Haluatko suhteeseen horon kanssa?

Boy LK

Ehkä selibaatti palsta on oikea tälle kysymykselle: haluaisitko suhteeseen sellaisen naisen kanssa, jolla on ollut kymmeniä miehiä ennen sinua?

Väärinkäsitysten välttämiseksi kerron heti, että en halua moralisoida naisten useita miessuhteita (se on heidän oma asiansa) vaan keskustella siitä, minkä arvon annat miehenä naiselle, jolla seksisuhteita on ollut useita per ikävuosi.

Omasta mielestäni esim. 30 v nainen, jolla on ollut >20 miessuhdetta on "horo", jonka kanssa en haluaisi suhteeseen, jos tietäisin hänen menneisyytensä. YÖK! (Saako miehillä olla useita naissuhteita? Eipä juuri enempää, mutta se ei ole nyt aiheeni).

Syy, miksi en pidä useita miehiä käyttäneistä naisista on, että en voi uskoa heidän pysyvän uskollisina minulle, jos suhteeseen ryhtyisimme. Ymmärrän hyvin, että ihmiset ovat erilaisia ja tällainenkin nainen voisi olla uskollinen, koska uskollisuushan on arvovalinta, joka ei riipu sinäns seksuaalisuudesta eikä seksikäyttäytymisestä. Kuitenkin on vaikea uskoa tuollaisen naisen uskollisuuteen, koska eiköhän se jossakin vaiheessa hänellä alkaisi "ruoho olla aidan takana vihreämpää". Näin siis riippumatta siitä, kuinka hyvä mies olisi sänkypuuhissa.

Oman seksuaalisuuteni kanssa olen sinut. Minulla on ollut ainoastaan kaksi seksikumppania elämän aikana, vaikka ikää on yli neljänkymmenen. Tilaisuuksia olisi runsaasti seksiin, mutta itse en arvosta erityisemmin pelkkää seksisuhdetta, joten yhden illan juttuja en harrasta (siis ainakaan ne eivät minulla johda sänkyyn). Selibaatti on minulle ihan luonnollinen vaihtoehto.

Ymmärrän, että naisilla on menneisyytensä enkä sitä edes halua moralisoida. Pointti onkin siinä, miten voisin arvostaa naista, jolla suhteita on ollut useita. Harvemmalla naisella niitä kolmekymppisenä on vain alle 10, mikä sekin minusta olisi paljon, mutta ehkä siedettävissä, jos muuten luonteen perusteella voisi luottaa ko. naiseen.

Miten siis löytää sopiva nainen?

30

1970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfbgfbd

      Vastaus kysymykseen: ko asialla ei ole minulle merkitystä. Olen ikäisesi mies, jolla on ollut 2 pitkää suhdetta. Kummaltakaan en ole kysynyt monenko kanssa hän on ollut.

      • Boy LK

        Niin, taidan olla mies jostakin kaukaisesta menneisyydestä, jolle uskollisuus on ehdoton arvo.
        En minäkään naiselta määriä kysele. Sen kuitenkin fiksu ihminen osaa päätellä, mitä enemmän toista tuntee.


      • ethehteh
        Boy LK kirjoitti:

        Niin, taidan olla mies jostakin kaukaisesta menneisyydestä, jolle uskollisuus on ehdoton arvo.
        En minäkään naiselta määriä kysele. Sen kuitenkin fiksu ihminen osaa päätellä, mitä enemmän toista tuntee.

        Mistä sen mielestäsi voi päätellä? Mun mielest ei kyllä voi.


      • evevevet
        Boy LK kirjoitti:

        Niin, taidan olla mies jostakin kaukaisesta menneisyydestä, jolle uskollisuus on ehdoton arvo.
        En minäkään naiselta määriä kysele. Sen kuitenkin fiksu ihminen osaa päätellä, mitä enemmän toista tuntee.

        Tä? Eihän uskollisuudella ja useilla kumpaneilla ole välttämättä yhteyttä....


      • miten on?
        ethehteh kirjoitti:

        Mistä sen mielestäsi voi päätellä? Mun mielest ei kyllä voi.

        Minuakin kiinnostais tietää tuo. Eli meinaako aloittaja, et ne, joilla on ollut paljon suhteita, ovat seksissä paremia, vai huonompia, vai liittyykö tuo asia lainkaan seksiin, vai kenties muihin ominaisuuksiin?


      • Boy LK
        miten on? kirjoitti:

        Minuakin kiinnostais tietää tuo. Eli meinaako aloittaja, et ne, joilla on ollut paljon suhteita, ovat seksissä paremia, vai huonompia, vai liittyykö tuo asia lainkaan seksiin, vai kenties muihin ominaisuuksiin?

        Jos nainen kertoo eläneensä 13 vuotta saman miehen kanssa uskollisena, voisi päätellä, että ihan hirveen monta muuta ei ole ehtinyt. Ja jos kertoo vielä lisää pikäaikaisista suhteistaan, taas todennäköisyys sille, että suhteita elinikään mahtuu vähän, kasvaa.

        Minua ei kiinnosta, onko joku parempi tai huonompi seksissä. Kenties kokemus on opettanut joitakin "horoja" seksitaidoissa, mutta miksi olisin siitä kiinnostunut? Seksi ei ole minulle mikään välttämättömyys, vaikka siitä paljon nautinkin hyvässä suhteessa.


      • rwwrwwfr
        evevevet kirjoitti:

        Tä? Eihän uskollisuudella ja useilla kumpaneilla ole välttämättä yhteyttä....

        Niinpä. Kyl mä luulen, et valtaosa niistäkin, joilla on ollut useita kumppaneita, on ollut kulloisessakin suhteessa uskollinen. Kun suhde päättyy syystä tai toisesta, niin loppuvat velvollisuudet exää kohtaan.


    • Ex huoran mies

      kiistellä, sanoi persettään nuoleva koira.

      Oma vaimoni oli aiemmin maksullinen. Asiakkaita ehkä sellaiset 500, mutta ei häiritse minua.

      Onpahan niin vietävän kokenut, ettei paremmasta väliä.

    • horoko?

      kysyisin menneisyydestä? Ennen kuin tapasin mieheni minulla oli ns. villi ja vapaa nuoruus, johon kuului myös asioita jotka näin jälkikäteen ajatellen olisivat saaneet jäädä tekemättä. Petikavereitakin on ollut kymmenkunta, se on kolmekymppiselle paljon, kun huomioi että sen viimeiset 13 vuotta niitä on ollut vain yksi. Nuorena tuli kapakoitua ja juhlittua usein, baarit eivät kuitenkaan ole minua varten ja muistan miten tylsää tuo ns. hauskanpito oikeastaan oli. Muistan myös minkälaisia romeoita baareissa pyörii, enkä usko tason ainakaan nousseen vuosien saatossa kun kaikki hyvät on viety pois markkinoilta.

      Aviomieheni on paras seksikumppanini ikinä. Enkä usko että edes osaisin enää aloittaa uutta suhdetta seksisuhteesta puhumattakaan, kun olen tähän omaani hitsautunut. 13 vuoteen mahtuu sairauksia, synnytyksiä, koliikkivauvaa, lapsen kroonista sairautta yms. seksielämään(kin) vaikuttavaa asiaa joista olemme yhdessä selvinneet. Olemme myös yhdessä opetelleet uusia asioita periaatteella "voisko tätä kokeilla näin päin" ja luin/näin/kuulin että sellastakin voisi tehdä ja haluaisin kokeilla...

      Petikaverieni määrän perusteella voin olla sinun kirjoissasi "horo". Mieheni ei pidä minua sellaisena, vaikka hän tietää minulla olleen useampia kumppaneita kuin itsellään. Onneksi vain hänen mielipiteellään on minulle merkitystä.

      Onnea kuitenkin täydellisen naisen etsinnällesi, ehkä sellainen vielä tulee vastaan.

      • Boy LK

        Kadut joitakin tekemisiäsi. Itse niitä osaat parhaiten arvioida, minä en kirjoituksessani moralisoinut enkä siksi sinunkaan menneisyyttäsi paheksu.

        13 vuoden suhteesi mieheesi, jonka ilmeisesti olet viettänyt uskollisena hänelle, osoittaa sinussa olevan luonnetta. Menneisyytesi on jäänyt taakse ja se osoittaa kasvusi, hienoa.

        Hieman huvittaa tuo piikkisi minulle lopuksi. En etsi täydellistä naista, vain sellaista, jonka voisin uskoa olevan yhtä uskollinen kuin itse väitän olevani. Varmasti mahdollista, joskin vaikeaa löytää.

        Itse en ole kapakoita kolunnut, vaikka joskun niissäkin voin pistäytyä. Vaikea oikeastaan keksiä, mitä voisin menettää jättämällä "horot" väliin. Ihan oikeasti? sukupuolitauteja?


    • erhajnsrjt

      Epäilisin, ettei seksikumppanien määrän ja uskottomuuden välillä ole noin selkeää syy-seuraus-suhdetta kuin ehkä kuvittelet.

      Ruoho voi aidan toisella puolella alkaa vihertämään myös, jos kumppaneita on ns. liian vähän. Jos parisuhteessa ei mene kovin hyvin ja kumppaneitakaan ei ole useampaa taustalla, nainen voisi hyvinkin pohtia, josko jossain olisi vapaalla vielä parempi mies ja haluta etsiäkin sitä miestä, koska ei aiempiin kokemuksiin perustuen vertailla kuinka hyvä/huono oma mies on.

      Useampia miehiä kokeillut nainen voi taas ehkä arvostaa hyvää miestä ihan eri tavalla, koska on kokemuksia myös niistä huonoista miehistä enemmän, ja voi kokea, että oman elämän kokeilut on jo kokeiltu. Pikemminkin nainen, jolla on ollut useita kumppaneita, voi nauttia pitkän ja turvallisen suhteen tuomasta rauhasta.

      Itse olen lähemmäs kolmikymppinen, eikä seksikumppaneita ole ollut kuin 2. Siskollani niitä on kai ollut suhteessa enemmän lyhyemmän ajan sisällä. Me molemmat ikään kuin toteutamme omia parisuhde- ja rakkauspelkojamme eri tavalla, vaikka pelot ovat ehkä pohjimmiltaan samat. Mä toteutan omaa riittämättömyyden tunnettani sinkkuna ottamalla etäisyyttä ja parisuhteessa takertumalla. Siskoni taas toteuttaa samaa tunnetta sinkkuna hakemalla läheisyytä, parisuhteessa ehkä ottamalla etäisytttä.

      Kaikki me siis olemme monesti pohjimmiltaan melko samanlaisia, eikä henkilö, jolla on kumppaneita vähän, ole välttämättä kumppanina sen parempi, terveempi tai uskollisempi kuin vähemmän seikkaillut henkilö. Kysymyksenä ei niinkään kuuluisi olla, kuinka monta seksikumppania on ollut, vaan pikemminkin, miksi seksikumppaneita on ollut juuri se määrä kuin niitä on ollut. Syitä voi olla monia sekä osa niistä voi olla kovinkin monimutkaisia ja herkkiä, joten kannattaa suhtautua enemmän avoimin mielin myös niihin joilla kumppaneita on ollut enemmän. Kyllä terveessä ja hyvässä parisuhteessa henkisesti täysin terve kumppani pysyy ja on uskollinen riippumatta siitä, kuinka paljon seksikumppaneita on ollut.

      • Boy LK

        Voi tosiaan olla että syy-seuraus ei ole yksioikoinen, mutta ihmiset vaikuttaisivat olevan tapoihinsa juurtuneita siinä määrin, että samaa toimintatapaa jatkaa oli sitten suhteessa tai ei.

        Oma käsitykseni asiasta on muodostunut tietenkin oman kokemukseni pohjalta: olen aikoinaan ollut pitkässä suhteessa naisen kanssa, jolle olin se ensimmäinen ja tiedän aivan varmasti että hän oli uskollinen koko suhteen ajan. Tietenkään en voi tietää, mitä sitten olisi käynyt kymmenien vuosien suhteen jälkeen, jos sitä olisi kestänyt niin pitkään. Varmaan sitä vaihtelunhalua tulisi itse kullekin (20 v avioliitossa on ehkä jo kaavoihin kangistuttu?).

        Erittäin hyvä näkökulma tuo, mitä sanoit etäisyyden ja läheisyyden toteuttamisesta parisuhteissa. Minäkin varmaan kuulun niihin parisuhteessa takertujiin. Sinkkuna taasen nautin vapaudestani enkä oikein aina jaksa edes innostua, kun joku nainen minua lähestyy. Fiilis on vähän kuin "joko taas" ;)

        Suhtautuminen avoimemmin mielin saattaisi siis olla paikallaankin, mutta helppoa se ei minulle ole, koska minulla kestää ylipäänsä melko kauan luottaa uusiin ihmisiin muutenkin. Tähän on mielestäni aihettakin, niin monta naista tiedän vuosien varrella yrittäneen hyväksikäyttää minua. Valitettavasti hyviäkin mahdollisuuksia saattaa silloin menettää, mutta sellaista se elämä on - aina ei voi voittaa.

        Henkisesti _täysin_ tervettä ihmistä ei liene olemassa. En myöskään väittäisi, että monia suhteita elämässään hankkinut mies tai nainen on psyykkisesti häiriintynyt. Itselleni on vain todella vaikea uskoa, että tällainen henkilö pääsisi totutuista tavoistaan helposti irti, vaikka sitten haluaisikin jo rauhoitella elämäänsä pitkässä ja turvallisessa suhteessa. Mutta ehkä se on sitä minun pelkoani hyväksikäyttävistä naisista, joita kohtaan kuitenkin omasta mielestäni turhan usein. Kiitos kuitenkin ajattelemisen aiheista.


      • erhajnsrjt
        Boy LK kirjoitti:

        Voi tosiaan olla että syy-seuraus ei ole yksioikoinen, mutta ihmiset vaikuttaisivat olevan tapoihinsa juurtuneita siinä määrin, että samaa toimintatapaa jatkaa oli sitten suhteessa tai ei.

        Oma käsitykseni asiasta on muodostunut tietenkin oman kokemukseni pohjalta: olen aikoinaan ollut pitkässä suhteessa naisen kanssa, jolle olin se ensimmäinen ja tiedän aivan varmasti että hän oli uskollinen koko suhteen ajan. Tietenkään en voi tietää, mitä sitten olisi käynyt kymmenien vuosien suhteen jälkeen, jos sitä olisi kestänyt niin pitkään. Varmaan sitä vaihtelunhalua tulisi itse kullekin (20 v avioliitossa on ehkä jo kaavoihin kangistuttu?).

        Erittäin hyvä näkökulma tuo, mitä sanoit etäisyyden ja läheisyyden toteuttamisesta parisuhteissa. Minäkin varmaan kuulun niihin parisuhteessa takertujiin. Sinkkuna taasen nautin vapaudestani enkä oikein aina jaksa edes innostua, kun joku nainen minua lähestyy. Fiilis on vähän kuin "joko taas" ;)

        Suhtautuminen avoimemmin mielin saattaisi siis olla paikallaankin, mutta helppoa se ei minulle ole, koska minulla kestää ylipäänsä melko kauan luottaa uusiin ihmisiin muutenkin. Tähän on mielestäni aihettakin, niin monta naista tiedän vuosien varrella yrittäneen hyväksikäyttää minua. Valitettavasti hyviäkin mahdollisuuksia saattaa silloin menettää, mutta sellaista se elämä on - aina ei voi voittaa.

        Henkisesti _täysin_ tervettä ihmistä ei liene olemassa. En myöskään väittäisi, että monia suhteita elämässään hankkinut mies tai nainen on psyykkisesti häiriintynyt. Itselleni on vain todella vaikea uskoa, että tällainen henkilö pääsisi totutuista tavoistaan helposti irti, vaikka sitten haluaisikin jo rauhoitella elämäänsä pitkässä ja turvallisessa suhteessa. Mutta ehkä se on sitä minun pelkoani hyväksikäyttävistä naisista, joita kohtaan kuitenkin omasta mielestäni turhan usein. Kiitos kuitenkin ajattelemisen aiheista.

        Ihmiset voivat toki olla joissakin asioissa tapoihinsa juurtuneita, osittain siksi voisin kuvitella esimerkiksi tupakoinnin tai runsaan alkoholin käytön lopettamisen olevan hankalaa. En kuitenkaan usko, että seksin harrastaminen eri kumppaneiden kanssa kuuluu näihin asioihin. On varsin eri asia harrastaa seksiä eri miesten/naisten kanssa, kun on sinkku, kuin pettää parisuhteessa tai erota suhteesta saadakseen harrastaa jälleen seksiä toisen henkilön kanssa.

        Kumppanien määrään vaikuttaa hirvittävän monet asiat, eikä sekään välttämättä merkitse sitä, että vaihtaisi seksikumppaniaan usein. Vaikkapa 30-vuotiaalla naisella, joka on aloittanut seksielämänsä 17-vuotiaana, eikä ole saanut olla vuotta tai kahta pitemmässä suhteessa, voi olla useampikin parisuhde ja/tai seksikumppani taustalla, vaikka ne eivät usein vaihtuisikaan. Toisella 30-vuotiaalla naisella, joka on ollut saman kumppanin kanssa kymmenen vuotta 17-vuotiaasta lähtien, on joutunut vaihtamaan sen yhden jälkeen kumppaneita aika tiuhaan tahtiin, jos niitä kumppaneita on ollut yhtä paljon kuin ensimmäisellä. Kumpi on siis ongelmallisempaa se, että kumppaneita on monta vai että ne vaihtuvat usein? Mitä kuuluisi tehdä naisen, joka ei syystä tai toisesta kykene olemaan parisuhteessa (vaikkapa omien henkisten traumojensa takia), mutta haluaa toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan? Pitäisitkö naista, jolla on ollut ns. yksi tai pari fuck-buddya (eli vakituinen seksisuhde), parempana kuin nainen, jolla on ollut useampi kumppani, eikä tälläistä pitempi aikaista seksisuhdetta?

        Toista ihmistä hyväksikäyttämään kykenee kuka tahansa, ei seksikumppanien määrällä ole sen kanssa mitään tekemistä, ja hyväksikäyttöäkin on monenlaista (psyykkistä, fyysistä, taloudellista jne). Se, että takertuu parisuhteessa, on myös omalla tavallaan toisen henkistä hyväksikäyttöä. Emme siis välttämättä todella halua toista sen vuoksi, mitä hän on, vaan sen vuoksi mitä hän antaa meille.

        Hyväksikäyttäjänaisten kohtaamisen suhteen kannattaa enemmänkin miettiä, teetkö itse jotain, mikä saattaisi houkutella puoleensa tietyn tyyppisiä naisia. Ehkä myös ihastut ja hakeudut vääräntyyppisten naisten läheisyyteen, enkä tarkoita tällä nyt naisten seksikumppanien määrää. Ehkä kiinnyt naisiin, jotka haluavat parisuhteelta eri asioita tai jotka eivät ole kykeneväisiä samalla tavalla sitoutumaan sinuun kuin sinä heihin. (Omasta kokemuksesta puhun tässä kohtaa, sillä tietämättäni itsekin tein jokseenkin huonoja valintoja, vaikka ei elämäni miehet todella pahaa elämää viettänetkään.)


      • Boy LK
        erhajnsrjt kirjoitti:

        Ihmiset voivat toki olla joissakin asioissa tapoihinsa juurtuneita, osittain siksi voisin kuvitella esimerkiksi tupakoinnin tai runsaan alkoholin käytön lopettamisen olevan hankalaa. En kuitenkaan usko, että seksin harrastaminen eri kumppaneiden kanssa kuuluu näihin asioihin. On varsin eri asia harrastaa seksiä eri miesten/naisten kanssa, kun on sinkku, kuin pettää parisuhteessa tai erota suhteesta saadakseen harrastaa jälleen seksiä toisen henkilön kanssa.

        Kumppanien määrään vaikuttaa hirvittävän monet asiat, eikä sekään välttämättä merkitse sitä, että vaihtaisi seksikumppaniaan usein. Vaikkapa 30-vuotiaalla naisella, joka on aloittanut seksielämänsä 17-vuotiaana, eikä ole saanut olla vuotta tai kahta pitemmässä suhteessa, voi olla useampikin parisuhde ja/tai seksikumppani taustalla, vaikka ne eivät usein vaihtuisikaan. Toisella 30-vuotiaalla naisella, joka on ollut saman kumppanin kanssa kymmenen vuotta 17-vuotiaasta lähtien, on joutunut vaihtamaan sen yhden jälkeen kumppaneita aika tiuhaan tahtiin, jos niitä kumppaneita on ollut yhtä paljon kuin ensimmäisellä. Kumpi on siis ongelmallisempaa se, että kumppaneita on monta vai että ne vaihtuvat usein? Mitä kuuluisi tehdä naisen, joka ei syystä tai toisesta kykene olemaan parisuhteessa (vaikkapa omien henkisten traumojensa takia), mutta haluaa toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan? Pitäisitkö naista, jolla on ollut ns. yksi tai pari fuck-buddya (eli vakituinen seksisuhde), parempana kuin nainen, jolla on ollut useampi kumppani, eikä tälläistä pitempi aikaista seksisuhdetta?

        Toista ihmistä hyväksikäyttämään kykenee kuka tahansa, ei seksikumppanien määrällä ole sen kanssa mitään tekemistä, ja hyväksikäyttöäkin on monenlaista (psyykkistä, fyysistä, taloudellista jne). Se, että takertuu parisuhteessa, on myös omalla tavallaan toisen henkistä hyväksikäyttöä. Emme siis välttämättä todella halua toista sen vuoksi, mitä hän on, vaan sen vuoksi mitä hän antaa meille.

        Hyväksikäyttäjänaisten kohtaamisen suhteen kannattaa enemmänkin miettiä, teetkö itse jotain, mikä saattaisi houkutella puoleensa tietyn tyyppisiä naisia. Ehkä myös ihastut ja hakeudut vääräntyyppisten naisten läheisyyteen, enkä tarkoita tällä nyt naisten seksikumppanien määrää. Ehkä kiinnyt naisiin, jotka haluavat parisuhteelta eri asioita tai jotka eivät ole kykeneväisiä samalla tavalla sitoutumaan sinuun kuin sinä heihin. (Omasta kokemuksesta puhun tässä kohtaa, sillä tietämättäni itsekin tein jokseenkin huonoja valintoja, vaikka ei elämäni miehet todella pahaa elämää viettänetkään.)

        Otsikon sanat on se pointti. En osaa luottaa naiseen, jolla olisi useita (>20 suhdetta 30 v). Voi olla että lukuisia seksikumppaneita voi olla monista syistä, elämä vie.

        Esimerkkisi 17-vuotias, jolla on ollut kymmenen vuotinen suhde olisi huomattavasti kiinnostavampi historiansa puolesta kuin se toinen, jolla kumppani oli vaihtunut parin vuoden välein. Kymmenvuotisen suhteen jälkeen useat pikasuhteet viittaavat vain siinä pitkässä suhteessa saatuihin traumoihin. Hän on siis joskus ollut muutakin kuin "horo", kun se toinen tapaus on vaihtanut miestä aina. Hyvä esimerkki. Jos edellinen kykenisi selvittämään traumansa, ehkä hänestä voisi vielä tulla "kunnon nainen".

        Toinen esimerkkisi fuck-bodyistä on epäuskottava. Naista, jolla olisi vain pitkäkestoisia seksisuhteita ilman muuta tunnesuhdetta, tuskin esiintyy todellisuudessa. Sellainen olisi joka tapauksessa yhtä "huono" kuin nainen, jolla suhteet vaihtuvat osaamatta kiintyä kehenkään. Tunteettomia samalla tavalla.

        Eli luottamuksesta on kysymys. Ja kliseenä, kyvystä rakastaa. Kiinnostaa tietää, kohteleeko nainen miestä pelkkänä tavarana, vai osaako ottaa toista huomioon tuntevana ihmisenä.

        Väärinkäsitysten välttämiseksi en kohtaa hyväksikäyttäviä naisia jatkuvasti. He ovat selvässä vähemmistössä, mutta minusta yksikin on liikaa. Uskon, että useita seksikumppaneista omaava nainen on todennäköisemmin hyväksikäyttäjä kuin tässä suhteessa vaatimattomampi nainen. Toki kaikissa tapauksissa näin ei varmaankaan ole. Mutta miksi ottaa riski?


      • erhajnsrjt
        Boy LK kirjoitti:

        Otsikon sanat on se pointti. En osaa luottaa naiseen, jolla olisi useita (>20 suhdetta 30 v). Voi olla että lukuisia seksikumppaneita voi olla monista syistä, elämä vie.

        Esimerkkisi 17-vuotias, jolla on ollut kymmenen vuotinen suhde olisi huomattavasti kiinnostavampi historiansa puolesta kuin se toinen, jolla kumppani oli vaihtunut parin vuoden välein. Kymmenvuotisen suhteen jälkeen useat pikasuhteet viittaavat vain siinä pitkässä suhteessa saatuihin traumoihin. Hän on siis joskus ollut muutakin kuin "horo", kun se toinen tapaus on vaihtanut miestä aina. Hyvä esimerkki. Jos edellinen kykenisi selvittämään traumansa, ehkä hänestä voisi vielä tulla "kunnon nainen".

        Toinen esimerkkisi fuck-bodyistä on epäuskottava. Naista, jolla olisi vain pitkäkestoisia seksisuhteita ilman muuta tunnesuhdetta, tuskin esiintyy todellisuudessa. Sellainen olisi joka tapauksessa yhtä "huono" kuin nainen, jolla suhteet vaihtuvat osaamatta kiintyä kehenkään. Tunteettomia samalla tavalla.

        Eli luottamuksesta on kysymys. Ja kliseenä, kyvystä rakastaa. Kiinnostaa tietää, kohteleeko nainen miestä pelkkänä tavarana, vai osaako ottaa toista huomioon tuntevana ihmisenä.

        Väärinkäsitysten välttämiseksi en kohtaa hyväksikäyttäviä naisia jatkuvasti. He ovat selvässä vähemmistössä, mutta minusta yksikin on liikaa. Uskon, että useita seksikumppaneista omaava nainen on todennäköisemmin hyväksikäyttäjä kuin tässä suhteessa vaatimattomampi nainen. Toki kaikissa tapauksissa näin ei varmaankaan ole. Mutta miksi ottaa riski?

        Ymmärrän sen, että luottamus on tärkeintä. Yritän vain sanoa, että nainen, jonka oletat olevan luotettava, ei välttämättä sitä ole, eikä nainen, jota pidät epäluotettavana, voi olla, mitä luotettavin nainen löydettyään oikein kumppanin. Uskollisuudessa ei ole mielestäni kysymys niinkään siitä, millainen on aiemmin ollut, kuin siitä, mitä sen hetkinen suhde merkitsee molemmille osapuolille ja millaisessa kunnossa kyseinen suhde on. "Kunnon nainen" voi pettää, jos on paljolti välinpitämätön juuri sen tietyn suhteen kanssa. "Horo" taas voi olla hyvinkin uskollinen, jos on vihdoin päässyt sellaiseen parisuhteeseen, jota on ehkä aina halunnut.

        Itseasiassa antamistani naiskuvista se nainen, jolla oli fuckbuddy on kaikista lähinnä totuutta. Se perustui henkilöön, jonka tunnen. Muut olivat täysin fiktiivisiä hahmoja. Tämä tuttavani, jolla oli fuckbuddy, on yksi maailman ihanimmista naisista. Näen hänessä kuitenkin uskomattoman paljon kauneutta, herkkyyttä ja haurautta. Alkuun hänkin koetti etsiä rakkautta, mutta toistuvasti hylätyksi tuleminen ja parisuhde narsistimiehen kanssa söi hänen luottamustaan rakkauteeen. Niinpä hän tyytyi siihen, mitä sai, ja oli pitemmän aikaa seksisuhteessa. Seksisuhteeseen kuului toki ystävyyttäkin, mutta romanttinen suhde ei ollut kummallekaan osapuolelle mahdollinen. Nyt tuo nainen on jo lopettanut seksisuhteensa, sillä koettaa taas etsiä oikeaa rakkautta ja parisuhdetta.

        Alkuun itsekin asenteeni oli hieman tuomitseva tuon naisen elämäntapaa ja ihmissuhteita kohtaan. Mitä enemmän tavallaan opin tietämään siitä, miksi hän on sellainen kuin on, sitä enemmän opin näkemään, kuinka hän tekee mitä tekee pelkojensa, herkkyytensä ja haurautensa takia. Näin löysin paljon myötätuntoa häntä kohtaan, koska itsekin pelkään parisuhteita oman herkkyyteni tähden, vaikka muuten olen ehkä erilainen. Omalla tavallani kai pelkään rakkautta jopa enemmän kuin tämä tuttuni, koska en uskalla edes lähestyä miehiä millään tapaa.

        Oma pointtini on lähinnä se, kannattaa lähteä tutustumaan kaikenlaisiin ihmisiin ja luoda se oma mielikuva ihmisestä yksilönä, eikä koettaa sovittaa häntä valmiiseen muottiin. "Horoihinkin" voi ja kannattaakin tutustua siis ihan ihmisenä, ei sen tarvitse välttämättä johtaa mihinkään. Erilaiset ihmiset (kuin itse on) kuitenkin laajentaa omaa maailmankuvaa ja lisäävät omaa kykyä tuntea myötätuntoa. Ennen parisuhteeseen syöksymistä kuitenkin kannattaa tutustua toiseen kaikessa rauhassa ja puhua etukäteen siitä, mitä kumpikin osapuoli haluaa elämältä ja parisuhteelta. Kun molemmat pystyy rehellisesti puhumaan asioista jo ennen parisuhteen alkamista, pitäisi välttyä hyväksikäyttäjä naisiltakin.

        Varoituksen sana: Meissä "kunnon naisissa" on olemassa taas sellaista toisenlaista hyväksikäyttäjätyyppiä, jotka etsivät itselleen aviomiestä ja lastensa isää ja jotka saattavat lähteä suhteeseen hieman väärin perustein. He eivät siis välttämättä mieti suhteen kestävyyttä, ystävyyttä kumppaneiden välillä tai rakkauden tunteita, vaan toisille heistä riittää mies, joka on vain valmis avioliittoon ja hankkimaan lapsia.


      • Boy LK
        erhajnsrjt kirjoitti:

        Ymmärrän sen, että luottamus on tärkeintä. Yritän vain sanoa, että nainen, jonka oletat olevan luotettava, ei välttämättä sitä ole, eikä nainen, jota pidät epäluotettavana, voi olla, mitä luotettavin nainen löydettyään oikein kumppanin. Uskollisuudessa ei ole mielestäni kysymys niinkään siitä, millainen on aiemmin ollut, kuin siitä, mitä sen hetkinen suhde merkitsee molemmille osapuolille ja millaisessa kunnossa kyseinen suhde on. "Kunnon nainen" voi pettää, jos on paljolti välinpitämätön juuri sen tietyn suhteen kanssa. "Horo" taas voi olla hyvinkin uskollinen, jos on vihdoin päässyt sellaiseen parisuhteeseen, jota on ehkä aina halunnut.

        Itseasiassa antamistani naiskuvista se nainen, jolla oli fuckbuddy on kaikista lähinnä totuutta. Se perustui henkilöön, jonka tunnen. Muut olivat täysin fiktiivisiä hahmoja. Tämä tuttavani, jolla oli fuckbuddy, on yksi maailman ihanimmista naisista. Näen hänessä kuitenkin uskomattoman paljon kauneutta, herkkyyttä ja haurautta. Alkuun hänkin koetti etsiä rakkautta, mutta toistuvasti hylätyksi tuleminen ja parisuhde narsistimiehen kanssa söi hänen luottamustaan rakkauteeen. Niinpä hän tyytyi siihen, mitä sai, ja oli pitemmän aikaa seksisuhteessa. Seksisuhteeseen kuului toki ystävyyttäkin, mutta romanttinen suhde ei ollut kummallekaan osapuolelle mahdollinen. Nyt tuo nainen on jo lopettanut seksisuhteensa, sillä koettaa taas etsiä oikeaa rakkautta ja parisuhdetta.

        Alkuun itsekin asenteeni oli hieman tuomitseva tuon naisen elämäntapaa ja ihmissuhteita kohtaan. Mitä enemmän tavallaan opin tietämään siitä, miksi hän on sellainen kuin on, sitä enemmän opin näkemään, kuinka hän tekee mitä tekee pelkojensa, herkkyytensä ja haurautensa takia. Näin löysin paljon myötätuntoa häntä kohtaan, koska itsekin pelkään parisuhteita oman herkkyyteni tähden, vaikka muuten olen ehkä erilainen. Omalla tavallani kai pelkään rakkautta jopa enemmän kuin tämä tuttuni, koska en uskalla edes lähestyä miehiä millään tapaa.

        Oma pointtini on lähinnä se, kannattaa lähteä tutustumaan kaikenlaisiin ihmisiin ja luoda se oma mielikuva ihmisestä yksilönä, eikä koettaa sovittaa häntä valmiiseen muottiin. "Horoihinkin" voi ja kannattaakin tutustua siis ihan ihmisenä, ei sen tarvitse välttämättä johtaa mihinkään. Erilaiset ihmiset (kuin itse on) kuitenkin laajentaa omaa maailmankuvaa ja lisäävät omaa kykyä tuntea myötätuntoa. Ennen parisuhteeseen syöksymistä kuitenkin kannattaa tutustua toiseen kaikessa rauhassa ja puhua etukäteen siitä, mitä kumpikin osapuoli haluaa elämältä ja parisuhteelta. Kun molemmat pystyy rehellisesti puhumaan asioista jo ennen parisuhteen alkamista, pitäisi välttyä hyväksikäyttäjä naisiltakin.

        Varoituksen sana: Meissä "kunnon naisissa" on olemassa taas sellaista toisenlaista hyväksikäyttäjätyyppiä, jotka etsivät itselleen aviomiestä ja lastensa isää ja jotka saattavat lähteä suhteeseen hieman väärin perustein. He eivät siis välttämättä mieti suhteen kestävyyttä, ystävyyttä kumppaneiden välillä tai rakkauden tunteita, vaan toisille heistä riittää mies, joka on vain valmis avioliittoon ja hankkimaan lapsia.

        Aivan varmasti olet oikeassa, että pelkkien oletusten varassa ihmissuhteissa mennään metsään. En minäkään usko, että ihmisen koko kuva on lopullisessa mielessä edessäni vain sen perusteella, kuinka monta seksisuhdetta/muuta suhdetta hänellä on ollut. Enhän toki itsekään ole uskollinen vain siksi, että suhteita on ollut vähän. Uskollisuus on arvovalinta (kuten jo avausviestissä kirjoitin). Mutta arvostukset kuitenkin näkyvät teoissa, ja jos seksikäyttäytyminen on ollut holtitonta eli minun mittareilla useampi suhde per vuosi, se kertoo jostakin sellaisesta arvotaustasta, joka itselleni on kovin vierasta.

        Minä itse en välttämättä edes ryhdy suhteeseen, vaikka pitäisin naista kiinnostavana. Arvioin aina myös, olisiko suhteella mahdollisuuksia tulevaisuudessa. Voin siis vetäytyä jutusta kiinnostavankin naisen suhteen, koska en halua loukata hänen tunteitaan myöhemmin toteamalla, että ei tästä kuitenkaan tule mitään, minkä olin aavistellut jo heti alkuun. Tämän vuoksi niitä suhteita ei minulla sitten ole kertynyt useita vuoden aikana. Se olisi minulle täysi mahdottomuus. Useita suhteita vuodessa harrastavat "horot"/"pukit" eivät selvästikään tällaisista asioista piittaa vaan heille näyttä olevan tärkeää vain kokea uusia ihmissuhteita välittämättä, mitä sitten jatkossa seuraa. Elämykset on tavallaan asetettu ihmissuhteen kestävyyden edelle.

        Jos "kunnon naisella" ei ole tätä vakavaa asennetta suhteeseen, se kyllä näkyy suhteen aikana ja silloin suhde joutuisi minun taholtani koetteelle tavalla tai toisella. Tietysti voisihan nainen ehtiä minua pettämäänkin ennen kuin suhde muutenkin jo päättyisi tästä syystä.

        "Horokin" voi löytää varmaankin elämänsä suhteen eli "sen oikean", mutta en oikein usko, että itse olisin jollekin tällaiselle "kokeneelle" naiselle niin ainutlaatuinen mies, että juuri minusta hän sen löytäisi. Ollaan nyt realisteja kuitenkin. Siksi tätä vaihtoehtoa ei kannata kovin paljoa pohdiskella; todennäisyydet puhuvat sitä vastaan, jos verrataan suhteen aloittamiseen vähemmän suhteita omaavien naisten keskuudesta.

        Fuckbuddy-tuttuasi en halua moralisoida: jokaisella on tapansa toteuttaa seksuaalisuuttaan. En kuitenkaan luottaisi häneen noilla esitiedoilla vähääkään. Kuulostaa uskomattoman kylmältä. Tutustuminen häneen voisi toki ensivaikutelmaa muuttaa, mutta selittämisen paikka hänellä olisi: traumat narsistisesta suhteesta on yksi selitys, ehkä.

        >>Ennen parisuhteeseen syöksymistä kuitenkin kannattaa tutustua toiseen kaikessa rauhassa ja puhua etukäteen siitä, mitä kumpikin osapuoli haluaa elämältä ja parisuhteelta. Kun molemmat pystyy rehellisesti puhumaan asioista jo ennen parisuhteen alkamista, pitäisi välttyä hyväksikäyttäjä naisiltakin.


      • erhajnsrjt
        Boy LK kirjoitti:

        Aivan varmasti olet oikeassa, että pelkkien oletusten varassa ihmissuhteissa mennään metsään. En minäkään usko, että ihmisen koko kuva on lopullisessa mielessä edessäni vain sen perusteella, kuinka monta seksisuhdetta/muuta suhdetta hänellä on ollut. Enhän toki itsekään ole uskollinen vain siksi, että suhteita on ollut vähän. Uskollisuus on arvovalinta (kuten jo avausviestissä kirjoitin). Mutta arvostukset kuitenkin näkyvät teoissa, ja jos seksikäyttäytyminen on ollut holtitonta eli minun mittareilla useampi suhde per vuosi, se kertoo jostakin sellaisesta arvotaustasta, joka itselleni on kovin vierasta.

        Minä itse en välttämättä edes ryhdy suhteeseen, vaikka pitäisin naista kiinnostavana. Arvioin aina myös, olisiko suhteella mahdollisuuksia tulevaisuudessa. Voin siis vetäytyä jutusta kiinnostavankin naisen suhteen, koska en halua loukata hänen tunteitaan myöhemmin toteamalla, että ei tästä kuitenkaan tule mitään, minkä olin aavistellut jo heti alkuun. Tämän vuoksi niitä suhteita ei minulla sitten ole kertynyt useita vuoden aikana. Se olisi minulle täysi mahdottomuus. Useita suhteita vuodessa harrastavat "horot"/"pukit" eivät selvästikään tällaisista asioista piittaa vaan heille näyttä olevan tärkeää vain kokea uusia ihmissuhteita välittämättä, mitä sitten jatkossa seuraa. Elämykset on tavallaan asetettu ihmissuhteen kestävyyden edelle.

        Jos "kunnon naisella" ei ole tätä vakavaa asennetta suhteeseen, se kyllä näkyy suhteen aikana ja silloin suhde joutuisi minun taholtani koetteelle tavalla tai toisella. Tietysti voisihan nainen ehtiä minua pettämäänkin ennen kuin suhde muutenkin jo päättyisi tästä syystä.

        "Horokin" voi löytää varmaankin elämänsä suhteen eli "sen oikean", mutta en oikein usko, että itse olisin jollekin tällaiselle "kokeneelle" naiselle niin ainutlaatuinen mies, että juuri minusta hän sen löytäisi. Ollaan nyt realisteja kuitenkin. Siksi tätä vaihtoehtoa ei kannata kovin paljoa pohdiskella; todennäisyydet puhuvat sitä vastaan, jos verrataan suhteen aloittamiseen vähemmän suhteita omaavien naisten keskuudesta.

        Fuckbuddy-tuttuasi en halua moralisoida: jokaisella on tapansa toteuttaa seksuaalisuuttaan. En kuitenkaan luottaisi häneen noilla esitiedoilla vähääkään. Kuulostaa uskomattoman kylmältä. Tutustuminen häneen voisi toki ensivaikutelmaa muuttaa, mutta selittämisen paikka hänellä olisi: traumat narsistisesta suhteesta on yksi selitys, ehkä.

        >>Ennen parisuhteeseen syöksymistä kuitenkin kannattaa tutustua toiseen kaikessa rauhassa ja puhua etukäteen siitä, mitä kumpikin osapuoli haluaa elämältä ja parisuhteelta. Kun molemmat pystyy rehellisesti puhumaan asioista jo ennen parisuhteen alkamista, pitäisi välttyä hyväksikäyttäjä naisiltakin.

        Kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta. On ollut varsin mukava huomata, että on yhä olemassa miehiä, jotka eivät ainoastaan odota naisen omaavan vähän seksikumppaneita, vaan myös itse pidättäytyy hyppäämästä sänkyyn kovin herkästi uuden tuttavuuden kanssa. Nykyisessä maailmassa kun seksi tuntuu olevan tärkeintä ja rakkaus on unohtunut jonnekin kauas menneisyyteen.

        Olemme kyllä enemmän samanlaisia ihmisinä kuin ehkä annan ymmärtää. Minulla on myös seksikumppaneita ollut vähän ikääni nähden, enkä helposti itsekään luottaisi kumppanina mieheen, jolla seksikumppanit tai tyttöystävätkään ovat kovin tiuhaan vaihtuneet. Mä kuitenkin koetan pysyä mahdollisimman avoimin mielin parisuhdekentällä, vaikka helppoa se ei ole.

        Yritän katsella mahdollista tulevaa kumppania avoimin mielin, koska en haluaisi erinomaisen miehen ohittavan muakaan vain sen takia, että mussa olisi jokin yksi tietty asia (vaikkakin ehkä jokseenkin iso asia), josta hän ei pidä. Toinen parisuhteeni olikin niin vaikea juuri sen takia, koska kumppanini ei suostunut näkemään mussa kuin sen yhden häntä häiritsevän piirteen, vaikka muilla saroilla täysin ylitin hänen odotuksensa ja olin kaikin puolin hyvä tyttöystävä. Se parisuhde kuoli omaan mahdottomuuteensa, vaikkakin aloitteestani. Se suhde opetti kuitenkin sen, että en halua tyrmätä miestä ennen kuin todella tunnen hänet ja tiedän, miksi hän todella on sellainen ihminen kuin on.

        Onneksi meitä ihmisiä on monenlaisia, joten varmasti sinäkin löydät juuri sellaisen naisen kuin haluat, tai ehkä olet jo löytänytkin.


    • sinkku33v

      olevani naisen kanssa jolla on yli kaksi seksikumppania elämänsä aikana, koska itsellänikin on ollut vain yksi ja olen päälle 30v. Arvostan naisissa sitä, että osaavat arvostaa itseään sen verran paljon etteivät anna ihan jokaiselle vastaantulijalle.

      • Ullaleena

        Mielenkiintoista keskustelua seksikumppaneiden määrästä. Mielestäni viisas ihminen oivaltaa usein jo ennen seksiin ryhtymistä, että tämä kumppani ei ehkä ole sellainen, jonka kanssa kannattaa ryhtyä naimaan. Miksi pitäii kaikkiin tutustua heti rakastelun kautta. Tokihan se antaa tietoa ihmisen tavasta toimia, mutta kaikkien naisten tulisi tajuta se, että miesten mielenkiinto laskee puolet sen jälkeen, kun on naitu. Näinhän se vain on. Jos ihmisellä on kymmeniä seksikumppaneita, niin se kertoo eittämättä ihmisestä jotain. Ainakin hänen suuntautumisestaan ja mielenkiintonsa kohteista. Seurustelin miehen kanssa joka poti (ei siis kärsinyt) seksiaddiktiosta ja hän pani useiden naisten kanssa avioliitossaan ja sen jälkeen myös kaikissa seuraavissakin suhteissaan. Itse hän pitää itseään normaalina ihmisenä. Mielestäni ennustettavuus on melko hyvä. Seksikäyttäytyminen heijastelee enemmän persoonallisuuden piirteitä, kun parisuhteen toimivuutta tai toimimattomuutta. Horo on aina tilaisuuden tullen horo ja pukki on aina tilaisuuden tullen pukki, on heillä millaiset parisuhteet tahansa.


      • asiaa puhut!!!

        minä taas en hyväksyisi yhtäkään suhdetta.
        mielestäni ihmisellä saa olla vain yksi suhde elämänsä aikana ja etsin samoin ajattelevaa naista.
        olen kohta 40v mies


    • hhkhkkk

      Hyviä pohdintoja sulla, mut entäs tämä:

      Kumpi sit ois parempi, nainen, jolla on ollut esim. 10-20 kumppania, mut joka ei ole pettänyt ketään, vai se, jolla on ollut 3 kumppania, mut on pettänyt jokaista? Mä ainakin valitsisin eittämättä ekan....

      • LaskuPää

        Naisella kolme kumppania ja pettänyt jokaista? Eli siis pettänyt kumppania nro 1 kumppanin nro 2 kanssa ja kumppania nro 2 kumppanin nro 3 kanssa - ymmärrän, mutta kenen kanssa hän on pettänyt kumppania nro 3. Ykkösen vai kakkosen kanssa? Hmmmmm........


      • kump ani
        LaskuPää kirjoitti:

        Naisella kolme kumppania ja pettänyt jokaista? Eli siis pettänyt kumppania nro 1 kumppanin nro 2 kanssa ja kumppania nro 2 kumppanin nro 3 kanssa - ymmärrän, mutta kenen kanssa hän on pettänyt kumppania nro 3. Ykkösen vai kakkosen kanssa? Hmmmmm........

        Kumppani ei ollut esimerkissä tietenkään sama kuin seksikumppani, niitä tuolla naisella on tietysti voinut olla useita.....


    • tehhtthe

      Minusta asia riippuu siitä, miten pitkiä suhteet ovat olleet. On eri asia, jos 30v naisella on ollut 20 yhden yön suhdetta, mut ei yhtään pitempää, kuin se, että suhteet olisivat kestäneet esim. puoli vuotta-vuoden, mikä olisi teoriassa mahdollista....

    • nuorimies__

      nykyaikaisillä 20v naisillakin löytyy se yli 20 petikumppania

      • ctoyklyl

        Ei kyllä pidä paikkaansa. Olen 26v nainen ja mulla on ollut kaksi poikaystävää, eikä ollenkaan yhdenyön suhteita (eli petikumppaneita on ollut tuo kaksi). Lähimmillä kavereillanikin on ollut vain muutama seksikumppani, sillä emme ole harrastaneet villiä baarielämää tai ainakaan seuranhakumielessä.


    • oerng

      Kuten tähän ovat jotkut vastanneetkin, oleellisempaa on suhteiden pituus kuin suhteiden määrä. Vakavamman suhteen kannalta potentiaalisempi kumppani on mielestäni sellainen, jolla on ollut pitempiä suhteita kuin sellainen, jolla on ollut vain hyvin lyhyitä juttuja, vaikka niitä ei olisi kauhean monta ollutkaan....

    • Pera Pervó

      Ei mua haittaisi. Olen seurustellut prostituoidun kanssa, joka tosin lopetti hommat siksi aikaa kun oltiin yhdessä. Kyseisellä naisella oli varmasti aika kirjava seksihistoria, joka ei mua sen kummemmin kiinnostanut.

    • the man

      Taitaa aloittajalla olla ongelmat samaa luokkaa kuin Ässä-mersun omistajalta bensa loppunut....onnea vaan naisen etsintään! Eihän siinä mitään pahaa ole jos on "periaatteita", mutta sen voin sanoa ettei kumppanin löytäminen ainakaan helpotu meriiteilläsi...vuodet vierii, kohta huomaatkin että vastaranta häämöttää, yksin..

      • lkjölk

        Vähänkö mä sit oon horo.... perkele, kai sitä naisetki saa nauttia seksistä, sinkku elämässää, ja mä oon vast 21.. mut joo ei ihan yhtee tai kahtee noi peti kumppanit oo jääny. LOL


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1405
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      957
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      857
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      79
      807
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe