Ei ymmärretä mistä se johtuu.
Nahkakintaista valmistava tehdas.
Raaka-aine yhteen pariin kintaista maskaa noin 0,50 euroa. Tuntihinta joka maksetaan ompelijalle on tällä hetkellä noin 10 euroa. Palkkakulut yroittäjälle tuosta palkasta on 16,50 euroa.
Kintaan leikkauseen ja ompelemiseen menee noin puoli tuntia. Eli nykyinen hinta kintaalla on tehtaalla 8,75 euroa.
Sitten tulee tuloneuvottelu ja sovitaa 3%:n lakankorotuksesta. Sehän tekee työntekijän palkaan 0,3 euroa, eli uusi palkka on 10,30 euroa. Palkkakulut työnanatajlle nousee 0,50 euroa.
Uusoi tuoteennhinta tehtaalla on nyt. Rakaineen hinta nousee nahan käsittelystä johtuvien palkkojen verran eli uusi hinta on 0,60 euroa. Uusi palkkakustannus tuotteelle 17 euroa tunnille.
Uusi hinta tuotteelle 9,10 euroa.
Kas vain tuon tuotteen aiheuttama inflaatio onkin yhtä äkkiä 3,85%, eli tuon tuotteen hinta on noussut tuon verran.
Eli mistä tuo inflaatio johtui?
Tällä saitilla syytetään ahllitusta inflaatiosta
Näin oN
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706594
- 584472
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283158- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566- 151564
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341349
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471273