Olin vuoden ja 2 kk ilman tippaakaan alkoholia. Tuona aikana kertaakaan ei tehnyt mieli aloittaa. Nyt olen juonut kohtuuannoksia parina iltana. Ei mitään kaatojuomista. Varsinaista himoa en ole tuntenut, jonka syyksi voisin retkahdukseni laittaa. Onko tämä reilu vuosi jokin tunnettu heikko hetki, jolloin on syytä olla varuillaan, ettei lipsahda pahaksi juomiseksi?
Onko tuttua/normaalia?
10
310
Vastaukset
- ------>>
Jatko on kiinni vain tahdonvoimastasi, lipeääkö käyttö muutaman illan muutamasta annoksesta entiseen vauhtiin. Edellytykset siihen ovat olemassa valmiina aivorakenteissasi.
Oikeastaan ratkaiseva on se, millaiseksi olet järjestänyt suhteesi alkoholiin pääkopassasi, eli aistitko, milloin on syttymässä pannuun tulet ja alkaakin kaksin käsin urakointi.
Kuitenkin, jos alkoholi oli aiemmin ongelma, sellaiseksi se tulee uudelleenkin hyvin helposti ja nopeasti.- oma näkemys
Jos juoppo juo pitkänkin raittiuden jälkeen siinä ei välttämättä tapahdu mitään kohtalokasta. Kun alkoholisti alkaa juomaan seurauksista ei voi sanoa mitään varmaa ,useat tuhoutuvat eivät saa enää mahdollisuutta jotku saavat uuden mahdollisuuden. Alkoholistilta kohtuu käyttö on pois suljettu mahdollisuus.
Olin hoidossa 2009 kuukaudenja se toimi. Nyt siis varovaisuutta. Otan Antabúksen uudelleen käyttöön. Oli jo kuukausia poissa. Mutta nyt alkaa säänöllinen käyttö, kuin aamukahvi. Tiedän, että liepäminen pahaksi on erittäin todennnäköistä, jos tästä vielä jatkan. Antanuksella on myös psykologinen vaikutus. Yhtaikaa alkoholia ja Antabusta en käytä. Joskus vuosia sitten tein ja se riitti. Niin hirivttävä ja vaaraliinen tilanne.
oma näkemys kirjoitti:
Jos juoppo juo pitkänkin raittiuden jälkeen siinä ei välttämättä tapahdu mitään kohtalokasta. Kun alkoholisti alkaa juomaan seurauksista ei voi sanoa mitään varmaa ,useat tuhoutuvat eivät saa enää mahdollisuutta jotku saavat uuden mahdollisuuden. Alkoholistilta kohtuu käyttö on pois suljettu mahdollisuus.
Näin on. Kohtuukäyttöä ei ole olemassakaan. Mutta se himo juoda poistui yli vuoden raittiuden jälkeen tuolematta kertaakaan esiin. En vain ymmärrä, miksi korkki aukesi?
- ex-tissuttaja
hamalake kirjoitti:
Näin on. Kohtuukäyttöä ei ole olemassakaan. Mutta se himo juoda poistui yli vuoden raittiuden jälkeen tuolematta kertaakaan esiin. En vain ymmärrä, miksi korkki aukesi?
Olkapäälläsi istuu piru odottaen tilaisuutta että unohdat varovaisuuden.
- ex-tissuttaja
Jos olisin sinä, olisin ÄÄrimmäisen varovainen.
Ja kuten ------>> mainitsi onko aikaisemmin ollut ongelma ja vakava niin pitäis hälytyskellojen jo soida.- VekaViinakestävä
Ja taas on perisuomalaiset "Turmiolan Tommit" äänessä. Jos ihminen haluaa flirttailla viinan kanssa, se hänelle suotakoon. Eiköhän suurin osa palstalle kirjoittavista tiedä mistä on kyse. En usko että, moralisointi,ironia tai sarkasmi paljonkaan auttaa, jos nyt vaan on päättänyt dokata ja kokeilla juomakestävyyttään. Olen puhunut.
- ex-tissuttaja
VekaViinakestävä kirjoitti:
Ja taas on perisuomalaiset "Turmiolan Tommit" äänessä. Jos ihminen haluaa flirttailla viinan kanssa, se hänelle suotakoon. Eiköhän suurin osa palstalle kirjoittavista tiedä mistä on kyse. En usko että, moralisointi,ironia tai sarkasmi paljonkaan auttaa, jos nyt vaan on päättänyt dokata ja kokeilla juomakestävyyttään. Olen puhunut.
hamalake kysyi ja sanoin mielipiteeni.
Itsehän sitä päättää mitä tekee ja fiksuna henkilönä tiedät tämän Veka.
- oo tuttua
siinä mielessä, että kun kolme vuotta sitten pääsin siitä paskasta eroon, ei tulisi mieleenkään edes maistaa mitään alkoholipitoista. Ei vaan tee mieli ja kokeisiin ei ole mitään syytä. Elämäni on nyt niin onnellista, että en halua muuttaa tässä yhtään mitään.
Ja anna itsellesi anteeksi juomisesi, minulle kävi samoin joskus kauan sitten, homma karkasi käsistä ja tosi pahasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175740
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04631Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262836- 452696
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452260Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332226Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731747Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme141618- 381470
- 1701344