pappi Sonja ja Jeesus eri mieltä !

Kristinuskon kirja.

Kirkko puhuu itsensä pussiin palstalla pappi Sonja painokkaasti vastaa nimimerkille Nasse, että " perisynti on ".
Marian evankeliumin mukaan Jeesus. " Pietari sanoi hänelle: " Kun nyt olet selittänyt meille kaikki asiat, kero meille mikä on maailman synti " ? Vapahtaja sanoi. " Syntiä ei sellaisenaan ole, mutta teet syntiä jos teet jotakin, mikä on haureutta, jota kutsutaan synniksi. Tästä syystä Jumala tuli teidän joukkoonne, kaiken luonnollisen ytimeen, palauttaakseen sen juurilleen ".
Haureus on lähimmäisen rakkauden puutetta. Siis ihminen syntyy synnistä vapaana !!
Marian, Tuomaan, ja Filippuksen evankeliumit kuten kaikki muukin Jeesusta koskeva tieto määrättiin hävitettäväksi tulevilta sukupolvilta Raamatun kokoajien toimesta. Ne tulivat julkisuuteen Nag Hammadin löytyjen perusteella 1945.
Jos kieltää näiden evankeliumien tekstit, niin silloin myös kieltää Raamattuun otettujen evankeliumien tekstit , sillä niin paljon niissä on yhtäläisyyksiä.
Yksittäisten ilmaisujen kieltäminen vaatii hyvät perusteet.
Jumalan antama armo, pelastus, ja anteeksianto on ollut ihmisillä ennen Jeesusta aina ensimmäisestä ihmisestä alkaen muutama satatuhatta vuotta sitten.

29

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli tämä on nyt siis todistettu ja tieteellisesti tutkittu kirjoitus, että itse Jeesus on todella näin sanonut. Ihme, että tämä näinkin olennainen kirjoitus, joka kumoaisi perisynnin, on jätetty pois Raamatusta. Ja jos molemmat tekstit, tämä ja Raamatun kirjoitukset ovat yhtä epäluotettavat, ihminen on syntinen kuitenkin, syntymästään tai syntymän jälkeen. Armoa tarvitaan silti. Kiitos esiintuomastasi näkökannasta.

pappi Sonja

• Kristinuskon kirja.

Perisynti oppi tuli kirkon oppiin noin 200-300 vuotta Jeesuksen esiintymisen jälkeen. Perisynti oppi tuli Raamatun kokoamisen jälkeenkin. Marian evankeliumi määrättiin hävitettäväksi muiden mukana, koska sen sanoma ( juuri tämä teksti ) olisi muuttanut kokonaan Jeesuksen merkityksen Jumalan ilmoituksen välittäjänä.
        Raamattuun otetut evankeliumit samoin kuin Marian, Tuomaan, ja Filippuksen evankeliumit ovat kokonais näkemyksenä yhtä luotettavat. Tekstikohdat, niiden tulkinnassa on erittäin hyvänä apuna mm Jeesus. seminaari 1985, joosa 200 maailman tunnetuimpia raamatun eksegetiikan tutkijaa pyrki selvittämään Jeesuksen sanojan todenperäisyyttä.
        Sinun käsityksesi, ihminen on syntinen syntymästään, toivottavasti antaa sinulle voimaa elämässäsi.

• xocetco
        Kristinuskon kirja. kirjoitti:

Perisynti oppi tuli kirkon oppiin noin 200-300 vuotta Jeesuksen esiintymisen jälkeen. Perisynti oppi tuli Raamatun kokoamisen jälkeenkin. Marian evankeliumi määrättiin hävitettäväksi muiden mukana, koska sen sanoma ( juuri tämä teksti ) olisi muuttanut kokonaan Jeesuksen merkityksen Jumalan ilmoituksen välittäjänä.
        Raamattuun otetut evankeliumit samoin kuin Marian, Tuomaan, ja Filippuksen evankeliumit ovat kokonais näkemyksenä yhtä luotettavat. Tekstikohdat, niiden tulkinnassa on erittäin hyvänä apuna mm Jeesus. seminaari 1985, joosa 200 maailman tunnetuimpia raamatun eksegetiikan tutkijaa pyrki selvittämään Jeesuksen sanojan todenperäisyyttä.
        Sinun käsityksesi, ihminen on syntinen syntymästään, toivottavasti antaa sinulle voimaa elämässäsi.

Mitäs jos väittäisin, että perisynti näkyy jo Vanhassa Testamentissa? Jeesus itse vahvistaa Vanhan Testamentin auktoriteetin. Esimerkiksi:
        1. Moos. 6:5 Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyk- sensä olivat kauttaaltaan pahat, 6 hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämessään.

Jeremia 17:9. Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea?

Jeesus itse vahvistaa tämän:
        Mark. 7:20-23
        "Ja hän jatkoi: 'Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet.'"

Jeesuksen oma näkemys siis oli, että pahuus on ihmisen sisällä. Kaikki paha mitä ihmiset tekevät ei siis tule ulkopuolelta vaan ihmisestä itsestään.

• perisynti VT:sta

Vanhassa testamentissa kerrotaan, miten Aatamin lankeemus turmeli kaikki hänen jälkeläisensä. En löydä sitä kohtaa Raamatusta, mutta ehkä Sonja tai joku muu voi auttaa?

• acimlai nen
        perisynti VT:sta kirjoitti:

Vanhassa testamentissa kerrotaan, miten Aatamin lankeemus turmeli kaikki hänen jälkeläisensä. En löydä sitä kohtaa Raamatusta, mutta ehkä Sonja tai joku muu voi auttaa?

"Vanhassa testamentissa kerrotaan, miten Aatamin lankeemus turmeli kaikki hänen jälkeläisensä"

Ellei kysymys ole genetiikasta?

• Sonja hyvä - Onkohan Jeesusta lopulta todettu olleen olemassa? Raamattu sitä todistaa ja alakoulun uskontokirjat, mutta jokin tästä hommasta puuttuu (eli puolueeton kirja/teos), että Raamatun ja alakoulussa opetetut tarut kävisivät totuudesta. Mielestäni se on vain niin hölmöä uskotella lapsia uskomaan Joulupukkiin ja samalla Jeesuksen "ihmetekoihin"?! Voihan se Joulupukkikin tietysti reellä tulla, mutta mitä jos lapsi tahtookin silittää vain "Petteriä" eikä olla Joulupukin sylissä!?

Joulupukkia ei ole olemassa, Jeesusta ei ole ollut olemassa eikä sitä Jumalaa...en vain voi käsittää miten ihminen voi kusettaa itseään ja sen lisäksi muita...ja vieläpä LAPSIAANKIN!!!!

• xocetco kirjoitti:

Mitäs jos väittäisin, että perisynti näkyy jo Vanhassa Testamentissa? Jeesus itse vahvistaa Vanhan Testamentin auktoriteetin. Esimerkiksi:
        1. Moos. 6:5 Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyk- sensä olivat kauttaaltaan pahat, 6 hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämessään.

Jeremia 17:9. Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea?

Jeesus itse vahvistaa tämän:
        Mark. 7:20-23
        "Ja hän jatkoi: 'Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet.'"

Jeesuksen oma näkemys siis oli, että pahuus on ihmisen sisällä. Kaikki paha mitä ihmiset tekevät ei siis tule ulkopuolelta vaan ihmisestä itsestään.

Voi nyt jumalavita. Mies ottaa noita Raamatun kohtia todisteeksi kuin ne olisivat jotakin asiaa kenelle tahansa TODISTAMAAN!?

Vanha testamentti on edelleenkin Raamatussa, vaikkei sillä ole teidän uskovaisten mukaan mitään todistearvoa tai muuta virkaa. Minkä takia siellä sitten lukee NE, jos niillä ei ole mitään virkaa!?!?!?

Pakolliset evoluutioteoria sulkeiset sulle vaan!!

• ateisti1982 kirjoitti:

Sonja hyvä - Onkohan Jeesusta lopulta todettu olleen olemassa? Raamattu sitä todistaa ja alakoulun uskontokirjat, mutta jokin tästä hommasta puuttuu (eli puolueeton kirja/teos), että Raamatun ja alakoulussa opetetut tarut kävisivät totuudesta. Mielestäni se on vain niin hölmöä uskotella lapsia uskomaan Joulupukkiin ja samalla Jeesuksen "ihmetekoihin"?! Voihan se Joulupukkikin tietysti reellä tulla, mutta mitä jos lapsi tahtookin silittää vain "Petteriä" eikä olla Joulupukin sylissä!?

Joulupukkia ei ole olemassa, Jeesusta ei ole ollut olemassa eikä sitä Jumalaa...en vain voi käsittää miten ihminen voi kusettaa itseään ja sen lisäksi muita...ja vieläpä LAPSIAANKIN!!!!

Jeesuksesta on olemassa myös Raamatun ulkopuolisia lähteitä, joita ei tällä sivustolla kuitenkaan arvosteta. Niistä on turha keskustella.

Minä uskon Jumalaan ja Jeesuksen enkä pysty sitä muuksi muuttamaan. Vaikka olen asiaa epäillytkin, aina usko on kuitenkin voittanut. Se on kuitenkin minun juttuni, enkä pakota muita uskomaan. Usko ei myöskään muuta minun elämääni. Jos on niin, ettei Jumalaa eikä Jeesusta eikä Pyhää Henkeä ole olemassa, minun elämäni tavallaan ei tästä muuttuisi. Tarkoitan sitä, että nytkin teen itse päätökset elämässäni, pyrin kohtelemaan muita ihmisiä kunnioittavasti ja olen vastuussa teoistani. En siis elä minkään harhan kautta, vaan tavallista elämää iloineen ja huolineen. Jumala on kuitenkin minulle elämän turva ja perusta.

En myöskään ole opettanut kenellekään mitään sellaista, mikä satuttaisi tai loukkaisi. Olen julistanut turvaa ja hyväksyntää ja armoa. Jos Jumalaa ei ole, en ole kuitenkaan sanoillani aiheuttanut kenellekään mitään vahinkoa. Nehän ovat olleet silloin vain tyhjiä sanoja.

Uskoville ihmisille usko ei ole mitenkään ihmeellinen, järkyttävä asia, se on osa elämää. Siksi sinunkaan ei tarvitse olla huolissasi uskon vaikutuksista. Sinun ei ole pakko uskoa. Elämäsi on varmasti oikein hyvää noinkin. Miksi toisten usko sinua häiritsisi? Jos tämä kaikki on perusteetonta ja vailla pohjaa, ei se mitenkään kehenkään vaikutakaan eikä saa mitään aikaan.

pappi Sonja

• No ei kiitos
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Jeesuksesta on olemassa myös Raamatun ulkopuolisia lähteitä, joita ei tällä sivustolla kuitenkaan arvosteta. Niistä on turha keskustella.

Minä uskon Jumalaan ja Jeesuksen enkä pysty sitä muuksi muuttamaan. Vaikka olen asiaa epäillytkin, aina usko on kuitenkin voittanut. Se on kuitenkin minun juttuni, enkä pakota muita uskomaan. Usko ei myöskään muuta minun elämääni. Jos on niin, ettei Jumalaa eikä Jeesusta eikä Pyhää Henkeä ole olemassa, minun elämäni tavallaan ei tästä muuttuisi. Tarkoitan sitä, että nytkin teen itse päätökset elämässäni, pyrin kohtelemaan muita ihmisiä kunnioittavasti ja olen vastuussa teoistani. En siis elä minkään harhan kautta, vaan tavallista elämää iloineen ja huolineen. Jumala on kuitenkin minulle elämän turva ja perusta.

En myöskään ole opettanut kenellekään mitään sellaista, mikä satuttaisi tai loukkaisi. Olen julistanut turvaa ja hyväksyntää ja armoa. Jos Jumalaa ei ole, en ole kuitenkaan sanoillani aiheuttanut kenellekään mitään vahinkoa. Nehän ovat olleet silloin vain tyhjiä sanoja.

Uskoville ihmisille usko ei ole mitenkään ihmeellinen, järkyttävä asia, se on osa elämää. Siksi sinunkaan ei tarvitse olla huolissasi uskon vaikutuksista. Sinun ei ole pakko uskoa. Elämäsi on varmasti oikein hyvää noinkin. Miksi toisten usko sinua häiritsisi? Jos tämä kaikki on perusteetonta ja vailla pohjaa, ei se mitenkään kehenkään vaikutakaan eikä saa mitään aikaan.

pappi Sonja

"Uskoville ihmisille usko ei ole mitenkään ihmeellinen, järkyttävä asia, se on osa elämää. Siksi sinunkaan ei tarvitse olla huolissasi uskon vaikutuksista. "

Kumpa asia olisikin noin yksinkertainen kuin sinä (väität). Mutta eihän se ole. Jos te uskovat ihmiset
        pitäisitte typerät ja ihmisarvoa loukkavat taikauskonne vain omana tietonanne, niin uskonasianne
        eivät tosiaankaan kuuluisi minulle millään tavalla. Mutta ettehän te koskaan pidä. Ette koskaan.

Puolustuskyvyttömät pikkuvauvat te pakkoliitätte omaan kulttiinne ja aloitatte sen säälimättömän
        aivopesunne jo vaipoissa taapertaville. Lisäksi te katsotte aina olevanne oikeutettuja määräämään,
        miten muut ihmiset saavat elää omaa elämäänsä ja millaisia lakeja yhteiskunnassa säädetään.

Vaikkei teidän typerä taikauskonne ja julma kansanmurhaajajumalanne kelpaa minkäänlaiseksi
        moraaliseksi esikuvaksi, ei ole koskaan kelvannut. Niin, kyllähän te papit nykyään yritätte näön
        vuoksi käyttäytyä kiltisti ja lammasmaisesti, mutta kyllä kaikki koko maailmassa tietävät, miten
        te käyttäydyitte silloin, kun teillä oli valta päättää elämästä ja kuolemasta, tai pakottaa jokainen
        ihminen käymään kirkossa jumalanpalveluksessa joka ikinen sunnuntai, jalkapuun tai vankilan
        tai jonkin muun pakkorangaistuksen uhalla.

Eikä siitä ole kuin noin sata vuotta, kun täällä Suomessakin oli vielä voimassa kuolemanrangaistus jumalanpilkasta ja toistasataa suomalaista on tuomittu kuolemaan noitina teidän vastenmielisen taikauskonne vuoksi. Eipä teiltä silloin(kaan) löytynyt tippaakaan armoa tai sääliä tai minkäänlaista lähimmäisenrakkautta, vain sitä ainaista Pyhää Vihaa, jota te olette aina kautta maailmanhistorian kaikkialle levittäneet, kirjarovioiden ja ihmisrovioiden loistaessa. Teidän uskontoanne on jo kokeiltu ihmiskunnassa tuollaiset 1500 vuotta ja kokeilu on todettu järkyttävän epäonnistuneeksi, aivan kammottavaksi erehdykseksi ja erääksi ihmiskunnan suurimmaksi virheeksi kautta aikojen. Aikaa
        jolloin te hallitsitte kutsutaan ihmiskunnan historiassa pimeäksi ajaksi. Arvaatkos yhtään miksi?
        Ja teidän typerä aabrahamilainen taikauskontonne tuotiin tähänkin maahan väkipakolla, miekalla
        ja verellä ja hirttopuilla ja mestauspölkyillä ja teilipyörillä ja jalkapuilla. Aivan kuten kaikkialle.

Ja aina vaan te haikailette niitä pimeitä aikoja takaisin ja takaisin sitä omaa kadotettua valtaanne
        ja kiehutte kiukusta, kun minunkinlaiseni ateisti saa teitä julkisesti arvostella, ettekä te saakaan
        polttaa minua elävältä roviolla kuten ennen, tietenkin mahdollisimman ankaran kiduttamisen jälkeen.

Tässä malliksi vähän teidän jumalanne ikiomia sanoja, suoraan teidän pyhästä kirjastanne:
        "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

• No ei kiitos kirjoitti:

"Uskoville ihmisille usko ei ole mitenkään ihmeellinen, järkyttävä asia, se on osa elämää. Siksi sinunkaan ei tarvitse olla huolissasi uskon vaikutuksista. "

Kumpa asia olisikin noin yksinkertainen kuin sinä (väität). Mutta eihän se ole. Jos te uskovat ihmiset
        pitäisitte typerät ja ihmisarvoa loukkavat taikauskonne vain omana tietonanne, niin uskonasianne
        eivät tosiaankaan kuuluisi minulle millään tavalla. Mutta ettehän te koskaan pidä. Ette koskaan.

Puolustuskyvyttömät pikkuvauvat te pakkoliitätte omaan kulttiinne ja aloitatte sen säälimättömän
        aivopesunne jo vaipoissa taapertaville. Lisäksi te katsotte aina olevanne oikeutettuja määräämään,
        miten muut ihmiset saavat elää omaa elämäänsä ja millaisia lakeja yhteiskunnassa säädetään.

Vaikkei teidän typerä taikauskonne ja julma kansanmurhaajajumalanne kelpaa minkäänlaiseksi
        moraaliseksi esikuvaksi, ei ole koskaan kelvannut. Niin, kyllähän te papit nykyään yritätte näön
        vuoksi käyttäytyä kiltisti ja lammasmaisesti, mutta kyllä kaikki koko maailmassa tietävät, miten
        te käyttäydyitte silloin, kun teillä oli valta päättää elämästä ja kuolemasta, tai pakottaa jokainen
        ihminen käymään kirkossa jumalanpalveluksessa joka ikinen sunnuntai, jalkapuun tai vankilan
        tai jonkin muun pakkorangaistuksen uhalla.

Eikä siitä ole kuin noin sata vuotta, kun täällä Suomessakin oli vielä voimassa kuolemanrangaistus jumalanpilkasta ja toistasataa suomalaista on tuomittu kuolemaan noitina teidän vastenmielisen taikauskonne vuoksi. Eipä teiltä silloin(kaan) löytynyt tippaakaan armoa tai sääliä tai minkäänlaista lähimmäisenrakkautta, vain sitä ainaista Pyhää Vihaa, jota te olette aina kautta maailmanhistorian kaikkialle levittäneet, kirjarovioiden ja ihmisrovioiden loistaessa. Teidän uskontoanne on jo kokeiltu ihmiskunnassa tuollaiset 1500 vuotta ja kokeilu on todettu järkyttävän epäonnistuneeksi, aivan kammottavaksi erehdykseksi ja erääksi ihmiskunnan suurimmaksi virheeksi kautta aikojen. Aikaa
        jolloin te hallitsitte kutsutaan ihmiskunnan historiassa pimeäksi ajaksi. Arvaatkos yhtään miksi?
        Ja teidän typerä aabrahamilainen taikauskontonne tuotiin tähänkin maahan väkipakolla, miekalla
        ja verellä ja hirttopuilla ja mestauspölkyillä ja teilipyörillä ja jalkapuilla. Aivan kuten kaikkialle.

Ja aina vaan te haikailette niitä pimeitä aikoja takaisin ja takaisin sitä omaa kadotettua valtaanne
        ja kiehutte kiukusta, kun minunkinlaiseni ateisti saa teitä julkisesti arvostella, ettekä te saakaan
        polttaa minua elävältä roviolla kuten ennen, tietenkin mahdollisimman ankaran kiduttamisen jälkeen.

Tässä malliksi vähän teidän jumalanne ikiomia sanoja, suoraan teidän pyhästä kirjastanne:
        "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Ymmärrän kiukkusi. Haluan samalla huomauttaa, että pappeus on kuitenkin ammatti. Vaikka minä olen pappi, en ajattele enkä käyttäydy automaattisesti samalla tavalla kuin papit aikoinaan. En ole ketään halunnut polttaa roviolla, enkä laittaa jalkapuuhun. En myöskään pakota ketään kirkkoon. En itsekään käy yhtenään jumalanpalveluksissa. Myös papin rooli on muuttunut ehkäpä ylhäältäpäin tuomion julistajasta rinnalla kulkijaksi. Täällähän minäkin pappi kirjoittelen sinun kanssasi. Ei tässä ole kiduttamisen makua :) Aikansa kutakin siis. En todellakaan kaipaa entisiä, kuvailemiasi aikoja takaisin. Ja tuosta lammasmaisesta käyttäytymisestä: tämä pappi ainakin osaa raivota ;)

Ja samalta Jumalalta samasta kirjasta:
        "Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."

pappi Sonja

• kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Ymmärrän kiukkusi. Haluan samalla huomauttaa, että pappeus on kuitenkin ammatti. Vaikka minä olen pappi, en ajattele enkä käyttäydy automaattisesti samalla tavalla kuin papit aikoinaan. En ole ketään halunnut polttaa roviolla, enkä laittaa jalkapuuhun. En myöskään pakota ketään kirkkoon. En itsekään käy yhtenään jumalanpalveluksissa. Myös papin rooli on muuttunut ehkäpä ylhäältäpäin tuomion julistajasta rinnalla kulkijaksi. Täällähän minäkin pappi kirjoittelen sinun kanssasi. Ei tässä ole kiduttamisen makua :) Aikansa kutakin siis. En todellakaan kaipaa entisiä, kuvailemiasi aikoja takaisin. Ja tuosta lammasmaisesta käyttäytymisestä: tämä pappi ainakin osaa raivota ;)

"Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."

pappi Sonja

vielä 1800 luvulla synnyttänyt nainen oli "saastainen" ja tavallaan ilman lainsuojaa.
        Tämä kirous poistui vasta kun hänet oli "kirkotettu".

Lienee urbaanitarinaa ?

• keisarin kledjut

pappi Sonja

Ihan turhaan selittelet täysin merkityksetöntä lässytystä. Niin se vain sinäkin ja kaikki
        uskonveljesi surutta pakkokastatte pikkuvauvoja uskondoktriininne pakkosyöttöön, ettekä
        edes häpeä sitä tai myönnä tekevänne mitään väärää, vaikka kyseessä on törkeä oikeusmurha.
        Ja niin kauan kuin te teette jatkuvast liukuhihnalta törkeitä ja ihmisoikeuksia loukkaavia
        oikeusmurhia, on aivan turha yhtään mitään epätoivoisesti selitellä, aina täysin asian vierestä.

Aivan sama kuin jos vauva pakkoliitettäisiin kommunistisen puolueen jäseneksi, olisi sitten
        kommaripuolueen täysvaltainen jäsen täysi-ikäiseksi saakka, joutuisi koulussa pakkolukemaan
        kommunistista ideologiaa, käymään jäsenkirja takataskussa puolueen pakollisilla kesäleireillä ja
        tenttimään marxismin periaatteet ja kommunistisen manifestin pakollisilla kommarikinkereillä,
        tai joutuisi jalkapuuhun tai häpeäpaaluun, eikä saisi mennä naimisiinkaan. Voisi sitten (ehkä)
        täysi-ikäisenä erota kommunisteista, jos katsoisi ettei se vastaakaan omaa arvomaailmaa, tosin
        vanhempien ja koko suvun julmasti kiroamana ja koko suvusta erottamana. Kuulostaako hyvältä?
        Jos ei kuulosta, niin miksi te sitten teette niin? Sillä on aivan täysin sama mihin ideologiseen
        järjestelmään vauva pakkoliitetään, kun ei vauvalla kuitenkaan voi olla mitään käsitystä asiasta.

Teidän tyhjyyttään kumiseva kirkkonne olisi romahtanut ajat sitten ilman vauvojen törkeää
        pakkokastamista, mikä on paitsi erittäin halveksuttavaa myöskin alhaista ja moraalitonta.
        Kuten koko typerä taikauskontonne muutenkin aina.

• saastaa & syntiä
        epikuros kirjoitti:

vielä 1800 luvulla synnyttänyt nainen oli "saastainen" ja tavallaan ilman lainsuojaa.

Lienee urbaanitarinaa ?

Tai siis pikemminkin kristittyjen kieroutuneeseen käsitykseen lähimmäisenrakkaudesta
        ja suvaitsevaisuudesta. Luoja meitä varjelkoon (heh) kristittyjen lähimmäisenrakkaudelta.

Kristinuskon käsityksen mukaan suunnilleen kaikki inhimillinen toiminta on syntiä ja aivan
        erityistä syntiä on kaikki, mikä jollain tavalla liittyy seksiin. Seksiä saa harrastaa vain
        avioliitossa ja silloinkin pilkkopimeässä peiton alla ja kaikki vaatteet päällä. Seksistä
        nauttiminen ja kiihottuminen on irstasta syntiä ja ehdottoman jyrkästi kiellettyä.

Kristinusko on synkkääkin synkempi synkeyden uskonto, kieltokokoelma joka kieltää ihmisiltä
        kaiken mikä tuottaa nautintoa ja tekee ihmiselämästä elämisen arvoisen. Minä en tiedä maan
        päällä synkempiä ihmisiä kuin sukumme vanhaat uskovat tädit - aina suu mutrussa paheksumassa
        milloin mitäkin kammottavaa irstautta ja syntiä ja sitä Pyhää Vihaansa sylkemässä joka suuntaan.
        Eivät ole varmaankaan vuosikymmeniin edes hymyilleet. Kammottava uskonto kammottavilla ihmisillä.

"Kristinuskon ja kristittyjen tapa nähdä maailma rumana ja likaisena on tehnyt maailmasta ruman
        ja likaisen."

• ja täydellinen

pappi Sonja

"En siis elä minkään harhan kautta.. Jumala on kuitenkin minulle elämän turva ja perusta."
        Harhassa elämistä elämän perustuksia myöten.

"Jos Jumalaa ei ole, en ole kuitenkaan sanoillani aiheuttanut kenellekään mitään vahinkoa. Nehän ovat olleet silloin vain tyhjiä sanoja. Uskoville ihmisille usko ei ole mitenkään ihmeellinen, järkyttävä asia, se on osa elämää."
        Tätini eli lähes koko 54-vuotisen elämänsä mielisairaalassa kristinuskon takia. Uskonto oli sekoittanut hänen päänsä jumala- ja jeesusharhoilla, niin ettei hän muusta puhunut, eikä mihinkään ns. normaalielämään kyennyt. Mielialalääkkeet tuhosivat hänen maksansa, jonka seurauksena viime kesänä kuoli.

Kuule, kristinusko on erittäin vahingollista ihmisen psyykelle. Ei vain tämän tätini kohtalon näkemisen kautta ole tullut tätä tietoa, vaan sekä omakohtaisen elämän, lähipiirini sekä asioiden selvittämisen ja tutkimisen myötä. Jo se, että kr.uskon mukaan ihminen on syntyjään paha ja epätäydellinen romuttaa kaiken sen, mitä ihminen on oikeasti, ja aiheuttaa minäkuvan vääristymän. Tästä seuraa aina ongelmia.

"Jos tämä kaikki on perusteetonta ja vailla pohjaa, ei se mitenkään kehenkään vaikutakaan eikä saa mitään aikaan."
        Hitlerin aatteet ja toimet olivat perusteettomia ja vailla pohjaa. Eikö niillä siis ollut kehenkään vaikutusta eivätkä ne saaneet mitään aikaan.

On erittäin vastuutonta opettaa ihmisille totuuksina oppeja, joista ei kuitenkaan ole MITÄÄN todisteita.

• ateisti1982 kirjoitti:

Voi nyt jumalavita. Mies ottaa noita Raamatun kohtia todisteeksi kuin ne olisivat jotakin asiaa kenelle tahansa TODISTAMAAN!?

Vanha testamentti on edelleenkin Raamatussa, vaikkei sillä ole teidän uskovaisten mukaan mitään todistearvoa tai muuta virkaa. Minkä takia siellä sitten lukee NE, jos niillä ei ole mitään virkaa!?!?!?

Pakolliset evoluutioteoria sulkeiset sulle vaan!!

evoluutiosulkeisia nimittäin. VT on eri asia ja luomiskertomus kertoo sellaista mistä evo vaikenee tyystin. Siksi se elää minulle yhä, vaikka varmaan eri tavalla kuin sieltä näyttää.

Seppo L, pappi

• epikuros kirjoitti:

Lienee urbaanitarinaa ?

legendaa. Ja onneksi aika niistä on jo muuttunut - silloin elettiin vielä vanhan varassa ja yhtenäiskulttuuria vahvasti raamatullisen perinteen pohjalta. Juu en kaipaa takaisin. Aikanaan se lienee palvellut jotain hyvääkin, jota en kyllä pysty tavoittamaan. Enää.

Seppo L, pappi

• keisarin kledjut kirjoitti:

Ihan turhaan selittelet täysin merkityksetöntä lässytystä. Niin se vain sinäkin ja kaikki
        uskonveljesi surutta pakkokastatte pikkuvauvoja uskondoktriininne pakkosyöttöön, ettekä
        edes häpeä sitä tai myönnä tekevänne mitään väärää, vaikka kyseessä on törkeä oikeusmurha.
        Ja niin kauan kuin te teette jatkuvast liukuhihnalta törkeitä ja ihmisoikeuksia loukkaavia
        oikeusmurhia, on aivan turha yhtään mitään epätoivoisesti selitellä, aina täysin asian vierestä.

Aivan sama kuin jos vauva pakkoliitettäisiin kommunistisen puolueen jäseneksi, olisi sitten
        kommaripuolueen täysvaltainen jäsen täysi-ikäiseksi saakka, joutuisi koulussa pakkolukemaan
        kommunistista ideologiaa, käymään jäsenkirja takataskussa puolueen pakollisilla kesäleireillä ja
        tenttimään marxismin periaatteet ja kommunistisen manifestin pakollisilla kommarikinkereillä,
        tai joutuisi jalkapuuhun tai häpeäpaaluun, eikä saisi mennä naimisiinkaan. Voisi sitten (ehkä)
        täysi-ikäisenä erota kommunisteista, jos katsoisi ettei se vastaakaan omaa arvomaailmaa, tosin
        vanhempien ja koko suvun julmasti kiroamana ja koko suvusta erottamana. Kuulostaako hyvältä?
        Jos ei kuulosta, niin miksi te sitten teette niin? Sillä on aivan täysin sama mihin ideologiseen
        järjestelmään vauva pakkoliitetään, kun ei vauvalla kuitenkaan voi olla mitään käsitystä asiasta.

Teidän tyhjyyttään kumiseva kirkkonne olisi romahtanut ajat sitten ilman vauvojen törkeää
        pakkokastamista, mikä on paitsi erittäin halveksuttavaa myöskin alhaista ja moraalitonta.
        Kuten koko typerä taikauskontonne muutenkin aina.

vaikka kuinka selittäisi, mutta olkoon vielä kerran. Kastaminen tapahtuu aina jonkun luvalla ja vanhemmat ovat ne, jotka sen luvan voivat antaa. Heillä on siihen myös oikeus, samoin kuin heillä on jostakin käsittämättömästä syystä ainoina henkilöinä oikeus päättää, että joku uusi ihminen syntyy tähän maailmaan. Ainakin johonkin ikään asti toimitaan lasten kohdalla tämän oikeuden pohjalta muissakin asioissa kuin kastamisessa. Alhaista, moraalitonta ja halveksittavaa olisi se, jos he jättäisivät tämän oikeuden käyttämättä ja lapsensa heitteille. Aikansa on toki sille, että kukin itsenäisesti päättää kuulumisensa tai kuulumattomuutensa niin kirkkoon kuin muihinkin elämän yhteyksiin.

Seppo L, pappi

vaikka kuinka selittäisi, mutta olkoon vielä kerran. Kastaminen tapahtuu aina jonkun luvalla ja vanhemmat ovat ne, jotka sen luvan voivat antaa. Heillä on siihen myös oikeus, samoin kuin heillä on jostakin käsittämättömästä syystä ainoina henkilöinä oikeus päättää, että joku uusi ihminen syntyy tähän maailmaan. Ainakin johonkin ikään asti toimitaan lasten kohdalla tämän oikeuden pohjalta muissakin asioissa kuin kastamisessa. Alhaista, moraalitonta ja halveksittavaa olisi se, jos he jättäisivät tämän oikeuden käyttämättä ja lapsensa heitteille. Aikansa on toki sille, että kukin itsenäisesti päättää kuulumisensa tai kuulumattomuutensa niin kirkkoon kuin muihinkin elämän yhteyksiin.

Seppo L, pappi

Minua ei millään lailla häiritse varsinaisesti se veden vihmominen taikauskoriiteissä sinänsä, vaan se että lapsi tullaan samalla liittäneeksi kirkollisen ja valtiollisen indoktrinointikoneiston piiriin, jotta saataisiin häneen ehdollistettua Ainoa Oikea Totuus®. Hassuinta on se, että uskiksien mielestä lapselle opetetaan silloin hänen "omaa uskoaan". :D Mikä oma usko vastasyntyneellä on? Pohjimmiltaan ongelma on siinä, että olette valtionkirkko. Jos evlutkut olisivat tavallinen uskonnollinen yhteisö, joka on täysin erossa valtiosta, niin kaadelkaa lapsen päälle vettä vaikka löylykauhalla.

• Aatami9 kirjoitti:

Minua ei millään lailla häiritse varsinaisesti se veden vihmominen taikauskoriiteissä sinänsä, vaan se että lapsi tullaan samalla liittäneeksi kirkollisen ja valtiollisen indoktrinointikoneiston piiriin, jotta saataisiin häneen ehdollistettua Ainoa Oikea Totuus®. Hassuinta on se, että uskiksien mielestä lapselle opetetaan silloin hänen "omaa uskoaan". :D Mikä oma usko vastasyntyneellä on? Pohjimmiltaan ongelma on siinä, että olette valtionkirkko. Jos evlutkut olisivat tavallinen uskonnollinen yhteisö, joka on täysin erossa valtiosta, niin kaadelkaa lapsen päälle vettä vaikka löylykauhalla.

Eräissä sivistysvaltioissa kuten esim. Australiassa valtio ei katso tarpeelliseksi edes pitää rekisteriä siitä, mihin uskonnolliseen yhteisöön ihmiset katsovat kuuluvansa. Kun se ei sekulaarissa valtiossa ole valtion asia, vaan ihmisten yksityis- ja oman uskonnollisen yhteisön sisäinen asia.

evoluutiosulkeisia nimittäin. VT on eri asia ja luomiskertomus kertoo sellaista mistä evo vaikenee tyystin. Siksi se elää minulle yhä, vaikka varmaan eri tavalla kuin sieltä näyttää.

Seppo L, pappi

Käytät kreationisti-terminologiaa...

Siihen on varmaan joku syykin. Mikä sitten lieneekin ;o)

• Olikohan koko Jeesustakaan lopulta olemassa?

• taviss

Eikös esimerkiksi lihan syöminen ole sekasyöjän geeneihin kirjoitettua perisyntiä. Paratiisissahan ei syöty lihaa. Siellä ei tapettu edes kasvia ravinnoksi. Älä tapa -käsky suojasi alussa kaiken elävän. Seuraava pätkä löytyy Raamattusi ensimmäiseltä sivulta:

"Jumala sanoi vielä: 'Minä annan teille (ihmisille) kaikki siementä tekevät kasvit, joita maan päällä on, ja kaikki puut, joissa on siementä kantavat hedelmät. Olkoot ne teidän ravintonanne. Ja villieläimille ja taivaan linnuille ja kaikelle, mikä maan päällä elää ja liikkuu, minä annan ravinnoksi vihreät kasvit.' Niin tapahtui." (Moos.1)

Kun lehmä syö heinää, kasvi katkeaa, mutta jatkaa sitten taas kasvuaan. Kun hirvi syö puusta vihreän oksan, puu ei kuole, vaan kasvaa entistäkin tuuheammaksi. Kun ihminen syö hedelmän siemenineen, hän vie siemenet mukanaan kaikkialle, minne kulkeekin ja levittää kasvia mukanaan.

Tällaista oli Paratiisissa ennen syntiinlankeemusta, ja Taivaassa päädymme samankaltaiseen sopusointuun:

"Silloin susi kulkee karitsan kanssa ja pantteri laskeutuu levolle vohlan viereen, vasikka ja leijonanpentu syövät yhdessä ja pikkupoika on niiden paimenena. Lehmä ja emokarhu käyvät yhdessä laitumella, yhdessä laskeutuvat levolle niiden vasikat ja pennut, ja leijona syö heinää kuin härkä. Ja imeväinen leikkii kyyn kolon äärellä, vastikään vieroitettu lapsi kurottaa kättään kohti myrkkykäärmeen luolaa. Kukaan ei tee pahaa, ei tuota turmiota minun pyhällä vuorellani, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta niin kuin meri on vettä tulvillaan." (Jesaja 11)

Tässä välillä olemme syntisiä ihmiset, myrkkykäärmeet, karhut ja pantterit.

• Kiinnostaa minua

Mikähän se oppi sitten on, että ihminen on jotakin ihan spesiaalia verrattuna eläimiin ja muuhun luontoon? Onko ihminen osa luontoa vai luonnon yläpuolella? Sen haluaisin kirkolta kuulla. Minua on aina häirinnyt kristinuskon tulkinnoissa pesinyt ihmisen narsismi. Kenellä on oikeus vetää näitä tulkintoja Raamatusta ja sitten sanoa ME uskoMME?

• vain_ihminen
        Kiinnostaa minua kirjoitti:

Mikähän se oppi sitten on, että ihminen on jotakin ihan spesiaalia verrattuna eläimiin ja muuhun luontoon? Onko ihminen osa luontoa vai luonnon yläpuolella? Sen haluaisin kirkolta kuulla. Minua on aina häirinnyt kristinuskon tulkinnoissa pesinyt ihmisen narsismi. Kenellä on oikeus vetää näitä tulkintoja Raamatusta ja sitten sanoa ME uskoMME?

Se varmasti liittyy siihen, että Raamatun kertomusten mukaan Jumala on antanut ihmisten vastuulle huolehtia luonnosta. Pitäisi viljellä ja varjella, kantaa vastuuta koko luomakunnasta, ihmisistä, eläimistä ja kasveista.

Ihminen on vain aika huonosti tuon vastuunsa täyttänyt... onneksi kestävän kehityksen arvot nostavat päätään!

• Kristinuskon kirja.
        vain_ihminen kirjoitti:

Se varmasti liittyy siihen, että Raamatun kertomusten mukaan Jumala on antanut ihmisten vastuulle huolehtia luonnosta. Pitäisi viljellä ja varjella, kantaa vastuuta koko luomakunnasta, ihmisistä, eläimistä ja kasveista.

Ihminen on vain aika huonosti tuon vastuunsa täyttänyt... onneksi kestävän kehityksen arvot nostavat päätään!

Jeesus sanoi: " Se mikä tulee sisään ei saastuta, vaan se mikä menee uloa " . Perisynnillä ei ole mitään tekemistä tämän kamssa.
        Jos se olisi geeneissä, niin Jeesus olisi varmasti huomioinut sen. Geeneihin ei mene ainakaan tieteen mukaan yhden ihmisen itsensä töppäykset tai menestyminen.
        Ihmisellä on kaikkinainen vastuu maaplaneetastamme. Jumala ei vaikuta konkreettisesti.
        Vanha testamentti on juutalaisten historia satuineen, jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen ilmoittaman sanoman kanssa.
        Kirkon opin ovat rakentaneet juutalaistaustaiset miehet, joka perustuu töydellisesti ihmisten hallitsemiseen ja alistammiseen.

• kasvissyöjä 17

Jeesus sanoi: " Se mikä tulee sisään ei saastuta, vaan se mikä menee uloa " . Perisynnillä ei ole mitään tekemistä tämän kamssa.
        Jos se olisi geeneissä, niin Jeesus olisi varmasti huomioinut sen. Geeneihin ei mene ainakaan tieteen mukaan yhden ihmisen itsensä töppäykset tai menestyminen.
        Ihmisellä on kaikkinainen vastuu maaplaneetastamme. Jumala ei vaikuta konkreettisesti.
        Vanha testamentti on juutalaisten historia satuineen, jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen ilmoittaman sanoman kanssa.
        Kirkon opin ovat rakentaneet juutalaistaustaiset miehet, joka perustuu töydellisesti ihmisten hallitsemiseen ja alistammiseen.

Himo lihaan ja halu tappaa elävä olento lähtevät ihmisen sydämestä. Eläin on jo tapettu ja synti on jo tehty ennen kuin kuollut liha menee suusta alas. Näin se on.

• kops
        vain_ihminen kirjoitti:

Kannattaa lukea väitöskirja kestävästä kehityksestä.

• xlclls

>Kirkon opin ovat rakentaneet juutalaistaustaiset miehet, joka perustuu töydellisesti ihmisten hallitsemiseen ja alistammiseen.<

Tuohon kun vielä saisi konkreettiset näytöt, niin kuulostaisi uskottavammalta eikä pelkältä huuhaa-heitolta.

• Anonyymi

Akuteksti on pelkkää soopaa. Ei tuollainen löydy Raamatusta ikinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      130
      3639
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1865
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1661
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1372
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      115
      1216
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1212
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1089
    8. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      28
      1012
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      66
      970
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      100
      964
    Aihe