Hei (---:
Olen nuori tyttö, joka rakastui teatteriin, tarinankerrontaan ja näyttelemiseen kolmevuotiaana. Kolmannella olin jo "se tarinankertoja" jota pyydettiin aina välitunnilla kertomaan. Teatteri on minulle tärkeintä. Tiedän, kuinka kamalaa ja rasittavaa se on, mutta olen valmis antamaan k a i k k e n i sen vuoksi. Olen ollut pienessä teatterissa nyt kolme vuotta ja muutaman vuoden kuluttua ajattelin hakea isompaan. Olen käynyt kerran koekuvauksissa pienempänä mutten saanut roolia. Monet ihmiset ovat sanoneet minua lahjakkaaksi jne. mutta en osaa uskoa itseeni. Olen käynyt psykologillakin tämän vuoksi; mikään ei auta. Minulla on koulu kesken, lukion jälkeen ajattelin suunnata Teatterikorkeaan ja sieltä ehkä jopa ulkomaille. Puhun erittäin sujuvaa ranskaa ja suhteellisen hyvää englantia. Koulunäytelmissä olen muutaman kerran luovuttanut roolini jollekin muulle ajatellen, että tämä esittää osan varmasti paremmin. Olen luovuttaja, vaikka yritän ja yritän ja yritän voittaa itseni. En ole koskaan pelännyt esiintymistä vaan sitä, että vien jonkun muun mahdollisuuden. Tämä saattaa johtua koulukiusaamistaustastani.
Olen valmis vaikka siivoomaan loppuelämäni kauppakeskuksen vessoja ja samalla näyttelemään jossakin kopperossa. Jos uskallan. Toiveenani olisi kuitenkin lähteä pois Suomesta, en ole koskaan kokenut itseäni suomalaiseksi. En pelkää muuta kuin sitä, etten koskaan opi näyttelemään. Osaan itkeä käskystä ns. "aitoa" itkua ja muutenkin olen täysin omistautunut teatterille, mutta jos en ole lahjakas, en pysty koskaan mihinkään. Ja elämä ilman teatteria merkitsisi luultavasti depressiota minulle. Tahdon näytellä, tahdon sitä enemmän kuin mitään muuta maailmassa erään henkilön lisäksi. Minulla on paljon esikuvia, esimerkkinä Meryl Streep ja Vanessa Redgrave.
Auttakaa. Miten saan uskon itseeni takaisin ja mitä teen, jos en ole tarpeeksi hyvä näyttelijä?
Huono itsetuntoko ja mitä sille voisi tehdä?
1
434
Vastaukset
- Herkkyys ja vahvuus
Etsiydy ihmisten pariin, jotka tahtovat sinulle hyvää. Pelkästään toisten esiintyjien kanssa hengatessa tulee helposti vertailua ja kateutta on usein ilmapiirissä. Muista asioista kiinnostuneet ystävät auttavat ja kannustavat.
Hae kirjastosta itsetunto- ja esiintymisvalmiuskirjallisuutta.
Ennen kaikkea: hyväksy, että jännittää. Se on normaalia. Ja se on sinua.
Miten kannustaisit ystävää, joka jännittää?
Et varmaankaan sättisi ja puhuisi rumasti, kuten teet nyt itsellesi?
Liiku, laula, lue. Tarkkaile ihmisiä. Opettele erilaisia ryhtejä, murteita...
Ja elä normaalia, kivaa nuoren elämää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986168KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495637Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei572663Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072088Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071788- 1251744
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191623Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801277- 731197
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331048