ette sattuisi tietämään siitä miten kiinan uskonnot (taolaisuus ja kungfutselaisuus) vaikuttaa kiinalaisten elämän kaareen?? esimerkiksi onko mahdollisia kastejuhlia, täysi-ikäisyys juhlia, häitä, hautajaisia?? tarvitsisin tietojanne mahdollisimman nopeasti. mahdolliset nettisivut olisi todella loistava lisä!
kiinan uskontojen vaikutus elämänkaareen
6
666
Vastaukset
- Kysyjä
Voin etsiä, jos haluat, mutta miksi haluat etkä voi etsiä itse? Sitäpaitsi sivut ovat luultavasti englannin tai kiinan kielellä.
- minä
olen yrittänyt googlesta etsiä ja kirjoista ja vaikka mistä mutta mistään ei tunnu löytyvän.. sen takia kyselin että jos jollain on esim. henk koht. tietoa tästä asiasta..
- ja minä
Ainakin tiedän varmasti sen, että kommunismi poisti suurimmat uskonnolliset jutut, mutta vanhan perinteen mukaan Kiinassa lapsi on 1 vuotias syntyessään, ja jos hän on poika, hänet puetaan tytön vaatteisiin etteivät paholaiset vie häntä.
Nykyään tuskin kukaan noudattaa vanhaa uskontoa, jollei ole uudestaan "hurahtanut".
Häät varmaankin vietetään ihan "länsimaalaisittain" eli valkoinen puku ja niin pois päin. Kiinnostavaa mielestäni on, että Kiinassa jossa on yhden lapsen politiikka, on syntyvyys naista kohden 1,86 lasta, kun Suomessa se on 1,78 lasta. Lisäksi Kiinalaisten keskimääräinen elinikä on 69,7 vuotta ja suomalaisten 75 vuotta.
Googlesta löydät varmaan paljon linkkejä!!!- minä
kiitosksia vielä noista tiedoista! googlesta en ole löytänyt mitään tuollaista ja olen kokeillut kaikkia mahdollisia hakusanoja.. kyselisin vielä että et satu tietämään vietetäänkö ristiäisiä tai vastaavia? ja onko häät vaan suhteen rekisteröinti vai vihitäänkö puolisot heidän "jumaliensa" "kasvojen" edessä niinkuin kristin uskossa? kiitos paljon!
- ja minä
minä kirjoitti:
kiitosksia vielä noista tiedoista! googlesta en ole löytänyt mitään tuollaista ja olen kokeillut kaikkia mahdollisia hakusanoja.. kyselisin vielä että et satu tietämään vietetäänkö ristiäisiä tai vastaavia? ja onko häät vaan suhteen rekisteröinti vai vihitäänkö puolisot heidän "jumaliensa" "kasvojen" edessä niinkuin kristin uskossa? kiitos paljon!
Voisit etsiä kirjastosta;
Huotari-Seppälä: Kiinan kulttuuri
Jakobson-Sarvimäki: Perinteen taika - minä
ja minä kirjoitti:
Voisit etsiä kirjastosta;
Huotari-Seppälä: Kiinan kulttuuri
Jakobson-Sarvimäki: Perinteen taika..toi työ pitäs olla todennäkösesti huomenna tehtynä ja tyypillisesti olen vähän aikasin liikenteessä :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1081955- 2531727
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611096Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K641003En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k67967Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉66848Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37847The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6831Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49815