Mistä VB6

tietämätonO_o

Mistä saisin ladattua Visual Basic kuutosen kun se on nyt hyvä opetteluun.

Jos Visual Basic 2010 & 2008 ovat ilmaisia. miksi VB6 ei olisi? Mistä sen saisin?

käyttiksenä Windows 7 Ultimate

6

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erherherherh

varmaan mistään kun M-S ei sitä enää tue eikä jakele. Jostain torrentista varmaan saa waretettua. Kannattaa kyllä aloittaa suoraan jo .NET:stä.

• ,,..,,

Ei sillä ohjelmoi enää mitään vakavissaan kuten ei sillä ohjelmoinut myöskään useita vuosia sitten. Vaikka .NET korvataan kanssa kymmenen vuoden päästä uusilla kujeilla niin kannattaa tyytyä siihen.

• stefan5

Olen tehnyt VB:llä ohjelmia jo vuodesta 1992 lähtien. Ja VB6:lla noin vuodesta 2000 lähtien, tai siitä kun se tuli käyttöön. Teen tänäkin päivänä, ja olen sillä voinut tehdä kaiken mitä olen tarvinnut. VB6:ssa ei tarvita mitään raketti- tai muutakaan ydintekniikkaa, sen käytön ymmärtää jopa meikäläinenkin. Kokeilin hieman VB2008:kin mutta se alkaa jo olla liian hieno meikäläiselle. Niin, tällä VB6:lla ohjelmoin vieläkin "ihan vakavissani"... ja toimivat...

• ,,.,.,.,,.
        stefan5 kirjoitti:

Olen tehnyt VB:llä ohjelmia jo vuodesta 1992 lähtien. Ja VB6:lla noin vuodesta 2000 lähtien, tai siitä kun se tuli käyttöön. Teen tänäkin päivänä, ja olen sillä voinut tehdä kaiken mitä olen tarvinnut. VB6:ssa ei tarvita mitään raketti- tai muutakaan ydintekniikkaa, sen käytön ymmärtää jopa meikäläinenkin. Kokeilin hieman VB2008:kin mutta se alkaa jo olla liian hieno meikäläiselle. Niin, tällä VB6:lla ohjelmoin vieläkin "ihan vakavissani"... ja toimivat...

Onnea valitsemallasi tiellä. Ohjelmoijat, jotka koodasivat vielä binääreitä laskemalla aivan varmasti halveksivat niitä, jotka siirtyivät ohjelmoimaan symbolisella konekielellä, joskus kauan aikaa sitten. Ohjelmointikielet ovat alue, joiden kehityksen kelkasta ei kannata pudota hetkeksikään. Jopa Assembly kielikin on kannattavampi tänä päivänä kuin VB6 vaikka onkin huomattavasti vanhempi.

section .text
        global _mainCRTStartup
        _mainCRTStartup:
        mov rax,0x44
        xchg rax,rbx
        xor rax,rax
        ret

• arvelisin
        ,,.,.,.,,. kirjoitti:

Onnea valitsemallasi tiellä. Ohjelmoijat, jotka koodasivat vielä binääreitä laskemalla aivan varmasti halveksivat niitä, jotka siirtyivät ohjelmoimaan symbolisella konekielellä, joskus kauan aikaa sitten. Ohjelmointikielet ovat alue, joiden kehityksen kelkasta ei kannata pudota hetkeksikään. Jopa Assembly kielikin on kannattavampi tänä päivänä kuin VB6 vaikka onkin huomattavasti vanhempi.

section .text
        global _mainCRTStartup
        _mainCRTStartup:
        mov rax,0x44
        xchg rax,rbx
        xor rax,rax
        ret

Suurin syy VB6:ssa pysymiseen se, jos ei ole halua opiskella olio-ohjelmointia? Taitaa VB6 olla viimeisiä linnakkeita, jossa ei tarvitse hallita olio-ohjelmointoa?

• ,,..,,
        arvelisin kirjoitti:

Suurin syy VB6:ssa pysymiseen se, jos ei ole halua opiskella olio-ohjelmointia? Taitaa VB6 olla viimeisiä linnakkeita, jossa ei tarvitse hallita olio-ohjelmointoa?

Facepalm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3007
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2961
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2367
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1863
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1719
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1674
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1275
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      1247
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79