Mistä VB6

tietämätonO_o

Mistä saisin ladattua Visual Basic kuutosen kun se on nyt hyvä opetteluun.

Jos Visual Basic 2010 & 2008 ovat ilmaisia. miksi VB6 ei olisi? Mistä sen saisin?

käyttiksenä Windows 7 Ultimate

6

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erherherherh

      varmaan mistään kun M-S ei sitä enää tue eikä jakele. Jostain torrentista varmaan saa waretettua. Kannattaa kyllä aloittaa suoraan jo .NET:stä.

    • ,,..,,

      Ei sillä ohjelmoi enää mitään vakavissaan kuten ei sillä ohjelmoinut myöskään useita vuosia sitten. Vaikka .NET korvataan kanssa kymmenen vuoden päästä uusilla kujeilla niin kannattaa tyytyä siihen.

      • stefan5

        Olen tehnyt VB:llä ohjelmia jo vuodesta 1992 lähtien. Ja VB6:lla noin vuodesta 2000 lähtien, tai siitä kun se tuli käyttöön. Teen tänäkin päivänä, ja olen sillä voinut tehdä kaiken mitä olen tarvinnut. VB6:ssa ei tarvita mitään raketti- tai muutakaan ydintekniikkaa, sen käytön ymmärtää jopa meikäläinenkin. Kokeilin hieman VB2008:kin mutta se alkaa jo olla liian hieno meikäläiselle. Niin, tällä VB6:lla ohjelmoin vieläkin "ihan vakavissani"... ja toimivat...


      • ,,.,.,.,,.
        stefan5 kirjoitti:

        Olen tehnyt VB:llä ohjelmia jo vuodesta 1992 lähtien. Ja VB6:lla noin vuodesta 2000 lähtien, tai siitä kun se tuli käyttöön. Teen tänäkin päivänä, ja olen sillä voinut tehdä kaiken mitä olen tarvinnut. VB6:ssa ei tarvita mitään raketti- tai muutakaan ydintekniikkaa, sen käytön ymmärtää jopa meikäläinenkin. Kokeilin hieman VB2008:kin mutta se alkaa jo olla liian hieno meikäläiselle. Niin, tällä VB6:lla ohjelmoin vieläkin "ihan vakavissani"... ja toimivat...

        Onnea valitsemallasi tiellä. Ohjelmoijat, jotka koodasivat vielä binääreitä laskemalla aivan varmasti halveksivat niitä, jotka siirtyivät ohjelmoimaan symbolisella konekielellä, joskus kauan aikaa sitten. Ohjelmointikielet ovat alue, joiden kehityksen kelkasta ei kannata pudota hetkeksikään. Jopa Assembly kielikin on kannattavampi tänä päivänä kuin VB6 vaikka onkin huomattavasti vanhempi.

        section .text
        global _mainCRTStartup
        _mainCRTStartup:
        mov rax,0x44
        xchg rax,rbx
        xor rax,rax
        ret


      • arvelisin
        ,,.,.,.,,. kirjoitti:

        Onnea valitsemallasi tiellä. Ohjelmoijat, jotka koodasivat vielä binääreitä laskemalla aivan varmasti halveksivat niitä, jotka siirtyivät ohjelmoimaan symbolisella konekielellä, joskus kauan aikaa sitten. Ohjelmointikielet ovat alue, joiden kehityksen kelkasta ei kannata pudota hetkeksikään. Jopa Assembly kielikin on kannattavampi tänä päivänä kuin VB6 vaikka onkin huomattavasti vanhempi.

        section .text
        global _mainCRTStartup
        _mainCRTStartup:
        mov rax,0x44
        xchg rax,rbx
        xor rax,rax
        ret

        Suurin syy VB6:ssa pysymiseen se, jos ei ole halua opiskella olio-ohjelmointia? Taitaa VB6 olla viimeisiä linnakkeita, jossa ei tarvitse hallita olio-ohjelmointoa?


      • ,,..,,
        arvelisin kirjoitti:

        Suurin syy VB6:ssa pysymiseen se, jos ei ole halua opiskella olio-ohjelmointia? Taitaa VB6 olla viimeisiä linnakkeita, jossa ei tarvitse hallita olio-ohjelmointoa?

        Facepalm.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe