kyllä sakujen kelpaa

Samara-mies

23

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunnattu

      Saksassa on suuri joukko rutiköyhiä itäeurooppalaisia rikollisia ja ilotyttöjä. On oikein hyvä että heillekin myydään vielä heidän tyyliinä sopivia Lada-autoja.

    • ja Lada

      eivät sovi samaan lauseseen kun ovat toistensa vastakohtia

    • Samara-mies

      Siinä Venäjän tilanne.

      • vain...

        valtion valtavien tukiaisten avulla. Sillä ei pienintäkään eloonjäämismahdollisuutta vapaassa kilpailussa.


    • ajella

      Hienoilla autoilla ajetaan Saksassa. Ei millään Ladoilla eikä muillakaan itäropposilla.

      • Kanto.

        mutta miten sitten talvella? Viime talvena osan ajasta käskettiin pysymään pois tieltä. Lada on talvi- ja kesäauto siitähän ei päästä mihinkään. Minulla on sellainen kokemus ja tuntuma Ladaan.


    • !!!!!!!!

      Hyi helvettì!!! En ole ikinä nähnyt yhtä rumaa "autoa" kuin tuo priora. On tainnu muotoilija olla helvetin känässä, kun on tuon piirtäny....

      • ladamiäs

        Priora on yhdistelmä sosialistista realismia sekä järjestelmän kyvyttömyyttä uudistua.


      • Kanto.
        ladamiäs kirjoitti:

        Priora on yhdistelmä sosialistista realismia sekä järjestelmän kyvyttömyyttä uudistua.

        auto tehtaat katsoa mallia noista Ladoista ovat kyllä niin komeita. Varmasti voisivat Ladan suunittelijat sanoa reilusti että yrittäkääpä tehdä parempi jos osaatte.


      • Samara-mies
        Kanto. kirjoitti:

        auto tehtaat katsoa mallia noista Ladoista ovat kyllä niin komeita. Varmasti voisivat Ladan suunittelijat sanoa reilusti että yrittäkääpä tehdä parempi jos osaatte.

        Tekee epätoivoisesti "faceliftejä" ja luulee, että autot kaunistuu, mutta oikeesti päinvastoin. Lada taas pysyy omana persoonallisena itsenään.


      • autoista
        Kanto. kirjoitti:

        auto tehtaat katsoa mallia noista Ladoista ovat kyllä niin komeita. Varmasti voisivat Ladan suunittelijat sanoa reilusti että yrittäkääpä tehdä parempi jos osaatte.

        Nyky-Ladat ovat kopioita 80-luvun länsiautoista, lähinnä pikkujapseista. Siksi ne näyttävät niin kommunistisen ankeilta ja rumilta. Olisipa edes laatu samaa kuin näissä 80-luvun japsi-ikiliikkujissa. Laatu on kuitenkin tätä venäläistä hälläväliäpaskaa.


      • Mää Vaa
        Kanto. kirjoitti:

        auto tehtaat katsoa mallia noista Ladoista ovat kyllä niin komeita. Varmasti voisivat Ladan suunittelijat sanoa reilusti että yrittäkääpä tehdä parempi jos osaatte.

        "...Varmasti voisivat Ladan suunittelijat sanoa reilusti että yrittäkääpä tehdä parempi jos osaatte. "

        Ei ne ladalla sentään niin tyhmiä ole, että jotain näin tyhmää menisivät sanomaan.


      • ei ole
        Mää Vaa kirjoitti:

        "...Varmasti voisivat Ladan suunittelijat sanoa reilusti että yrittäkääpä tehdä parempi jos osaatte. "

        Ei ne ladalla sentään niin tyhmiä ole, että jotain näin tyhmää menisivät sanomaan.

        Onhan Putinkin julkisesti kertonut häpeävänsä Ladaa.


      • autoista kirjoitti:

        Nyky-Ladat ovat kopioita 80-luvun länsiautoista, lähinnä pikkujapseista. Siksi ne näyttävät niin kommunistisen ankeilta ja rumilta. Olisipa edes laatu samaa kuin näissä 80-luvun japsi-ikiliikkujissa. Laatu on kuitenkin tätä venäläistä hälläväliäpaskaa.

        Viime vuosituhannen japskit.


      • XZCFDDFGGGFGF
        ei ole kirjoitti:

        Onhan Putinkin julkisesti kertonut häpeävänsä Ladaa.

        Lada kuskin tunnistaa, vaikka ei olisi lähelläkään autoaan: Lihava, päältä kalju, pulisongit ulottuu olkapäille asti ja joku helvetin havaiji paita päällä. Kattokaa vaikka itteänne peilistä.....


      • ruskiland
        autoista kirjoitti:

        Nyky-Ladat ovat kopioita 80-luvun länsiautoista, lähinnä pikkujapseista. Siksi ne näyttävät niin kommunistisen ankeilta ja rumilta. Olisipa edes laatu samaa kuin näissä 80-luvun japsi-ikiliikkujissa. Laatu on kuitenkin tätä venäläistä hälläväliäpaskaa.

        Priora perustuu teknisesti Samaraan joka taasen tuli markkinoille 80-luvun puolessa välissä. Auton suunnittelu ostettu sakemanneilta (Porsche) jonka testiradoilta ensimmäiset kuvat tuli julkisuuteen ja joka otti valmiin mallin VW:ltä 70-luvun Poloista ja Golfeista (tämän voi todeta moottorin ja alustan rakenteista, samanlaisuuksia on paljon ja miksi suunnitella uutta kun valmis mallikin oli) joitten suunnitelu oli aloitettu 60-luvun lopulla. Eka Golfihan tuli markkinoille 1973. Neuvostoliittolaisille oli vaikea myöntää julkisesti suunnitteluapu kun itsellä ei taito riittänyt ja olihan Ladan eka mallikin Fiatilta tehtaineen päivineen, moottori ja vähän muutakin muutettu. Samarahan sinänsä näppärästi toteutettu, pakoputken vaihtokin onnistuu helposti vaikka arolla jos vain uusi putki on. Auton suunnittelun lähtökohdaksi olikin määritelty helppo korjattavuus sekä huonojen teitten kulkuominaisuudet. Se mitä tuotantolinjalta ulos tuli siihen vaikutti moni asia eikä vähiten vodkan saatavuus, tosin tuote oli korkealaatuinen kun laatupoikkeamia ei ollut kun kahta samanlaista yksilöä ei linjalta ulos tullut. Eli ei voinut sanoa että toleranssit heittää kun toleranssit heitti kaikissa, ei voinut verrata mihinkään. Se että puuttui kokonaisia osia sitäkin ilmeni mutta sekin kuului kuvioon.


      • unohtamatta
        ruskiland kirjoitti:

        Priora perustuu teknisesti Samaraan joka taasen tuli markkinoille 80-luvun puolessa välissä. Auton suunnittelu ostettu sakemanneilta (Porsche) jonka testiradoilta ensimmäiset kuvat tuli julkisuuteen ja joka otti valmiin mallin VW:ltä 70-luvun Poloista ja Golfeista (tämän voi todeta moottorin ja alustan rakenteista, samanlaisuuksia on paljon ja miksi suunnitella uutta kun valmis mallikin oli) joitten suunnitelu oli aloitettu 60-luvun lopulla. Eka Golfihan tuli markkinoille 1973. Neuvostoliittolaisille oli vaikea myöntää julkisesti suunnitteluapu kun itsellä ei taito riittänyt ja olihan Ladan eka mallikin Fiatilta tehtaineen päivineen, moottori ja vähän muutakin muutettu. Samarahan sinänsä näppärästi toteutettu, pakoputken vaihtokin onnistuu helposti vaikka arolla jos vain uusi putki on. Auton suunnittelun lähtökohdaksi olikin määritelty helppo korjattavuus sekä huonojen teitten kulkuominaisuudet. Se mitä tuotantolinjalta ulos tuli siihen vaikutti moni asia eikä vähiten vodkan saatavuus, tosin tuote oli korkealaatuinen kun laatupoikkeamia ei ollut kun kahta samanlaista yksilöä ei linjalta ulos tullut. Eli ei voinut sanoa että toleranssit heittää kun toleranssit heitti kaikissa, ei voinut verrata mihinkään. Se että puuttui kokonaisia osia sitäkin ilmeni mutta sekin kuului kuvioon.

        Lada on ainoa auto, jota saa tehtaalta valmiina ruosteessa. Tätä eivät ole muut ymmärtäneet kopioida.


      • Kanto.
        XZCFDDFGGGFGF kirjoitti:

        Lada kuskin tunnistaa, vaikka ei olisi lähelläkään autoaan: Lihava, päältä kalju, pulisongit ulottuu olkapäille asti ja joku helvetin havaiji paita päällä. Kattokaa vaikka itteänne peilistä.....

        Te ette ymmärrä autoista mitään, mutta pitää olla kuitenkin suuna ja päänä joka paikassa.


      • autoista
        Kanto. kirjoitti:

        Te ette ymmärrä autoista mitään, mutta pitää olla kuitenkin suuna ja päänä joka paikassa.

        Tämä on Lada-palsta.


      • Kanto.
        autoista kirjoitti:

        Tämä on Lada-palsta.

        mutta miksi täällä on jotku suuna ja päänä vaikkeivat tiiä mitään, ei Ladasta eikä niistä joita sanotaan muka autoiksi.


      • sattunut
        Kanto. kirjoitti:

        mutta miksi täällä on jotku suuna ja päänä vaikkeivat tiiä mitään, ei Ladasta eikä niistä joita sanotaan muka autoiksi.

        mallinimi kohdalleen...kalina =)


      • R. RYYNÄNEN.
        sattunut kirjoitti:

        mallinimi kohdalleen...kalina =)

        autojen nimi kummajaisia niin kuin Tojota- Kolina .


    • kävin Saksassa

      Ei näkynyt Saksassa Ladoja. En kierrellyt kylläkään epämääräisiä slummilähiöitä, jotka Suomessakin ovat Ladan todennäköisimpiä esiintymisalueita. Yleisesti ottaen Saksassakin yhteiskunnan vähäosaiset näyttivät ajavan mieluummin käytetyillä länsiautoilla kuin järkyttävästä menneisyydestä muistuttavilla itäautoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      284
      4755
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3056
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      51
      2963
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

      Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      986
    8. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    9. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

      Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      971
    10. Paskalaista valokuitulakiin

      Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      969
    Aihe