Palstan sheriffipulaan ratkaisu??

Alffa-Omega

Koska palstan suosio näyttää olevan varsin suurehkoa ,on se saanut osakseen myös suurehkon määrän trolleja. Tämä on tehnyt keskustelun ja varsinkin keskustelujen seuraamisen palstalla harmillisen ärsyttäväksi.
Palvelun ollessa yleisesti käytettävissä tähän seikkaan tuskin saadaan minkäänlaista kunnollista ratkaisua, joten ainakin jonkinlaista helpotusta asiaan toisi se että palstalla toimisi sheriffi.

Omasta mielestäni tähän sheriffin tehtävään soveltuu kaikkein parhaiten joku palstan vakituisista kirjoittajista, jotta vältytään siltä jokseenkin ärsyttävältä tilanteelta että palstalle valittaisiin sheriffiksi joku trolli, taikka vaihtoehtoisesti joku täysin turha sheriffi joka ei palstaa muutoinkaan seuraa.
Niinpä olen vaivautunut tekemään asian eteen jotakin ja hakenut sheriffiksi.

Ei niin että tämä olisi mikään vaivalloinen seikka ja ottaen huomioon miten Suomi24 palvelu ilmeisesti käsittelee tämän palstan sheriffihakemuksia, säästyn todennäköisesti siltä vaivalta että tämä omalle kohdalleni osuisi.

Mielipiteitä tästä edellä mainitusta ajatuksesta, siitä että minä toimisin palstan sheriffinä, olisi mielenkiintoista kuulla.

67

678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se minulle sopisi oikein hyvin.

• Tosimies.

kun kristitty olet

• Ei se minuakaan suuremmin sureta...... toivottavasti

• sillä edellytyksellä, ettet ala siirtelemään ketjuja minnekään. Häiriköt vaan pois, ja se on siinä. Mutta muuten ääneni annan sinulle.

• Mikäli sellainen vahinko sattuisi käymään että tulisin valituksi palstan sheriffiksi tämä olisi ainakin jotakin joka olisi hyvin, hyvin epätodennäköistä.
        En sano ettei tämä ole mahdollisuus joka voi tapahtua, mutta ne aloitukset jotka mielestäni pitäisi siirtää pois palstalta ovat sellaisia joita on täysin turha esittää millään palstalla.

• ...

vähintään 3 seriffiä

• Saat kannatukseni.

• Hellariboy86

Kuten myös.

• Kiitoksia

• Lyhyestä virsi kaunis. Joo hyvä sefu olisit. 10

• En osaa sanoa kuinka hyvä sefu olisin, kun en ole koskaan sellaisena toiminut.
        Kiitos luottamuksesta.

• Tango_Delirium

Kannatan.

• saat varmasti.:-) Harmi, että näitä ei päätetä demokraattisesti.

• Jos valinta tehtäisiin demokraattisesti noin 700 trollia saattaisivat aiheuttaa tähän kannatukseen jonkin asteisen...... kuopan.

Kiitoksia

• Alffa-Omega kirjoitti:

Jos valinta tehtäisiin demokraattisesti noin 700 trollia saattaisivat aiheuttaa tähän kannatukseen jonkin asteisen...... kuopan.

Kiitoksia

pääsisivät äänestämään. Olen kerran muuten ehdottanut ylläpidolle, että poistopyyntöoikeus poistettaisiin rekisteröitymättömiltä. Ei aiheuttanut toimenpiteitä.:-(

• En voisi kuvitella parempaa seriffiä.

• Toivottavasti mielikuvituksesi on todella loistava sillä siinä tapauksessa minä olen varmasti yksi kaikkein parhaimmista sheriffinpaikkaa hakeneista. =)

• Loistavaa!

• Tietääkseni minä en loista, en edes pimeässä... onneksi.

Kiitän.

• Hyvä olisi niin!

• Toivottavasti niin on hyvä.

Kiitos

• Eikö tässä seriffiasiassa voisi toimia kuten on toimittu "Kirkko kuulolla"- palstalla. Valitaan joku ryhmä ateisteja jotka pitävät huolta oman palstansa siisteydestä (kameli- ynnä muut aloitukset pois), keskustelujen siirto minimiin ja näille kiihkeimmille häirikköaloituksen tekijöille IP- osoitteen sulkuja. Kannatukseni saat ilman muuta.

• Idefix.

Olisi myös hyvä lisäkeino.

Koska multinikki tykkää Copy/pastettaa paljon kamaa niin olisi aika helppo automatisoida tiettyjen copy/paste tekstien poisto.

hän joutuisi jatkuvasti muuttelemaan tekstejänsä niin paljon että se olisi jo kova työ.

• Kössönöm

sitä en tajua ollenkaan.

• Enkä minä ole esittänyt tätä ratkaisuksi joka korjaa kaikki ongelmat, vaan ainoastaan ratkaisuksi johon olen itse päätynyt koska haluan tehdä jotakin konkreettista palstan parantamiseksi.

Itse en ole Kirkko kuulolla palstaa juurikaan lukenut, enkä keskusteluun siellä osallistunut mutta sen verran olen seurannut että tiedän tämän kyseisen ratkaisun toimivan seurakuntatoimen välityksellä. Toisin sanoen sheriffi Kirkko kuulolla pastalla on palvelu jota kirkko tarjoaa ja se todennäköisesti toimii sen takia että sen pyörittämiseen on olemassa resursseja.
        Tällä palstalla vakituiseen kirjoittavat ateistit eivät omaa tällaisia resursseja kattojärjestön muodossa joka kykenisi tätä toimintaa organisoimaan, eikä tämä palsta edusta mitään yksittäistä ideologiaa niin kuin Kirkko kuulolla tekee.
        Tämän takia kyseisen toiminnan organisoiminen siten että se jaetaan usean ihmisen kesken asettaa tietynlaisen vaatimuksen niitä ihmisiä kohtaan jotka tähän osallistuvat, toisin sanoen siitä tulee velvollisuus.
        Ja koska ateistien kesken yleisesti puhutaan hyvin itsetietoisista ja asemistaan vahvoja mielipiteitä omaavista henkiöistä, minkään yhteisen linjan pitäminen siinä miten sheriffin virkaa tulisi hoitaa, on jotakin joka saattaa aiheuttaa enemmän hämmennystä.

En sano etteikö ehdotuksesi saattaisi toimia, mutta itse olisin hyvin varovainen lähtemään sellaiseen mukaan.

Kiitoksia kannatuksesta.

• Alffa-Omega kirjoitti:

Enkä minä ole esittänyt tätä ratkaisuksi joka korjaa kaikki ongelmat, vaan ainoastaan ratkaisuksi johon olen itse päätynyt koska haluan tehdä jotakin konkreettista palstan parantamiseksi.

Itse en ole Kirkko kuulolla palstaa juurikaan lukenut, enkä keskusteluun siellä osallistunut mutta sen verran olen seurannut että tiedän tämän kyseisen ratkaisun toimivan seurakuntatoimen välityksellä. Toisin sanoen sheriffi Kirkko kuulolla pastalla on palvelu jota kirkko tarjoaa ja se todennäköisesti toimii sen takia että sen pyörittämiseen on olemassa resursseja.
        Tällä palstalla vakituiseen kirjoittavat ateistit eivät omaa tällaisia resursseja kattojärjestön muodossa joka kykenisi tätä toimintaa organisoimaan, eikä tämä palsta edusta mitään yksittäistä ideologiaa niin kuin Kirkko kuulolla tekee.
        Tämän takia kyseisen toiminnan organisoiminen siten että se jaetaan usean ihmisen kesken asettaa tietynlaisen vaatimuksen niitä ihmisiä kohtaan jotka tähän osallistuvat, toisin sanoen siitä tulee velvollisuus.
        Ja koska ateistien kesken yleisesti puhutaan hyvin itsetietoisista ja asemistaan vahvoja mielipiteitä omaavista henkiöistä, minkään yhteisen linjan pitäminen siinä miten sheriffin virkaa tulisi hoitaa, on jotakin joka saattaa aiheuttaa enemmän hämmennystä.

En sano etteikö ehdotuksesi saattaisi toimia, mutta itse olisin hyvin varovainen lähtemään sellaiseen mukaan.

Kiitoksia kannatuksesta.

Kirkko toimii tosiaan yhteisönä seriffin virassa ja se antaa aivan ylivoimaiset mahdollisuudet palstan hoitoon. Onhan noilla kirkon keskustelijoilla hyvinkin toisistaan eriäviä kantoja kysymyksiin, mutta eihän tänne ateismiosastoon kait pitäisikään saada muuta kuin palstan siivousporukkaa noiden esiteinien angstisten purkauksien takia.
        Meillä ateisteilla kun ei ole mitään oppijärjestelmää eikä dogmeja uskontojen tapaan, mitään kysymys-vastauspalstaa ei voi kirkkokuulolla- palstan tavoin edes harkita.
        Ehdotukseni tarkoitus oli antaa ylläpidolle ajattelun aihetta seriffijärjestelmän kehittämiseksi. Sekään ei poista kaikkia haittoja, mutta häiriköivien teistien määrän takia yhden ihmisen seriffihomma on turhan kova työ. Jonkinlainen moniseriffijärjestelmä siinä pitäisi ehkä olla.

• hop hop

Ei missään tapauksessa sefua tänne ... lisää trolleja vaan ja pidot paranee.

• Sheriffi olisi ihan hieno juttu.

Kannatusta löytyy.

• Olis kyl hieno homma saada tänne joku pitämään nuo spämmerit kurissa, ja helpottaishan se ylläpidon hommaa kun joku toinen tekis sen. Eikö joku muukin kokeillu hakee seriffiks yhessä vaiheessa? Jos tällä kertaa onni potkis sitten sua, ja samalla koko palstaa. (:

• Kyllä palstalle on aiemminkin yritetty sheriffiä hakea ja myös sellainen joku aika sitten palstalla myös oli.
        Mikäli niin pääsee käymään että saan kyseisen toimen, niin en tiedä onko se onnekas vai epäonnekas sattuma, mutta kun itsensä on tällaisesta alttiiksi asettanut ei sitä kaiketi voi kauheasti valittaakaan.

• palstalle palannut

Kannatan sinua. Vaikka en ole käynyt palstalla pitkiin aikoihin, niin olet jäänyt mieleen asiallisena järki-ihmisenä.

• Tosin on kyllä myönnettävä että aina välillä tuo asiallisuus on ollut koetuksella, eikä ole aina tullut ajatelleeksi mitä on sanonut.
        Toki mikäli sattuisi käymään niin että jonkin onnettomuuden seurauksesta tulisin valituksi sheriffiksi niin kyseinen asia on jotakin johon tule kiinnittämään entistä enemmän huomiota.

• en ole tyrkyllä

jollei kissa itse. Miksi sitä isänsä elävältä hautaajaa ei valittu. Hän ilmitte aikaisemmin hakeneensa pestiä.

• beenthere

Toivottavasti vihdoinkin tärppää ja saadaan palstalle järjestys.

• Saakos kysyä että eteneekö se siun sefuanomus mitenkään? Kannatustahan on sinullakin.

• beenthere
        juhani1965 kirjoitti:

Saakos kysyä että eteneekö se siun sefuanomus mitenkään? Kannatustahan on sinullakin.

Ylläpito ei ota mitään yhteyttä.

• Ajattelin että jos riittävän monelta eri taholta vaivataan ylläpitoa samasta asiasta, saattaa käydä niin että heidän harkintakykyynsä muodostuu pienoinen aukko ja palstalle voitaisiin saada sheriffi.

Kiitos

• Multi number 1

siitä, että palstalle ei valita ateistia sheriffiksi.

• edenfelt

ei ateistia paltalle sheriffiksi vaan rehellinen oikea uskossa oleva.

• Tzuuba
        edenfelt kirjoitti:

"ei ateistia paltalle sheriffiksi...."

Tulee tuosta "paltalle" mieleen tämä: Mikä on pilates -jumpan suomalainen versio?
        No, tietysti; Melilosvo -jumppa

• khjkhjkhjkhjkhjkhjkh
        edenfelt kirjoitti:

'rehellinen oikea uskossa oleva.'
        Allah?

• Saat myös minun kannatukseni, ja todella palsta kaipaisi trolli/häirikkö puhdistusta.

• >>> Saat myös minun kannatukseni, ja todella palsta kaipaisi trolli/häirikkö puhdistusta.

• vvvictim

Kannatan. Ainakin näytät sen verran tiiviisti käyvän täällä, että pahimmat trollaukset sais poistettua. Paras olisi tietenkin sama systeemi kuin kirkko kuulolla -palsta, missä useampi ihminen käy samalla käyttäjätunnuksella kirjoittelemassa, mutta toki tämä on parempi kuin ei mitään.

BTW, tulipahan vihdoinkin rekisteröityä, vuoden oon jo täällä palstalla hillunut random nimimerkeillä :P trollannut en tosin ole :D

• >>> Ainakin näytät sen verran tiiviisti käyvän täällä, että pahimmat trollaukset sais poistettua.

• Nasse

• Jumalamme on

Tuskin Jeesus haluaa, kun on tuo oikeakin työnsä laatu ihan persestä..

• Kannatan. Olisit hyvä sheriffi. Niitä sheriffejä kyllä tarvittaisiin pari kolme, yhdelle vapaaehtoisihmiselle on ylivoimainen urakka pitää palstaa siistinä.

• Kiitos.

Se kuinka hyvä sheriffi sitten loppujen lopuksi olisin on kaiketi jotakin mitä kannattaa kuitenkin arvioida vasta sen jälkeen kun olen sheriffi, mikäli siis tällaiseen tilanteeseen koskaan päästään.

Ja kuten olen jo sanonut tämä on aloite jonka olen tehnyt parantaakseni tilannetta en ratkaistakseni kaikki ongelmat. Tavoitteissa kun on ihan hyvä olla realistinen.

• Ilman muuta hyvä ajatus. Onkohan ylläpito muuten elossakaan?

• palstan loppuminen

valitettavasti.

• Siitä en sitten tiedä kuinka hyvä ajatus tuo on, mutta jotakin palstan parantamiseksi on tehtävä.

Ylläpidon tilanteesta en osaa sanoa mitään sillä en edelleenkään ole saanut minkäänlaista vastausta, tosin en ole katsonut postiani tänään.

• Ja tosiaan ei haittaisi vaikka useampikin halukas laajaa kannatusta saava vapaaehtoinen sekulaariajattelija olisi sefuna (beenthere has also been trying to be there).

• Kiitän

• herttainenhertta

En ole viitsinyt edes käydä koko palstalla hetkeen, koska en ole viitsintyt kahlata paskassa etsiessäni asiallista ajatustenvaihtoa.

A-O olisi varmasti hyvä sefu, mutta vielä parempi olisi, jos sefuja saataisiin pari-kolme. Ja selkeät linjat sefujen toiminnalle. Itselleni tulee mieleen muutama asia, joita voisi miettiä:

1. Julistavat aloitukset. Joissain näissä voi olla pointti, joten ne eivät minusta kaikki itsestään selvästi kuulu poistoon. Jos niissä on vain pitkä lainaus Raamatusta, ne voisi mielestäni poistaa.

2. Vittuilevat aloitukset. Sama juttu, joissain on pointti. Mutta jos niissä ei vittuilun lisäksi ole varsinaista pointtia, poistoon vaan, varsinkin jos vittuilu kohdistuu johonkin kirjoittelijaan.

3. Multinikkialoitukset. Koska palstalla ei edellytetä rekisteröitymistä, aloituksiakin saa tietenkin tehdä kuka vaan. Mutta lauseenpalanikkien, tunnettujen trollinikkien sekä ylipäätään sellaisten, joissa nikin paikalla on jotain epämääräistä, aloitukset tarkkaan syyniin ja herkkään poistoon. Yksittäisten ketjujen sisällä olevien viestien suhteen olisin pitkämielisempi.

Nämä siis vain omia näkemyksiäni. Eri mieltä saa olla.

• turhaantunut

Tietääkö kukaan pystyykö Sheriffi sulkemaan ip-osoitteita? Vai onko tämä rajattu pelkästään sivuston ylläpitäjän toimivaltaan? Voisin harkita virkaan ryhtymistä jos Sheriffin valtaan kuuluu edellämainittu työkalu. Ainakin normaalifoorumeilla modet näkevät ja pystyvät halutessaan bannaamaan käyttäjän ip-osoitteen.

Olen jo useaan otteeseen pyytänyt ylläpitoa sulkemaan erään häirikön ip-osoitteen mutta siellä se vaan edelleen häiriköi, päivittäin. Tätä on nyt jatkunut 2v eikä lopusta ole tietoa. Ei mitenkään kivaa.

• Tango_Delirium

Olen aika pitkälti samoilla linjoilla. Joidenkin tyhjänpäiväisten julistusviestien jatkoksi kehittyy hyviä keskusteluja ja välillä tosi hurttia huumoria, joten niitä ei saisi poistaa. Se on aina ikävää.

Eli jatkan listaasi yhdellä kohdalla:

4. Ketjuja joissa on jo keskustelua ei poisteta oli aloitus mikä hyvänsä. Poikkeuksena mainittakoon ne ketjut, joissa vain multinikki jutustelee itsensä kanssa.

• Kamelin perse
        turhaantunut kirjoitti:

Tietääkö kukaan pystyykö Sheriffi sulkemaan ip-osoitteita? Vai onko tämä rajattu pelkästään sivuston ylläpitäjän toimivaltaan? Voisin harkita virkaan ryhtymistä jos Sheriffin valtaan kuuluu edellämainittu työkalu. Ainakin normaalifoorumeilla modet näkevät ja pystyvät halutessaan bannaamaan käyttäjän ip-osoitteen.

Olen jo useaan otteeseen pyytänyt ylläpitoa sulkemaan erään häirikön ip-osoitteen mutta siellä se vaan edelleen häiriköi, päivittäin. Tätä on nyt jatkunut 2v eikä lopusta ole tietoa. Ei mitenkään kivaa.

haluaisit sulkea?

• Minä kannatan myös.

>>> Nämä siis vain omia näkemyksiäni. Eri mieltä saa olla.

• Vinkki.
        turhaantunut kirjoitti:

kamelin perseestä!

• mielekkäänä mutta ilman trolleja ja asiattomuuksia.

Kannatan ehdokuuttasi.

• pepe57

pepe57

• Tosimmies.

Tosimies presidentiksi

• vetotaavi

Mutta uuden seriffin ei kannata sitten juosta heti ekan viikon jälkeen itkien pois.

• Jos tämä olisi jotakin joka olisi edes mahdollisuus, en olisi paikkaa hakenut.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe