yritysneuvoja

joku mättää

Nyt olen aivan hämmentynyt/raivoissani.Käynti yritysneuvojalla, joka suosittelee tai sitten ei starttirahaa.
Yritysideani hyvin pienimuotoinen,tarkoituksena työllistää itseni ja puolisoni. Laskelmissa tuottoa jäisi meille
palkoiksi n. 4000-4500 e/kk verot maksettuamme. Mutta kuinkas sitten kävikään. Kyseinen yritysneuvoja ilmoitti, että tuollainenhan on aivan kannattamatonta toimintaa???Hänen mukaansa kyse on korkeintaan yhden ihmisen työpaikasta.Tähän mennesssä olemme tulleet toimeen aivan minimituloilla.Siis minimityöttömyyskorvauksilla.Onko kaiken yritystoiminnan tarkoitus siis heidän mielestään rikastua ja ryhtyä toimitusjohtajiksi muiden tehdessä työt..Mitään oikeita neuvoja ja apua emme saaneet, homma meni ainoastaan turhien kuvitteellisten numeroiden pyörittämiseen.Mainittakoon vielä että olemme aikaisemminkin samankaltaisella toiminnalla itsemme elättäneet.Silloin toiminta loppui ikäviin odottamattomiin elämäntilanteeseen liittyviin asioihin.Muilla kokemusta liittyen uusyrityskeskusten toiminnasta?Edellisestä kerrasta itsellä ihan hyvä kokemus,nyt ei..............

9

1341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyötyä ole

Ei muuta ku yritys pystyyn. Jos ne siellä "yritysneuvolassa" oikeasti jotakin tietäisivät asiasta mistä ne puhuu, niin eppäillä soppii. Esimerkki. Olin kerran ihan uteliaisuuttani kuuntelemassa työkkärin järjestämää yritys-pystyyn teemaa. Siellä joku kolmikymppinen nainen puhui kuinka järkevää ja kannattavaa on juuri nyt perustaa yritys, kun kaikenlaisia tuki,- ja avustus rahojakin on tarjolla. Kysyin yhden kysymyksen häneltä: MINKÄ NIMINEN YRITYS TEILLÄ ITSELLÄ ON???? - Ei minulla ole yritystä, hän vastasi. Minusta kaikki joilla ei ole nykypäivänä toimivaa yritystä, on ihan turhia sanomaan yhtään mitään yrityksen kannattavuudesta tai kannattamattomuudesta. Äskeinenkin esimerkki todisti sen, että jos se yrittäminen tosiaan on niin hienoa niin minkä takia hänellä ei sitä sitten ollut??? Monesti neuvoa antavat ovat entisiä yrtittäjiä, mutta heilläkin on tiedot päivittämättä. Ei enään nykypäivänä pärjää 80-luvun tiedoilla.
      Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos kerran laskelmat näyttää, että pärjäätte niin älkää aikailko, yrittämään. Itsekkin jo kaksi kertaa nurin menny, mutta kerran vielä yritän, jahka saan kerättyä ansiotyöllä pääomaa tarpeeksi.

• 22

Yrittää saa vaikka joku yritysneuvoja ei olisi hankkeen kannattavuudesta samaa mieltä. Tilanne on toinen silloin kuin yrität ruinata heiltä rahaa. Jos rahan antaja sanoo, ettei usko sun liikeideaan, niin ihan turha itkeä siitä.

Yrittäjätukien tarkoitus on tietenkin edistää yrittäjyyttä, mutta niillä on myös tarkoituksena laajempi työllistävä vaikutus, jota tässä aloittajan casessa ei ollut. Toisaalta, jos idea on noin varmalla pohjalla, niin miksei itse rahoittaa ko. ideaa, kun tuotot ovat varmoja.

• ole hyötyä

Ei yrittäjäksi aikova tarvi mitään uusyrityskeskuksen neuvoja. Jos tarvii jo alussa jonkun laskemaan jokin laskelman, niin kuka ne tulevaisuudessa laskee? Ei riitä, että osaa laskea, pitää myös ymmärtää mitä laskee.

• ketjun alku

Kiitos vastauksistanne, tänään menossa y-tunnusta hakemaan. Aikomuksena olikin laittaa toiminta käyntiin
        kyseisen yritysneuvojan kommenteista huolimatta.Kysymys olikin siitä, että hänen sanansa painaa starttirahaa
        anottaessa.Laitamme kyllä homman pyörimään ilman starttirahaakin,asia selviää tunnin kuluessa....
        Raivostutti vaan kyseisen "asiantuntijan" kommentit useastakin eri asiasta. Mitään neuvojan laskelmia
        emme olisi tarvinneetkaan muuta kuin starttirahan hakemista varten.Oli kehitelty uusyrityskeskuksessa
        tietokoneohjelma jolla leikkivät ja jonka kirjanpidolliset käsitteet ymmärtääkseen pitäisi olla
        koulutuksen saanut. Mielestäni ei ole kohtuutonta anoa starttirahaa toimintani käynnistämisen tueksi,
        vallankin kun vaihtoehtona tällä hetkellä on työttömyyskorvauksien nostaminen. Mutta eteenpäin, tuli
        vain paha mieli kun paikassa, joka mainostaa itseään yrittäjäksi aikovien tukijana ja neuvojana saimme
        mielestämme tosi ala-arvoista kohtelua.Aikaisemman yritykseni alkuaikoina homma toimi Tampereen Ensi-
        metrissä hyvin,nyt eri paikkakunta.

• Tuore yrittäjä
        ketjun alku kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne, tänään menossa y-tunnusta hakemaan. Aikomuksena olikin laittaa toiminta käyntiin
        kyseisen yritysneuvojan kommenteista huolimatta.Kysymys olikin siitä, että hänen sanansa painaa starttirahaa
        anottaessa.Laitamme kyllä homman pyörimään ilman starttirahaakin,asia selviää tunnin kuluessa....
        Raivostutti vaan kyseisen "asiantuntijan" kommentit useastakin eri asiasta. Mitään neuvojan laskelmia
        emme olisi tarvinneetkaan muuta kuin starttirahan hakemista varten.Oli kehitelty uusyrityskeskuksessa
        tietokoneohjelma jolla leikkivät ja jonka kirjanpidolliset käsitteet ymmärtääkseen pitäisi olla
        koulutuksen saanut. Mielestäni ei ole kohtuutonta anoa starttirahaa toimintani käynnistämisen tueksi,
        vallankin kun vaihtoehtona tällä hetkellä on työttömyyskorvauksien nostaminen. Mutta eteenpäin, tuli
        vain paha mieli kun paikassa, joka mainostaa itseään yrittäjäksi aikovien tukijana ja neuvojana saimme
        mielestämme tosi ala-arvoista kohtelua.Aikaisemman yritykseni alkuaikoina homma toimi Tampereen Ensi-
        metrissä hyvin,nyt eri paikkakunta.

Itse käynnistín yritykseni maaliskuussa, enkä hakenut silloin starttirahaa useasta eri syystä. Sain kuitenkin sellaisen kuvan, että starttirahaa pitää hakea ennen yrityksen perustamista, eli y-tunnuksen hakemista. Joten toivottavasti olet jo hakupaperit lähettänyt, ettei vain kaadu starttirahan saaminen siihen, että yritys on perustettu ennenaikaisesti.

• ketjun alku
        Tuore yrittäjä kirjoitti:

Itse käynnistín yritykseni maaliskuussa, enkä hakenut silloin starttirahaa useasta eri syystä. Sain kuitenkin sellaisen kuvan, että starttirahaa pitää hakea ennen yrityksen perustamista, eli y-tunnuksen hakemista. Joten toivottavasti olet jo hakupaperit lähettänyt, ettei vain kaadu starttirahan saaminen siihen, että yritys on perustettu ennenaikaisesti.

Starttirahaa pitää todella hakea ennen y-tunnuksen hakemista. sain tänään suullisen päätöksen
        starttirahasta ja luvan hakea y-tunnuksen. Tämän päätöksen saaminen kesti 10 minuuttia, kaveri
        luki liiketoimintasuunnitelman ja vähän vapaamuotoista keskustelua. Aiemmin kritisoimani yritysneuvojan
        luona käyntejä 3, kesto parhaillaan 3 tuntia. Eikä siis mitään oikeaa asiaa, ainoastaan niiden numeroiden
        kanssa pyörittelyä.

• heko leko
        ketjun alku kirjoitti:

Starttirahaa pitää todella hakea ennen y-tunnuksen hakemista. sain tänään suullisen päätöksen
        starttirahasta ja luvan hakea y-tunnuksen. Tämän päätöksen saaminen kesti 10 minuuttia, kaveri
        luki liiketoimintasuunnitelman ja vähän vapaamuotoista keskustelua. Aiemmin kritisoimani yritysneuvojan
        luona käyntejä 3, kesto parhaillaan 3 tuntia. Eikä siis mitään oikeaa asiaa, ainoastaan niiden numeroiden
        kanssa pyörittelyä.

taisi tuo ensimmäinen neuvoja saada palkkaa käytettyjen tuntien perusteella. Ellei sitten tehnyt pohjatyötä jälkimmäistä ns suosittelijaa varten.

• AasW

Minä kävin myös uusyrityskeskuksessa, enkä saanut mitään apua mihinkään. Neuvoja oli erittäin huonosti valmistautunut tapaamiseen. Hänellä ei ollut mitään kritiikkiä mistään, ei kontakteja tilitoimistoihin tai toimitilavälittäjiin. Ei tietoa Finnveran toimintatavoista, tai juuri mistään muustakaan. Hän ei osannut ketoa mitään mitä en olisi jo itse tiennyt.

En lähtenyt hakemaan uusyrityskeskuksesta rahaa, vaan sparriapua. Toivoin että ulkopuolelta katsottuna voisi löytyä sudenkuoppia tai itseltäni huomioimatta jääneitä ansaintamahdollisuuksia.

Koko kahden tunnin tapaamisen jälkeen ainoa asia jota en tiennyt sinne mennessäni, oli uusyrityskeskuksessa asioineiden asiakkaiden ikäjakauma. En ollut asiasta järin kiinnostunut.

Ps. Yritys on lähtenyt omin avuin ihan kivasti liikkeelle. :)

• Anonyymi

Seinäjoen yritysneuvontaa -Neuvoa Antava- en voi suositella. Heidän tehtävä on auttaa laskelmissa ja ehkä pienesti rahoitusneuvonta -mielestäni se / ne on heidän AINUT tehtävä. Siellä ainakin unohtuu, että yrittäjäksi aikovalla on oikeus omaan unelmaan, näkemykseen ja tavoitteisiin. Heidän EI kuulu ujuttaa omaa elämänkatsomustaan keskusteluun eikä arvioida itse yritystoiminnan sisältöä, johon he itse eivät ole vuosikausia perehtyneet. Jokainen tuntee itse alansa. Katsoin tämän erään yritysneuvojan videoita omasta yrittäjyydestään ja kyseessä oli tällainen massatuotantoyritys, sellainen joita on joka Ideaparkissa ja nettitäynnä. Ei persoonaa, ei erikoista, ei mitään, MITÄÄN koukuttavaa a hän määrittelee muiden ideoiden järkevyyttä. Itse koin jopa vähättelevänä ja negatiivisena sen, mihin muut ovat puolestaan mina tsemoanneet -jopa menestyvät yrittäjät. Joten älkää menkö näihin ainakaan pohtimaan yrityksenne kannattavuutta, tai avaamaan toimintaanne liikaa. Älkää menkö lainkaan. Pahimmillaan he "myyvät" ideanne sisäpiirissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2155
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      198
      1756
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      98
      1445
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1245
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1167
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1072
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1038
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70