vaikuttaako abortti myöhemmin synnytykseen???

tyhmiäkyselevä...

Minulle on tehty abortti kaavinnalla 10v. sitten, voiko sillä olla vaikutusta tulevaan synnytykseeni joka toivonmukaan alkaa tässä viikon sisällä? En ole aikaisemmin synnyttänyt ja sanotaan että ensisynnyttäjillä se kestää kauemmin, voiko kuitenkin tehty abortti vaikuttaa jollainlailla synnytykseen? esim. ettei se kestäisi niin kauan. Muistan että silloin emättimeen laitettiin jokin ilmeisesti kohtua pehmentävä/avaava aine, viruin monta tuntia kivuissa, särkylääkkeitä ei annettu, sai käydä vaan wc:ssä mutta muuten piti vaan makailla... voiko nämä kivut olla verrattavissa synnytyksen avautumisvaiheeseen??? Ajantaju siinä ainakin katosi ja oli jossain ihme kipuhorroksessa. Voin vaan kuvitella miten suurta se kipu on synnytyksessä kun pitää 10cm avautua.

13

2046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1977*

Joku teksti täällä oli aikoinaan siitä, että abortin kokeneilla on suurempi riski enneaikaiseen synnytykseen. Oma kokemukseni ei sitä tue, sillä itse oli raskaana ihan täyden ajan ja viimein käynnistämällä piti tyttö houkutella ulos yliajalla.

En usko että aiempi abortti toimii kuten aiempi synnytys, eli että elimistö olisi sen takia tottunut pukkaamaan lasta maailmaan nopeammin, kuten käy monilla uudelleen synnyttävillä. Oma synntykseni oli kuitenkin nopea (kunhan oli lähtenyt käyntiin).

Synnytyksen kipuja en pysty edes vertaamaan keskeytyksessä kokemaani kipuun. Siihen tosin vaikuttaa varmasti se, että olin kuluttanut paljon loppuraskaus aikaa tutustumalla erilaisiin kivulievityksen luonnollisiin keinoihin ja meditaatio ja hengitys oli synnytyksessä paremmin kohdallaan kuin abortissa johon menin valmistautumatta. Abortissa minutkin piti tainnuttaa kipujen takia lähes tajuttomaksi, synnytyksessä en moista lääkitystä tarvinnut.

Toivotan kaikkea hyvää lapsenteko prosessiisi... Raskaaksi tulemisesta se lähtee...

• raskaaksi tuloon

tai synnytykseen. Ensimmäinen synnytykseni kesti 3,5 tuntia joten aika nopea ja abortin tein 2v tuon jälkeen. 4vuotta abortin jälkeen tulin raskaaksi ja synnytys kesti 6 tuntia. Onhan synnytkset muutenkin yksilöllisiä. Tämä on tosin väärä palsta,kovinkaan monta asiallista kommenttia tuskin saat.

Minulle abortti tehtiin nukutuksessa,kaavinta siis joten en osaa sano onko kivut samanlaiset kuin synnytyksessä ja omat synnytykseni olivat "helpot" ja sain epiduraalin molemmilla kerroilla ajoissa joten ei kipujakaan ollut mainittavasti. Kivunlievitykseen sinullakin on oikeus,ei tarvitse ns.luomuna synnyttää jos et halua :)

• ritval.

Ei vaikuttanut minullakaan. Abortin tein ennen synnytystä nukutuksessa joten en kivuista tiedä mitään. Synnytys kesti vajaat kahdeksan tuntia. Olen muuten samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa; ei täällä asiallisia vastauksia saa pelkkiä haukkumisia abortin vastustajilta.

• ........

Puolisen vuotta sitten synnytin esikoisen, synnytys kesti 26h (avautumisvaihe siis). Silloin oli 2 vuotta siitä kun mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys. Ja tosiaankin, sillon abortissa luulin, ettei mikään voi sattua enempää, mutta synnytyksessä totesin luulon todella vääräksi :) Synnytys supistukset verrattuna abortti supistuksiin on varmaan 100-kertaisia.. Ainakin mulla tuntui siltä. Mutta samanlaista kipua se synnytys on kuin aborttikin, tosin vain synnytyksen alkuvaiheen supistukset tuntuu samalta kuin abortissa ne pahimmat. Eli siis helpommin sanottuna samaa kipua se on, mutta vaan paaaaaaljon paljon kovempaa. Kaikilla kuitenkin yksillöllistä tämäkin.

• ritval.

En tuntenut henkistä kipua vaan ainoastaan helpotusta kun heräsin nukutuksesta. Enkä myöskään myöhemmin ole pyörinyt syyllisyys helvetissä . En ole sortunut alkoholiin, huumeisiin enkä psyykenlääkkeisiin. Eli olen elänyt aivan normaalia elämää.

• Dara

on ihmisiä, jotka eivät tunne abortista syyllisyyttä, joten miksi yrittää muuta väittää? Mikä tarkoitus tällaisella tuntemattomien ihmisten syyllisyysanalysoimisella oikein on?

• sellasia..
        Dara kirjoitti:

on ihmisiä, jotka eivät tunne abortista syyllisyyttä, joten miksi yrittää muuta väittää? Mikä tarkoitus tällaisella tuntemattomien ihmisten syyllisyysanalysoimisella oikein on?

tilastoja on nähtävillä, ja miten sitä (ajatuksia!) on voitu tutkia varmuudella?

• Dara
        sellasia.. kirjoitti:

tilastoja on nähtävillä, ja miten sitä (ajatuksia!) on voitu tutkia varmuudella?

Minusta tuo on täysin selv'sti tullut ilmi ihan kaikista tilastoista ja tutkimuksista mitä tällä palstalla asiasta olen nähnyt. En ole vielä törmännyt yhteenkään tutkimukseen, jossa väitettäisiin, että ihan joka ainoa abortin tehnyt tuntee siitä syyllisyyttä.

Mitä ajatuksiin tulee, niin siitä kai voimme olla suht varmoja, että paremmin kai abortin tehneetkin itse itsensä ja omat ajatuksensa tuntevat kuin sinä itsellesi täysin tuntemattomien ihmisten ajatukset?

• tullut
        Dara kirjoitti:

Minusta tuo on täysin selv'sti tullut ilmi ihan kaikista tilastoista ja tutkimuksista mitä tällä palstalla asiasta olen nähnyt. En ole vielä törmännyt yhteenkään tutkimukseen, jossa väitettäisiin, että ihan joka ainoa abortin tehnyt tuntee siitä syyllisyyttä.

Mitä ajatuksiin tulee, niin siitä kai voimme olla suht varmoja, että paremmin kai abortin tehneetkin itse itsensä ja omat ajatuksensa tuntevat kuin sinä itsellesi täysin tuntemattomien ihmisten ajatukset?

myös ilmi että seurausten ja todellisten tunteiden kieltäminen (itseltäkin) voi jatkua vuosikymmeniäkin. Miten tälläsiltä voitaisiin saada luotettavaa tietoa ajatuksista?

http://www.ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=7
        >Abortissa syyllisyyskysymystä on kuitenkin vaikeampi käsitellä.
        Surun ensimmäinen vaihe on usein helpotus. Lyhyen ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet haihtuvat ja tuntuu vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti.>

• Dara
        tullut kirjoitti:

myös ilmi että seurausten ja todellisten tunteiden kieltäminen (itseltäkin) voi jatkua vuosikymmeniäkin. Miten tälläsiltä voitaisiin saada luotettavaa tietoa ajatuksista?

http://www.ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=7
        >Abortissa syyllisyyskysymystä on kuitenkin vaikeampi käsitellä.
        Surun ensimmäinen vaihe on usein helpotus. Lyhyen ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet haihtuvat ja tuntuu vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti.>

sanota, että jokaikinen abortin tehnyt aina tuntee syyllisyyttä abortistaan. Tuossa puhutaan niistä, jotka siitä syyllisyyttä tuntevat, ei kaikista abortin tehneistä.

Mitä sinä haet tällaisella "syyllisyyteen pakottamisella"? Onko sinun vaikea uskoa, että kaikki eivät ole kuin sinä?

• väitettykään
        Dara kirjoitti:

sanota, että jokaikinen abortin tehnyt aina tuntee syyllisyyttä abortistaan. Tuossa puhutaan niistä, jotka siitä syyllisyyttä tuntevat, ei kaikista abortin tehneistä.

Mitä sinä haet tällaisella "syyllisyyteen pakottamisella"? Onko sinun vaikea uskoa, että kaikki eivät ole kuin sinä?

että _kaikki_ sitä tuntee!
        Sitä tuntee kuitenkin monet ja se on ihan tervettä.

>Monet naiset tuntevat abortista syyllisyyttä, mutta eivät ymmärrä miksi. Hehän ovat
        tehneet täysin loogiselta vaikuttavan ratkaisun.>
        >Syyllisyys on terve tunne,
        jolla voidaan osoittaa tiettyjä mielipiteitä ja tekoja.>

http://www.ituprojekti.net/itu_kirjasto/askeleita_abortista_toipumiseen.pdf

• Dara
        väitettykään kirjoitti:

että _kaikki_ sitä tuntee!
        Sitä tuntee kuitenkin monet ja se on ihan tervettä.

>Monet naiset tuntevat abortista syyllisyyttä, mutta eivät ymmärrä miksi. Hehän ovat
        tehneet täysin loogiselta vaikuttavan ratkaisun.>
        >Syyllisyys on terve tunne,
        jolla voidaan osoittaa tiettyjä mielipiteitä ja tekoja.>

http://www.ituprojekti.net/itu_kirjasto/askeleita_abortista_toipumiseen.pdf

Eli mikä sinun pointtisi sitten on? Miksi haluat väkisin väittää tuntemattomille ihmisille että he tuntevat syyllisyyttä? Mikä tässä on ideana, kun kerran itsekin tiedät, että kaikki eivät syyllisyyttä tunne ja sinä et kenenkään syyllisyyksistä täällä ainakaan mitään tiedä? Miksi inttää? Onko sinulle tärkeää että mahdollisimman moni olisi onneton ja kärsisi syyllisyydestä?

• Itsekkäitä
        Dara kirjoitti:

Eli mikä sinun pointtisi sitten on? Miksi haluat väkisin väittää tuntemattomille ihmisille että he tuntevat syyllisyyttä? Mikä tässä on ideana, kun kerran itsekin tiedät, että kaikki eivät syyllisyyttä tunne ja sinä et kenenkään syyllisyyksistä täällä ainakaan mitään tiedä? Miksi inttää? Onko sinulle tärkeää että mahdollisimman moni olisi onneton ja kärsisi syyllisyydestä?

Ellei tunne syyllisyyttä, se on oudompaa kuin syyllisyyden tunteminen, ehkä heiltä puuttuu sitä tunneälyä ja myötäelämisen kykyä, ja kuinka oma navan tuijottaja, mulle kaikki ja heti, mitään tuntisi, täällä saa abortin tehneistä varsin huolestuttavan kuvan, onko tuollaisia olemassa?? Itsekkäitä paskiaisia! Tämä on sitten mielipide.

Ketjusta on poistettu 192 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      301
      11652
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5952
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5309
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4389
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4269
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3611
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3608
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3135
    Aihe