V70 sammuu kesken ajon, auttakee naista mäessä!!

Volle83

Tilanne se, että Volle sammuu kesken ajon, mutta lähtee uudestaan kyllä käyntiin. Ensimmäistä kertaa vian huomattuani vein vikakoodin lukuu, eikä näyttänyt mitään..Huollossa kädet pystyssä! Noh, tätä sammumista sitten jatkui n. 10 kertaa jolloin itse nostin kädet pystyy ja sain huollosta ajan kahden viikon päähän ja autolla ei enää uskaltanut ajaa. Auto sitten siellä viikon oli huoltomiesten riesana. Vikakoodi näytti jotain ohjauspyörän tms. anturia. Soitettiin mulle, että autolle huollettu ja kunnossa. Kysyin vielä autoa hakiessani, että onko se nyt varma kun lähden tuosta pihasta niin se ei sammu...Sain ajettua n. 300 km niin se sitten taas sammui. Kiikutin takaisin huoltoon, ei taaskaan näyttänyt vikakoodia, vaihtoivat jonkun bensapumpun releen ja samoivat että kokeillaan..no ei se ollut serkään vialla, auto sammui päivän päästä taas..Kiikutin taas huoltoon..Tympeä nuori mies antoi huoltoajan 2 vko:n päähän! Kävi vielä kysymässä mekaanikolta että mitähän seuraavaksi kokeiltaisiin, mutta eipä sekään osannut sanoa..Onko kellään ollu samanmoisia ongelmia Volvon kanssa. Vm.-02, T5, Autom...

9

9826

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

Mutta ihme homma jos huollossa eivät saa autoa kuntoon.
      Kone saa bensaa eli bensasuodatin vaihdettuja bensapumppu antaa sen sopivan paineen niille hyville polttoainesuuttimille.
      Tulpille menee hyvä sähkö joka antaa voimakkaan kipinän justiinsa sopivana ajankohtana eli ajoitukset ja kipinäpuoli autossa on kunnossa.
      Kone saa ilmaa eli suodatin uusi ja puhdas ja muutenkin se sähköinen kaasuläppä systeemi kunnossa.Ilmamassamittari,moottorin lämpötilatunnistin ne muutkin anturit jotka vaaditaan sen auton käynnissä pysymiseen on niiden testiarvojen sisällä eli Suomeksi sanottuna kunnossa.Kerrohan ihan huvin vuoksi missä näin hyvä korjaamo sijaitsee jossa autoa ei saada kuntoon.Vastaile

• Volle83

Kouvolassa näin hyvin hoituu huolto!Auto-Salpa!

• Volle83
        Volle83 kirjoitti:

Kouvolassa näin hyvin hoituu huolto!Auto-Salpa!

Olla mahdollista että kaasuläppäkotelo olisi rikki ja se olisi aikaisemmin aiheuttanut lopunperin sen anturin hajoamisen?? Näyttääkö se läppäkotelo vikaa kun luetaan vikakoodeja?

• volvo_puranen
        Volle83 kirjoitti:

Olla mahdollista että kaasuläppäkotelo olisi rikki ja se olisi aikaisemmin aiheuttanut lopunperin sen anturin hajoamisen?? Näyttääkö se läppäkotelo vikaa kun luetaan vikakoodeja?

Mutta normaali huollossa kyllä pitäisi tietää jos autossa on viallinen kaasuläppäkotelo sen verran hyvät mittausvehkeet joissa näkee kuinka se sähkö oikein kulkee(mokoma on sähköinen joten ne hapettumat tekee huonoa auton käynnissä pysymiselle).Onko siellä mittaristossa mitään varoitusvaloja palannut a kun tulet risteykseen painat jarrua laskeko tyhjäkäynti kierrokset autossa jolloin on merkki alkavasta kaasuläppä viasta.Jos eivät osanneet tehdä mitään siellä huollossa niin teidän pitää tehdä se putsaus kun uusi maksaa asennus ja softat helposti sen 800-900€ merkkihuollossa.Ulkomailta porukat tilailee ihan eri hintoihin nekin on alkuperäisiä.Tässä putsaus ohje
        http://www.autosafety.org/uploads/VolvoETMTSB.pdf

• Polttoaineen tasoanturi mun vollessa vaihdettiin kun oli noita oireita.Tosin auto viimesen kerran sammuttuaan ei lähtenyt enää käyntiin.

