Etsinnässä hyvä, valtuutettu ja luotettava jammun huoltoliike akselilta Espoo/Helsinki.
Löytyyhän noi kaikki valtuutetut huoltopisteet Keskon sivuiltakin, mutta huhuja kuullut ettei kaikki liikkeet tee kuitenkaan hommiaan niin tarkasti.
Nyt haluisin vähän muiden kokemuksia espoon/Helsingin jammu huolloista.
Hinnalla ei periaatteessa ole mitään väliä, jos liikkeessä on ammattitaitoiset asentajat.
Kertokaa kokemuksenne. Mielellään hyvät ja huonot niin tietää kenellä voisi alkaa huollattamaan aina koneensa.
Paras huoltoliike Espoo/Helsinki?
15
6411
Vastaukset
- vakioasiakas33
Itse olen Yamahani huollattanut jo useamman vuoden Espoossa, Kivenlahdessa sijaitsevassa huoltoliikkeessä. Espoon vene ja moottorihuolto taitaa olla virallinen nimi. Hinta ei ehkä markkinoiden halvin mutta äijät tekevät hyvää työtä ja ammattitaito kohillaan. Omassa koneessa ei ole enää takuu voimassa mutta en lähtenyt silti vaihtamaan huoltoliikettä, kun kerran hyvän löysin.
Joten oma suositus lähtee sinne. - tsumiselato
Olen käyttänyt otsikon huoltoa.
- en tee itse
on asiantunteva huoltoliike.
- deeyyii
No, onhan toi ihan asiallinen paja, yhden kivillä käyneen koneen korjautin tuolla, ja ihan hyvää jälkeä tuli.
Toinen vähän huonompi kokemus jäi erään moottorin sivuäänen selvittämisestä, jota varten ajoin veneen satamaan koeajoa / kuuntelua varten. Tuloksena oli jotain euroja vastaan lappu, että koneesta ei kuultu mitään vikaa, mutta sovittua koeajoa ei oltu tehty, vaan olivat käyttäneet konetta paikallaan laiturissa - mikä ei tosiaan saanut ääntä esiin. Edellisen olin jo itse kokeillut ja lisäksi liikkeelle ilmoittanut.
Vika itsessään selvisi myöhemmin toksi surullisen kuuluisaksi vetoakselin fiber-tiivisteeksi.. - kuukkeli1234
deeyyii kirjoitti:
No, onhan toi ihan asiallinen paja, yhden kivillä käyneen koneen korjautin tuolla, ja ihan hyvää jälkeä tuli.
Toinen vähän huonompi kokemus jäi erään moottorin sivuäänen selvittämisestä, jota varten ajoin veneen satamaan koeajoa / kuuntelua varten. Tuloksena oli jotain euroja vastaan lappu, että koneesta ei kuultu mitään vikaa, mutta sovittua koeajoa ei oltu tehty, vaan olivat käyttäneet konetta paikallaan laiturissa - mikä ei tosiaan saanut ääntä esiin. Edellisen olin jo itse kokeillut ja lisäksi liikkeelle ilmoittanut.
Vika itsessään selvisi myöhemmin toksi surullisen kuuluisaksi vetoakselin fiber-tiivisteeksi..Ootko kuullut sellasista vekottimista kuin huoltopotkuri. Sellainen kun isketään kiinni niin moottoria voidaan ajaa laiturissakin suurilla kierroksilla. Näin tehtiin ainakin mun koneelle kerran kun piti testata vedessä. Mutta tiedä sitten mikä oman koneesi kohdalla on ollut testaus tapa.
Missä sinulle selvisi sitten lopulta se että vika oli vetoakselin fiber tiivisteessä? - deeyyii
kuukkeli1234 kirjoitti:
Ootko kuullut sellasista vekottimista kuin huoltopotkuri. Sellainen kun isketään kiinni niin moottoria voidaan ajaa laiturissakin suurilla kierroksilla. Näin tehtiin ainakin mun koneelle kerran kun piti testata vedessä. Mutta tiedä sitten mikä oman koneesi kohdalla on ollut testaus tapa.
Missä sinulle selvisi sitten lopulta se että vika oli vetoakselin fiber tiivisteessä?Olenpa kuullut, ja tiedän myöskin että tuota eivät ole voineet asentaa kun vene oli köytetty aisapaikkaan (köysiä ei oltu avattu). Tai sanotaanko että maksaisin ilomielin rahaa siitä että näkisin kun joku tuon manooverin veneen moottorikaivossa roikkuen saisi suoritettua.
- deeyyii
kuukkeli1234 kirjoitti:
Ootko kuullut sellasista vekottimista kuin huoltopotkuri. Sellainen kun isketään kiinni niin moottoria voidaan ajaa laiturissakin suurilla kierroksilla. Näin tehtiin ainakin mun koneelle kerran kun piti testata vedessä. Mutta tiedä sitten mikä oman koneesi kohdalla on ollut testaus tapa.
Missä sinulle selvisi sitten lopulta se että vika oli vetoakselin fiber tiivisteessä?Niin joo, selvisi sillä kun irroitin alapään vesipumpun vaihtoa varten ja voitelin pystyakselin tiivisteen kohdalta vesivaseliinilla. Ääntely loppui tuohon.
- busl
deeyyii kirjoitti:
Niin joo, selvisi sillä kun irroitin alapään vesipumpun vaihtoa varten ja voitelin pystyakselin tiivisteen kohdalta vesivaseliinilla. Ääntely loppui tuohon.
Ja valitettvaasti vikisee, vaikka sen syksyllä rasvauttaakin. Kuinka monella ja missä vuosimallissa/teholuokassa teillä tuota vikinää ilmaantuu? Mulla 2008 F100 ja vikisee puolikesästä alkaen kun pystyakselin tiiviste kuulemma "kuivahtaa". Sille ei voi tehdä mitään muuta kuin rasvata huollon yhteydessä. Jammu mokannut oikein kunnolla, rasvausta ei voi suorittaakaan kuin perän irroittamalla (eli ei kauden aikana helposti). On kiva vetää yleiseen laituriin parkkiin kun Jammu vikisee, muut ihmettelee että taitaa vedellä viimeisiään.
- deeyyii
busl kirjoitti:
Ja valitettvaasti vikisee, vaikka sen syksyllä rasvauttaakin. Kuinka monella ja missä vuosimallissa/teholuokassa teillä tuota vikinää ilmaantuu? Mulla 2008 F100 ja vikisee puolikesästä alkaen kun pystyakselin tiiviste kuulemma "kuivahtaa". Sille ei voi tehdä mitään muuta kuin rasvata huollon yhteydessä. Jammu mokannut oikein kunnolla, rasvausta ei voi suorittaakaan kuin perän irroittamalla (eli ei kauden aikana helposti). On kiva vetää yleiseen laituriin parkkiin kun Jammu vikisee, muut ihmettelee että taitaa vedellä viimeisiään.
Tarkallen ottaen omassa F40:ssä toi tiiviste ei ole mallia "fiber", vaan kumi/metalli -holkki, ja kuivuuhan tuo tietty jossain ajassa. Ton holkin syvin olemus on jäänyt ainakin allekirjoittaneelle hiukan epäselväksi, eli jos joku tota osaa hiukan valottaa, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan. Hyviä arvauksiakin voi tietty esittää :-)
Koitan linkittää pari kuvaa tosta nelikymppisen holkista paremmalla ajalla. - deeyyii
deeyyii kirjoitti:
Tarkallen ottaen omassa F40:ssä toi tiiviste ei ole mallia "fiber", vaan kumi/metalli -holkki, ja kuivuuhan tuo tietty jossain ajassa. Ton holkin syvin olemus on jäänyt ainakin allekirjoittaneelle hiukan epäselväksi, eli jos joku tota osaa hiukan valottaa, niin tieto otetaan kiitollisena vastaan. Hyviä arvauksiakin voi tietty esittää :-)
Koitan linkittää pari kuvaa tosta nelikymppisen holkista paremmalla ajalla.Jatketaan off_topiccina : tuolla kun googlaa niin löytyy lisää juttua Yamahan vikinästä: drive shaft bushing yamaha
- Nööhi
Espoon vene-ja moottorihuolto on hyvä.
- ihanpersusta
Nyt sillä on uusi omistaja, kysyin äsken hintoja ja nykyään siihen ei kuulu edes veneen nosto ja lasku takaisin vesille niin kuin ennen oli, pyydettiin 55e per suunta.
- Yammusi
Varmaan syyshuollon osaavat tehdä kaikki.
Asiantuntevuus tulee siinä esille kun aletaan selvittämään koneessa olevaa vikaa.
Tarkoitan kerralla kuntoo periaatteella eikä niin, että kokeillaan yhtä korjausta ja asiakas maksaa kokeilut. - TuomasAH
Ei nyt yamahan merkkihuolto, mutta hyvä kumminkin.
http://liikkuvavenehuolto.fi/ - IhanParasPaikka
Ämmässuolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801