Ateistit edustavat itseään täynnä olevia itsekkäitä ihmisiä

ateistien tyyliin

Sanotaanpas kerrankin ateistien tyyliin omat huomiot:

Ateistit edustavat yleensäkin suurinta suvaitsemattomuutta mitä maa päällään kantaa. Sivistyneestä ja rauhanomaisesta käytöksestä ei ole tietoakaan, vaikka kristinuskoa syytellään väkivallasta, aivopesusta ja mistä kaikesta. Mitä tuo ateistien käytös täällä on uskovia kohtaan muuta kuin henkistä väkivaltaa, oikein sivistymätöntä ja moukkamaista käytöstä huipussaan? Ja mitä tuo muuta on kuin aivopesua omaan fiktio-olettamuuksiinsa?

Moni uskovainen näyttää täällä todenneen, että heitä ei kiinnosta ateistien ajattelutapa pätkääkään, mutta ateisteja sen sijaan näyttää suunnattomasti kiinnostavan uskonto. Se oli kyllä minullekin suoraan sanottuna yllätys. Jos jokin asia ei tosiaan kiinnosta, niin sille on neutraali, silloin sitä ei ole olemassakaan, eikä sillä myös tarvitse päätään vaivata.

Väkisin törmää johtopäätökseen, että ateistit eivät luota omaan uskontoonsa, koska niin hirveä hätä näyttää olevan todistella omia fiktioitaan varsin ristiriitaisesti muka oikeiksi ja paikkansapitäviksi. Jos jotain ei ole olemassa, niin mitä ihmeen väliä silloin on, paljonko ihmiset esimerkiksi välittävät oikeista uskonnoista? Siis silkkaa aivopesua ja suvaitsemattomuutta, ei kerta kaikkiaan siedetä ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla kuin minä, minä, minä, minä, minä, maailman itsekkäin ja suvaitsemattomin olento. Ja kun sekään ei riitä, niin vaaditaan, että kaikkien, joka ainoan ihmisen pitäisi ajatella samalla tavalla kuin itsestään ja omasta uskostaan epävarma ateisti.

En lue itseäni kumpaankaan ryhmään, ateisteihin enkä uskovaisiin, mutta tätä palstaa katselemalla sympatiat ainakin kääntyvät uskovaisten puolelle.

24

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Quest3

kukoistaa. Onko netissä muuten palstat idänuskonnoillekin? Riehuvatko siellä ateistit samalla tavalla omine satu-mutuiluineen? Melkoista toisten ja heidän näkemystensä kunnioittamista totta tosiaan. Ihan hyvä, että joku sentään vastaa ateisteillekin heidän omalla tavallaan.

Jos kuvitellaan, että uskonnot pyyhkäistiin pois maapallolta (mikä ei ole mahdollista) niin mitä vastaan ateistit sitten riehuisivat? Tappelisivat keskenään, vai?

• Ex-ussaneutraali

Törkeimmin käyttäytyviä ihmisiä, mitä ikinä olen tavannut olivat ja ovat edelleen ateisteja. Oli suuri yllätys eräällä työpaikalla nähdä pahin mahdollinen työpaikkakiusaamistapaus, ihmisten ilkeys ja pahuus oikein suurimmassa mahdollisessa kukoistuksessaan. Kohteena tietysti oli julkiuskovainen fiksu, asiallisesti ja ahkerasti omaa työtään tekevä henkilö. Seurasin tilannetta aikani, ennen kuin avasin suuni, kaikki muut yliopistolta tulleet kesäharjoittelijat olivat kanssani samaa mieltä. Eräs juuri vakinaisen viran saanut sanoi itsensä irti tuon iljettävän työilmapiirin takia. Otimme yhteyttä paikan luottamushenkilöihin tietysti, ennen kuin jatkoimme taas opiskelua.

Ei tuossakaan ollut enää todellisuudessa kyse uskonnosta ja uskovaisuudesta, vaan silkasta ilkeydestä, pahuudesta, moukkamaisuudesta ja julmuudesta toista ihmistä kohtaan. Toisen vakaumuksen kunnioittamisesta ei ollut tietoakaan, ei sivistyksestä, eikä mistään inhimillisyydestä. Silloin ajattelin, että jos ateismi on tuota, niin en ikinä halua olla tuollaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä. Se päätös on pysynyt, eikä tämä palsta ole mielipidettäni muuksi muuttanut.

• linda l.

jos pyöreään maahan uskovat henkilöt olisivat mielestäsi ikävämpiä kuin ne, jotka pitävät maata pannukakkuna, sinä uskoisit maan olevan pannukakku.
        Teikäläisten logiikkaa.

• readmorethanonebook

Olen tällä palstalla lukenut puolen tunnin sisään lukenut ehkä puolen tusinaa aloitusta, joiden tarkoituksena on haukkua ateisteja(siis kaikkia ateisteja, ei vain yksittäisiä henkilöitä) tai tuoda julki oma fiktiivinen kuva ateismista.

Tämä on syy miksi kirjoittelen täällä. En halua mollata ketään, enkä ole ikinä harrastanut henkistä väki-valtaa. En ymmärrä ketä minä sinun mielestäsi yritän aivopestä ja mihin. Minä en vain usko teistisiin jumaliin.

"Moni uskovainen näyttää täällä todenneen, että heitä ei kiinnosta ateistien ajattelutapa pätkääkään, mutta ateisteja sen sijaan näyttää suunnattomasti kiinnostavan uskonto. Se oli kyllä minullekin suoraan sanottuna yllätys. Jos jokin asia ei tosiaan kiinnosta, niin sille on neutraali, silloin sitä ei ole olemassakaan, eikä sillä myös tarvitse päätään vaivata. "

Joitakin ateisteja kiinnostaa uskonto ja jotkut jopa kuuluvat johonkin ei-teistiseen uskontoon. Minua kiinnostaa uskonto ja mytologia. Miksi ei saisi kiinnostaa? Minua myös raivostuttaa ihmisoikeuksien polkeminen, joten miksi en saisi sitä vastustaa? Valitettavasti usko ja uskonnot eivät ole aina aivan harmittomia.

"Väkisin törmää johtopäätökseen, että ateistit eivät luota omaan uskontoonsa, koska niin hirveä hätä näyttää olevan todistella omia fiktioitaan varsin ristiriitaisesti muka oikeiksi ja paikkansapitäviksi."

Etkö juuri äskeisessä osiossa kirjoittanut, että ateistit eivät saisi olla kiinnostuneita uskonnosta, ja nyt väität ateistella olevan jokin uskonto. Minä olen uskonnoton ateisti.
      Haluaisitko kertoa esimerkkejä näistä nk. fiktiosta? En tiedä mistä puhut.

"Siis silkkaa aivopesua ja suvaitsemattomuutta, ei kerta kaikkiaan siedetä ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla kuin minä, minä, minä, minä, minä, maailman itsekkäin ja suvaitsemattomin olento. Ja kun sekään ei riitä, niin vaaditaan, että kaikkien, joka ainoan ihmisen pitäisi ajatella samalla tavalla kuin itsestään ja omasta uskostaan epävarma ateisti. "

Mistä uskosta olen epävarma? On hassua, että väität minua suvaitsemattomaksi ja samaan hengenvetoon haukut minua. Minun puolestani saat uskoa mihin haluat ja tehdä mitä haluat, kunhat et vaadi minulta mitään kummallisuuksia tai satuta muita. Kauheaa, olenpas suvaitsematon itsekäs ateisti!

"En lue itseäni kumpaankaan ryhmään, ateisteihin enkä uskovaisiin, mutta tätä palstaa katselemalla sympatiat ainakin kääntyvät uskovaisten puolelle. "

Olet siis teisti eli uskot persoonalliseen jumalaan. Itse määrittelen sanan uskovainen ilmeisesti eritavalla kuin sinä. Tästä voi seurata harmia myöhemmissä keskusteluista, joten voisitko kertoa oman määritelmäsi?

• siitä vaan

niille ateisteille samalla mitalla takaisin, jotka ovat riehuneet täällä uskontoja ja uskovaisia ivaillen koko tämän palstan olemassa olon ajan. En pidä sitä pahana asiana ollenkaan huomioon ottaen miten täällä ateistien ylivoimainen enemmistö koko ajan käyttäytyy.

• readmorethanonebook
        siitä vaan kirjoitti:

niille ateisteille samalla mitalla takaisin, jotka ovat riehuneet täällä uskontoja ja uskovaisia ivaillen koko tämän palstan olemassa olon ajan. En pidä sitä pahana asiana ollenkaan huomioon ottaen miten täällä ateistien ylivoimainen enemmistö koko ajan käyttäytyy.

En tiedä miten jotkut ateistit täällä käyttäytyvät, koska harvemmin luen muita kuin ateismia koskevia aloituksia. En siis voi ottaa kantaa. Huono juttu jos eivät osaa käyttäytyä. Miten se kuitenkaan antaisi oikeuden haukkua kaikkia ateisteja tai valehdella ateismista?

Eikös Jeesuksen kirjoitettu sanoneen jotain siihen malliin, että miten voit ottaa rikan toisen silmästä kun omassasi on hirsi.

• Be happy my friend!!

Negatiivinen asenteesi vahingoittaa mieltä ja kehoa. Tommonen paasaaminen kohottaa veranpainaetta. Ehdotan lääkkkeksi naurujoogaa.

"Moni uskovainen näyttää täällä todenneen, että heitä ei kiinnosta ateistien ajattelutapa pätkääkään, mutta ateisteja sen sijaan näyttää suunnattomasti kiinnostavan uskonto."

Homman nimi on se, että ateisteja tuli tänne, koska ateismipalstalla ei ole sefua, ja muutama häirikköuskovainen täyttää palstan törkyviesteillä, ja tää palsta löytyy helposti suhteet otsikon alta. Täällä myös solvataan ateisteja, joten onhan sitä oikeus puolustaustuakin. Varmaan sen ateismipalstam uskovaisen häirikön aiheuttama kiusana annetaan täällä kietoon.

• 1 monien puolesta

liian läpinäyvä.

• tutkailija_

Ateistien teot jäävät puheen tasolle, uskovien teot näkyvät jokapäiväisessä elämässä.

• Mitä sä olet tänään tehnyt? :)

• Dara

itseäni ja puhun omasta puolestani. Itseäni en katso olevani täynnä, enkä kovin suvaitsematonkaan koe olevani, mutta sinä saat toki ajatella mitä haluat. Sinuna tosin hieman miettisin, että mitä sinusta suvaitsevaisuudesta kertoo yleistäminen. Muutamaa esittämääsi ajatusta haluan kommentoida:

"Ateistit edustavat yleensäkin suurinta suvaitsemattomuutta mitä maa päällään kantaa."

Ateismi on uskonpuutetta jumalolentoihin. Miten tuo on sen suvaitsemattomampaa kuin uskokaan? Minusta kumpikaan ei itsessään kerro suvaitsemattomuudesta, vaan ihminen voi ajatella suvaitsematomasti, oli sitten uskovainen tai ateisti. Itse pyrin käyttäytymään aina netissä sivistyneesti ja rauhanomaisesti. Puran ärtymystäni sitten vaikka tamppaamalla matot tai lähtemällä "hampaiden kiristely" -kävelylle. Suosittelen lämpimästi sinullekin kumpaakin tapaa. Toinen vähentää pölyn määrää kotona ja toinen kohottaa yleiskuntoa. Molemmat edesauttavat tämänkin palstan siistinä pysymistä.

"Moni uskovainen näyttää täällä todenneen, että heitä ei kiinnosta ateistien ajattelutapa pätkääkään, mutta ateisteja sen sijaan näyttää suunnattomasti kiinnostavan uskonto. Se oli kyllä minullekin suoraan sanottuna yllätys."

No elämässä oppii paljon uutta lähes päivittäin. Minusta on aika luonnollista, että tällaisille palstoille hakeutuvat kirjoittamaan juuri sellaiset ihmiset, joita nämä asiat kiinnostavat. Minua ainakin on uskonnolliset asiat kiinnostaneet lapsuudesta asti.

"Jos jokin asia ei tosiaan kiinnosta, niin sille on neutraali, silloin sitä ei ole olemassakaan, eikä sillä myös tarvitse päätään vaivata."

Juuri näin. Tämä onkin se syy, miksi minä en keskustele Big Brotherin käänteistä netissä, en käy autopalstoilla enkä majaile puutarhahoitoa käsittelevillä aihealueilla. Sen sijaan esim. tällä palstalla käyn juuri siksi, että aihe kiinnosta minua. Eri ihmisiä kiinnostaa eri asiat uskosta tai sen puutteesta riippumatta.

"Väkisin törmää johtopäätökseen, että ateistit eivät luota omaan uskontoonsa, koska niin hirveä hätä näyttää olevan todistella omia fiktioitaan varsin ristiriitaisesti muka oikeiksi ja paikkansapitäviksi."

Vielä kerran totean, ateismi tarkoittaa uskonpuutetta jumalolentoihin. Se ei ole uskonto.

"Jos jotain ei ole olemassa, niin mitä ihmeen väliä silloin on, paljonko ihmiset esimerkiksi välittävät oikeista uskonnoista?"

Niin, vaikkei minusta jumalia olekaan olemassa, niin sellaisiin uskovia kyllä on. Eikä tämä välittäminen ihan vain ateistien huolenaihe näyttäisi olevan. Kovasti tuntuu esim. muutamia uskovaisiakin huolestuttavan paitsi uskonnottomuuden myös erään toisen maailman valtauskonnon kasvu...

Minä en vaadi enkä edes toivo, että kaikki ajattelisivat kuten minä. Sen sijaan toivon, että voisimme kunnioittaa toinen toisiamme vaikkemme samaa uskomusjärjestelmää jakaisikaan. Ei pahalla, mutta et sinäkään kovin suvaitsevaista ja toisia ihmisiä kunnioittavaa mielikuvaa itsestäsi nyt tällä hengentuotteellasi antanut. Että sinänsä et minusta juurikaan nyt paremmin käyttäytynyt, kuin ne joita viestissäsi halveksit ja moitit.

• Atte Ateisti

"Väkisin törmää johtopäätökseen, että ateistit eivät luota omaan uskontoonsa."

Olet läpinäkyvä provo. Ateismi ei ole uskonto, vaan pikemmin uskon puutetta.

" koska niin hirveä hätä näyttää olevan todistella omia fiktioitaan"

Fiktiot ja faktat ovat eri asia. Kyllä ateistikin saattaa päätyä joskus fiktion puolelle, mutta pitäessään jalat maassa hän ei ainakaan lähde kuvittelemaan jumalolentoja, joita ei ole. Tai ainakin hän jää odottamaan, että jotain faktaa jumalolennoista tuodaan esille. Uskishan sitä vastoin ei toimi näin.

• herttainenhertta

Uskontojen kritisoiminen voi tuntua kovin ikävältä ja atet siksi ilkeiltä tyypeiltä. Mutta haluaisin kiinnittää huomiosi yhteen asiaan: Siinä missä täällä on kritisoitu ensisijaisesti uskontoja/uskomuksia ja harvemmin uskovaisia, itse ammut täyslaidallisen ateisteja itseään vastaan. Et suoraan sanottuna itse vaikuta miltään kullanmurulta, mikä vie vähän pohjan vaahtoamiseltasi ateistien kamaluudesta.

• Mitä te teitte muinoin monille tiedemiehille? Tapoitte? Kuvitteletteko, että voin katsoa sellaista ihmisarvoa hyvillä mielin ja sitä HETERONA, että homoja ja naispappeuttakin syrjitään tänä päivänä.

Jos joku on aivopesua ja käännyttämistä, niin se on sitä nykyisin että puolustuskyvyttömille ja kyseenalastamattomille pienille lapsille opetetaan USKONTOA jo peruskouluikäisenä (ja uskovaisten mielestä se määrä ei riitä -eli uskovaiset pakollisille ylimääräisille "evoluutiokäännytys oppitunneille", MARS, jos tämä homma Suomessa vielä jatkuu!) ja lisäksi siellä peruskoulussa on kaikenmaailman joutavanpäiväisiä AAMUNAVAUKSIA, RUOKARUKOUKSIA, KEVÄT- JA JOULUJUHLIA JA MUITA USKONNOLLISIA HARTAUKSIA JA KIRKOSSA KÄYNTEJÄ, joista ei ole mitään hyötyä vaan ennemminkin haittaa.

Mitä helkkaria meidän muiden kuin uskovaisten tulisi trampata uskontotunneilla/ET-tunneilla, kun kerran uskovaisten tenavat harrastavat uskontoa jo vapaa-aikanakin ja tietävät paremmin asioista kuin peruskoulun uskonnon opettajat? Eikö se jo tunnu "uskontopakolta", kun halutaan käännyttää ateistiperheen lapset opiskelemaan uskontoa/ET:tä!? Siitä ei paljon sivistystaso nouse, vaikka jätettäisi kummatkin kokonaan pois!?!

Uskovaisten mielestä Suomessa on uskonnonvapaus, mutta mielestäni Suomessa on edelleenkin ns. "uskontopakko" ja esimerkkinä on just tuo mainittu peruskoulu ja siellä nuo mainitsemani asiat!!!

Suvaitsevaisuudesta puheen ollen Suomessa on myös muihin uskontokuntiin kuuluvia ihmisiä ja suomalaisia ateistiperheitä. Miksi uskontoa/ET:tä tulisi Suomessa opettaa peruskoulussa!?

• Kiitos että kerroit minulle millainen olen. Nyt tiedän, että olen itseäni täynnä oleva itsekäs ihminen, suvaitsematon, sivistymätön, moukkamainen aivopesijä, jolla on oma uskonto johon en usko, ja sen vuoksi hirveä hätä, enkä siedä muita ihmisiä, ja vaadin että kaikkien pitää ajatella samalla tavoin kuin minä.

Oli arvokasta saada tietää totuus. Kirjoitan tuon isolla ylös ja laitan seinälle huoneentauluksi etten unohda. Lopetan kirjoittelun enkä enää tapaa ihmisiä. Kerron tämän myös kaikille muille tuntemilleni ateisteille jotta he tekevät saman.

Saanko vielä kysyä yhden neuvon: en ole vielä ihan varma onko kymmenvuotias lapseni ateisti vai ei. Pitääkö minun vielä odottaa, vai kannattaisiko hänet surmata jo saman tien ettei hänestä vain kasvaisi julmaa ateistia?

PS.
      Mihin ryhmään sitten itsesi luet? Teismin suhteen ei ole kuin kaksi ryhmää: joko olet teisti tai sitten et. Sama kuin joko olet raskaana tai sitten et. Et voi olla vain vähän raskaana, tai vain vähän teisti tai ateisti.

• Herverb

Ateismi ei ole uskonto vaan ateisti uskoon tieteeseen. Ei tarvi ahdistua jos raamattussa ei mainita bakteereja, planeettojen liikeratoja tai edes painovoimaa.

• Yllättävän paljon on alettu lietsoa ateisteihin kohdistuvaa vihaa tällä palstalla. Vaikuttaa hieman siltä, että tuota tavaraa tulee yhdestä tuutista, mutta voihan se olla niinkin, että useampi pystyy pukkaamaan samalla tyylillä.

Vaikka ateisteihin kohdistuva vihakirjoittelu ei lienekään palstan olennaisinta antia, niin ilmiö on varsin kiinnostava ja lienee syytä pohtia miksi tällaista tapahtuu.

Huomioni kiinnittyy heti aluksi siihen, että aloittaja kokee tarpeelliseksi julkituoda, ettei hän osaa luokitella itseään sen kummemmin ateistiksi kuin uskovaiseksikaan. Mistä moinen epätietoisuus mahtaa johtua? Ehkäpä käsitteet vain ovat hieman hakusalla, eikä hänen mielenterveydestään tarvitse olla huolissaan tältä osin. Kuitenkin minun on vaikea kuvitella häntä ateistiksi, koska muussa tekstissä hän selkeästi pyrkii hakemaan pesäeroa ateisteihin.

No mikä sitten ajaa moiseen hyökkäilyyn?

Jos aloittaja on palstalla kokenut jonkun ateistin käyttäytyneen mainitsemallaan tavalla, niin kaiketi hän voisi rehellisesti viitata keskusteluun tai keskusteluihin, missä tuollaista esiintyy. Kun itse en ole havainnut ateistien taholta mainittua käytöstä, eikä aloittajakaan ole antanut esimerkkejä, pitää olettaa, ettei sellaista ole oikesti tapahtunut.

Ehkä aloittaja on kokenut palstan ulkopuolella jonkin henkilökohtaisen trauman, johon on ollut osallisena huonosti käyttäytyvä ateisti. Sellainenhan saattaa aiheuttaa voimakkaan tarpeen yleistää mielikuva huonosta käytöksestä muihinkin ateisteihin. (Itselläni on lapsuudesta traumoja uskonnon varjolla tehdystä alistamisesta ja minulla meni pitkään oppia, etteivät kaikki uskovat ole pahoja.) Tuollaisia traumoja olisi tietenkin kätevä peilata vaikkapa tällä palstalla esiintyviin ateisteihin.

Tai sitten kyseessä onkin yksinkertaisesti ylitseloiskahtava reaktio siihen, että aloittaja kokee palstalla esiintyvän suorasukaisen kirkon ja uskonnon kritisoinnin loukkaavan joitakin hänen pyhiksi kokemiaan arvoja. Tuo voi olla niin hankalasti käsiteltävä tunne, ettei sitä pysty selkeästi käsittelemään. Tällöin tuloksena voi olla vastahyökkäys, joka tehdään niillä aseilla mitä käytettävissä on. Ja jos käytettävissä ei ole asiapohjaisia totuudellisia argumentteja, niin silloin pitää käyttää jotakin muuta.

No tuo kaikki on tietenkin vain hiilloksen summittaista sohimista hiilihangolla niin kauan kuin aloittaja ei avaudu taustoistaan. Sellaista ihmettä odotellessani en pidätä hengitystäni. En myöskään usko, että aloittaja pystyy mitenkään perustelemaan yleistystensä pätevyyttä ja olen todella hämmästynyt, jos hän saa taiottua esiin esimerkkejä mainitsemistaan törkeyksistä.

• Ja sitten hieman kommentteja viestin yksityiskohtiin.

"Ateistit edustavat yleensäkin suurinta suvaitsemattomuutta mitä maa päällään kantaa."

Tällaiseen tulokseen voisi tietysti päätyä, jos kaikki suvaisemattomuus olisi sitä, ettei suvaita uskontoja. Tällöin ateistilla voisi ajatella olevan yksi uskonto enemmän suvaitsemattomuuden listalla kuin vaikkapa kristityllä.

Kuitenkin suvaitsevaisuuteen kuuluu myös muita juttuja kuten ajattelun ja mielipiteen vapauden kunnioitus, erilaisten näkökantojen ja seksuaalisten taipumusten hyväksyminen, totuuden arvostus sekä tasa-arvoisuuden salliminen, joita seikkoja ateistit tyypillisesti pitävät kovemmassa kurssissa kuin teistit. Ateistit ovat enimmäkseen sekulaareja liberaaleja.

"Sivistyneestä ja rauhanomaisesta käytöksestä ei ole tietoakaan, vaikka kristinuskoa syytellään väkivallasta, aivopesusta ja mistä kaikesta."

Se, että sinä et sitä pysty näkemään tunnustamaan, ei tarkoita etteikö sitä olisi. Ne jotka katselevat maailmaa avoimin silmin voivat sellaista havaita jatkuvasti.

"Mitä tuo ateistien käytös täällä on uskovia kohtaan muuta kuin henkistä väkivaltaa, oikein sivistymätöntä ja moukkamaista käytöstä huipussaan?"

Itse hämmästelen jatkuvasti, miten joviaalisti suurin osa ateisteista osallistuu täällä keskusteluun. Kun asioista keskustellaan, niin väitteet perustellaan hyvin ja asiosta puhutaan asioina. Henkilöönkäyvää vittuilua en muista nähneeni ateistien taholta lukuunottamatta paria kohtaa, joissa kössönöm antaa takaisin, kun häntä kohti hyökätään. Voi olla että niistäkin minulla on väärä mielikuva.

"Ja mitä tuo muuta on kuin aivopesua omaan fiktio-olettamuuksiinsa?"

Moukkamaisuus, jos sitä esiintyisi, ei toimi hyvin aivopesussa. Jos ateisti haluaa promotoida näkemyksiään, hänen kannattaa tehdä se nimenomaan sivistyneesti.

"Moni uskovainen näyttää täällä todenneen, että heitä ei kiinnosta ateistien ajattelutapa pätkääkään, mutta ateisteja sen sijaan näyttää suunnattomasti kiinnostavan uskonto. Se oli kyllä minullekin suoraan sanottuna yllätys. Jos jokin asia ei tosiaan kiinnosta, niin sille on neutraali, silloin sitä ei ole olemassakaan, eikä sillä myös tarvitse päätään vaivata."

Ei ole vissin juolahtanut mieleen, että täällä on vain muutama ateisti ja miljoona muuta ateistia on muissa puuhissa. Täällä kirjoittelevia ateisteja sattuu aihealue kiinnostamaan.

Millaista uskontoa ja fiktioita ajattelet ateistien pitävän ominaan?

"Jos jotain ei ole olemassa, niin mitä ihmeen väliä silloin on, paljonko ihmiset esimerkiksi välittävät oikeista uskonnoista?"

Kyllä uskontoja on olemassa.

"Siis silkkaa aivopesua ja suvaitsemattomuutta, ei kerta kaikkiaan siedetä ihmisiä, jotka ajattelevat eri tavalla kuin minä, minä, minä, minä, minä, maailman itsekkäin ja suvaitsemattomin olento. Ja kun sekään ei riitä, niin vaaditaan, että kaikkien, joka ainoan ihmisen pitäisi ajatella samalla tavalla kuin itsestään ja omasta uskostaan epävarma ateisti."

Nuista olisi mielenkiintoista keskustella, jos pystyisit antamaan esimerkkejä ilmentymistä.

"En lue itseäni kumpaankaan ryhmään, ateisteihin enkä uskovaisiin, mutta tätä palstaa katselemalla sympatiat ainakin kääntyvät uskovaisten puolelle."

Viestisi kyllä mainiosti tasapainottaa tilannetta. :-)

• Kumpa ymmärtäisitte lopulta, että ateismi on TIEDE, koska Jumalan olemassa oloa ei ole tietoisesti koskaan kyetty todistamaan pitäväksi muuta kuin harhan näkevät "teistit" eli Jumaliin/Jumalaan uskovat.

Mikäli jonakin päivänä KAIKKI ihmiset (KOROSTAN: KAIKKI IHMISET) kykenevät todistamaan omilla silmillään ja korvillaan Jumalan olemassa olon, niin tällöin "teismi" muuttuu tieteeksi eli tällöin olisi tietoa Jumalasta. Mutta kun sitä Jumalaa ei näy eikä sitä kuulu niin tällöin "teismi" jää uskovaisten pelkäksi tunnetilaksi, jolla ei ole todisteellista painoarvoa.

Mielestäni uskovaiset ovat itseään täynnä ja hyvin yli- ja ahdasmielisiä...!! minua ainakin ahdistaa jotkut Raamatun höpinät ja kirkossakin on helkkarin ahdistavaa olla...oli ne sitten häät tai hautajaiset!

• AntiChrisu

Ateistin älykkyys sekä tieto- ja taitotaso on ylivertainen kristittyihin nähden ja parempi kuin
      minkään muunkaan teistiseen uskontoon uskovan. Mutta siitä ei kannata tuntea alemmutta, koska
      ateistien moraalinen tietämys on kristitylle haastavaa saavutta. Ei siis kannata miettiä sitä mihin ei kykene vertaamalla itseään parempiinsa vaan miettiä mitä kykenee tekemään ja parantamaan omassa elämässään.

Ateistien tulisi olla kateellisia kristityille, koska kristityilla on niin paljon enemmän mahdollisuuksia
      kehittyä kuin ateisteilla. Ehkäpä jotkut ateistit jopa tahtovat vaikuttaa kristittyjen kehitykseen, jotta
      se suuntautuisi enemmän ihmisoikeuksiin, demokratiaan ja rakkauteen ja vähemmän etuoikeuksiin, teokratiaan ja ihmisvihaan eli lyhyesti uskontoon.

• Helsingin Sanomissahan oli erään brittiprofessorin teettämä tutkimus, jossa todettiin että uskovaisten älykkyystaso on heikompi kuin ei-uskovaisten.

Sitä sanotaan edelleenkin opetusministeriössä, että uskontoa tarvitaan peruskoulussa eräänä "sivistävänä oppiaineena", mutta minkä helkkarin takia kun siitä ei nouse kenenkään uskovaisen lapsen älykkyystaso tai puhumattakaan kenenkään sivistystaso, tietääkö joku miten "sadussa" Jeesus meni Golgatalle ristiselässä vai kannettiinko hänet niin se tieto on lopulta ihmiselle täysin samantekevää, eikä liioin se mitä saadaan tulokseksi laskutehtävästä esim. 1 1, "4 potenssia toiseen" tai "mikä on Pythagoraan väittämä?" jne. Kaikesta näistä saadaan aina jokin TULOS!!
        Uskonto on kaikkein turhin oppiaine, mitä peruskoulussa/lukiossa on? Siis ruotsi oppiaineena on monelle suomalaiselle jopa paljon tarpeellisempi kuin uskonto! Ruotsin kieltä nyt voi joskus tarvita ennemmin kuin uskontoa, vaikkei muuten kuin tilapäisesti!

• Otetaan esimerkki kreationisti, kun sille sanoo ateistina että "en tahdo keskustella uskonasioista koska olen ateisti" niin se jankkaa ja koittaa käännyttää silti. Pahastuu läpeensä, kunnei ateisti halua alkaa uskomaan. Rukoilee kuulemma, että ateisti alkaisi uskomaan vaikka ateisti toteaa: "etsi jostakin muualta ne kohteesi rukoilemisellesi"!

• Kaukaa ohi

Ovatko ateistit pakkokastaneet minut ateistiksi heti pikkulapsena, mielipidettäni ollenkaan
      kysymättä? No eivät, mutta kristityt ovat pakkokastaneet minut heti vauvana ja liittäneet pakolla
      syvästi inhomaani kirkkoon, jossa minun oli pakko olla täysi-ikäiseksi asti.

Ovat ateistit pakkosyöttäneet minulle ateistista opetusta päiväkodissa, kouluissa ja pakollisessa
      rippikoulussa kesäleireineen? No eivät, mutta uskovat ovat pakottaneeet minun kuuntelemaan
      omia ahdasmielisen suvaitsemattomia ja vastenmielisiä taikauskoisia typeryyksiä niin päiväkodissa,
      pakollisissa koulujen uskonnonopetuksissa kuin pakollisessa rippikoulussakin. Kuvottavaa uskonnon
      pakkosyöttöä ja aivopesuyrityksiä lukemattomissa eri muodoisaa, kaksi vuosikymmentä.

Ovatko ahdasmieliset ateistit haukkuneet minua vuodesta toiseen milloin mistäkin kuvitteellisesta
      synnistä ja kertoneet minulle (tai siis pakottaneet ja aivopesseet) siitä, mitä saa lukea, millaista
      musiikkia saa kuunnelle, mitä televisio-ohjelmia saa katsoa, miten pitää pukeutua, miten tulee
      seurustella ja kenen kanssa ja miten saa (tai siis ei missään nimessä saa) harrastaa seksiä?
      No eiväthän atetistit ole koskaan mitään sellaista tehneet, mutta uskovat ovat 20 ekaa elinvuottani
      yrittäneet ehdottoman jyrkällä väkipakolla määrätä kaikista noista asioista.

Ovatko ahdasmieliset ja suvaitsemattomat ateistit yrittäneet estää minua eroamasta ateisteista
      ja haukkuneet ja pelotelleet minua ja julistaneet minut kirotuksi ja syntiseksi ja koko suvun
      häpeätahraksi ja täysin moraalittomaksi paskiaiseksi ja uhkaillleet minua ikuisella kiduttamisella?
      No eivät tietenkään koskaan ole mitäänsellaista tehneet, kun sellaista tekevät vain kristityt omille läheisilleen. Minut kirottiin ja käytännössä erotettiin koko suvusta heti kun olin juljennut erota vastemielisestä pakkokirkosta, jonka tasa-arvoa, ihmisarvoa ja yleisiä sekä yhtäläisiä ihmisoikeuksia
      törkeästi loukkaavaa arvo(tonta)maailmaa en voinut sietää.

Kas kun minulla on aivot ja osaan käyttää niitä. Kristinusko taas kieltää jyrkästi kaiken normaalin
      terveen järjen ja logiikan käyttämisen - tietenkin, koska silloinhan tajuaa heti typerän taikauskon
      täydellisen tyhjyyden jja säälittävän onttouden ja näkee selkeästi ne keisarin uudet vaatteet.
      Kristityillä kun ei koskaan ole yhtään mitään - EI YHTÄÄN MITÄÄN - mitä he voisivat esittää ja
      sekös heitä raivostuttaa...

• Erittäin samaa mieltä kanssasi. Monet uskovaiset ovat kaiken pahan alku ja juuri. Työpaikallakin tuputtavat teorioitaan. Itse törmäsin erääseen kreationistiin viime vuonna ja se minua alkoi ahdistamaan kahta kauheammin, vaikka olin todennut sille monta kertaa että olen ateisti niin sen mylly vaan yltyi yhä. Sitä ei ymmärrä vielä tänä päivänä mun hyvä ystäväni, joka on uskovainen itsekin. Me ollaan sovittu, ettei me keskustella uskonnosta...ja näin ollen me tehdään kaikkea muuta kivaa! :) Onneksi todellakin on sellaisia uskovaisia olemassa, jotka eivät lähde puhumaan uskonnosta kun kerran sanoo ei!

Kaikkein paskamaisinta on se kun monet uskovaiset yrittävät todistaa minulle Jumalan olemassa olon Raamatun avulla. Sitten seuraa sellainen ääretön luettelo erilaisista Raamatun kohdista. Sehän nyt ei todista minulle vielä mitään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6875
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3878
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3260
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2834
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2218
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2040
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2017
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      34
      1910
    Aihe