Minulla on pääikkunan taustakuvana kuva (TImage) joka on soikea ja kuvan ulkopuolella näkyy pääikkunan taustaväri (clBtnFace). Kuinka saan pääikkunan taustasta täysin läpinäkyvän sillein että taustana on pelkkä kuva? jos käytän TransparentColoria niin kuvan reunalle jää silti vähän taustaväriä.
Läpinäkyvä pääikkuna
4
427
Vastaukset
- sdh657hj
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject) ;
var
FullRgn, ClientRgn, ButtonRgn: THandle;
Margin, X, Y: Integer;
begin
Margin := (Width - ClientWidth) div 2;
FullRgn := CreateRectRgn(0, 0, Width, Height) ;
X := Margin;
Y := Height - ClientHeight - Margin;
ClientRgn := CreateRectRgn
(X, Y, X ClientWidth, Y ClientHeight) ;
CombineRgn(FullRgn, FullRgn, ClientRgn, RGN_DIFF) ;
X := X Button1.Left;
Y := Y Button1.Top;
ButtonRgn := CreateRectRgn
(X, Y, X Button1.Width, Y Button1.Height) ;
CombineRgn(FullRgn, FullRgn, ButtonRgn, RGN_OR) ;
SetWindowRgn(Handle, FullRgn, True) ;
end;
// löytyi tuolta http://delphi.about.com/cs/adptips1999/a/bltip0899_5.htm - Delphikoodari..
Muistaakseni Transparent väri pitää määritellä erikseen vielä formin ominaisuuksissa.
Toinen vaihtoehto on Layered Window
Kannattaa käyttää myös png-kuvia, joissa voi määritellä läpinäkyvyysarvot.
http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=924- dtoo
että tietääkseni delphi ei anna suoraa tukea .png kuville, mutta kirjastoja löytyy, muuten tuo menee ihan transparent color arvon mukaan, tosin en suosittele kyseistä tapaa ellei tiedä mitä tekee, perustelen sillä että monet pilaavat hyvän, kenties hyödykkäänkin ohjelman turhalla halulla tehdä siitä ns edistyneesti näyttävä, toivottavasti olen väärässä ja toivotan onnea mitä sitten teetkään :)
- Delphikoorari..
dtoo kirjoitti:
että tietääkseni delphi ei anna suoraa tukea .png kuville, mutta kirjastoja löytyy, muuten tuo menee ihan transparent color arvon mukaan, tosin en suosittele kyseistä tapaa ellei tiedä mitä tekee, perustelen sillä että monet pilaavat hyvän, kenties hyödykkäänkin ohjelman turhalla halulla tehdä siitä ns edistyneesti näyttävä, toivottavasti olen väärässä ja toivotan onnea mitä sitten teetkään :)
Itse sovellus kannattaa pitää mielestäni normaalina, ehkä vähän liukuveräjä voi käyttää (nykyään muodikasta), mutta esim. "Splash screen" kuvan voi hyvin topteuttaa tuolla png-layered Windows systeemillä sovelluksen käynnistyksen yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark3098571Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1994676Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy323271Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1952634Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171192218Maailman laiskin eläin: persu
Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s1011769- 511766
- 581688
Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3501368- 1701364