• bolinder mongtel

vaiha merkki. Pelkkä ratti painaa 500 kg. sisustus on kun apollo 13 vedetty

• Volle83

Elikkäs naisihminen kun olen, niin enhän minä osaa mitään koteloita putsata, mutta keskiviikkona oli aika varattuna salpaan ja pyysin oikein nätisti että voisivatko he nyt putsata sen läppäkotelon josko se vika olisi sitten siinä. Noh näin olivat tehneet: diagnostiikkakoodien luku (työ) 45 e, rele 15,38 x2, releiden uusinta (työ) 85 e, vianetsintää! läppäkotelo puhdistus 255 e, elikkäs työt 385 e ja osat 30, 76!!!!! Olivat myös suorittaneet 2h testiajon auton kanssa!
        Ja todellakin merkin vaihto mielessä! Vaikka sitten pelkän huollon toiminnan takia!

• haiskahtaa
        Volle83 kirjoitti:

Elikkäs naisihminen kun olen, niin enhän minä osaa mitään koteloita putsata, mutta keskiviikkona oli aika varattuna salpaan ja pyysin oikein nätisti että voisivatko he nyt putsata sen läppäkotelon josko se vika olisi sitten siinä. Noh näin olivat tehneet: diagnostiikkakoodien luku (työ) 45 e, rele 15,38 x2, releiden uusinta (työ) 85 e, vianetsintää! läppäkotelo puhdistus 255 e, elikkäs työt 385 e ja osat 30, 76!!!!! Olivat myös suorittaneet 2h testiajon auton kanssa!
        Ja todellakin merkin vaihto mielessä! Vaikka sitten pelkän huollon toiminnan takia!

Vai että 255 e ottaneet sitten kotelon puhdistuksesta. Vähän nyt haiskahtaa. Volvon ohjeaika tuon kotelon putsaukselle on 1,3 h. Jos tuntiveloitus on 80 e, saan siitä 104 euroa (1,3 x 80 e). Jossakin taitaa olla mätää.

Suosittelen ottamaan yhteyttä uudestaan huoltoon/huoltoneuvojan esimieheen.

Tuliko auto sitten kuntoon?

• Volle83
        haiskahtaa kirjoitti:

Vai että 255 e ottaneet sitten kotelon puhdistuksesta. Vähän nyt haiskahtaa. Volvon ohjeaika tuon kotelon putsaukselle on 1,3 h. Jos tuntiveloitus on 80 e, saan siitä 104 euroa (1,3 x 80 e). Jossakin taitaa olla mätää.

Suosittelen ottamaan yhteyttä uudestaan huoltoon/huoltoneuvojan esimieheen.

Tuliko auto sitten kuntoon?

Ei se ainakaan vielä ole sammahtanu tuonne liikenteeseen, kun olen n.60 km sillä huollosta haun jälkeen ajellut..Siinä on katsos samalla suoritettu sitä vianetsintää! Noh, kyllä ajatus on laittaa viestiä ylemmälle..Myös kysytään neuvoa kuluttaja-asiamieheltä tästä koko puolentoista kuukauden piinasta, kun autoa ei kuntoon ole saatu! Ja varsinkin todella ilkeästä käytöksestä minua kohtaan! Ihannehan se on jos minua olisi kohdeltu maksavana aikuisena asiakkaana, mutta toinen fiilis kyllä tuli! Luulis, että tollaisessa konsernissa pidettäisiin jonkunlaisia asiakaspalvelu-koulutuksia. Vastaanotto olisi varmasti ollut eri, jos olisin ollut Mies!Jokatapauksessa, surullistahan tämä on ja ihmetellä saattaa, kuinka tälläisiä summia vedellään huolloissa. Jos ja kun autoni taas levähtää, on huolto jossain muualla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe