Defender käyttöön

defenpoi

Elikkä tämmöinen tapaus, on W- Vista jossa Home Premium käyttis ja joku on poistanut Defenderin ohjauspaneelin kautta Ohjelmat ja toiminnot sitä kun siellä ei näy, sehän kuuluu järjestelmään. nyt en saa sitä millään takaisin toimimaan. Työpöydällä on kuvake ja sitä klikates ilmoittaa et poistettu käytöstä ota käyttöön käynnistä/ suojaus kautta mut ei onnistu. Latasin netistäkin uuden tiedoston mutta ei annna sitä asentaa, ilmoittaa vaan et on jo koneella. Onko mitään tehtävissä jos haluan sen käyttöön, eihän se mikään kovin tärkeä juttu ole, kun on virustutkat kunnossa. Luulen et joku puhdisohjelma on vienyt jotkin tiedot kokonaan veks. Konetta on siivottu esim. SLOW-PCfigheril ja näköjään varmuuskopiot poistettu ei apua sieltäkään. Järjestelmänpalaustakaan ei kannata tehdä, kun en tiedä koska toi defenderon poistettu.

7

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olet asentanut MSE:n niin se ainakin poistaa defenderin käytöstä mikä tietenkin on ihan oikein, koska MSE tuntee myös kaikki samat haitakkeet kuin defenderikin. MSE torjuu kyllä virukset ja rootkititkin jota defender ei tee.
      Defender on tavallaan virustorjuntaohjelma sekin ja selvä sääntö on, että koneessa ei saa olla kuin 1 virustorjunta kerrallaan käytössä, joten voi olla että virustorjuntaohjelmasi on poistanut defenderin.

    • "poistanut Defenderin ohjauspaneelin ....."
      Ei onnistu, defenderin voi vain ottaa pois käytöstä, sitä ei voi poistaa. Pysäyttämisen voi tehdä myös manuaalisesti pysäyttämälle defenderin palvelun.

      http://www.aijaa.com/v.php?i=7046248.jpg

      • jaa-ah

        Mulla on koneella(Windows XP ) avasti ja defender käytössä eivät haittaa toisiaan


      • samaa-asiaa

        Enpä tota defenderiä sinänsä tarvi, mut pikkasen kismittää kun en saa sitä toimimaan, kun olen vähän tälläinen aloittelija näitten koneittten kans. Koneel on F-Secure 2011 ja sama läppäris ja siin toimii molemmat, ei ole defenderiä heittänyt ulos. Työpöydällä on defenterin kuvake mutta sitä klikkaamalla ei tapahdu mitään, ei ohjelma aukea. Kävin myös kokeilemas tota juttua josta oli linkki mut ei auta. Ja kun selaan Ohjauspaneeli/ lisää/poista sovellutuksia, niin siellä ei näy koko derenderiä. Tiedän ettei sitä voi poistaa kun kuuluu järjestelmään.


      • ukt8i
        samaa-asiaa kirjoitti:

        Enpä tota defenderiä sinänsä tarvi, mut pikkasen kismittää kun en saa sitä toimimaan, kun olen vähän tälläinen aloittelija näitten koneittten kans. Koneel on F-Secure 2011 ja sama läppäris ja siin toimii molemmat, ei ole defenderiä heittänyt ulos. Työpöydällä on defenterin kuvake mutta sitä klikkaamalla ei tapahdu mitään, ei ohjelma aukea. Kävin myös kokeilemas tota juttua josta oli linkki mut ei auta. Ja kun selaan Ohjauspaneeli/ lisää/poista sovellutuksia, niin siellä ei näy koko derenderiä. Tiedän ettei sitä voi poistaa kun kuuluu järjestelmään.

        Se taidan olla minä.

        Olen poistanut sen automaattikäynnistyksen kaikista koneista, joita kaverini ovat tänne meille "hoitoon" tuoneet.

        Näin olen menetellyt koska koneella oleva viruksentorjuntaohjelmisto hoitaa aivan samat asiat. Kaksi reaaliajassa skannaavaa ohjelmaa aiheuttaa koneelle huomattavia rasituksia, jolloin käyttö takkuilee.
        Myös ammattilaiset suosittelevat, että näin toimitaan.

        Elikkä kirjoittakaa käynnistä valikon hakuun palvelut, menkää sinne ja asettakaa se käynnistymään automaattisesti, jos sen haluatte käynnistää.

        Laitetaan pieni gallup, kuinka moni on saanut "pöpöjä" kiinni tällä ohjelmalla?


      • avastihyvä
        ukt8i kirjoitti:

        Se taidan olla minä.

        Olen poistanut sen automaattikäynnistyksen kaikista koneista, joita kaverini ovat tänne meille "hoitoon" tuoneet.

        Näin olen menetellyt koska koneella oleva viruksentorjuntaohjelmisto hoitaa aivan samat asiat. Kaksi reaaliajassa skannaavaa ohjelmaa aiheuttaa koneelle huomattavia rasituksia, jolloin käyttö takkuilee.
        Myös ammattilaiset suosittelevat, että näin toimitaan.

        Elikkä kirjoittakaa käynnistä valikon hakuun palvelut, menkää sinne ja asettakaa se käynnistymään automaattisesti, jos sen haluatte käynnistää.

        Laitetaan pieni gallup, kuinka moni on saanut "pöpöjä" kiinni tällä ohjelmalla?

        Kolme vuotta ollut Defender käytössä, ei yhtään pöpöä löytänyt eikä ole avastikaan, on vaan käynyt hyvä säkä nettailles etten ole lataillut mitään kummajaisia koneelle.


      • avastihyvä kirjoitti:

        Kolme vuotta ollut Defender käytössä, ei yhtään pöpöä löytänyt eikä ole avastikaan, on vaan käynyt hyvä säkä nettailles etten ole lataillut mitään kummajaisia koneelle.

        "on vaan käynyt hyvä säkä nettailles etten ole lataillut mitään kummajaisia koneelle. "

        Kertoo vaan siitä että käytät konetta fiksusti, nämä örkintorjuntaohjelmat ovat vain 1 osa kokonaisuutta, ei näitten varaan voi mitään laskea. Oma tilanteeni on ollut samanlainen, mikään örkintorjuntaohjelma ei ole kertaakaan pelastanut mistään eikä olisi ollut tarvettakaan.
        MSE kyllä killuu tuolla taustalla ja olkoonkin, onpahan kuitenkin lisänä.

        Ja se gallup: Defender ei ole hälyttänyt koskaan mistään ja nythän sitä ei tietenkään minulla olekaan käytössä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe