Onko tuttua/normaalia?

Olin vuoden ja 2 kk ilman tippaakaan alkoholia. Tuona aikana kertaakaan ei tehnyt mieli aloittaa. Nyt olen juonut kohtuuannoksia parina iltana. Ei mitään kaatojuomista. Varsinaista himoa en ole tuntenut, jonka syyksi voisin retkahdukseni laittaa. Onko tämä reilu vuosi jokin tunnettu heikko hetki, jolloin on syytä olla varuillaan, ettei lipsahda pahaksi juomiseksi?

10

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------>>

      Jatko on kiinni vain tahdonvoimastasi, lipeääkö käyttö muutaman illan muutamasta annoksesta entiseen vauhtiin. Edellytykset siihen ovat olemassa valmiina aivorakenteissasi.
      Oikeastaan ratkaiseva on se, millaiseksi olet järjestänyt suhteesi alkoholiin pääkopassasi, eli aistitko, milloin on syttymässä pannuun tulet ja alkaakin kaksin käsin urakointi.
      Kuitenkin, jos alkoholi oli aiemmin ongelma, sellaiseksi se tulee uudelleenkin hyvin helposti ja nopeasti.

      • oma näkemys

        Jos juoppo juo pitkänkin raittiuden jälkeen siinä ei välttämättä tapahdu mitään kohtalokasta. Kun alkoholisti alkaa juomaan seurauksista ei voi sanoa mitään varmaa ,useat tuhoutuvat eivät saa enää mahdollisuutta jotku saavat uuden mahdollisuuden. Alkoholistilta kohtuu käyttö on pois suljettu mahdollisuus.


      • Olin hoidossa 2009 kuukaudenja se toimi. Nyt siis varovaisuutta. Otan Antabúksen uudelleen käyttöön. Oli jo kuukausia poissa. Mutta nyt alkaa säänöllinen käyttö, kuin aamukahvi. Tiedän, että liepäminen pahaksi on erittäin todennnäköistä, jos tästä vielä jatkan. Antanuksella on myös psykologinen vaikutus. Yhtaikaa alkoholia ja Antabusta en käytä. Joskus vuosia sitten tein ja se riitti. Niin hirivttävä ja vaaraliinen tilanne.


      • oma näkemys kirjoitti:

        Jos juoppo juo pitkänkin raittiuden jälkeen siinä ei välttämättä tapahdu mitään kohtalokasta. Kun alkoholisti alkaa juomaan seurauksista ei voi sanoa mitään varmaa ,useat tuhoutuvat eivät saa enää mahdollisuutta jotku saavat uuden mahdollisuuden. Alkoholistilta kohtuu käyttö on pois suljettu mahdollisuus.

        Näin on. Kohtuukäyttöä ei ole olemassakaan. Mutta se himo juoda poistui yli vuoden raittiuden jälkeen tuolematta kertaakaan esiin. En vain ymmärrä, miksi korkki aukesi?


      • ex-tissuttaja
        hamalake kirjoitti:

        Näin on. Kohtuukäyttöä ei ole olemassakaan. Mutta se himo juoda poistui yli vuoden raittiuden jälkeen tuolematta kertaakaan esiin. En vain ymmärrä, miksi korkki aukesi?

        Olkapäälläsi istuu piru odottaen tilaisuutta että unohdat varovaisuuden.


    • ex-tissuttaja

      Jos olisin sinä, olisin ÄÄrimmäisen varovainen.
      Ja kuten ------>> mainitsi onko aikaisemmin ollut ongelma ja vakava niin pitäis hälytyskellojen jo soida.

      • VekaViinakestävä

        Ja taas on perisuomalaiset "Turmiolan Tommit" äänessä. Jos ihminen haluaa flirttailla viinan kanssa, se hänelle suotakoon. Eiköhän suurin osa palstalle kirjoittavista tiedä mistä on kyse. En usko että, moralisointi,ironia tai sarkasmi paljonkaan auttaa, jos nyt vaan on päättänyt dokata ja kokeilla juomakestävyyttään. Olen puhunut.


      • ex-tissuttaja
        VekaViinakestävä kirjoitti:

        Ja taas on perisuomalaiset "Turmiolan Tommit" äänessä. Jos ihminen haluaa flirttailla viinan kanssa, se hänelle suotakoon. Eiköhän suurin osa palstalle kirjoittavista tiedä mistä on kyse. En usko että, moralisointi,ironia tai sarkasmi paljonkaan auttaa, jos nyt vaan on päättänyt dokata ja kokeilla juomakestävyyttään. Olen puhunut.

        hamalake kysyi ja sanoin mielipiteeni.
        Itsehän sitä päättää mitä tekee ja fiksuna henkilönä tiedät tämän Veka.


    • oo tuttua

      siinä mielessä, että kun kolme vuotta sitten pääsin siitä paskasta eroon, ei tulisi mieleenkään edes maistaa mitään alkoholipitoista. Ei vaan tee mieli ja kokeisiin ei ole mitään syytä. Elämäni on nyt niin onnellista, että en halua muuttaa tässä yhtään mitään.

    • Ja anna itsellesi anteeksi juomisesi, minulle kävi samoin joskus kauan sitten, homma karkasi käsistä ja tosi pahasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1169
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      969
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      947
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      24
      923
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      809
    Aihe