Autoille on joka merkeille oma keskustelukanava,
mutta jenkkiveneille ei ole.
Laittakaa sellainen kehiin niin ei miesten
tarvitse lukea bella- tai terhipoikien inisemistä.
Jenkkivenefoorumi?
22
4104
Vastaukset
- Jurputtaja
pelattua noitten jenkkien ja myös muiden veneiden
kanssa,ja suurin osa täällä myytävistä/myydyistä
jenkeistä on höttöä.
Jos veneelläsi ylpeillä haluat niin valitse
veneesi muutamien Norjalais-tai Italialais
merkkien joukosta ja unohda paperirunkoinen
beikkusi.
Mutta tämä kaikki luonnollisesti vasta sitten kun
olet riittävän vanha fyyssisesti ja ennen kaikkea
henkisesti...- Johan af
siellä valmistetaan parhaat veneet, vaikka onhan
italialaisetkin hyviä, mutta englantilaiset
paskaa.
Niin ja Kippari-lehdessä luki, että jenkkivene
Cobalt voitti asiakastyytyväisyystutkimuksen,
maksimipisteet kaikissa kategorioissa. Siellä on
maailman parhaita veneenrakennusosaajia. Cobaltin
lisäksi, mitä tarkemmin olen niitä
venenäyttelyissä analysoinut ja Canadassa Suomea
vastaavissa olosuhteissa ajanut niin tosiaan
Cobaltin lisäksi omalla alallaan ihan maailman
huippua ovat mm. Boston Whaler, Cruisers,
Hatteras, Viking, Cigarette, Sea Doo. Ja muitakin
on, kyllä italialaisilla on tekemistä, että
yltävät samaan - Ferretti ja Riva varmasti
osaavat asiansa, mutteivat kaikki italialaiset.
Sen sijaan norjalaisilla ei ole mitään jakoa,
vaikka Windy onkin erinomainen vene.
Suomalaisille tosin kuulemma liian kallis, ts.
suomalainen ostaa halpaa paskaa kuten sinä
Beikun. Jos ostaisit jonkun yllä mainituista
merkeistä niin et joutuisi paperimaisten
rakenteiden uhriksi. Taidat olla harkintakyvytön,
kun huonoja ratkaisuja teet.
Huom. Beikku on Lada ja Ladakaan ei ole auto eli
Beikku ei ole vene.
Kannatan Suomi24.fi keskusteluryhmäjaoksi:
-jenkkiveneet, sis. kaikki perheveneet, mutta
myös offshoretyyliset kuten Cigarette tai Baja
-skandinaaviveneet (vrt. italoautot)
-brittiveneet
-suomalaiset veneet
Silloin keskusteluakin löytyisi enemmän, koska
jokainen olisi foorumi samanhenkisille, eikä
mitään älytöntä kinastelua toisia vastaan. - Jurputtaja
Johan af kirjoitti:
siellä valmistetaan parhaat veneet, vaikka onhan
italialaisetkin hyviä, mutta englantilaiset
paskaa.
Niin ja Kippari-lehdessä luki, että jenkkivene
Cobalt voitti asiakastyytyväisyystutkimuksen,
maksimipisteet kaikissa kategorioissa. Siellä on
maailman parhaita veneenrakennusosaajia. Cobaltin
lisäksi, mitä tarkemmin olen niitä
venenäyttelyissä analysoinut ja Canadassa Suomea
vastaavissa olosuhteissa ajanut niin tosiaan
Cobaltin lisäksi omalla alallaan ihan maailman
huippua ovat mm. Boston Whaler, Cruisers,
Hatteras, Viking, Cigarette, Sea Doo. Ja muitakin
on, kyllä italialaisilla on tekemistä, että
yltävät samaan - Ferretti ja Riva varmasti
osaavat asiansa, mutteivat kaikki italialaiset.
Sen sijaan norjalaisilla ei ole mitään jakoa,
vaikka Windy onkin erinomainen vene.
Suomalaisille tosin kuulemma liian kallis, ts.
suomalainen ostaa halpaa paskaa kuten sinä
Beikun. Jos ostaisit jonkun yllä mainituista
merkeistä niin et joutuisi paperimaisten
rakenteiden uhriksi. Taidat olla harkintakyvytön,
kun huonoja ratkaisuja teet.
Huom. Beikku on Lada ja Ladakaan ei ole auto eli
Beikku ei ole vene.
Kannatan Suomi24.fi keskusteluryhmäjaoksi:
-jenkkiveneet, sis. kaikki perheveneet, mutta
myös offshoretyyliset kuten Cigarette tai Baja
-skandinaaviveneet (vrt. italoautot)
-brittiveneet
-suomalaiset veneet
Silloin keskusteluakin löytyisi enemmän, koska
jokainen olisi foorumi samanhenkisille, eikä
mitään älytöntä kinastelua toisia vastaan.Beikkua ei minulla ole ollut eikä tule...
Norjalaiset ovat,kuten totesin,suurelta osaltaan
varsin laadukkaita,poikkeuksia toki sieltäkin
löytyy.
Surkein ajamani oli Skiblastin 670 Vs,leikkasi
kohtalaisessa kelissä todella pahasti...
Italialaisten laatu on kokolailla hyvää,harvassa
veneessä on viimeistelytaso viety niin pitkälle
kuin niissä,viimeistelemätöntä paikka ei tahdo
löytyä edes piilossa olevista rakenteistakaan. - k
Johan af kirjoitti:
siellä valmistetaan parhaat veneet, vaikka onhan
italialaisetkin hyviä, mutta englantilaiset
paskaa.
Niin ja Kippari-lehdessä luki, että jenkkivene
Cobalt voitti asiakastyytyväisyystutkimuksen,
maksimipisteet kaikissa kategorioissa. Siellä on
maailman parhaita veneenrakennusosaajia. Cobaltin
lisäksi, mitä tarkemmin olen niitä
venenäyttelyissä analysoinut ja Canadassa Suomea
vastaavissa olosuhteissa ajanut niin tosiaan
Cobaltin lisäksi omalla alallaan ihan maailman
huippua ovat mm. Boston Whaler, Cruisers,
Hatteras, Viking, Cigarette, Sea Doo. Ja muitakin
on, kyllä italialaisilla on tekemistä, että
yltävät samaan - Ferretti ja Riva varmasti
osaavat asiansa, mutteivat kaikki italialaiset.
Sen sijaan norjalaisilla ei ole mitään jakoa,
vaikka Windy onkin erinomainen vene.
Suomalaisille tosin kuulemma liian kallis, ts.
suomalainen ostaa halpaa paskaa kuten sinä
Beikun. Jos ostaisit jonkun yllä mainituista
merkeistä niin et joutuisi paperimaisten
rakenteiden uhriksi. Taidat olla harkintakyvytön,
kun huonoja ratkaisuja teet.
Huom. Beikku on Lada ja Ladakaan ei ole auto eli
Beikku ei ole vene.
Kannatan Suomi24.fi keskusteluryhmäjaoksi:
-jenkkiveneet, sis. kaikki perheveneet, mutta
myös offshoretyyliset kuten Cigarette tai Baja
-skandinaaviveneet (vrt. italoautot)
-brittiveneet
-suomalaiset veneet
Silloin keskusteluakin löytyisi enemmän, koska
jokainen olisi foorumi samanhenkisille, eikä
mitään älytöntä kinastelua toisia vastaan.on niitä erimallisia beikkuja kuin 2445 sunbridget
itselläni on 2858 yläohjaamolla mielestäni ei
sillä tarvitse itstua aurinkolasi päällä rannassa
jos ei halua matkaveneenä sanoisin että se on
verrattavissa Finnsport 8500,Marino 8000,arcus
tai muihin samankokosiin veneisiin,laadusta
sanoisin että ei se ole kovin kummalismpi kuin
edellämainitut, ei huonompi eikä
parempi,kokemusta veneestä on n 4000 merimailin
verran. Kuulisin mielelläni kommenteja muiltakin
kenellä on ollut vastaava vene
Laadusta sen verran että sanoisin että rungoltaan
tämän mallinen beikku ainakin
on "parempi"/hiljaisempi kuin edellämainitut
veneet veneet en muista nähneeni että näissä
toisissa veneissä on balsa väliaineena ja paino 4t
- 12 m terästä.
Kuka ostaa suomeen jenkkiveneen? Ei voi olla
kovinkaan suuri asiantuntija, eikä kokemusta
veneilystä. Lelut ei sovi suomeen paitsi jos
tykkää peilata aurinkolasit päässä jonkun
kaupungin vieraslaiturissa, mutta todelliseen
veneretkeilyyn saaristossa ja sisävesillä niistä
ei ole.- volvo 305
Samallai sillä ajelee ku jollai pellalakin,
ainoana erona on että jos haluaa nauttia
vauhdista niin sekin onnistuu... - Johan af
Kuten ylempänä mainitsin, ei se syy, että Suomeen
ostaa pitäisi tehdä kuluttajasta täällä jotenkin
tyhmempää. Ei pidä aliarvioida suomalaista.
Kyllä hekin varmasti laatuveneitä ostavat.
Samalla tavalla täällä on vettä ajaa kuin
muualla, eivätkä kaikki ole viherpipertäjiä,
jotka saarissa nyhjäävät, vaan nauttivat
vierasvenesatamien saunoista ja ravintoloista,
ehkäpä jopa hotelleista, jos rahvaanomainen
veneessä nukkuminen ei maita, tosin jos on
Hatteras, Viking tai Cruisers niin niissä
kajuutat hienompia kuin Kämp-hotellin huoneet,
joten sekin tilanne silloin eri.
Itselläni on vuosikymmenten veneilykokemus ja
jyvät olen analysoinut akanoista. USA:n
veneilyteollisuudessa on todellisiä helmiä, joita
täällä valitettavasti ei ole. Paitsi tietysti
purjevenepuolella. Itse purjehdinkin aina
kotimaisella veneellä. Swania ja Balticia on
vaikea ulkomaalaisten lyödä.
Minkä takia muuten puhut kaupungin
vieraslaiturista? Sehän on todella
tyylitajuttomuutta mennä johonkin onnettomaan
kaupungin laituriin. Kyllä useammissa paikoissa
on joko yksityinen satama tai jokin jaktklubi. - jenkit jyrää!
Ostin helmikuussa vene messuilta uuden Mariah 180
Diablon ja en ole vieläkään pettynyt siihen.Ainoa
miinus tulee tämän veneen kohdalla
kokolattiamatosta,koska silloin kun sataa ja ei
välttämättä muista laittaa pressuja päälle niin
lattia on kauan aikaa märkä.Ei niissä jenkeissä
muuten vikaa ole,mutta se vain riippuu käyttö
tarkoituksesta ja onhan niitä jenkkejä moneen
lähtöön!Minä ainakin pysyn tästedes jenkeissä! - Reiska
jenkit jyrää! kirjoitti:
Ostin helmikuussa vene messuilta uuden Mariah 180
Diablon ja en ole vieläkään pettynyt siihen.Ainoa
miinus tulee tämän veneen kohdalla
kokolattiamatosta,koska silloin kun sataa ja ei
välttämättä muista laittaa pressuja päälle niin
lattia on kauan aikaa märkä.Ei niissä jenkeissä
muuten vikaa ole,mutta se vain riippuu käyttö
tarkoituksesta ja onhan niitä jenkkejä moneen
lähtöön!Minä ainakin pysyn tästedes jenkeissä!Minä ostin Sea Ray 175 closed bown ja kokemukset
aivan samat. Ainoa mikä ottaa päähän on neloskone.
Seuraavassa veneessä on kutoskone ja on varmasti
myös jenkkivene. - jenkit jyrää!
Reiska kirjoitti:
Minä ostin Sea Ray 175 closed bown ja kokemukset
aivan samat. Ainoa mikä ottaa päähän on neloskone.
Seuraavassa veneessä on kutoskone ja on varmasti
myös jenkkivene.se tosiaan ottaa päähän!Tämä oli ensimmäinen
isompi vene minun kohdallani ja ajattelin ,että
kyllä tuo 135 hv riittää vauhtia antamaan
tämmöiselle veneelle,tietysti,kyllähän se vauhti
riittää,mutta polttoainetta se syö vähän
liikaakin ja kiihtyvyyskin vois olla parempi... - SR-power
jenkit jyrää! kirjoitti:
se tosiaan ottaa päähän!Tämä oli ensimmäinen
isompi vene minun kohdallani ja ajattelin ,että
kyllä tuo 135 hv riittää vauhtia antamaan
tämmöiselle veneelle,tietysti,kyllähän se vauhti
riittää,mutta polttoainetta se syö vähän
liikaakin ja kiihtyvyyskin vois olla parempi...osta mun Sun Runneri.
- v6
Reiska kirjoitti:
Minä ostin Sea Ray 175 closed bown ja kokemukset
aivan samat. Ainoa mikä ottaa päähän on neloskone.
Seuraavassa veneessä on kutoskone ja on varmasti
myös jenkkivene.Moi ostitko uuden vai käytetyn?
Itselläni oli 175 jonka myin juhannuksena
Ja myynnin syy oli juuri tuo liian pieni kone.
Niinpä ostin sr 190:N ja siihen teräspotkurin
nyt kyllä tehot riittää 4800r/m 49,5 maamailia. - Reiska
v6 kirjoitti:
Moi ostitko uuden vai käytetyn?
Itselläni oli 175 jonka myin juhannuksena
Ja myynnin syy oli juuri tuo liian pieni kone.
Niinpä ostin sr 190:N ja siihen teräspotkurin
nyt kyllä tehot riittää 4800r/m 49,5 maamailia.käytetyn ostin. Taitavat kaikki olla liikkeellä
käytettyjä. Mutta vene oli ihan uuden veroinen
mielestäni, tai siis vähän käytetty.
Taitaa olla siinä sinun 190 veneessä parempi tuuli
lasi kuin mitä 175 mallissa. Onko sinun vene cb
vai br? - v6
Reiska kirjoitti:
käytetyn ostin. Taitavat kaikki olla liikkeellä
käytettyjä. Mutta vene oli ihan uuden veroinen
mielestäni, tai siis vähän käytetty.
Taitaa olla siinä sinun 190 veneessä parempi tuuli
lasi kuin mitä 175 mallissa. Onko sinun vene cb
vai br?SE ON CC ELI PIENELLÄ ETU CABIINILLA.
EIPÄ TUO TUULILASI OLE SEN KUMMEMPI KUIN
175CB:SSÄ.YLEENSÄ OTTAEN OLEN TYYTYVÄINEN SEA RAY
VENEISIIN.MISTÄ OSTIT OMASI?ETTEI OLISI MUN
VANHA. - Reiska
v6 kirjoitti:
SE ON CC ELI PIENELLÄ ETU CABIINILLA.
EIPÄ TUO TUULILASI OLE SEN KUMMEMPI KUIN
175CB:SSÄ.YLEENSÄ OTTAEN OLEN TYYTYVÄINEN SEA RAY
VENEISIIN.MISTÄ OSTIT OMASI?ETTEI OLISI MUN
VANHA.Mulla ei ollut rahaa ostaa liikkeestä, ostin
Näsijärveltä yksityiseltä ja vedin omalla autolla
siirtotarrarekkarein kotiin. Se tuulilasi on tosi
matala, ei suojaa paljoakaan. Ja sivuprofiililtaan
vähän heiveröinen. 190 vaikuttaa paremmalta, menee
pidemmälle taakse se tuulilasi sivuilta. Mistä
ostit 190 CC:n? Power Productsin eli maahantuojan
mukaan sellaista ei edes tehdä, se on br tai cb ne
mallit, mitkä tarjolla.
Olen opiskelija, joten budjetti ei riittänyt, kun
tuohon, mutta kesällä, kun ostin Boating magazinen
R-Kioskilta niin näin pikkujutun Sea Ray 290
Bowriderista. Kumma ettei ole sitä Power
Productsin Internet-sivulla. Onkohan niin, ettei
ne tuo sitä ollenkaan Suomeen?!? Se on mielestäni
ehdottomasti tyylikkäimmän näköinen Sea Ray.
Maksaa Yhdysvalloissa 90 tuhatta USA dollaria,
joten pitää olla työpaikka, jotta sellaisen voi
ostaa. En haaveile kesämökistä, joten aion hankkia
tuon tyylisen veneen. Vihaan tuota closed bow
ratkaisua, se etuosa ihan tyhmä, siellä ei voi
istuskella. Sen takia haluan jossakin vaiheessa
ison bowriderin, jossa pöytä sekä edessä ja takana
ja V8 tai deckboatin tai sellaisen, mistä luin
testin kanssa R-Kioskilla, oliko se nyt
Chris Craft tai Mariah tai Sea Ray, jossa oli
kajuutta keskellä venettä, mutta edestä oli
Bowrider ja takaa normaali ohjaamo. Se oli tosi
kivan oloinen vene. Voi nukkua, mutta silti istua
edessä ja takana. Voi ottaa paljon porukkaa
mukaan. Voi tosin olla, että ei ole ihan vielä
seuraava vene, vaan täytyy ostaa joku
kutoskoneella oleva bowrider ensin. Käytettyinä
bowridereita ei oikein tahdo olla paljoa tarjolla
kutoskoneilla, joten kai se kalliimpi vaihtoehto
eli uusi, johon pitää minunkin varautua. Eli
taitaa olla niin, että pitää ottaa yliopistosta
paperit ulos ennen sitä. - V6
Reiska kirjoitti:
Mulla ei ollut rahaa ostaa liikkeestä, ostin
Näsijärveltä yksityiseltä ja vedin omalla autolla
siirtotarrarekkarein kotiin. Se tuulilasi on tosi
matala, ei suojaa paljoakaan. Ja sivuprofiililtaan
vähän heiveröinen. 190 vaikuttaa paremmalta, menee
pidemmälle taakse se tuulilasi sivuilta. Mistä
ostit 190 CC:n? Power Productsin eli maahantuojan
mukaan sellaista ei edes tehdä, se on br tai cb ne
mallit, mitkä tarjolla.
Olen opiskelija, joten budjetti ei riittänyt, kun
tuohon, mutta kesällä, kun ostin Boating magazinen
R-Kioskilta niin näin pikkujutun Sea Ray 290
Bowriderista. Kumma ettei ole sitä Power
Productsin Internet-sivulla. Onkohan niin, ettei
ne tuo sitä ollenkaan Suomeen?!? Se on mielestäni
ehdottomasti tyylikkäimmän näköinen Sea Ray.
Maksaa Yhdysvalloissa 90 tuhatta USA dollaria,
joten pitää olla työpaikka, jotta sellaisen voi
ostaa. En haaveile kesämökistä, joten aion hankkia
tuon tyylisen veneen. Vihaan tuota closed bow
ratkaisua, se etuosa ihan tyhmä, siellä ei voi
istuskella. Sen takia haluan jossakin vaiheessa
ison bowriderin, jossa pöytä sekä edessä ja takana
ja V8 tai deckboatin tai sellaisen, mistä luin
testin kanssa R-Kioskilla, oliko se nyt
Chris Craft tai Mariah tai Sea Ray, jossa oli
kajuutta keskellä venettä, mutta edestä oli
Bowrider ja takaa normaali ohjaamo. Se oli tosi
kivan oloinen vene. Voi nukkua, mutta silti istua
edessä ja takana. Voi ottaa paljon porukkaa
mukaan. Voi tosin olla, että ei ole ihan vielä
seuraava vene, vaan täytyy ostaa joku
kutoskoneella oleva bowrider ensin. Käytettyinä
bowridereita ei oikein tahdo olla paljoa tarjolla
kutoskoneilla, joten kai se kalliimpi vaihtoehto
eli uusi, johon pitää minunkin varautua. Eli
taitaa olla niin, että pitää ottaa yliopistosta
paperit ulos ennen sitä.-190 OSTIN YKSITYISELTÄ TURUSTA.VALMISTUS
LOPETETTU 2000 JONKA JÄLKEEN VAIN BR JA CB.
-POWER PRODUCTS TUO SUOMEEN TILAUKSESTA MINKÄ
TAHANSA SEA RAYN JOKA ON 2002 VALMISTUS
OHJELMASSA.
-TSEKKAA NE SIVUILTA WWW.SEARAY.COM
-SE 290 BR ON NIMELTÄÄN 290 SUN SPORT. - Reiska
V6 kirjoitti:
-190 OSTIN YKSITYISELTÄ TURUSTA.VALMISTUS
LOPETETTU 2000 JONKA JÄLKEEN VAIN BR JA CB.
-POWER PRODUCTS TUO SUOMEEN TILAUKSESTA MINKÄ
TAHANSA SEA RAYN JOKA ON 2002 VALMISTUS
OHJELMASSA.
-TSEKKAA NE SIVUILTA WWW.SEARAY.COM
-SE 290 BR ON NIMELTÄÄN 290 SUN SPORT.ei ole. Sunsportissa on kajuutta, 290
Bowridermalli on erikseen.
Ja jos Sunsportista puhutaan niin se malli oli
esillä Tallinnan venenäyttelyssä, enkä tykännyt
lainkaan. Miksi väität BR:ää SunSportiksi? Ovat
eri veneitä.
Ja miksi muuten huudat (capseilla kirjoitat)?
Menisitkö itse sinne searay.com sivulle katsomaan
bowriderin ja sunsportin eroja. Ovat kuin yö ja
päivä. - V6
Reiska kirjoitti:
ei ole. Sunsportissa on kajuutta, 290
Bowridermalli on erikseen.
Ja jos Sunsportista puhutaan niin se malli oli
esillä Tallinnan venenäyttelyssä, enkä tykännyt
lainkaan. Miksi väität BR:ää SunSportiksi? Ovat
eri veneitä.
Ja miksi muuten huudat (capseilla kirjoitat)?
Menisitkö itse sinne searay.com sivulle katsomaan
bowriderin ja sunsportin eroja. Ovat kuin yö ja
päivä.290 br ja 290 sun sportissa aivan sama runko
tosin sp on hytillinen br avokeulainen.
Myös istuin järjestelyissä on eroja mutta ei se
vaikuta ajoon.
-samat koneet etec.
ps onko mukavampi kun kirjoitan pienillä ,ei kai
vaan häiritse. - Reiska
V6 kirjoitti:
290 br ja 290 sun sportissa aivan sama runko
tosin sp on hytillinen br avokeulainen.
Myös istuin järjestelyissä on eroja mutta ei se
vaikuta ajoon.
-samat koneet etec.
ps onko mukavampi kun kirjoitan pienillä ,ei kai
vaan häiritse.Niin, mutta br on huomattavan parempi käytössä.
Voin istua siellä edessä tai takana ja sitten
myöhemmin lapset voivat harrastaa uimista ja
muuta ja silti on kaikille tilaa, kun ollaan
vaikka ankkurissa. En ostaisi sitä sun sportia,
sillä jos olisi fyrkkaa niin ostaisin
ehdottomasti br:n. Olisi todellakin avotilaa
riittäväksi.
- 1200 mailia takana.
Onko niitä vielä jossain, jonkun mökin rannassa
saattoi nähdä jenkin muinaisjäänteenä muistona 80-
luvun loppuvuosista. Kannattaako niille harvoille
omaa foorumia?- teräsvene
jenkit kuuluu jenkkilään,ei itämerelle.täällä on
hieman erilainen ilmasto.
- sama venekorjaaja
hyvä idea! perustetaan jenkkivenefoorumi
salasanoin niin voidaan vetää peiton alla käteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733904Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92081Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2301370- 1361289
- 1141169
- 1121168
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil711067Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik61015- 60984
- 35906