Miksi juuri ruotsalainen raha haluaa pakkoruotsia Suomessa?

tötteri.

Finansiärerna:

Kulturfonden för Sverige och Finland
Svenska staten
Finska staten
Svenska kulturfonden
Svenska litteratursällskapet
Svenska Folkskolans Vänner
Sparbanksstiftelsen
Konstsamfundet
Helsingin Sanomain säätiö
Hanaholmen
Privata sponsorer

20

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekonomi.

Keinotekoinen kaksikielisyys ohjaa aitosuomalaisten verovaroja satoja miljoonia vuosittain suruille. Nuo rahat eivät suinkaan päädy kaikki takaisin kansantalouden kiertoon, vaan merkittävä osuus päätyy surusäätiöihin.

• "Keinotekoinen kaksikielisyys ohjaa aitosuomalaisten verovaroja satoja miljoonia vuosittain suruille. Nuo rahat eivät suinkaan päädy kaikki takaisin kansantalouden kiertoon, vaan merkittävä osuus päätyy surusäätiöihin."

Ja sattuisiko sinulla mahdollisesti olemaan joitakin esimerkkejä siitä miten se käytännössä tapahtuu?

Minua kiinnostaa myös mitä ne aitosuomalaiset rahat ovat? Miten ne esim eroaa niistä rahoista joita minulla on lompakossani?

Ja vielä kolmas kysymys:
        Voisiko kenties pakkoruotsia vastustaa ihan vain faktapohjalta keksimättä ja valehtelematta kaikenlaista paskaa?

• Immu.
        Ankdam kirjoitti:

"Keinotekoinen kaksikielisyys ohjaa aitosuomalaisten verovaroja satoja miljoonia vuosittain suruille. Nuo rahat eivät suinkaan päädy kaikki takaisin kansantalouden kiertoon, vaan merkittävä osuus päätyy surusäätiöihin."

Ja sattuisiko sinulla mahdollisesti olemaan joitakin esimerkkejä siitä miten se käytännössä tapahtuu?

Minua kiinnostaa myös mitä ne aitosuomalaiset rahat ovat? Miten ne esim eroaa niistä rahoista joita minulla on lompakossani?

Ja vielä kolmas kysymys:
        Voisiko kenties pakkoruotsia vastustaa ihan vain faktapohjalta keksimättä ja valehtelematta kaikenlaista paskaa?

1) Turha kieli
        2) Vie aikaa tarpeellisilta kieliltä
        3) Maksaa liikaa
        4) Enemmistö (myö koululaisista) vastustaa

• Pietarinlinna
        Ankdam kirjoitti:

"Keinotekoinen kaksikielisyys ohjaa aitosuomalaisten verovaroja satoja miljoonia vuosittain suruille. Nuo rahat eivät suinkaan päädy kaikki takaisin kansantalouden kiertoon, vaan merkittävä osuus päätyy surusäätiöihin."

Ja vielä kolmas kysymys:

Se raha on "kaksikielistä", muuten kyse olisi rasisimista. Jos SL saisi suuren perinnön tai lahjoituksen, heräisi iso haloo rasisimista. Outo paradoksi samoin kuin se, että Suomen valtio on (de jure) r u o t s i n k i e l i n i n e n, koska Ahvenanmaa on vain ruotsinkielinen(*.

*) Miksi magma ja RKP eivät vie Ahvenanmaalle kaksikielisyyden evankeliumia? Suomen opiskelu sivistäisi anvenanmaalaisia.

• Pietarinlinna kirjoitti:

Se raha on "kaksikielistä", muuten kyse olisi rasisimista. Jos SL saisi suuren perinnön tai lahjoituksen, heräisi iso haloo rasisimista. Outo paradoksi samoin kuin se, että Suomen valtio on (de jure) r u o t s i n k i e l i n i n e n, koska Ahvenanmaa on vain ruotsinkielinen(*.

*) Miksi magma ja RKP eivät vie Ahvenanmaalle kaksikielisyyden evankeliumia? Suomen opiskelu sivistäisi anvenanmaalaisia.

"*) Miksi magma ja RKP eivät vie Ahvenanmaalle kaksikielisyyden evankeliumia? Suomen opiskelu sivistäisi anvenanmaalaisia.

RKP:llä ei ole toimintaa Ahvenanmaalla. Magmahan ei varsinaisesti evankelioi ja harjoita lähetystyötä vaan se pelkästään tutkii ideoi.

"Jos SL saisi suuren perinnön tai lahjoituksen, heräisi iso haloo rasisimista."

Miksi ihmeessä siitä haloo heräisi! Ihmisethän nimenomaan muistavat itseään ja aatemaailmaansa lähellä olevia liittoja ja yhdistyksiä testamenteissaan, se on täysin normaalia. Tosin en tiedä kokeeko monikaan varakas testamentin jättäjä moisen vihaliiton kovin läheiseksi ja tukemisen arvoiseksi.
        Meikäläisten säätiöt ja rahastot sen sijaan saavat suuria lahjoituksia ihan vuosittain.

• Pietarinlinna
        Ankdam kirjoitti:

"*) Miksi magma ja RKP eivät vie Ahvenanmaalle kaksikielisyyden evankeliumia? Suomen opiskelu sivistäisi anvenanmaalaisia.

RKP:llä ei ole toimintaa Ahvenanmaalla. Magmahan ei varsinaisesti evankelioi ja harjoita lähetystyötä vaan se pelkästään tutkii ideoi.

"Jos SL saisi suuren perinnön tai lahjoituksen, heräisi iso haloo rasisimista."

Miksi ihmeessä siitä haloo heräisi! Ihmisethän nimenomaan muistavat itseään ja aatemaailmaansa lähellä olevia liittoja ja yhdistyksiä testamenteissaan, se on täysin normaalia. Tosin en tiedä kokeeko monikaan varakas testamentin jättäjä moisen vihaliiton kovin läheiseksi ja tukemisen arvoiseksi.
        Meikäläisten säätiöt ja rahastot sen sijaan saavat suuria lahjoituksia ihan vuosittain.

...niin innovoin juuri uuden idean, jonka puolesta voitte toimia ja perustaa vaikka tvåspråkighet-kirkon. Nimittäin heti kun Ruotsissa ja Ahvenenmaalla opiskellaan pakkoruotsia ja em. maan ja maakunnan toinen virallinen kieli on suomi, loppuu nurkuminen tällä puolella Pohjanlahtea.

Se olisi suomenruotsalaisten intresseissä. Riippuuhan heidän olemassaolonsa ja itsetuntonsa 93%:n enemmistön suosiosta. Muutenhan ei raivoisaa jarrutustaistelua kapineteissa käytäisi, mitä tulevaan yksikieliseen ja demokraatiseen Suomeen tulee.

Suomessahan on tämä torta på torta -tilanne. 1) Ruotsi on valtion toinen virallinen kieli. Sitä tulkitaan väärin siten että "Suomi on kaksikielinen maa" ottamatta huomioon maan ihmisiä, jotka ovat liki kaikki (93%) suomenkielisiä. 2) Samalla suomenruotsalaiset ovat uhanalainen ja sorrettu vähemmistö, joka tarvitsee alituisia tukitoimia säilyäkseen. Vrt. pakko- ja virkamiesruotsi ja silti Hgin yon kaksikielisyys, kielikiintiöt (nyt uudet hammaslääkäriopiskelijoille); niin ja tenttivastaukset saa vaikka Itä-Suomen yliopistossa kirjoittaa ruotsiksi!

Hyvä että rahaa tulee. Silloin ei veroja tarvita enää folktingeteiden kustantamiseksi, ja tasoton YLE:kin voitaisiin kernaasti yksityistää.

Oman perintöni testamenttaan tietysti riippumattomien historiantutkijoiden käyttöön ja SL:lle.

• Pietarinlinna kirjoitti:

...niin innovoin juuri uuden idean, jonka puolesta voitte toimia ja perustaa vaikka tvåspråkighet-kirkon. Nimittäin heti kun Ruotsissa ja Ahvenenmaalla opiskellaan pakkoruotsia ja em. maan ja maakunnan toinen virallinen kieli on suomi, loppuu nurkuminen tällä puolella Pohjanlahtea.

Se olisi suomenruotsalaisten intresseissä. Riippuuhan heidän olemassaolonsa ja itsetuntonsa 93%:n enemmistön suosiosta. Muutenhan ei raivoisaa jarrutustaistelua kapineteissa käytäisi, mitä tulevaan yksikieliseen ja demokraatiseen Suomeen tulee.

Suomessahan on tämä torta på torta -tilanne. 1) Ruotsi on valtion toinen virallinen kieli. Sitä tulkitaan väärin siten että "Suomi on kaksikielinen maa" ottamatta huomioon maan ihmisiä, jotka ovat liki kaikki (93%) suomenkielisiä. 2) Samalla suomenruotsalaiset ovat uhanalainen ja sorrettu vähemmistö, joka tarvitsee alituisia tukitoimia säilyäkseen. Vrt. pakko- ja virkamiesruotsi ja silti Hgin yon kaksikielisyys, kielikiintiöt (nyt uudet hammaslääkäriopiskelijoille); niin ja tenttivastaukset saa vaikka Itä-Suomen yliopistossa kirjoittaa ruotsiksi!

Hyvä että rahaa tulee. Silloin ei veroja tarvita enää folktingeteiden kustantamiseksi, ja tasoton YLE:kin voitaisiin kernaasti yksityistää.

Oman perintöni testamenttaan tietysti riippumattomien historiantutkijoiden käyttöön ja SL:lle.

Milloin minä olen sanonut että pakkoruotsi olisi minulle tärkeä...? Päin vastoin olen useaan kertaan todennut ettei pakkoruotsi kiinnosta minua pätkän vertaa.
        Sen sijaan olen kyllä kertonut omana mileipiteenäni että ruotsin osaamisesta on hyötyä ja suosittelen sen opiskelemista.
        Ahvenanmaallakin juovat karvasta kalkkia kun ovat heränneet huomaamaan että mantereen kaksikieliset suomenruotsalaiset napsivat sieltä suomen kielen taitonsa ansioista hyviä työpaikkoja.
        Ei siitä ole kyse että Suomessa tulisi osata joko suomea tai ruotsia vaan siitä että täällä kannattaisi osata molempia! Kaksikelisillä menee ja tulee aina menemään hyvin!
        ... toki muitakin kieliä kannattaisi osata mutta eniten täällä puhutaan suomea ja ruotsia.

• Pietarinlinna
        Ankdam kirjoitti:

Milloin minä olen sanonut että pakkoruotsi olisi minulle tärkeä...? Päin vastoin olen useaan kertaan todennut ettei pakkoruotsi kiinnosta minua pätkän vertaa.
        Sen sijaan olen kyllä kertonut omana mileipiteenäni että ruotsin osaamisesta on hyötyä ja suosittelen sen opiskelemista.
        Ahvenanmaallakin juovat karvasta kalkkia kun ovat heränneet huomaamaan että mantereen kaksikieliset suomenruotsalaiset napsivat sieltä suomen kielen taitonsa ansioista hyviä työpaikkoja.
        Ei siitä ole kyse että Suomessa tulisi osata joko suomea tai ruotsia vaan siitä että täällä kannattaisi osata molempia! Kaksikelisillä menee ja tulee aina menemään hyvin!
        ... toki muitakin kieliä kannattaisi osata mutta eniten täällä puhutaan suomea ja ruotsia.

"... toki muitakin kieliä kannattaisi osata mutta eniten täällä puhutaan suomea ja ruotsia"
        Suomea ja englantia.

• huusianna

Ruotsalaisten yhteisöllisyys vaatii toimiakseen suomenkielisten vähättelyä ja alistamista, muutenhan ei ruotsinkielisten yhteisöllisyys olisi minkään arvoista eikä mitenkään konkreettista. Mikään muu ei yhdistä Helsingin nouskasta hurria Närpiön tomaatinviljelijää. Kielikin on erilainen.

Suomenruotsalainen itsetunto on heikko ja siksi he hakevat pakkoruotsista jotain hyvitystä, koska joutuvat asumaan niin kunniakkaan historian jälkeen vähemmistön asemasssa. Monella suomenruotsalalaisella on haaveena kokea olevansa enemmistön asemassa jos Suomi liitettäisiin takaisin Ruotsiin.

• Seppo Jurvanen

Pitää olla vastapuoli, että itsekin olisi joku. Joku pitää alentaa, että itse voisi olla ylempi. Yleensä heikoksi itsensä tuntevalla on tarve vahvistaa omaa merkitystään toisen kustannuksella, vahvalla ei tällaista tarvetta ole.

• Pietarinlinna

Ne kovaääniset suomenruotsalaiset Café Ekbergillä ym. - ja muut samaan kategoriaan kuuluvat - ovat hiljaa ja käpertyneitä Tukholmassa eivätkä taatusti kailota suomeruotsiaan samoin kuin Helsingissä. Tässä taas näkyy suomenruotsalaisten paradoksaalinen r i i p p u v u u s 93%:n enemmistöstä.

• svekoman

höpö höpö 99.99999% hurreista ei o minkäänlaista halua liittyä ruotsiin.se yhteys katkaistiin 1809 .muista myös että hallitseva luokka silloin oli ruotsalaisia ja he halusivat enemin nähdä anatomisen suomen kuin kuulua ruotsiin.krimin sodassa hurrit rannikolla hajottivat englantilasisten kummeleita .ja saaristo hurrit teki aktivisesti töyitä puolustakseen suomen rannikoita.ja minä opiskelin ahvenanmaalla muutaman vuoden ja siellä enemistö ei halua myöskään liittyä ruotsiin.tiedän myös että esim jääkiekko ottelut ja muut urheilu tapahtumat ahvenanmaalaiset kannatavat suomea.ainoa asia mikä yhdistää hurrit ruotsiin on kieli joka on suomessa vanhatava ruotsia "paitsi noi hesan seka kieltä puhuvat"
        ahvenanmaalla löyty yhdistys fria åland nimeltään ja ne ajaa ahvenanmaan täysin iratumisen puolesta nillä on vaan ehkä noin 2%kannatus ylensä niitä pidetään sielllä hihulena.
        hurrien huonon itse tunnon asiasta olen kyllä täysin samaa mieltä.

• myöhemsaksmanviro
        Seppo Jurvanen kirjoitti:

Pitää olla vastapuoli, että itsekin olisi joku. Joku pitää alentaa, että itse voisi olla ylempi. Yleensä heikoksi itsensä tuntevalla on tarve vahvistaa omaa merkitystään toisen kustannuksella, vahvalla ei tällaista tarvetta ole.

Se vaan tahtoo aina joskus germaaneilta tuo ylemmyyskompleksi pelleily karata käsistä. Ei sinänsä ettenkö ole valmis. Minun isoisät nirhasi svekkoja kummallakin puolella 1918. Arvio ruotsalaisista: SURKEITA SOTILAIT! Kovia puhumaan mutta paskoja tekemään kuten Lenin ja Trotski sekä der Goltz aikanaan sanoivat.

Rosen loser ei edes uskonut että hurri kykenisi koneita lentämään vaan jätti nekin hommat "finneille". Vietnamissa ei paljon ruotsalaisia PELKUREITA näkynnyt eikä Berliinissä 1945.

• klaus babrie jude
        svekoman kirjoitti:

höpö höpö 99.99999% hurreista ei o minkäänlaista halua liittyä ruotsiin.se yhteys katkaistiin 1809 .muista myös että hallitseva luokka silloin oli ruotsalaisia ja he halusivat enemin nähdä anatomisen suomen kuin kuulua ruotsiin.krimin sodassa hurrit rannikolla hajottivat englantilasisten kummeleita .ja saaristo hurrit teki aktivisesti töyitä puolustakseen suomen rannikoita.ja minä opiskelin ahvenanmaalla muutaman vuoden ja siellä enemistö ei halua myöskään liittyä ruotsiin.tiedän myös että esim jääkiekko ottelut ja muut urheilu tapahtumat ahvenanmaalaiset kannatavat suomea.ainoa asia mikä yhdistää hurrit ruotsiin on kieli joka on suomessa vanhatava ruotsia "paitsi noi hesan seka kieltä puhuvat"
        ahvenanmaalla löyty yhdistys fria åland nimeltään ja ne ajaa ahvenanmaan täysin iratumisen puolesta nillä on vaan ehkä noin 2%kannatus ylensä niitä pidetään sielllä hihulena.
        hurrien huonon itse tunnon asiasta olen kyllä täysin samaa mieltä.

Ai ei mitään halua liittyä takaisin Ruotsiin? No mitäs se vuoden 1918 pelleily oli tai "rauhanopposition" miehien suunnitelma ( joista enemmistö oli RUOTSINKIELISIÄ) perustaa pakolaishallitus Tukholmaan. Et sinä ketään svekkuli huijaa.

Ruotsalainen on aina ollut juutalaista tyhmempi ja pelkurimpi valehtelija ja tulee sitä myös vastaisuudessakin tulevaisuudessa olemaan.

• svekoman
        klaus babrie jude kirjoitti:

Ai ei mitään halua liittyä takaisin Ruotsiin? No mitäs se vuoden 1918 pelleily oli tai "rauhanopposition" miehien suunnitelma ( joista enemmistö oli RUOTSINKIELISIÄ) perustaa pakolaishallitus Tukholmaan. Et sinä ketään svekkuli huijaa.

Ruotsalainen on aina ollut juutalaista tyhmempi ja pelkurimpi valehtelija ja tulee sitä myös vastaisuudessakin tulevaisuudessa olemaan.

se olikin niin kuin toteat muutaman miehen pelleily .aina niitä pitä olla ,tylsää olis jos kaikki olis samaa mieltä :)

• Juppi Sorvanen
        Seppo Jurvanen kirjoitti:

Tuo oli aika osuva kuvaus nettifennon sielunelämästä.

• svekoman
        klaus babrie jude kirjoitti:

Otto Wille Kuusinen?

• svekoman

Alfred Kordelinin Säätiö
      Emil Aaltosen Säätiö
      Emil ja Lempi Hietasen rahasto
      Emil ja Lempi Hietasen rahasto
      Heikki ja Hilma Honkasen säätiö
      Helsingin kaupungin kulttuuriasiainkeskus
      Jenny ja Antti Wihurin rahasto
      Kalevala Korun Kulttuurisäätiö
      Kansan Sivistysrahasto
      Karjalaisen kulttuurin edistamissäätiö
      Karjalan Kulttuurirahasto
      Luovan Säveltaiteen Edistämissäätiö - LUSES
      Niilo Helanderin Säätiö
      Patricia Seppälän Säätiö
      Paulon Säätiö
      Samuli Paulaharjun säätiö
      Suomen Akatemia
      Suomen Elokuvasäätiö
      Suomen Elokuvasäätiö
      Suomen Elokuvasäätiö
      Suomi-seura
      Varainhankinta.net

• svekoman

:) ei oiken toiminut

• suomenruotsalaisissa verovapaissa säätiöissä makaa laiskaa rahaa, joka on kolmannes kaikesta verovapaasta säätiörahasta Suomessa. Siis 5 % vähemmistöllä on 35 % kaikesta säätiövarallisuudesta. Lisäksi ruotsinkieliset saavat puolitoistakertaa väestöosuuteen nähden kaikesta valtion tuesta (esimerkiksi kulttuurimäärärahoista 8 %, kun oikeudenmukainen osuus olisi 5 %). Lisäksi valtion verorahoja kierrätetään Ahvenanmaan varustamojen kautta suomenruotsalaisiin rahastoihin ja säätiöihin. Tiedonvälitys on ruotsinkielisten hallussa, kuten YLE, jossa ruotsinkielinen toiminta saa 20 % koko budjetista. Kun he ensin saivat omat kanavat, niin totesivat suomalaisten jättäneen ne omaan rauhaansa. Nyt sitten suomenruotsalaiset toimittajat ja ohjelmat valtaavat suomenkielisiä kanavia.

Tätä järkyttävän suurta varallisuusmassaa käytetään yhteiskunnan voiteluun. YLE hoitaa aivopesun ja säätiöraha "svenska nu" -projektin ja muust vastaavat. Kansaneläkelaitos on Svenskfinlandin postikonttori ja pakkoruotsittaa suomalaisia kohdusta hautaan mm. jakamalla folktingin propagandajulkaisia på svenska äitisypakkauksessa.

Ei ihme, että suomalaisten mitta on täyttymässä. Mutta paljon se meiltä Suomalaisuuden Liitossa on vaatinut työtä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      82
      4206
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      30
      3191
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      167
      2566
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      1925
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1482
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1366
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1150
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      862
    Aihe