Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

keuhkokuume

caisha0000

Kävin viime viikon torstaina lääkärissä pitkään jatkuneen yskän takia. Lääkäri kuunteli keuhkot ja totesi oikeasta keuhkosta kuuluvan keuhkokuumeeseen viittaavaa kahinaa. Röntgenkuviin en voi mennä raskauden takia joten lääkäri kirjoitti antibiootit kymmeneksi päiväksi ja kehotti viikon kuluttua tulemaan uudestaan jos ei muutosta mihinkään suuntaan, toki aikaisemminkin jos vointi huononee.

Yskä on lähtenyt pois, mutta tukkoisuus ja kurkkukipu ovat vielä jäljellä. Viikonlopun aikana huomasin, että istuessa ja maatessa oikean keuhkon kohdalla hengittäessä tuntuu vihlontaa selkä ja rinta puolella. Onko syytä mennä takaisin lääkärin juttusille vai kuuluuko tälläinen keuhkokuumeeseen? Ensimmäinen kerta tässä taudissa. Hengittäminen ei ole millään tapaa vaikeaa. Tuo vihlonta vaan häiritsee sen verran, että keskittyminen mihinkään muuhun on mahdotonta.

6

1631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Pikku keuhkokuume"

      Ehdottomasti kannattaa mennä lääkäriin. Kannattaa muistaa, että kukaan muu ei huolehdi terveydestäsi kuin sinä itse. Itsellä 2 viikon flunssasairastelun jälkeen todettiin keuhkoputken tulehdus, johon antibiootit. Viikko eteenpäin siitä oireet vain paheni, eri lääkäri. Todettiin röngtenkuvilla keuhkokuume, oireina "heikko" hengitys, kuiva yskä, kurkkukipu ja muutenkin kipeä olo. Lääkäri ei ehdottanut sairaslomaa ollenkaan, jouduin itse pyytämään/vaatimaan sairaslomaa, kirjoitti 2 arkipäivää ja siihen viikonloppu päälle. Olen sairastanut tätä ennen 2 keuhkokuumetta, joten tiedän taudin vakavuuden.Tämä työterveyshuollon erikoislääkäri yksityisellä lääkäriasemalla vantaalaisessa isossa kauppakeskuksessa, jotenkin lääkärin suhtautuminen oli aivan ala-arvoista, röngtenlähete tyrkättiin kouraan ja ulos huoneesta, ei puhunut mitään jatkotoimenpiteistä, jos todetaankin kuvissa keuhkokuume. Mielenkiinnolla odotan, jos en ole työkuntoinen maanantaihin mennessä. Silloin joudun menemään kyykytettäväksi ko. lääkäriasemalle. Tällä lääkäriasemalla ei näköjään ole muuta tarkoitusta, kuin rahastaa, ja saada asiakkaat tulemaan uudestaan ja uudestaa, jotta laskua voi kirjoittaa. Potilaan voinnilla ei ole mitään merkitystä, kun keuhkokuumetta lääkäri kuvaili "pikku keuhkokuumeeksi". Lääkärille ei tullut mieleen, että voihan tämä oikein röntgenkuvissa todettu "pikku" keuhkokuume muuttua isommaksi keuhkokuumeeksi. Terveyskeskuslääkärikin hoitaisi paremmin kuin nämä yksityisen rahastajalääkärit. Pitäkkä huolta terveydestänne, ja huolehtikaa, että parannutte kunnolla!

      • Pikkutulehdus

        Kävin joku aika sitten samassa paikassa ja kenties samalla lääkärillä samasta vaivasta kuin sinä ja arvaa mitä?

        PYYTÄMÄLLÄ pikkuisen saikkuu....

        Tulee mieleen lääkärien provikat firmalta jos ei anna sairaslomaa...


      • ei ole leikkimistä
        Pikkutulehdus kirjoitti:

        Kävin joku aika sitten samassa paikassa ja kenties samalla lääkärillä samasta vaivasta kuin sinä ja arvaa mitä?

        PYYTÄMÄLLÄ pikkuisen saikkuu....

        Tulee mieleen lääkärien provikat firmalta jos ei anna sairaslomaa...

        Itselläni alkoi sillai et luulin vasemman puoleisen rintalihaksen kipeytyneen,no kipu ei hellittänyt vaan seuraava oire olikin niin paha kuin ilman saanti meinas loppua kokonaan kivun lisäksi.
        Eikun ambulanssi hakemaan ja baareilla kyytiin ja kovat kipulääkkeet ja happea.
        Itse en osannut epäillä yhtään keuhkokuumetta.Sain saikulla kuulla kuinka lähellä oli hengenlähtö!!!
        No sille tielle jäi tupakointi ja olinkin saikulla 5 päivää suonensisäisessa ja suun kautta lisänä antibiootti.
        Oli keuhkokuume,keuhkopussintulehdus ja nestettä keuhkoissa ja tietämättäni n39 asteen kuume.
        Oireet kun alkoivat nii 2 päivän kuluttua oltiinkin saikulla.
        Vastauksena oli epämääräinen keuhkokuume jolle ei selitystä löytynyt,koska mulla ei ollu nuhaa eikä kuumetta.En toivo sitä tuskaa kellekkään!!!.


      • viksutirallaa
        ei ole leikkimistä kirjoitti:

        Itselläni alkoi sillai et luulin vasemman puoleisen rintalihaksen kipeytyneen,no kipu ei hellittänyt vaan seuraava oire olikin niin paha kuin ilman saanti meinas loppua kokonaan kivun lisäksi.
        Eikun ambulanssi hakemaan ja baareilla kyytiin ja kovat kipulääkkeet ja happea.
        Itse en osannut epäillä yhtään keuhkokuumetta.Sain saikulla kuulla kuinka lähellä oli hengenlähtö!!!
        No sille tielle jäi tupakointi ja olinkin saikulla 5 päivää suonensisäisessa ja suun kautta lisänä antibiootti.
        Oli keuhkokuume,keuhkopussintulehdus ja nestettä keuhkoissa ja tietämättäni n39 asteen kuume.
        Oireet kun alkoivat nii 2 päivän kuluttua oltiinkin saikulla.
        Vastauksena oli epämääräinen keuhkokuume jolle ei selitystä löytynyt,koska mulla ei ollu nuhaa eikä kuumetta.En toivo sitä tuskaa kellekkään!!!.

        miten on mahdollista ettet tajunnut olevasi korkeassa kuumeessa?...


      • itselläni
        viksutirallaa kirjoitti:

        miten on mahdollista ettet tajunnut olevasi korkeassa kuumeessa?...

        Yleensä mulla ku on kuumetta ,nii ei tarvii paljo mittarin nousta nii olotila on nii heikko ettei kestä pystyssä.Ei ollut silloin ,olin vain muuten väsyneen oloinen en kuumeinen.


      • Kuolemaan tuomittu
        itselläni kirjoitti:

        Yleensä mulla ku on kuumetta ,nii ei tarvii paljo mittarin nousta nii olotila on nii heikko ettei kestä pystyssä.Ei ollut silloin ,olin vain muuten väsyneen oloinen en kuumeinen.

        Pieni 3,5 v siskoni kuoli viime vuonna keuhkokuumeeseen siitä olen kyllä todella pahoillani olisin niin halunnut autaa häntä. äiti ja isi veivät hänet sairaalaan mutta liian myöhään,nyt minulla ei ole kotia äiti ja isä ovat muuttaneet lontooseen ja minä yksin....olen käynyt koulua ja yöpynyt kamuilla ei oo rahaa,ei ihmisiöä jotka välittää.tääkin on kirjaston koneelta kirjotettu.

        Oon tyttö 11v ja eikö mun pitäis vielä olla vanhempieni kanssa??
        Olen todella kiitollinen yhden kamuni perheelle joka antoi minun
        asua heillä.

        Mutta pettynyt suomen lakiin ja viran omaisiin....

        Minun kohtaloni on kuolla ja päästä siskoni luo taivaisiin..joten teen itsarin....
        sitten kaikkien on parempi olla........

        Pyydän anteeksi koko suomelta....anteeksi.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe