mikä se on ja milloin sitä sovelletaan? Väittävät että saksata auton kanssa tuotavilta alkoholeilta on alettu perimään kyseistä pakkausveroa. Onko asiassa mitään perää??
alkoholin pakkausvero
3
810
Vastaukset
- rpn> 20 5 +
En usko, että yksityishenkilön omaan käyttöön itse tuomista alk.juomista pakkausveroa tarvitsisi maksaa, kun ei tarvitse alkoholijuomaveroakaan.
- Ei Monopolille
Alkoholilaki 8.12.1994/1143
3 LUKU
Alkoholijuomien ja väkiviinan maahantuonti sekä maastavienti
8 §
Alkoholijuomien ja väkiviinan kaupallinen maahantuonti ja väkiviinan maahantuontilupa
Alkoholijuomia saa tuoda maahan ilman erillistä maahantuontilupaa omaa käyttöä varten sekä kaupalliseen tai muuhun elinkeinotarkoitukseen. Omaa kulutuskäyttöä varten tapahtuvasta maahantuonnista määrätään tarkemmin 10 §:n nojalla.
Valmisteverotuslaki
9 luku
Toisessa jäsenvaltiossa verotetut tuotteet
72 §
Yksityishenkilön tuomiset
Valmisteveroa ei kanneta toisessa jäsenvaltiossa kulutukseen luovutetuista tuotteista, jotka yksityishenkilö hankkii omaan käyttöönsä ja itse kuljettaa mukanaan Suomeen.- Jerno Kerno
Kohta 72 on tärkein. 72 §
Yksityishenkilön tuomiset
Valmisteveroa ei kanneta toisessa jäsenvaltiossa kulutukseen luovutetuista tuotteista, jotka yksityishenkilö hankkii omaan käyttöönsä ja itse kuljettaa mukanaan Suomeen.
Sama koskee juomapakkausveroa - ei makseta omaan käyttöön itse tuotuna.
Etäostettuna tai vastaavasti hankittuna maksetaan juomapakkaus ja valmistevero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049334
- 474529
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021966Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421881- 241610
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131361Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381287Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893