtuvaa pistoa, ja tälläiseen pistoon, voiko otta suihketta turhaan? ja onko haittaa jos ottaa turhaan?

Leukaperäset on puutuneina harva se päivä, aina silloin tällöin, ei siis koko päivää, "pala kurkussa" joka tosin voi olla stressipala, jatkuvasti kun miettii omaa oloaan ja sairauttaan... kädet puutuu, toki käyn niiden takia fyskaalisessa hoidossa...
Välillä yöllä herään, kun on mahanesteitä tullut kurkkuun, se saattaa toki johtua osin myös lääkkestä, jotka ei varmaankaan soppatorvea ainakaan paranna (atorvastatin 80Mg, orloc, amlodipin, primaspan ja clopidogrel joka varsinkin on kovaa myrkkyä?? )
Mietin tässä vaan, että tarvitsisiko alkaa miettimään, josko varaisi ajan joltain päätohtorilta, että saisi jotain muuta mietittävää, ja ehkä jotain mieltä rauhoittavaa lääkettä, ennen kuin on jonkin sortin masennus oikeasti tosiasia....??

Kun ei oikein ole tuttavapiirissä ketään vastaavaa kokenutta, joka osaisi kertoa omasta sairaudestaan, ja voisi tosiaan hieman jutella ja kuulostella, että mikä on normaalia ja mistä olisi syytä ehkä olla huolissaan.

Ja se vielä, että viimeisen kahden kuukauden aikana sydänfilmi on otettu 3 kertaa, ku on ollut "omituinen" olo, ja viimeisellä kerralla myös verikokeista katsottiin mm. sydänentsyymit ja kaikki on ollut hyvin, eli sekin viittaa ikäänkuin luulosairauteen, mutta minkä sitä itselleen voi.... =(

18

18038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apustaja

      Vaikea kauheasti antaa neuvoja tietämättä tapauksesta yhtään enempää, mutta sanoit että sinulle on keväällä tehty pallolaajennus. Todettiinko silloin varjoainekuvauksissa hoidetun suonen lisäksi joitakin muita ahtaumakohtia?
      Oletko keväällä kokenut selvää rintakipua? Ovatko nykyiset tuntemukset samanlaista kipua siihen nähden?
      Miten kuvailisit kipua? Kuinka pitkäkestoista se on? Vaihteleeko kivun voimakkuus hengityksen mukana?
      Jos 0 ei kipua ja 10 pahin mahdollinen kipu, mihin katsoisit kivun kuuluvan?
      Kerrot herääväsi yöllä siihen että mahanestettä tullut kurkkuun. Voisiko se olla esim ihan oma vaivansa eikä välttämättä sydänperäistä vaivaa ollenkaan :) esim. refluksitauti, eli mahalaukun sulkijalihas ei toimi normaalisti vaan päästää mahansisältöä ruokatorveen.. Kannattaa sekin tutkia. Myös refluksitautiin/närästysvaivaan voi liittyä erilaisia kiputuntemuksia jotka helposti saatetaan tulkita sydänperäisiksi.
      Jotenkin ajattelisin että kyllä EKG:ssa ja sydänentsyymeissä olisi narahtanut mikäli vaivasi olisivat sydänperäisiä. Ja toiseksi, vaikka ne olisivatkin ja mikäli Nitroista on apua niin sitten vaan niitä Nitroja.
      Mutta jos ei esim 3 nitroa 5 min välein helpota tai joudut käyttämään niitä tavanomaista useammin niin olisin huolestuneempi.
      Keväästä ei varmasti merkittäviä uusia ahtaumia ole ehtinyt sepelvaltimoihisi syntyä, mutta mikäli siellä jo olemassaan on lievempiä niin voivathan ne toki oireita aiheuttaa.
      Jos asia kovasti huolestuttaa niin kannattaahan siitä puhua. Elämän ei kuitenkaan tarvitse pyöriä sairauden ympärillä vaikka sellainen olisi todettukin.

      Tällaisia ajatuksia herätti minussa näin yöaikaan :)...

      • pallolaajennettu

        Kiitos kaunis sinulle, joka yöaikaankin jaksoit vastailla minulle... =)

        Joo, silloin oli daignoosina akuutti sydäninfarkti, että kyllä siinä oli runtakipua pitkin päivää.
        Samanlaista tunnetta ei ole nytten ollut, vaan enemmänkin paikallisia pistelyitä, eli varmaankin jonkin sortin lihaskramppeja etc. mutta kokoajan sitä pelkää pahinta, ja se alkaa käymään päänupin päälle se!!
        Olihan nuo muutkin suonet ahtautuneita silloin, kun se laajennus tehtiin, että tokihan ne siellä voi kummitella myös, ja jos oikein huonoa tuuria on, niin stentti on alkanut tukkeutumaan, mutta en mä halua sellaisia ajatella välttämättä...
        Kipua voisi kuvitella enemmänkin tosiaan paikalliseksi nipistelyksi tai pistämiseksi, ei ole pitkäkestoista, eikä oikein hengityksen mukana muuttuvaakaan.
        Tokihan itse olen sen tiedostanut, että refluksintaudin oireisiin nuo mahanesteet kuuluvatkin enemmän, kunhan otin sen vaan puheeksi, ja sekin saattaa vain olla enemmänkin seurausta lääkkeiden ärsyttämästä ruokatorvesta...
        Tuo on ilkeä tutkittava tosiaan tuo käsien puutuminen, koska on olemassa suuri mahdollisuus, että on rannekanavissa vikaa tai hartioissa hermot piukassa välissä. Nyt tosin ihan kokeilumielessä otin aamulla, kun ajoin autoa, ja alkoi kädet puutumaan, niin otin suihkauksen dinittiä (ei ollut onneksi puhallusratsiaa edessä, eikös sen suihkauksen jälkeen promillemittari pomppaa kattoon muutaman minuutin ajaksi), ja ei se kyllä ainakaan käsien puutumista vähentäny, että sen perusteella olisi enemmän hermoperäisiä tuntemuksia ne.

        Minulla on kyllä lähiaikana sydänpolilla aika varattuna, että täytyy siellä ottaa kaikki oireet puheeksi, ja pistää vaikka paperille ylös aina kun tulee mieleen joku kysymys...


      • jgftyj
        pallolaajennettu kirjoitti:

        Kiitos kaunis sinulle, joka yöaikaankin jaksoit vastailla minulle... =)

        Joo, silloin oli daignoosina akuutti sydäninfarkti, että kyllä siinä oli runtakipua pitkin päivää.
        Samanlaista tunnetta ei ole nytten ollut, vaan enemmänkin paikallisia pistelyitä, eli varmaankin jonkin sortin lihaskramppeja etc. mutta kokoajan sitä pelkää pahinta, ja se alkaa käymään päänupin päälle se!!
        Olihan nuo muutkin suonet ahtautuneita silloin, kun se laajennus tehtiin, että tokihan ne siellä voi kummitella myös, ja jos oikein huonoa tuuria on, niin stentti on alkanut tukkeutumaan, mutta en mä halua sellaisia ajatella välttämättä...
        Kipua voisi kuvitella enemmänkin tosiaan paikalliseksi nipistelyksi tai pistämiseksi, ei ole pitkäkestoista, eikä oikein hengityksen mukana muuttuvaakaan.
        Tokihan itse olen sen tiedostanut, että refluksintaudin oireisiin nuo mahanesteet kuuluvatkin enemmän, kunhan otin sen vaan puheeksi, ja sekin saattaa vain olla enemmänkin seurausta lääkkeiden ärsyttämästä ruokatorvesta...
        Tuo on ilkeä tutkittava tosiaan tuo käsien puutuminen, koska on olemassa suuri mahdollisuus, että on rannekanavissa vikaa tai hartioissa hermot piukassa välissä. Nyt tosin ihan kokeilumielessä otin aamulla, kun ajoin autoa, ja alkoi kädet puutumaan, niin otin suihkauksen dinittiä (ei ollut onneksi puhallusratsiaa edessä, eikös sen suihkauksen jälkeen promillemittari pomppaa kattoon muutaman minuutin ajaksi), ja ei se kyllä ainakaan käsien puutumista vähentäny, että sen perusteella olisi enemmän hermoperäisiä tuntemuksia ne.

        Minulla on kyllä lähiaikana sydänpolilla aika varattuna, että täytyy siellä ottaa kaikki oireet puheeksi, ja pistää vaikka paperille ylös aina kun tulee mieleen joku kysymys...

        Käsien puutuminen yläasennossa ja esim. autoa ajessa voi viitata TOS syndroomaan (thoracic outlet syndrome). Siinä käteen menevä hermokimppu, laskimo tai valtimo voi olla purostuksissa 1. kylkiluun ja solisluun välissä. Otapa tuo TOS puheeksi, kun lääkärin kanssa keskustelet. TOS oireita voidaan helpottaa leikkaamalla 1. kylkiluu pois.


      • apustelija
        pallolaajennettu kirjoitti:

        Kiitos kaunis sinulle, joka yöaikaankin jaksoit vastailla minulle... =)

        Joo, silloin oli daignoosina akuutti sydäninfarkti, että kyllä siinä oli runtakipua pitkin päivää.
        Samanlaista tunnetta ei ole nytten ollut, vaan enemmänkin paikallisia pistelyitä, eli varmaankin jonkin sortin lihaskramppeja etc. mutta kokoajan sitä pelkää pahinta, ja se alkaa käymään päänupin päälle se!!
        Olihan nuo muutkin suonet ahtautuneita silloin, kun se laajennus tehtiin, että tokihan ne siellä voi kummitella myös, ja jos oikein huonoa tuuria on, niin stentti on alkanut tukkeutumaan, mutta en mä halua sellaisia ajatella välttämättä...
        Kipua voisi kuvitella enemmänkin tosiaan paikalliseksi nipistelyksi tai pistämiseksi, ei ole pitkäkestoista, eikä oikein hengityksen mukana muuttuvaakaan.
        Tokihan itse olen sen tiedostanut, että refluksintaudin oireisiin nuo mahanesteet kuuluvatkin enemmän, kunhan otin sen vaan puheeksi, ja sekin saattaa vain olla enemmänkin seurausta lääkkeiden ärsyttämästä ruokatorvesta...
        Tuo on ilkeä tutkittava tosiaan tuo käsien puutuminen, koska on olemassa suuri mahdollisuus, että on rannekanavissa vikaa tai hartioissa hermot piukassa välissä. Nyt tosin ihan kokeilumielessä otin aamulla, kun ajoin autoa, ja alkoi kädet puutumaan, niin otin suihkauksen dinittiä (ei ollut onneksi puhallusratsiaa edessä, eikös sen suihkauksen jälkeen promillemittari pomppaa kattoon muutaman minuutin ajaksi), ja ei se kyllä ainakaan käsien puutumista vähentäny, että sen perusteella olisi enemmän hermoperäisiä tuntemuksia ne.

        Minulla on kyllä lähiaikana sydänpolilla aika varattuna, että täytyy siellä ottaa kaikki oireet puheeksi, ja pistää vaikka paperille ylös aina kun tulee mieleen joku kysymys...

        Onhan se ihan luonnollista, että niinkin pysähdyttävän kokemuksen kuin sydäninfarktin kautta ihminen on terveydestään eri lailla huolissaan ja sitä kautta herkistyy kropassa tuntuville reistailuille :).. Ja usein pallolaajennuksessa todetaan niitä pienempiä ahtaumia joiden ei kuitenkaan katsota olevan niin vaikeita, että niitä tarvitsisi hoitaa hetipaikalla. Siksi on hyväkin että sepelvaltimotautiin sairastanut tiedostaa, että vaikka se akuutissa tilanteessa oireet aiheuttanut suoni on hoidettu, on sairaus silti olemassa. Sen kanssa voi oppia elämään, elintavoilla vaikuttaa sairauden etenemiseen jne. Kipu kannattaa aina ottaa vakavasti vaikka sen aiheuttanut syy lopulta osoittautuisikin pelättyä harmittomammaksi. Siksi kannattaa varmasti tuoda tuo huolesi esiin tuolla sydänpoli-käynnillä niin että saat kunnon ammattilaiselta luotettavan arvion oireistasi. Ja on kyllä ihan hyvä kerätä asioita ihan lapulle koska monesti ihmiset unohtavat paikan tullen kysymykset joihin haluaa jonkinlaisen vastauksen :)..

        Terveyskirjastosta löytyy muuten valtava määrä luotettavaa tietoa asiaan liittyen ;)... "Rinnan alueella tuntuvat kiputuntemukset ovat yleisiä ja yleensä johtuvat muista syistä kuin sepelvaltimotaudista. Seuraavat piirteet viittaavat siihen, että kyseessä _EI_ ole sepelvaltimotauti: kipu ilmenee levossa, pystyy liikkumaan kivusta huolimatta, kipu jatkuu pitkään tunti- tai päiväkaupalla, liittyy hengityksen liikkeisiin, on luonteeltaan terävää ja pienellä alueella. (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.kotip_artikkeli=dlk00077)" Lisäksi keväisen perusteella tiedät satavarmasti, minkälaista on kipu jonka vuoksi pitää ehdottomasti hakeutua pikaisesti hoitoon. :)


      • Anonyymi
        pallolaajennettu kirjoitti:

        Kiitos kaunis sinulle, joka yöaikaankin jaksoit vastailla minulle... =)

        Joo, silloin oli daignoosina akuutti sydäninfarkti, että kyllä siinä oli runtakipua pitkin päivää.
        Samanlaista tunnetta ei ole nytten ollut, vaan enemmänkin paikallisia pistelyitä, eli varmaankin jonkin sortin lihaskramppeja etc. mutta kokoajan sitä pelkää pahinta, ja se alkaa käymään päänupin päälle se!!
        Olihan nuo muutkin suonet ahtautuneita silloin, kun se laajennus tehtiin, että tokihan ne siellä voi kummitella myös, ja jos oikein huonoa tuuria on, niin stentti on alkanut tukkeutumaan, mutta en mä halua sellaisia ajatella välttämättä...
        Kipua voisi kuvitella enemmänkin tosiaan paikalliseksi nipistelyksi tai pistämiseksi, ei ole pitkäkestoista, eikä oikein hengityksen mukana muuttuvaakaan.
        Tokihan itse olen sen tiedostanut, että refluksintaudin oireisiin nuo mahanesteet kuuluvatkin enemmän, kunhan otin sen vaan puheeksi, ja sekin saattaa vain olla enemmänkin seurausta lääkkeiden ärsyttämästä ruokatorvesta...
        Tuo on ilkeä tutkittava tosiaan tuo käsien puutuminen, koska on olemassa suuri mahdollisuus, että on rannekanavissa vikaa tai hartioissa hermot piukassa välissä. Nyt tosin ihan kokeilumielessä otin aamulla, kun ajoin autoa, ja alkoi kädet puutumaan, niin otin suihkauksen dinittiä (ei ollut onneksi puhallusratsiaa edessä, eikös sen suihkauksen jälkeen promillemittari pomppaa kattoon muutaman minuutin ajaksi), ja ei se kyllä ainakaan käsien puutumista vähentäny, että sen perusteella olisi enemmän hermoperäisiä tuntemuksia ne.

        Minulla on kyllä lähiaikana sydänpolilla aika varattuna, että täytyy siellä ottaa kaikki oireet puheeksi, ja pistää vaikka paperille ylös aina kun tulee mieleen joku kysymys...

        Terve " Pallolaajennuttu " Minä olen sitä mieltä et kuten edell. maininnut ihminen kotjoitti kyllä noissa,kokeissa olisi näkyny jos olisi jotain ollu . En minä lääkäri ole olin itse Raditustestisdä 19.5 ja oli rintatuntemuksia ollu poljin 160w ja täytän kohta 60v eli huono tulos. No ei se ole kutotesti mutta se Dinit annettiin mukaan ja kolesterolilääke pistettiin oikealle vahvuudella, ymmärrän huolesi ja minä muutan ainakin ruokavaliota ja käyn kävelemässä ja juoksemassa vedessä lääkäri sanoi: saat liikkua vapaasti. Toivon et saat ja varmaan saatkiin ajatukset muualle,,mutta ymmärrän et se on vaikeaa. Kaikkea hyvää sinulle ja kuuntele kroppaa.


    • 1+1=2? Entinen terve

      Kun on kerran ollut infarkti ei elämä palaa entiseen, perusterveen elämään.
      Minulla oli infarkti jo 4 vuotta sitten. Pallolaajennus tehtiin, mutta sellaista merkittävää yleistä olon paranemista ei tapahtunut. Pienet vaivat ovat tulleet ainaiseksi seuralaiseksi. Alkuaikoina kävin pari kertaa ns. "turhaan" tarkistuttamassa tilanteen päivystyksessä, mutta mitään sydänongelmaan viittaavaa ei löydetty.

      Nyt olen jo muutaman vuoden luottanut merkkeihin ja yleiseen oireide tulkintaa. Oireet eivät riipu rasituisesta vaan enemmän stressistä. Kuormittamaan pystyy useimmiten oireitta. Todellisen sydänoireet voimistuisivat rasituksen kasvaessa.

      Kun infarktista on jo kulunut niin paljon aikaa, että arpeutuminen on tapahtunut, suosittelisen vaan rohkeasti kuormittamaan sydäntä reippaalla liikunnalla, rauhallisesti asteittain kuormitusta lisäämällä. Tietenkin niissä puitteissa, minkä muu terveyden ja kunnon tila sallii. Hiihtoa, uintia, kävely, juoksulenkkiä, jumppaa ja venyttelyä. Siinä se luottamus sydämen toimintaa vahvistuu. Lievät, vaarattomat oireet oppii tunnistamaan.

    • varapatrunoilla etee

      Tehtiin tosiaan tuo toimenpide yli 7v sitten. En ole mielestäni ikinä kokenut infarktia, kuitenkin oli joku vasen haara totaalisesti poikki ja ahtaumia joista sitten yksi aukaistiin ja stentattiin. Alkuun oli jos jonkinlaisia tuntemuksia, eikä se komentosillan black outkaan ollut kaukana...
      Nuo mainitsemas pistelyt ja vihlomiset johtuu luultavimmin vatsan puolelta, ainakin lääkärit on sanoneet että jos pystyt sormella osoittaan mistä kohtaa kiputtaa niin se ei ole sydänperäistä. kovat lääkkeet vaatii varmasti osansa. Kolestroolilääkettä en itse pysty syömään juuri vatsavaivojen takia (sinulla näyttää olevan aika raju määrä juuri sitä) Nitrojen tms "turhaan" otto ei ole vaarallista, ja silloinhan itse huomaat että mikäli nitro ei auta niin kipu johtuu muusta kuin pumpusta.

    • Tosi10

      Ikää minulla on 42-vuotta ja sydäninfarktista on aikaa kolme kuukautta. Infarkti tuli ihan puun takaa ja henki meinasi lähteä kun tukos oli täydellinen. Lääkityksenä on plavix, orloc, amlodipiini, primaspan, lipitor ja cardace. Oireeni ovat samankaltasia kuin sinun kuvaamasi ja olen käynnyt pari kertaa ekg:ssä, kerran rasitus ekg:ssä ja kerran sydämmen ultraänikuvassa. Oireeni on melko samanlaisia kuin sinulla ja epäilen että kyse on lääkkeitten haittavaikutuksista, koska sydän on tutkittu kohtuullisen tarkkaan ja siellä ei pitäisi olla sellaista joka aiheuttaisi näitä kipuja ja särkyjä. En ainakaan vielä tunnista itsessäni masennuksen oireita vaikka olo on usein todella ikävä. Tarkoitus on taas tilata lääkärille aika ja keskustella mitä lääkettä seuraavaksi testataan.

    • Kuulostaa tutulta nuo oireet.Itsellä pallolaajennus pääsiäisenä ja kolme päivää sen jälkeen vielä mahahaava puhkesi ja oikein terveeksi ei oloa ole tuntenut sen jälkeen.
      pillereitä viisi aamulla ja neljä illalla ja noita pelkoja koko ajan,luottamus omaan kehoon on aivan nollissa,pelkää jokaista tunnetta.
      Hyvin hankalaa,ainakin nämä ensimmäiset kuukaudet.

    • dinitt

      Aika samoja tuntemuksia itsellä myös,tehtiin pallolaajennus hiljakkoin ja tässä puolen vuoden sisään todettu sepelvaltimotauti aika pahana,kaksi suonista täysin tukossa ja osin kuoliossa,takana myös isompi infarkti ja pari pienempää joista toinen viikko sitten ja kirsikkana kakussa sydämen vajaatoiminta ja myös vastikään todettu diabetes.
      Itse sain ohjeeksi ottaa suhkauksen dinittiä ja opetella myös sen ennakoivaa käyttöä,eli "suihkaus mäen alla,voi säästää kivulta mäen päällä".Mutta noin ihan yleisesti ottain kyllä kaikesta jää aika yksinäinen olo ja yläkertaansa rassaa juuri tuolla ihmettelyllä mikä on kipua ja mikä taas ohimenevä "tuntemus" eikä asiaa juurikaan auta joka kerta vaihtuva lääkärikardiohoitajilta polille soittamalla saa aina vastauksia ja he ovat monen epäselvän selkiyttäneet ymmärrettäväksi.

    • gixxer-man

      Nyt tilanne hiukan jo helpottaa,takaisin töissä ja lääkitystä enää neljä vuorokaudessa,mutta nyt juuri on ilmeinen rastuskipu vaan rintakehässä ja taas pelkää jotian ja sydänfilmiinhän se ajattaa,tämä on pahin asia tässä tämä epäluulo kaikkea tuntemuksia kohtaan

    • NainenVaan

      Stressi on kyllä nykyään aika kova tekijä kaikissa sairauksissa. Sitäkään ei oikein voi välttää. Mutta olen sitä mieltä, että näistä olisi hyvä puhua jonkun kanssa, vaikka sitten ammattilaisen kanssa jos lähipiirissä ei ole ketään kenelle jakaa tuntemuksiaan. Itselläni todettiin sepelvaltimotauti ja olen todella nuori nainen, jolla muuten kaikki arvot ovat kohdillaan. Haen para-aikaa lääkärin lähetteellä ajan, ihan sama kenelle, mutta jollekin, jolle voisi näistä puhua. Vaikka minulla onkin tukijoita, stressaan nyt entistä enemmän tilanteestani ja tiedän, että tarvitsen jonkun, joka tietää oikeasti, mitä asioita käyn tässä läpi.

      • mervi6

        minäkin kaipaan vertaistukea samaan asiaan 40 täytin ite ja 28 täytti veljeni.ja kaikki arvot kohillaan ym ja tämä tauti iski.jos haluat olla yhteydessä niin sähköposti:/[email protected] muutkin nuorena sairastuneet.


    • tietoiskua

      Moi,aloittajalle ja muillekin tiedoksi, Helsingin ja Uudenmaan sydänpiirillä on käynnissä Liekki-vertaistuki projekti joka on suunnattu etenkin nuorille ja keski-ikäisille sydänsairaille.
      Lisätietoa löytyy Sydänliiton sivuilta ja liitosta,osallistuminen ei edellytä Sydänliiton jäsenyyttä.

    • ramsis

      Kaksi dinit suihkepulloa peräkkäin lakkaavat toimimasta vaikka tavaraa on sisällä ???
      Onko tietoa?

      • Zepelius

        Ramsis olethan pessyt "suuttimen" aina käytön jälkeen? Ainakin itseäni ohjeistettiin, että varmasti menee tukkoon ilman puhdistusta.


    • Ohitusleikattu

      Vanha on kysymys mut jos joku lukee tämän niin täs lisää tietoa. Jos epäilee että suonet tukossa niin rasituskokeessa löytyy viat. Jos ei jaksa kävellä ylämäkeä ilman kipua tai palakurkussa tunnetta tai alkaa oksettaa tuntee polttavaa tunnetta esim ruokatorvessa niin voipi sanoa et joku on tukossa. Kannattaa mennä lääkärille ja pyytää rasituskokeeseen. Ohitusleikkaus tehtynä minulle sanon sen että kokemus sinäänsä sekin. Hyvät kipulääkkeet tarjoovat. Toipumisaikana selkäkipua olkapääkipua johtui kun kylkiluut taivutettiin auki. Sain kipupiikit ja jotain muuta piikkinä. Ne helpotti. Mutta lääkäriin het kun ei jaksa entiseen tapaan nousta mäkeä ylös. Tupakka heti lopetettava syyn tiedätte. Tukkii leikkauksen jälkeen nopsasti suonien liitoskohdat muuten jos jatkaa pössyttelyä.

    • Anonyymi

      Samat oireet ohitusleikkaustehty2002 dinjit määrätiin 2002. Samoja lääkkeitä,
      rinnan puristus ja leukaperien väsyminen lisääntyy. Oen 84 - vuotias ,tuntuu että
      näihin vaivoihin ei ole lääkettä.

      Hannu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe