Velkajärjestely

haösorö

voiko velkajärjestelyyn hakea vaikka olisi jo uossa

48

4558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja nimenomaan

kyllä voi hakea, sehän on osoitus siitä, ettet pysty veloistasi selviämään. kun tarpeeksi kauan olet ollut ulosostossa velkoinesi, se todistaa että tarvitset velkajärjestelyä ja se voidaan sinulle myöntää.

riippuu tietysti velkojista, että suostuuko ne siihen ja riippuu sinun tilanteestasi, että voidaanko siihen suostua. jos olet velkaantunut ns. kevytmielisesti eli tyhmällä kuluttamisella, niin vj: tä ei myönnetä. jos velkoihisi on syy etkä niitä voi selvitä, voidaan myöntää vj. hakemalla se selviää.

• VelkaneuvojaHelsinki

Velkajärjestelyyn pääsee vain sellainen joka on vasta taloudellisesti menossa "nurin". Ulosotossa olevia velkoja ei järjestellä koskaan.

• jhkjhkjhk

no höpö höpö. todellakin järjestellään. Hakemusta tehdessä siihen laitetaan myös uo:ssa olevat, siis aivan kaikki velat, eihän muuten saada kokonaiskuvaa. Ja sit selvittäjä laskee kaikkien perusteella sen maksuvaran. Jos VJ myönnetään.

• Ei voi hakea
        jhkjhkjhk kirjoitti:

no höpö höpö. todellakin järjestellään. Hakemusta tehdessä siihen laitetaan myös uo:ssa olevat, siis aivan kaikki velat, eihän muuten saada kokonaiskuvaa. Ja sit selvittäjä laskee kaikkien perusteella sen maksuvaran. Jos VJ myönnetään.

velkajärjestelyyn jos on velkoja ulosotossa. Olen itse Helsingissä velkaneuvojana ja näin se vain on.

• toisin
        Ei voi hakea kirjoitti:

velkajärjestelyyn jos on velkoja ulosotossa. Olen itse Helsingissä velkaneuvojana ja näin se vain on.

Olen velkajärjestelyn läpi käynyt turkulainen. Alkuperäistä takausvelkaa perittiin minulta ulosoton kautta varmaan 10 vuotta.
        Hain velkkikseen nimenomaan tuon velkan takia, sillä muuta velkaa mulla ei ollutkaan. Järjestely sovittiin, maksoin 5 vuotta ja asia sillä selvä. Ei ongelmaa.
        Kannattaa muuttaa Turkuun. Ei ole riesana huonoja ja tiedottomia velkaneuvojia hoitamassa "asioitaan" , kaunis ympäristö, asuminen ja liikkuminen edullista sekä oikkein' pal' muutenkin mukavamapaa.

• Vinnleksi
        Ei voi hakea kirjoitti:

Perustelut kiinnostavat kovasti. Varmasti alkuperäistä kysyjää kuten muitakin lukijoita. Eli mihin perustuu väitteesi. Laita suoraan se lainkohta, millä perusteella haku velkjärjestelyyn on ulosotossa olevalta kielletty.

• Öllerö
        Ei voi hakea kirjoitti:

Otan osaa helsinkiläiset talousahdingossa olevat, mikäli kyseisen kaltainen täysin ammmattitaidoton idiootti "hoitaa" teidän asioitanne.

• et ole alalla?
        Ei voi hakea kirjoitti:

on peruste väitteellesi? Tiedän monia jotka ovat hakeneet ja päässeet velkajärjestelyyn vaikka olivat ulosotossa. Väitteesi ei voi pitää paikkaansa. Itsekin kävin läpi vj:n ja ulosottoon ehti yksi velka ( verovelka) siinä vaiheessa kun asiaa alettiin selvitellä.

• Martti vaan
        Ei voi hakea kirjoitti:

Et todellakaan voi olla velkaneuvoja. Minä hain viime kuussa velkajärjestelyä ja ulosotossa olen ollut 7 vuotta. Nyt sitten Takuu Säätiö tuli apuun ja maksan 350ekee per kk. Joten puhutaan asiaa.

• VelkaneuvojaHelsinki
        et ole alalla? kirjoitti:

on peruste väitteellesi? Tiedän monia jotka ovat hakeneet ja päässeet velkajärjestelyyn vaikka olivat ulosotossa. Väitteesi ei voi pitää paikkaansa. Itsekin kävin läpi vj:n ja ulosottoon ehti yksi velka ( verovelka) siinä vaiheessa kun asiaa alettiin selvitellä.

joka voidaan hyväksyä velkajärjestelyyn mukaan jos on edennyt ulosottoon. Tämä johtuu siitä, että ns. suoraan ulosottokelpoiset velat järjestellään, mutta esim. ulosotossa olevia kulutusluottoja ja muita ei voida tähän lisätä.

Kyseinen lakihan on siis "Laki yksityishenkilön velkajärjestelystä" ja siihen liittyvä asetus HJ45/2007

Eli turha mennä velkaneuvojalle aikaansa tuhlaamaan.

• VelkaneuvojaHelsinki
        Martti vaan kirjoitti:

Et todellakaan voi olla velkaneuvoja. Minä hain viime kuussa velkajärjestelyä ja ulosotossa olen ollut 7 vuotta. Nyt sitten Takuu Säätiö tuli apuun ja maksan 350ekee per kk. Joten puhutaan asiaa.

luonnollisesti kuin velkajärjestely. Takuu-säätiön kautta kannattaa hakea halvempi laina, jotta saa kalliit kulutusluotot maksettua pois.

• eeeeeeeeeeee
        Ei voi hakea kirjoitti:

Näihin vastauksiin ei ole täällä näköjään mitään luottamista. En usko että olet mikään velkaneuvoja. Minulla oli paljonkin velkoja ulosotossa ja hain velkajärjestelyyn ja sain sen.

• vj ohi 2010

Kyllä velkajärjestelyä voi hakea, vaikka on ulosotossa.Meillä molemmat (mieheni ja minä) olimme ulosotossa.Miehelläni kaikki velat uo:ssa ja minulla melkein kaikki,Nyt tänä vuonna velkajärjestely ohi.

• Kuolkaa syöpään.

Täällä palstallahan oikein muhii paskasakkia. Luulisi että jos on kerran ollut velkajärjestelyssä niin ei lainat kiinnostaisi yhtään, mutta tehän olettekin hakeutuneet sinne koska olette pohjimmiltanne häviäjiä ja kuten jo sanoinkin; paskasakkia. Kai te ymmärrätte, että olette EDELLEEN velkaa vaikka VJ onkin päättynyt. Te ette saa mistään lainaa jonne jätitte velkoja pystyyn.

Luoti teille kuuluisi päähän antaa eikä mitään velkajärjestelyä.

• eofhaghu
        Kuolkaa syöpään. kirjoitti:

Täällä palstallahan oikein muhii paskasakkia. Luulisi että jos on kerran ollut velkajärjestelyssä niin ei lainat kiinnostaisi yhtään, mutta tehän olettekin hakeutuneet sinne koska olette pohjimmiltanne häviäjiä ja kuten jo sanoinkin; paskasakkia. Kai te ymmärrätte, että olette EDELLEEN velkaa vaikka VJ onkin päättynyt. Te ette saa mistään lainaa jonne jätitte velkoja pystyyn.

Menehän pyytämään äidiltäsi muutama euro, että voi käydä ostamassa limpparia.

• elkää si kysykö
        Kuolkaa syöpään. kirjoitti:

En saa keskustella ladoista, vaikka allani on jo mersu.

Ei suinkaan ole kyse siitä, että entiset velalliset haluaisivat uutta lainaa tai velkaa vaan siitä. Et keneltä sinä kyselet neuvoja: tyypiltä joka ei tiedä asiasta mitään vai siltä: jolla on kokemusta?

• Marshfly

ohessa tiedot:

Velkajärjestelyn yleiset esteet

Jollei 10 a §:stä muuta johdu, velkajärjestelyä ei voida myöntää, jos: (30.12.2002/1273)

1) velalliselle on määrätty rikoksen perusteella maksuvelvollisuus eikä velkajärjestelyn myöntämistä voida pitää perusteltuna velan määrä, rikoksen laatu, vahingon kärsineen asema ja muut seikat huomioon ottaen; (24.1.1997/63)

2) velallinen on epäiltynä esitutkinnassa tai syytteessä rikoksesta taikka hänen syykseen on luettu rikos, ja velkajärjestely voitaisiin 1 kohdan nojalla evätä, jos velalliselle määrätään rikoksen perusteella maksuvelvollisuus; (24.1.1997/63)

3) merkittävänä pidettävää velkaa on syntynyt elinkeinotoiminnassa, jossa on menetelty törkeän sopimattomasti velkojia kohtaan tai laiminlyöty olennaisesti lakisääteisiä velvollisuuksia tai joka on ollut pääasiallisesti keinottelunluonteista; (24.1.1997/63)

4) velallinen on olemassa olevien tai odotettavien taloudellisten vaikeuksiensa vuoksi sopimattomasti heikentänyt taloudellista asemaansa tai suosinut jotakuta velkojaa taikka muutoin järjestellyt taloudellista asemaansa velkojien vahingoittamiseksi, tai on todennäköisiä syitä epäillä velallisen menetelleen näin; (24.1.1997/63)

5) velallinen on ulosottomenettelyssä pakoillut, salannut tulojaan tai varojaan taikka antanut niistä vääriä tai harhaanjohtavia tietoja;

6) velallinen on tahallaan antanut velkojalle taloudellisesta asemastaan vääriä tai harhaanjohtavia tietoja, jotka ovat olennaisesti vaikuttaneet luoton myöntämiseen, ja velallisen menettelyä on luoton määrä ja muut olosuhteet huomioon ottaen pidettävä erityisen moitittavana;

7) velkojen perusteesta ja syntyolosuhteista, velallisen tavasta hoitaa talouttaan tai muista seikoista voidaan päätellä olevan todennäköistä, että velallinen on velkaantunut harkitusti velkajärjestelyä silmällä pitäen tai ilmeisen kevytmielisesti ottaen huomioon se, minkälaista harkintaa hänen asemassaan olleelta henkilöltä sellaisissa olosuhteissa kohtuudella voidaan edellyttää;

8) velallinen on velkajärjestelyä varten antanut taloudellisesta asemastaan vääriä tai harhaanjohtavia tietoja, jättänyt selvittämättä mahdollisuudet sovintoratkaisuun, laiminlyönyt 6 §:ssä säädetyn tietojenantovelvollisuutensa tai 7 §:ssä säädetyn myötävaikutusvelvollisuutensa, rikkonut 12 §:ssä säädetyn maksu- ja vakuudenasettamiskiellon tai muutoin menettelyllään tai laiminlyönnillään vaikeuttanut velkajärjestelyä;

9) on perusteltua syytä olettaa, että velallinen ei tulisi noudattamaan maksuohjelmaa; tai

10) velalliselle on aikaisemmin myönnetty velkajärjestely.

Ulosotto EI OLE este velkajärjestelylle!

• VelkaneuvojaHelsinki

Lainasit tuohon velkajärjestelyn yleiset esteet, mutta ulosotto ei olekaan niin sanotusti "yleinen este" vaan erillinen spesifioitu este. Tästä säädetään muualla laissa ja asetuksissa.

Näinollen, vastatakseni ensimmäiseen kysymykseen, ulosotto on este velkajärjestelyyn pääsylle. Pahoitteluni.

• spesifiä esiin
        VelkaneuvojaHelsinki kirjoitti:

Lainasit tuohon velkajärjestelyn yleiset esteet, mutta ulosotto ei olekaan niin sanotusti "yleinen este" vaan erillinen spesifioitu este. Tästä säädetään muualla laissa ja asetuksissa.

Näinollen, vastatakseni ensimmäiseen kysymykseen, ulosotto on este velkajärjestelyyn pääsylle. Pahoitteluni.

pahoittelet, kun kyse on asiasta jolla harvoin on merkitystä. Käytännössä valta-osa vj:a hakeneista ja siihen päässeistä on/ovat ulosotossa. Ainakin monet tutut, jotka ovat päässeet ja läpikäyneet vj:n. Ovat yksityishenkilöitä. Mutta linkitäpä se kohta, jossa erityisen spesifioitu este sanotaan, perustellaan ja anna joku esimerkki jotta saa tuntumaa. Mikä niin spesifioitu este voi olla???

• Marshfly

kohta 5 kuuluu seuraavasti?

5) velallinen on ulosottomenettelyssä pakoillut, salannut tulojaan tai varojaan taikka antanut niistä vääriä tai harhaanjohtavia tietoja;

Lisäksi laissa erikseen mainitaan että velkajärjestely voidaan esteestä huolimatta myöntää, jos siihen on painavia syitä ottaen huomioon erityisesti velkaantumisesta kulunut aika, velallisen toimet velkojen maksamiseksi ja muut velallisen olosuhteet sekä velkajärjestelyn merkitys velallisen ja velkojien kannalta.

Esteenä tosin mainitaan että velkajärjestely ei tule kysymykseen, jos esimerkiksi palkan ulosmittauksella kertyy veloille kohtuullisessa ajassa riittävä suoritus. Ratkaisevaa lienee se miten tilanne tapauskohtaisesti tulkitaan.

Edelleen väitän ettei ulosotto ole kategorinen este velkajärjestelylle.

• Öllerö

Voi voi, hyvä "velkaneuvoja", älä puhu velkajärjestelyasioista kun et tiedä niistä yhtään mitään.
        Ulosotto ei ole, eikä voi olla este velkajärjestelylle.

• Tietoakin löytyy

Olen toiminut velkaneuvojana, selvitysmiehenä ym. velkajärjestelylain alkutaipaleelta asti enkä koskaan ole törmännyt tilanteeseen, että yksin ulosotto toimisi velkajärjestelyn esteenä. Olen vienyt onnistuneest alusta loppuun useita sellaisia velkajärjestelyjä (vapaaehtoisesti ja käräjäoikeuden kautta), joissa suurin osa veloista on ollut ulosotossa perittävänä. Kummastelen suuresti VelkaneuvojaHelsinki esittämiä väitteitä asiassa tai sitten hän ei esitä koko totuutta asiassa - mahdollisesti hän ei edes tiedä, mistä velkajärjestelyssä on kysymys. Eihän voi olla totta, että Helsingissä lain tarkoituksen tulkintaa on todella vääristelty noin törkeästi?

Jos lähdetään velkajärjestelyn tarkoituksesta niin mikähän se VelkaneuvojaHelsingistä mielestä on? Siitä kun lähdetään liikkeelle, niin ulosotto ei todellakaan muodosta yksin sellaista estettä velkajärjestelylle, etteikö velkaneuvojan juttusille kannattaisi mennä. Henkilökohtaisesti epäilen, että kyseinen VelkaneuvojaHelsingistä ei itse asiassa tiedä mistä kirjoittaa.

• kokemus-kaija

Hain vj:tä 98 ja sain sen. Jotain velkoja oli ulosotossa. Ulosotto vain keskeytettiin sillä perusteella, että olen hakenut vj:tä , mutta muutama kuukausi siinä meni ja vj.n käsittelyn aikana minulta veloitetut ulosotot palautettiin minulle siltä osin kun vj:ssä oli määrätty. Joten puhun kokemuksesta.

• vain kolme vuotta
      • Ohion 10

Herran jestas! Velkajärjestelyn este ei todellakaan ole se että on ulosotossa. Päinvastoin. Itse vj:n läpikäyneenä ehkä paremmin tiedän kun nämä ns. tietäjät.

• VelkaneuvojaHelsinki
        Ohion 10 kirjoitti:

Herran jestas! Velkajärjestelyn este ei todellakaan ole se että on ulosotossa. Päinvastoin. Itse vj:n läpikäyneenä ehkä paremmin tiedän kun nämä ns. tietäjät.

annatte ihmisille turhaa toivoa. Velkajärjestelyyn ei voi päästä jos on ulosotossa. Näin se vain on.

• Öllerö

annatte ihmisille turhaa toivoa. Velkajärjestelyyn ei voi päästä jos on ulosotossa. Näin se vain on.

Pyydätkö sinä äitiäsi kirjoittamaan tänne, koska älynlahjoillasi tuskin kirjoitetaan?
        Luultavimmin kyseessä on kuitenkin provoilija, joka pippeli pystyssä saa velkaneuvojana
        esiintymisestä kiksejä..

• reiska satanen
        Öllerö kirjoitti:

Pyydätkö sinä äitiäsi kirjoittamaan tänne, koska älynlahjoillasi tuskin kirjoitetaan?
        Luultavimmin kyseessä on kuitenkin provoilija, joka pippeli pystyssä saa velkaneuvojana
        esiintymisestä kiksejä..

Kyllä Helsingin velkajärjestelijä vedättää ihmisiä.Hah´hahahahaha.Oletko joku s.....atanan hölmö!
        Kiusata nyt vaikeuksissa olevia ihmisiä.Ulosotto ei ole este velkajärjestelylle idiootti!!!

• Ohion 10
        reiska satanen kirjoitti:

Kyllä Helsingin velkajärjestelijä vedättää ihmisiä.Hah´hahahahaha.Oletko joku s.....atanan hölmö!
        Kiusata nyt vaikeuksissa olevia ihmisiä.Ulosotto ei ole este velkajärjestelylle idiootti!!!

On vaan parempi jos kaikki velat ovat UO:ssa, silloinhan se tarkoittaa etyä et pysty niitä maksamaan! Vaikka eihän se tietysti aina niin ole, mutta kun vj:n käsittelyssäkin menee monta kuukautta ja sinä aikana sinun ei pidä maksaa mitään mihinkään niin sinnehän ne kaikki sitten päätyy. Korostan vielä että tiedän tästä asiasta koska olen sen läpikäynyt.

• M

Itselleni velkajärjestelyä ehdotti ja kehotti hakeutumaan nimenomaan ulosottoviraston edustaja ja vielä auttoi asiaa eteenpäin.

• Vneuvoja1996-2007

Lopettakaa jo. Olen itse toiminut Espoossa ja Vantaalla velkaneuvojana ja tämä Helsingin velkaneuvoja on kyllä ihan oikeessa, eli ei ulosotossa olevia velkoja voi saada velkajärjestelyyn.

Kyllä huomaa että lapset täällä kirjoittelevat ja nauttivat kun saavat aiheutettua velkaongelmaisille harmaita hiuksia ristiriitaisilla kommenteillaa.

Eli rakkaat ihmiset, älkää turhaan tuhlatko energiaa toivoon velkajärjestelystä jos olette ulosotossa koska se ei ole mahdollista.

• Öllerö
        Vneuvoja1996-2007 kirjoitti:

Lopettakaa jo. Olen itse toiminut Espoossa ja Vantaalla velkaneuvojana ja tämä Helsingin velkaneuvoja on kyllä ihan oikeessa, eli ei ulosotossa olevia velkoja voi saada velkajärjestelyyn.

Kyllä huomaa että lapset täällä kirjoittelevat ja nauttivat kun saavat aiheutettua velkaongelmaisille harmaita hiuksia ristiriitaisilla kommenteillaa.

Eli rakkaat ihmiset, älkää turhaan tuhlatko energiaa toivoon velkajärjestelystä jos olette ulosotossa koska se ei ole mahdollista.

Saitko mukavatkin sävärit tästä kun keksit noin hienon kommentin?

• tämä on faktaa

useita, jotka ovat saaneet velkajärjestellyn ja käyneet sen läpi. Ja kas kummaa, kaikki olivat ulosotossa. Osalla miljoonien velat ( mummon markoissa) Olen käynyt myös itse läpi vj:n ja ulosottoon ehti mennä muutama velka. Kaikki tietämäni vj:t olivat 1997- 2006 välisenä aikana. Puhut pötyä ja ihmettelen miksi?

• vj kauan sitten

uskaltaisi paljastaa tuollaista, sillä sinuthan tunnistettaisiin oitis. Tuskin siellä on ollut tuhansia ( satojakaan) velkaneuvojia ko aikana. On häpeä, jos velkaneuvojat eivät ole perillä lainsäädännöstä ja alastaan. Sinä et kuulu velkaneuvojien joukkoon , oikeiden ammattilaisten vaan luulen, että olet itse hakenut vj:ä( ehkä useitakin kertoja) ja hakemus ei ole mennyt läpi. Siksi katkerana suollat valheita. Vai onko muita selityksiä, miksi sepustat harhaista tietoa, kun lukuisat vj:n läpikäyneet kertovat omista kokemuksistaan vaikka olivat ulosotossa.

• PUHETTA RIITTÄÄ

ITSELLÄNI OLI KAIKKI VELAT PÄÄTYNEET ULOSOTTOON, KOSKA SOSIAALIVIRKAILIJA NEUVOI, ANNA MENNÄ ULOSOTTOON, NE OTEAAN SITTEN TÄÄLLÄ HUOMIOON, KUN MAKSELET...NO,TYHMÄSTÄ PÄÄSTÄ SAA KÄRSIÄ. SEURAAVAKSI AJAUDUIN NS VELKANEUVOJALLE, JOKA AIHEUTTI MINULLE VAIN HARMIA. MYÖHEMMIN TAPASIN ASIALLISEN VELKANEUVOJAN, JOKA KEHOTTI MINUA HAKEMAAN VELAJÄRJESTELYÄ. SIIHEN YNNÄTTIIN KAIKKI,HUOM KAIKKI VELAT. PROSESSI KESTI HETKEN JA PÄÄSIN JÄRJESTELYYN.NÄIN MYÖS ETELÄ-POHJANMAALLA TOIMII , KUIN MYÖS TURUSSA. IHMISILLÄ, JOILLA ON VAIKEUKSIA, AHDISTUS JA HÄTÄ ON KAUHEA, JOTEN HYVÄT HELSINKI-ESPOO AKSELIN VELKANEUVOJAT ÄLKÄÄ PELOTELKO ENEMPÄÄ IHMISIÄ. KANNATTAA KYSY OMAN PAIKKAKUNNAN NEUVOJALTA. KAIKKI MAHDOLLISET LIPUT JA LAPUT MUKAAN,JOTTA VOITTE SELVITTÄÄ TILANTEENNE.ÄLKÄÄ MENETTÄKÖ TOIVOANNE!

• vääristelyä

kertoo sen, että olet itse velkoja et ole ollut koskaan velkaneuvoja sillä noin ammattitaidotonta velkaneuvojaa ei voi olla eikä mikään kunta sinun laista palkkaa.

• Vjbvjnnn

Kyll vaan saa .. itseHei sain vantaalla.... uossa olevat laskut.. velkajärjestely loppuu tänä vuonna

• köyhä--

Minulla oli velkaa 100000euroa, josta puolet ulosotossa. Niin vain velkajärjestely myönnettiin. Reilu vuosi ollaan maksettu. Maksettavaa tuli reilut 6000euroa viidenvuoden aikana.

• vj 2009-2014

Minulle myönnettiin velkajärjestely 11/2009. Kävin tätä ennen noin 2 vuoden ajan velkaneuvojalla asiani suhteen. Kun hain velkajärjestelyä, olivat KAIKKI velkani ulosostossa. Ihan joka ainoa velka, joita oli 13kpl.

Veikkaampa, että 99,99% velkajärjestelyä hakevista velallisista omaa velkoja ulosotossa.

Toivottavasti ne lukijat, jotka miettivät velkajärjestelyä eivät menisi mukaan tuohon "mukavelkaneuvojahelsinki" provoon.

• tietoo on....
        vj 2009-2014 kirjoitti:

Minulle myönnettiin velkajärjestely 11/2009. Kävin tätä ennen noin 2 vuoden ajan velkaneuvojalla asiani suhteen. Kun hain velkajärjestelyä, olivat KAIKKI velkani ulosostossa. Ihan joka ainoa velka, joita oli 13kpl.

Veikkaampa, että 99,99% velkajärjestelyä hakevista velallisista omaa velkoja ulosotossa.

Toivottavasti ne lukijat, jotka miettivät velkajärjestelyä eivät menisi mukaan tuohon "mukavelkaneuvojahelsinki" provoon.

Mikäli velkoja ei ole ulosotossa, niin silloin on käytettävissä takuu säätiö ja pankkien järjestelylainat.
        Velkajärjestelyn ensimmäinen toimenpide on, että ulosotto keskeytetään ja voidaan sanoa, että jokaisella velkajärjestelyyn päässeellä ON velkoja jo ulosotossa ja suurimmalla osalla ulosotto on jatkunut useiden vuosien ajan pelkkiä korkoja sekä kuluja maksellessa.

• QQQ11

Pankit ovat syypäitä ihmisten velkaantumiseen suomessa eli pankit ovat antaneet ihmisille velkaa kevytmielisesti tarkistamatta ihmisten velka historiaa, näin pöljää touhua ei ole missään muualla euroopassa.............no nyt onneksi pankit suomessa tarkastavat velkahistorian ja jos on liikaa velkaa,niin rahaa ei pankki anna. Suomen lama johtuu täysin siitä että suomessa on n.600 000. tta taloutta maksuhäiriöisiä jotka eivät pääse kuluttamaan, suomi pissii tässä omaan nilkkaan, kun taas muualla euroopassa maksuhäiriöiset on vapautettu kuluttamaan. Seitkyt luvulla ei ollut maksuhäiriöisiä, kun pankit tarkistivat ihmisten velkahistorian ja rahaa ei tippunut, jos velkaa oli liikaa, hyväkäytäntö ja onneksi on nykyään jo käytössä.

• heihaloo

Pankki ei ole millään lailla syypää minun velkoihini, ihan itse olen ne ottanut. Maksuhäiriöitä on ihmisillä muissakin Euroopan maissa, esim. Espanjassa ja Kreikassa - kun työt loppuvat, ei elintasoa ole osattu rukata alaspäin. Maksuhäiriöisiä on Suomessa likimain 350 000. Häiriö ei mitenkään estä kuluttamista varojensa mukaan, jos tuloja on. 70-luvulla oli moni muukin asia yhteiskunnassa toisin ja kelkasta putoavat suunnistivat Ruotsiin töihin. Nyt työtä ei löydy sieltäkään, joten maksuhäiriöt yleistyvät.

• olpr

oli monta sivua ulosotossa, osa monesti sinne takaisin palautettu

ja yli 10 v ajan ja todellakin pari kuuta vielä niin velkajärjestely minun osalta ohi.

helpompi ottaa huomioon uo-velat kun sitten ne mitkä vielä jossain perinnässä pyörimässä...

että ulosottovelat EIVÄT ole este velkajärjestelylle.

• 0854

Tämä tyyppi tahallaan kiusaa että jos on uotossa niin ei pääse ilmeisesti itse ei päässyt vj. Hin

• velkajussijär

Kyllä pääsee.Paras vaan ottaa kaupungin talous-ja velkaneuvontaan yhteys niin tulee oikeaa tietoa.Nämä jotka tällä palstalla haukkuu ihmisiä miksi on velkaa ym.ym. on paska sakkia ja hoitelis omia miljooniaan jos niitä nyt onkaan ja antais meidän keskustella rauhassa

• gdvhfhvhjrgr0g588yh6khyy

Perussuomalaisten pitäisi kiireesti lakkauttaa koko velkajärjestelylaki. Aivan liian helposti täysin holtittomia ihmisiä päästetään pälkähästä.

Samoin raiskaustuomiot ovat liian lepsuja. Turvapaikan saaneiden joukossa on paljon rikollisia. Turvapaikkaa ei pitäisi siksi myöntää kenellekään, vaikka se pienelle osalle asiallisesti ottaen kuuluisikin. Myöskään velkajärjestelyä ei pitäisi enää myöntää kenellekään, vaikka se pienelle osalle olisikin oikea ratkaisu. Tuollaiset lait rapauttavat Suomen.

• uknhkmnjkmj

Eivätkä rapauta, vaan tekevät Suomesta sivistysvaltion muiden joukkoon. Jos haluat tästä maasta Venäjä-tyyppisen öykkädiktatuurin, jossa kansa pysyy rivissä ja kurissa ja marssii jotain typerää persumarssia juhlapäivinä lipputanko tanassa, voit muuttaa saman tien itäiseen naapuriin. Nauti!

• keväällävj

Kyllä tuo velkajneuvojaHelsinki puhuu aivan täyttä paskaa, kyllä järjestelyyn pääsee vaikka on velkoja ulosotossa. Höpö höpö puhetta tällä ns.Helsingin velkaneuvojalla, pelottaa kuinka tuollaisia ihmisiä voi olla tuollaisessa asemassa neuvomassa muita

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      274
      4694
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3040
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2867
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      29
      2851
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1801
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1654
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      60
      1429
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      215
      1180
    Aihe