HYVÄT NEUVOT KALLIIT????

.,.,

Itselläni on kolme lasta ja nuorin on vuoden ikäinen. Tunnen syyllisyyttä että olen aika maassa siitä etten pääse eroon lapsista edes hetkeksi. Kaipaisin ulos tuulettumaan, lapsenlikkaa ei saada joten yhdessä miehen kanssa se on mahdotonta, yksin kavereiden kanssa se tuntuu epäreilulta eikä mies ole asiasta ollut kovin innoissaan. Ai miks just iltarientoihin, no siksi etten ole käyny yli pariin vuoteen yhtään missään. Mies kyllä on käynyt kavereiden kanssa olusilla ja saunailloissa. Toki voisin piristyä päästessäni vaikka päiväksi shoppailemaan ilman ketään ja niin ettei minulla olisi kiire kokoajan ja etten saisi syyllistämistä siitä "etten rakasta lastani kun haluan päivän olla ilman". Väitän että heräisin uudelleen henkiin jos tästä kaikesta pääsisi eroon edes hetkeksi.
Ensiksi kertyi minulle univelkaa jo raskauden loppuvaiheessa, myöhemmin lisää kun alkoi tulla yöheräämiset jne. Välillä vain tuntuu että heitän luutun seinään ja lähden kävelemään, tämähän on aikaa josta pitäisi osata nauttia ;( Rakastan miestäni , mutta inhoan sitä että olen yksin vastuussa kaikesta, kävelen vain päivät ympäri taloa siivoten toisten sotkuja ja laittaen ruokaa, käyden kaupassa ja pesten pyykkiä, ja seuraavana päivänä kaikki alkaa taas alusta. Muutaman kerran olen käynyt harrastamassa siinä kaikki. Voimat ei vain riitä lähtemään, ja kun on lähdössä niin mieshän on tietysti niin väsynyt ettei jaksa jäädä tai kello on jo niin paljon kun hän laittaa ruoka unille tultuaan töistä. Olen yrittänyt puhua että asioille pitää tehdä jotain tai pääni räjähtää tai meille tulee ero, mutta tuloksetta, se on kuulema vain lehdistä luettua ja keksittyä koko masennus ja loppuun palaminen. Minua ei kiinnosta enää ulkonäköni, ei muotoni, kärtyän vain ja ole kun seinästä revitty, en vain jaksa enää!!!! EN JAKSA!! Hyvät neuvot kalliit!!!???

6

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justjajustterve

      Joo muistan hyvin kun 10 kk meni ettei nukkumisesta tullut mitään.4 h vuorokaudessa unta ja sekin pätkissä.
      Lopulta olin jo niin sekaisin,että etsin apua kodinhoitoportaasta!
      Se oli taistelua mutta sain apua n. kerran viikossa noin 5h.
      Juuh ja oli todella syyllistynyt olo koko ajan.
      Mutta se kannatti!
      Lasten takia ratkaisu oli oikea ja minun kannalta oikea.

      Neuvosta,mikähän toimisto se nyt on joka näitä kodinhoitajia tarjoaa...tai sitten kertakaikkia päiväkotiin lapset vaikka 1 pv/vk.
      (meillä ei sitä vaihtoehtoa ollut tarjolla)

      Tärkeintä on etsiä apua!

      Juuh ja yksi lohtu joka ei silloin lohdulta kuulostanut...LAPSET OVAT PIENIÄ VAIN HETKEN.
      Nyt sen tajuaa,että niin se on...mutta kun voimat on loppu,ei se lohduta -päinvastoin.

      • ap

        Kiitos, mutta tällä paikkakunnalla ei ole mahdollista saada kodinhoitoapua, vain jos on alkoholisoitunut ja lapset viittä vaille huostaanotossa. Meillä ei sinänsä, kaikki on suht ok, mutta hätä on itsellä, ei vain jaksa!!! Ja toinen ei kyllä korvaansa lotkauta. Eilen juuri luin meidän perhe lehdestä kuinka joku oli surullinen siitä että omaa aikaa sai vasta avioeron jälkeen. Se kuullostaa kamalalta kun rakastaa mutta toisen tunteista en ole niinkään varma enään kun ei välitä, sillä ei vain kiinnosta. Se on surullista se!! Tässä haluaisi oman pirteän, hyväntuulisen reippaan itsensä takaisin mutta tuntuu olevan mahdotonta ;(


      • Leilaa ;)
        ap kirjoitti:

        Kiitos, mutta tällä paikkakunnalla ei ole mahdollista saada kodinhoitoapua, vain jos on alkoholisoitunut ja lapset viittä vaille huostaanotossa. Meillä ei sinänsä, kaikki on suht ok, mutta hätä on itsellä, ei vain jaksa!!! Ja toinen ei kyllä korvaansa lotkauta. Eilen juuri luin meidän perhe lehdestä kuinka joku oli surullinen siitä että omaa aikaa sai vasta avioeron jälkeen. Se kuullostaa kamalalta kun rakastaa mutta toisen tunteista en ole niinkään varma enään kun ei välitä, sillä ei vain kiinnosta. Se on surullista se!! Tässä haluaisi oman pirteän, hyväntuulisen reippaan itsensä takaisin mutta tuntuu olevan mahdotonta ;(

        Missä päin asutte? ( : MLL ainakin tarjoaa lastenhoitoapua monille paikkakunnille, ja itsekin olen lastenhoitajana toiminut, ja asun turun seudulla, eli jos täälläpäin asutte,niin... : )


      • 4356
        Leilaa ;) kirjoitti:

        Missä päin asutte? ( : MLL ainakin tarjoaa lastenhoitoapua monille paikkakunnille, ja itsekin olen lastenhoitajana toiminut, ja asun turun seudulla, eli jos täälläpäin asutte,niin... : )

        varmasti on. Missä ihmeen korvessa muka asut? Senkun muutat palvelujen lähelle. Palkkaa siivousfirma pyörittämään arkeasi. Ja sitten joku opiskelija iltatyöhön lastenvahdiksi. Mikä siinä on vaikeaa. Tietty maksaa, mutta karsi se raha muusta.
        Entä jos vaan ilmoitat että lähdet kylpylälomalle rentoutumaan yhdeksi yöksi tai päiväksi. Eihän se nyt niin vaikeaa ole. Ilmoitat vain,älä kysy.


    • rilla-milla

      Kokemukseni mukaan vastaan :
      Jos miehelläsi on viikonloppuvapaat, otat uhkailun voimalla itsellesi vaikka lauantain vapaapäiväksi .
      Voit mennä yksin ihan shoppailemaan, syöt rauhassa , käyt kampaajalla ? , vain itseäsi miettien.

      Ukolle laitat listan hommista , mitkä hän siinä lastenhoidon lomassa tekee , siivoaa ja kerää lelut ym .
      No vastaan pistää tietty, mutta hänen on vastuu myös , vaikka käy töissä , toinen 24 / 7 työurakka sinullakin on kotona .
      Tee tämä ainakin kahdesti kk ssa.
      Älä vastaa, että siivouspvä on lauantai tai käytte kaupassa, nämä on järjestelykysymyksiä.

      Vain olemalla yksin lasten kanssa miehesi arvostus sinua kohtaan nousee ja parisuhteenne paranee, alat huolehtia itsestäsi jne.

    • regzgv

      kuulostaa tutulta, tosin itsellä vain kaksi lasta (3kk ja vajaa 2 vuotias) ja olen välillä kärttyinen, koska KOKO AIKA menee muita palvellessa, ei hetken rauhaa (paitsi iltaisin ehkä 30-45min koneella :-)) ja päälle 2 vuoden univelka. Olemme miehen kanssa nyt sopineet, että kun mies tulee töistä kotiin, niin molemmilla on "omaa aikaa" esim. 30min-1h, jolloin toinen saa vaikka lukea tai katsoa tv:tä rauhassa tai nukkua ja toinen katsoo lapsia, jonka jälkeen tulee vuoron vaihto eli molemmat saavat hetken "omaa aikaa" joka ilta sen vähintään 30min ja loppuillan olemme yhdessä koko perhe. Lisäksi kerran viikossa kumpikin voi käydä 1-2h esim. salilla tai jossakin harrastuksessa tms. Mutta pidämme aina kirjaa siitä, että molemmat saavat tasapuolisesti tuota omaa aikaa. Miksi vain mies voisi käydä eikä nainen? Tietysti imetys sitoo minua vielä kotiin, mutta en ole ikinä pois tuota 2h kauempaa, joten sen imetysvälin voi hyvin olla pois (ja kyllä vauva syö tarvittaessa pullostakin). Itselleni nuo 1-2h hengähdystauot ovat tärkeitä, koska päivät ovat niin hektisiä taaperon ja vauvan kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe