Jenkkivenefoorumi?

V8jyrää

Autoille on joka merkeille oma keskustelukanava,
mutta jenkkiveneille ei ole.
Laittakaa sellainen kehiin niin ei miesten
tarvitse lukea bella- tai terhipoikien inisemistä.

22

4104

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jurputtaja

      pelattua noitten jenkkien ja myös muiden veneiden
      kanssa,ja suurin osa täällä myytävistä/myydyistä
      jenkeistä on höttöä.

      Jos veneelläsi ylpeillä haluat niin valitse
      veneesi muutamien Norjalais-tai Italialais
      merkkien joukosta ja unohda paperirunkoinen
      beikkusi.

      Mutta tämä kaikki luonnollisesti vasta sitten kun
      olet riittävän vanha fyyssisesti ja ennen kaikkea
      henkisesti...

      • Johan af

        siellä valmistetaan parhaat veneet, vaikka onhan
        italialaisetkin hyviä, mutta englantilaiset
        paskaa.

        Niin ja Kippari-lehdessä luki, että jenkkivene
        Cobalt voitti asiakastyytyväisyystutkimuksen,
        maksimipisteet kaikissa kategorioissa. Siellä on
        maailman parhaita veneenrakennusosaajia. Cobaltin
        lisäksi, mitä tarkemmin olen niitä
        venenäyttelyissä analysoinut ja Canadassa Suomea
        vastaavissa olosuhteissa ajanut niin tosiaan
        Cobaltin lisäksi omalla alallaan ihan maailman
        huippua ovat mm. Boston Whaler, Cruisers,
        Hatteras, Viking, Cigarette, Sea Doo. Ja muitakin
        on, kyllä italialaisilla on tekemistä, että
        yltävät samaan - Ferretti ja Riva varmasti
        osaavat asiansa, mutteivat kaikki italialaiset.
        Sen sijaan norjalaisilla ei ole mitään jakoa,
        vaikka Windy onkin erinomainen vene.
        Suomalaisille tosin kuulemma liian kallis, ts.
        suomalainen ostaa halpaa paskaa kuten sinä
        Beikun. Jos ostaisit jonkun yllä mainituista
        merkeistä niin et joutuisi paperimaisten
        rakenteiden uhriksi. Taidat olla harkintakyvytön,
        kun huonoja ratkaisuja teet.

        Huom. Beikku on Lada ja Ladakaan ei ole auto eli
        Beikku ei ole vene.

        Kannatan Suomi24.fi keskusteluryhmäjaoksi:
        -jenkkiveneet, sis. kaikki perheveneet, mutta
        myös offshoretyyliset kuten Cigarette tai Baja
        -skandinaaviveneet (vrt. italoautot)
        -brittiveneet
        -suomalaiset veneet

        Silloin keskusteluakin löytyisi enemmän, koska
        jokainen olisi foorumi samanhenkisille, eikä
        mitään älytöntä kinastelua toisia vastaan.


      • Jurputtaja
        Johan af kirjoitti:

        siellä valmistetaan parhaat veneet, vaikka onhan
        italialaisetkin hyviä, mutta englantilaiset
        paskaa.

        Niin ja Kippari-lehdessä luki, että jenkkivene
        Cobalt voitti asiakastyytyväisyystutkimuksen,
        maksimipisteet kaikissa kategorioissa. Siellä on
        maailman parhaita veneenrakennusosaajia. Cobaltin
        lisäksi, mitä tarkemmin olen niitä
        venenäyttelyissä analysoinut ja Canadassa Suomea
        vastaavissa olosuhteissa ajanut niin tosiaan
        Cobaltin lisäksi omalla alallaan ihan maailman
        huippua ovat mm. Boston Whaler, Cruisers,
        Hatteras, Viking, Cigarette, Sea Doo. Ja muitakin
        on, kyllä italialaisilla on tekemistä, että
        yltävät samaan - Ferretti ja Riva varmasti
        osaavat asiansa, mutteivat kaikki italialaiset.
        Sen sijaan norjalaisilla ei ole mitään jakoa,
        vaikka Windy onkin erinomainen vene.
        Suomalaisille tosin kuulemma liian kallis, ts.
        suomalainen ostaa halpaa paskaa kuten sinä
        Beikun. Jos ostaisit jonkun yllä mainituista
        merkeistä niin et joutuisi paperimaisten
        rakenteiden uhriksi. Taidat olla harkintakyvytön,
        kun huonoja ratkaisuja teet.

        Huom. Beikku on Lada ja Ladakaan ei ole auto eli
        Beikku ei ole vene.

        Kannatan Suomi24.fi keskusteluryhmäjaoksi:
        -jenkkiveneet, sis. kaikki perheveneet, mutta
        myös offshoretyyliset kuten Cigarette tai Baja
        -skandinaaviveneet (vrt. italoautot)
        -brittiveneet
        -suomalaiset veneet

        Silloin keskusteluakin löytyisi enemmän, koska
        jokainen olisi foorumi samanhenkisille, eikä
        mitään älytöntä kinastelua toisia vastaan.

        Beikkua ei minulla ole ollut eikä tule...

        Norjalaiset ovat,kuten totesin,suurelta osaltaan
        varsin laadukkaita,poikkeuksia toki sieltäkin
        löytyy.
        Surkein ajamani oli Skiblastin 670 Vs,leikkasi
        kohtalaisessa kelissä todella pahasti...

        Italialaisten laatu on kokolailla hyvää,harvassa
        veneessä on viimeistelytaso viety niin pitkälle
        kuin niissä,viimeistelemätöntä paikka ei tahdo
        löytyä edes piilossa olevista rakenteistakaan.


      • k
        Johan af kirjoitti:

        siellä valmistetaan parhaat veneet, vaikka onhan
        italialaisetkin hyviä, mutta englantilaiset
        paskaa.

        Niin ja Kippari-lehdessä luki, että jenkkivene
        Cobalt voitti asiakastyytyväisyystutkimuksen,
        maksimipisteet kaikissa kategorioissa. Siellä on
        maailman parhaita veneenrakennusosaajia. Cobaltin
        lisäksi, mitä tarkemmin olen niitä
        venenäyttelyissä analysoinut ja Canadassa Suomea
        vastaavissa olosuhteissa ajanut niin tosiaan
        Cobaltin lisäksi omalla alallaan ihan maailman
        huippua ovat mm. Boston Whaler, Cruisers,
        Hatteras, Viking, Cigarette, Sea Doo. Ja muitakin
        on, kyllä italialaisilla on tekemistä, että
        yltävät samaan - Ferretti ja Riva varmasti
        osaavat asiansa, mutteivat kaikki italialaiset.
        Sen sijaan norjalaisilla ei ole mitään jakoa,
        vaikka Windy onkin erinomainen vene.
        Suomalaisille tosin kuulemma liian kallis, ts.
        suomalainen ostaa halpaa paskaa kuten sinä
        Beikun. Jos ostaisit jonkun yllä mainituista
        merkeistä niin et joutuisi paperimaisten
        rakenteiden uhriksi. Taidat olla harkintakyvytön,
        kun huonoja ratkaisuja teet.

        Huom. Beikku on Lada ja Ladakaan ei ole auto eli
        Beikku ei ole vene.

        Kannatan Suomi24.fi keskusteluryhmäjaoksi:
        -jenkkiveneet, sis. kaikki perheveneet, mutta
        myös offshoretyyliset kuten Cigarette tai Baja
        -skandinaaviveneet (vrt. italoautot)
        -brittiveneet
        -suomalaiset veneet

        Silloin keskusteluakin löytyisi enemmän, koska
        jokainen olisi foorumi samanhenkisille, eikä
        mitään älytöntä kinastelua toisia vastaan.

        on niitä erimallisia beikkuja kuin 2445 sunbridget
        itselläni on 2858 yläohjaamolla mielestäni ei
        sillä tarvitse itstua aurinkolasi päällä rannassa
        jos ei halua matkaveneenä sanoisin että se on
        verrattavissa Finnsport 8500,Marino 8000,arcus
        tai muihin samankokosiin veneisiin,laadusta
        sanoisin että ei se ole kovin kummalismpi kuin
        edellämainitut, ei huonompi eikä
        parempi,kokemusta veneestä on n 4000 merimailin
        verran. Kuulisin mielelläni kommenteja muiltakin
        kenellä on ollut vastaava vene
        Laadusta sen verran että sanoisin että rungoltaan
        tämän mallinen beikku ainakin
        on "parempi"/hiljaisempi kuin edellämainitut
        veneet veneet en muista nähneeni että näissä
        toisissa veneissä on balsa väliaineena ja paino 4t


    • 12 m terästä.

      Kuka ostaa suomeen jenkkiveneen? Ei voi olla
      kovinkaan suuri asiantuntija, eikä kokemusta
      veneilystä. Lelut ei sovi suomeen paitsi jos
      tykkää peilata aurinkolasit päässä jonkun
      kaupungin vieraslaiturissa, mutta todelliseen
      veneretkeilyyn saaristossa ja sisävesillä niistä
      ei ole.

      • volvo 305

        Samallai sillä ajelee ku jollai pellalakin,
        ainoana erona on että jos haluaa nauttia
        vauhdista niin sekin onnistuu...


      • Johan af

        Kuten ylempänä mainitsin, ei se syy, että Suomeen
        ostaa pitäisi tehdä kuluttajasta täällä jotenkin
        tyhmempää. Ei pidä aliarvioida suomalaista.
        Kyllä hekin varmasti laatuveneitä ostavat.
        Samalla tavalla täällä on vettä ajaa kuin
        muualla, eivätkä kaikki ole viherpipertäjiä,
        jotka saarissa nyhjäävät, vaan nauttivat
        vierasvenesatamien saunoista ja ravintoloista,
        ehkäpä jopa hotelleista, jos rahvaanomainen
        veneessä nukkuminen ei maita, tosin jos on
        Hatteras, Viking tai Cruisers niin niissä
        kajuutat hienompia kuin Kämp-hotellin huoneet,
        joten sekin tilanne silloin eri.

        Itselläni on vuosikymmenten veneilykokemus ja
        jyvät olen analysoinut akanoista. USA:n
        veneilyteollisuudessa on todellisiä helmiä, joita
        täällä valitettavasti ei ole. Paitsi tietysti
        purjevenepuolella. Itse purjehdinkin aina
        kotimaisella veneellä. Swania ja Balticia on
        vaikea ulkomaalaisten lyödä.

        Minkä takia muuten puhut kaupungin
        vieraslaiturista? Sehän on todella
        tyylitajuttomuutta mennä johonkin onnettomaan
        kaupungin laituriin. Kyllä useammissa paikoissa
        on joko yksityinen satama tai jokin jaktklubi.


      • jenkit jyrää!

        Ostin helmikuussa vene messuilta uuden Mariah 180
        Diablon ja en ole vieläkään pettynyt siihen.Ainoa
        miinus tulee tämän veneen kohdalla
        kokolattiamatosta,koska silloin kun sataa ja ei
        välttämättä muista laittaa pressuja päälle niin
        lattia on kauan aikaa märkä.Ei niissä jenkeissä
        muuten vikaa ole,mutta se vain riippuu käyttö
        tarkoituksesta ja onhan niitä jenkkejä moneen
        lähtöön!Minä ainakin pysyn tästedes jenkeissä!


      • Reiska
        jenkit jyrää! kirjoitti:

        Ostin helmikuussa vene messuilta uuden Mariah 180
        Diablon ja en ole vieläkään pettynyt siihen.Ainoa
        miinus tulee tämän veneen kohdalla
        kokolattiamatosta,koska silloin kun sataa ja ei
        välttämättä muista laittaa pressuja päälle niin
        lattia on kauan aikaa märkä.Ei niissä jenkeissä
        muuten vikaa ole,mutta se vain riippuu käyttö
        tarkoituksesta ja onhan niitä jenkkejä moneen
        lähtöön!Minä ainakin pysyn tästedes jenkeissä!

        Minä ostin Sea Ray 175 closed bown ja kokemukset
        aivan samat. Ainoa mikä ottaa päähän on neloskone.
        Seuraavassa veneessä on kutoskone ja on varmasti
        myös jenkkivene.


      • jenkit jyrää!
        Reiska kirjoitti:

        Minä ostin Sea Ray 175 closed bown ja kokemukset
        aivan samat. Ainoa mikä ottaa päähän on neloskone.
        Seuraavassa veneessä on kutoskone ja on varmasti
        myös jenkkivene.

        se tosiaan ottaa päähän!Tämä oli ensimmäinen
        isompi vene minun kohdallani ja ajattelin ,että
        kyllä tuo 135 hv riittää vauhtia antamaan
        tämmöiselle veneelle,tietysti,kyllähän se vauhti
        riittää,mutta polttoainetta se syö vähän
        liikaakin ja kiihtyvyyskin vois olla parempi...


      • SR-power
        jenkit jyrää! kirjoitti:

        se tosiaan ottaa päähän!Tämä oli ensimmäinen
        isompi vene minun kohdallani ja ajattelin ,että
        kyllä tuo 135 hv riittää vauhtia antamaan
        tämmöiselle veneelle,tietysti,kyllähän se vauhti
        riittää,mutta polttoainetta se syö vähän
        liikaakin ja kiihtyvyyskin vois olla parempi...

        osta mun Sun Runneri.


      • v6
        Reiska kirjoitti:

        Minä ostin Sea Ray 175 closed bown ja kokemukset
        aivan samat. Ainoa mikä ottaa päähän on neloskone.
        Seuraavassa veneessä on kutoskone ja on varmasti
        myös jenkkivene.

        Moi ostitko uuden vai käytetyn?
        Itselläni oli 175 jonka myin juhannuksena
        Ja myynnin syy oli juuri tuo liian pieni kone.
        Niinpä ostin sr 190:N ja siihen teräspotkurin
        nyt kyllä tehot riittää 4800r/m 49,5 maamailia.


      • Reiska
        v6 kirjoitti:

        Moi ostitko uuden vai käytetyn?
        Itselläni oli 175 jonka myin juhannuksena
        Ja myynnin syy oli juuri tuo liian pieni kone.
        Niinpä ostin sr 190:N ja siihen teräspotkurin
        nyt kyllä tehot riittää 4800r/m 49,5 maamailia.

        käytetyn ostin. Taitavat kaikki olla liikkeellä
        käytettyjä. Mutta vene oli ihan uuden veroinen
        mielestäni, tai siis vähän käytetty.
        Taitaa olla siinä sinun 190 veneessä parempi tuuli
        lasi kuin mitä 175 mallissa. Onko sinun vene cb
        vai br?


      • v6
        Reiska kirjoitti:

        käytetyn ostin. Taitavat kaikki olla liikkeellä
        käytettyjä. Mutta vene oli ihan uuden veroinen
        mielestäni, tai siis vähän käytetty.
        Taitaa olla siinä sinun 190 veneessä parempi tuuli
        lasi kuin mitä 175 mallissa. Onko sinun vene cb
        vai br?

        SE ON CC ELI PIENELLÄ ETU CABIINILLA.
        EIPÄ TUO TUULILASI OLE SEN KUMMEMPI KUIN
        175CB:SSÄ.YLEENSÄ OTTAEN OLEN TYYTYVÄINEN SEA RAY
        VENEISIIN.MISTÄ OSTIT OMASI?ETTEI OLISI MUN
        VANHA.


      • Reiska
        v6 kirjoitti:

        SE ON CC ELI PIENELLÄ ETU CABIINILLA.
        EIPÄ TUO TUULILASI OLE SEN KUMMEMPI KUIN
        175CB:SSÄ.YLEENSÄ OTTAEN OLEN TYYTYVÄINEN SEA RAY
        VENEISIIN.MISTÄ OSTIT OMASI?ETTEI OLISI MUN
        VANHA.

        Mulla ei ollut rahaa ostaa liikkeestä, ostin
        Näsijärveltä yksityiseltä ja vedin omalla autolla
        siirtotarrarekkarein kotiin. Se tuulilasi on tosi
        matala, ei suojaa paljoakaan. Ja sivuprofiililtaan
        vähän heiveröinen. 190 vaikuttaa paremmalta, menee
        pidemmälle taakse se tuulilasi sivuilta. Mistä
        ostit 190 CC:n? Power Productsin eli maahantuojan
        mukaan sellaista ei edes tehdä, se on br tai cb ne
        mallit, mitkä tarjolla.

        Olen opiskelija, joten budjetti ei riittänyt, kun
        tuohon, mutta kesällä, kun ostin Boating magazinen
        R-Kioskilta niin näin pikkujutun Sea Ray 290
        Bowriderista. Kumma ettei ole sitä Power
        Productsin Internet-sivulla. Onkohan niin, ettei
        ne tuo sitä ollenkaan Suomeen?!? Se on mielestäni
        ehdottomasti tyylikkäimmän näköinen Sea Ray.
        Maksaa Yhdysvalloissa 90 tuhatta USA dollaria,
        joten pitää olla työpaikka, jotta sellaisen voi
        ostaa. En haaveile kesämökistä, joten aion hankkia
        tuon tyylisen veneen. Vihaan tuota closed bow
        ratkaisua, se etuosa ihan tyhmä, siellä ei voi
        istuskella. Sen takia haluan jossakin vaiheessa
        ison bowriderin, jossa pöytä sekä edessä ja takana
        ja V8 tai deckboatin tai sellaisen, mistä luin
        testin kanssa R-Kioskilla, oliko se nyt
        Chris Craft tai Mariah tai Sea Ray, jossa oli
        kajuutta keskellä venettä, mutta edestä oli
        Bowrider ja takaa normaali ohjaamo. Se oli tosi
        kivan oloinen vene. Voi nukkua, mutta silti istua
        edessä ja takana. Voi ottaa paljon porukkaa
        mukaan. Voi tosin olla, että ei ole ihan vielä
        seuraava vene, vaan täytyy ostaa joku
        kutoskoneella oleva bowrider ensin. Käytettyinä
        bowridereita ei oikein tahdo olla paljoa tarjolla
        kutoskoneilla, joten kai se kalliimpi vaihtoehto
        eli uusi, johon pitää minunkin varautua. Eli
        taitaa olla niin, että pitää ottaa yliopistosta
        paperit ulos ennen sitä.


      • V6
        Reiska kirjoitti:

        Mulla ei ollut rahaa ostaa liikkeestä, ostin
        Näsijärveltä yksityiseltä ja vedin omalla autolla
        siirtotarrarekkarein kotiin. Se tuulilasi on tosi
        matala, ei suojaa paljoakaan. Ja sivuprofiililtaan
        vähän heiveröinen. 190 vaikuttaa paremmalta, menee
        pidemmälle taakse se tuulilasi sivuilta. Mistä
        ostit 190 CC:n? Power Productsin eli maahantuojan
        mukaan sellaista ei edes tehdä, se on br tai cb ne
        mallit, mitkä tarjolla.

        Olen opiskelija, joten budjetti ei riittänyt, kun
        tuohon, mutta kesällä, kun ostin Boating magazinen
        R-Kioskilta niin näin pikkujutun Sea Ray 290
        Bowriderista. Kumma ettei ole sitä Power
        Productsin Internet-sivulla. Onkohan niin, ettei
        ne tuo sitä ollenkaan Suomeen?!? Se on mielestäni
        ehdottomasti tyylikkäimmän näköinen Sea Ray.
        Maksaa Yhdysvalloissa 90 tuhatta USA dollaria,
        joten pitää olla työpaikka, jotta sellaisen voi
        ostaa. En haaveile kesämökistä, joten aion hankkia
        tuon tyylisen veneen. Vihaan tuota closed bow
        ratkaisua, se etuosa ihan tyhmä, siellä ei voi
        istuskella. Sen takia haluan jossakin vaiheessa
        ison bowriderin, jossa pöytä sekä edessä ja takana
        ja V8 tai deckboatin tai sellaisen, mistä luin
        testin kanssa R-Kioskilla, oliko se nyt
        Chris Craft tai Mariah tai Sea Ray, jossa oli
        kajuutta keskellä venettä, mutta edestä oli
        Bowrider ja takaa normaali ohjaamo. Se oli tosi
        kivan oloinen vene. Voi nukkua, mutta silti istua
        edessä ja takana. Voi ottaa paljon porukkaa
        mukaan. Voi tosin olla, että ei ole ihan vielä
        seuraava vene, vaan täytyy ostaa joku
        kutoskoneella oleva bowrider ensin. Käytettyinä
        bowridereita ei oikein tahdo olla paljoa tarjolla
        kutoskoneilla, joten kai se kalliimpi vaihtoehto
        eli uusi, johon pitää minunkin varautua. Eli
        taitaa olla niin, että pitää ottaa yliopistosta
        paperit ulos ennen sitä.

        -190 OSTIN YKSITYISELTÄ TURUSTA.VALMISTUS
        LOPETETTU 2000 JONKA JÄLKEEN VAIN BR JA CB.
        -POWER PRODUCTS TUO SUOMEEN TILAUKSESTA MINKÄ
        TAHANSA SEA RAYN JOKA ON 2002 VALMISTUS
        OHJELMASSA.
        -TSEKKAA NE SIVUILTA WWW.SEARAY.COM
        -SE 290 BR ON NIMELTÄÄN 290 SUN SPORT.


      • Reiska
        V6 kirjoitti:

        -190 OSTIN YKSITYISELTÄ TURUSTA.VALMISTUS
        LOPETETTU 2000 JONKA JÄLKEEN VAIN BR JA CB.
        -POWER PRODUCTS TUO SUOMEEN TILAUKSESTA MINKÄ
        TAHANSA SEA RAYN JOKA ON 2002 VALMISTUS
        OHJELMASSA.
        -TSEKKAA NE SIVUILTA WWW.SEARAY.COM
        -SE 290 BR ON NIMELTÄÄN 290 SUN SPORT.

        ei ole. Sunsportissa on kajuutta, 290
        Bowridermalli on erikseen.
        Ja jos Sunsportista puhutaan niin se malli oli
        esillä Tallinnan venenäyttelyssä, enkä tykännyt
        lainkaan. Miksi väität BR:ää SunSportiksi? Ovat
        eri veneitä.
        Ja miksi muuten huudat (capseilla kirjoitat)?
        Menisitkö itse sinne searay.com sivulle katsomaan
        bowriderin ja sunsportin eroja. Ovat kuin yö ja
        päivä.


      • V6
        Reiska kirjoitti:

        ei ole. Sunsportissa on kajuutta, 290
        Bowridermalli on erikseen.
        Ja jos Sunsportista puhutaan niin se malli oli
        esillä Tallinnan venenäyttelyssä, enkä tykännyt
        lainkaan. Miksi väität BR:ää SunSportiksi? Ovat
        eri veneitä.
        Ja miksi muuten huudat (capseilla kirjoitat)?
        Menisitkö itse sinne searay.com sivulle katsomaan
        bowriderin ja sunsportin eroja. Ovat kuin yö ja
        päivä.

        290 br ja 290 sun sportissa aivan sama runko
        tosin sp on hytillinen br avokeulainen.
        Myös istuin järjestelyissä on eroja mutta ei se
        vaikuta ajoon.
        -samat koneet etec.
        ps onko mukavampi kun kirjoitan pienillä ,ei kai
        vaan häiritse.


      • Reiska
        V6 kirjoitti:

        290 br ja 290 sun sportissa aivan sama runko
        tosin sp on hytillinen br avokeulainen.
        Myös istuin järjestelyissä on eroja mutta ei se
        vaikuta ajoon.
        -samat koneet etec.
        ps onko mukavampi kun kirjoitan pienillä ,ei kai
        vaan häiritse.

        Niin, mutta br on huomattavan parempi käytössä.
        Voin istua siellä edessä tai takana ja sitten
        myöhemmin lapset voivat harrastaa uimista ja
        muuta ja silti on kaikille tilaa, kun ollaan
        vaikka ankkurissa. En ostaisi sitä sun sportia,
        sillä jos olisi fyrkkaa niin ostaisin
        ehdottomasti br:n. Olisi todellakin avotilaa
        riittäväksi.


    • 1200 mailia takana.

      Onko niitä vielä jossain, jonkun mökin rannassa
      saattoi nähdä jenkin muinaisjäänteenä muistona 80-
      luvun loppuvuosista. Kannattaako niille harvoille
      omaa foorumia?

      • teräsvene

        jenkit kuuluu jenkkilään,ei itämerelle.täällä on
        hieman erilainen ilmasto.


    • sama venekorjaaja

      hyvä idea! perustetaan jenkkivenefoorumi
      salasanoin niin voidaan vetää peiton alla käteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3904
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2081
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      230
      1370
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      136
      1289
    5. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      114
      1169
    6. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1168
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      71
      1067
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      1015
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      984
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      906
    Aihe