Kansalaisuustottelemattomuus on vakava asia

Tanja P

Lapsellista tälläinen vaahtoaminen jostakin huumeesta. Aivan kuin luulisivat voivansa jotenkin muka vaikuttaa asioihin. Eduskunnassamme ei ainakaan istu ketään joka olisi joskus pidätetty kansalaisuustottelemaatomattomuudesta. Kamalaa kun jostakin huumeesta on tullut noin tärkeä osa elämää että sitä pitää ihan mainostaa. Toivottavasti mellakkapoliisi puuttuu tälläisiin tapauksiin ja eikä STT mainitse sanallakaan tälläisestä toiminnasta sillä muuten se antaa väärän signaalin nuorisommelle. Huolestuttavaa että tuollainen yhteiskunnan pohjasakka pääsee edes kokoontumaan. Kyseessä on massiivinen huumaisaine rikos ja tuomiot on oltava sen mukaisia.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Mielenosoittajat aikovat polttaa kannabista eduskuntatalon edessä/1135261767950

11

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pajatso palaa

      Niin, jos ei uutisoida, niin annetaan kylläkin ensimmäisenä signaali siitä, että haluamme muistuttaa venäjää ja muita auktoriteettia kumartavia totalitaarisia valtioita.

      Kun tajuaisit, että niistä kannabiksen haitoista pitäisi ihan todella jutella. Niistä todellisista haitoista ei voida puhua, jos ei mennä sinne käytännön tasolle. Kun ne haitat eivät todellakaan ole se, että kokeilen kannabista tulenkohan yhdestä kerrasta hulluksi -juttuja. Pitäisi todeta, että ei ole yhtään mitään merkitystä kokeiletko kannabista. Ihan yhtä vähän merkitystä kuin kokeiletko alkoholia. Ne haitat ilmenevät sitten siinä päihteen jatkuvamman käytön yhteydessä. Ihan yhtä mielekästä on kysellä tuleeko kannabiksesta riippuvaiseksi, kuin kysellä tuleeko alkoholista alkoholistiksi. Riippuu käytöstä. Mutta kun suhtaudutaan teennäisesti niin, että kokeilu on jokin myyttinen raja, jonka toiselta puolelta ei voi arvioida mitään asiaa. Että ei ole enää tasa-arvoinen keskustelija kun on kokeillut kannabista. Voidaan sanoa, että pitää alkoholin vaikutuksista, eikä kenellekään tule mieleen, että sanoja on väistämättä alkoholisoitumassa, mutta jos sanoo pitävänsä kannabiksen vaikutuksista on hirveässä koukussa.

      Mietitäänpä niitä ongelmatapauksia. Miten tämä moralisointi ja kauhistelu vaikuttaa ongelmallisen käyttäjän ongelman tunnustamiseen tai avun hakemiseen. Jos virallilnen kanta väittää aivan irrallisia paikkansa pitämättömiä seikkoja aineesta, niin tekeekö sellaisen tahon puoleen mieli kääntyä ongelmatilanteissa. Voiko pitää sellaista tahoa auttajana ja asiantuntijana, joka puhuu aivan eri kieltä ja syyllistää käyttäjät? Ei varmasti, sellaista tahoa pitää kyvyttömänä ymmärtämään ja auttamaan ongelmassa. Tahona joka ei ymmärrä tilanteesta mitään.

      Terveyden hoidon yhteydessä sanoin käyttäväni kannabista. Alettiin keskustelemaan asiasta ja minulta kyseltiin kaikenlaista ja todettiin, että en kyllä vaikutakaan psykoottiselta ja että minusta ei uskoisi, että käytän. Mutta todettiin minun olevan tuhon tiellä ja kysyttäessä olenko ikinä saanut psykoosia, vastasin, että en ole. Lääkäri lisäsi siihen, että niin et vielä :) Aivan älyttömän turhauttavaa. En ole vuosia sen jälkeenkään kokenut psykoosia.

      Kuka hakisi valehtelevalta ja kauhistelevalta taholta apua? Ihan kuten missä vaan elämän ongelmassa. Menisinkö mieluummin kertomaan huolistani jollekin, joka kauhistelee ja suurentelee huoltani ja toteaa jatkuvasti huoleni vievän minut tuhoon ja pilaavan elämäni? Messuaa ja antaa lehtisiä, jotka käsittelevät aivan eri asioita kuin todelliset huoleni. Vai mieluiten sellaiselle, joka kuuntelee ja keskustelee asiasta ja vaihtaa asiasta mielipiteitä kanssani, näkee mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja asiaan? Ei väitä, että elämäni tulee olemaan väistämätöntä helvettiä.

      • Tanja P

        Elämäsi tulee olemaan helvettiä sen vaan sanon jos et lopeta huumeiden käyttöäsi. Siinä menee työ, avioliitto ja elämänhallinta ihan kokonaan. Olen rapussani nähnyt huumeiden käyttäjiä. Yöllä rymistelevät tuolla pihalla ja välillä rappukäytävässä. Kerrankin hississä oli tapasin yhden narkomaanin jonka silmät olivat punaiset kuin paholaisella ja kehtasi vielä hymyillä. Olin kauhusta jäykkänä.
        Minulla on kummityttö enkä halua että hän ikinä ajaantuu tuollaiseen huumeporukkaan.

        Lääkärisi on aina oikeassa koska olet huumeiden käyttäjä etkä tajua omaa ongelmaasi ennen kuin liian myöhäistä. Puhun myös omasta kokemuksestani sillä eräs kristitty päihdetyöntekijä sanoi että kun antaa hassikselle pikkusormen niin siitä ei pääse ikinä irti. EI IKINÄ!

        Nuoren päihteiden käyttö on aina hätähuuto jostakin. Siksi käännynkin nyt päättäjien puoleen että sydämessään punnitsisivat että haluammeko sellaista yhteiskuntaa jossa kaikki on koko ajan pilvessä?


      • jake2x
        Tanja P kirjoitti:

        Elämäsi tulee olemaan helvettiä sen vaan sanon jos et lopeta huumeiden käyttöäsi. Siinä menee työ, avioliitto ja elämänhallinta ihan kokonaan. Olen rapussani nähnyt huumeiden käyttäjiä. Yöllä rymistelevät tuolla pihalla ja välillä rappukäytävässä. Kerrankin hississä oli tapasin yhden narkomaanin jonka silmät olivat punaiset kuin paholaisella ja kehtasi vielä hymyillä. Olin kauhusta jäykkänä.
        Minulla on kummityttö enkä halua että hän ikinä ajaantuu tuollaiseen huumeporukkaan.

        Lääkärisi on aina oikeassa koska olet huumeiden käyttäjä etkä tajua omaa ongelmaasi ennen kuin liian myöhäistä. Puhun myös omasta kokemuksestani sillä eräs kristitty päihdetyöntekijä sanoi että kun antaa hassikselle pikkusormen niin siitä ei pääse ikinä irti. EI IKINÄ!

        Nuoren päihteiden käyttö on aina hätähuuto jostakin. Siksi käännynkin nyt päättäjien puoleen että sydämessään punnitsisivat että haluammeko sellaista yhteiskuntaa jossa kaikki on koko ajan pilvessä?

        "...eräs kristitty päihdetyöntekijä sanoi että kun antaa hassikselle pikkusormen niin siitä ei pääse ikinä irti. EI IKINÄ! "

        Nyt rauhotu Tanja. Älä anna narkofobian vallata mieltäsi, nimittäin se on pahempi myrkky aivoille kuin kannabis ikinä voi olla. Kuten huumetutkija Mikko Salasuokin sanoo Studio Kotro -haastattelussa "Kannabiksen käyttäjistä noin 80% kokeilee kannabista muutamia kertoja eikä sen jälkeen enää uudestaan, 20% jatkaa kokeiluaan, ja ne ketkä joutuu ongelmiin edustaa alkuperäisestä 100:sta prosentista 3-5% prosenttia"
        http://www.youtube.com/watch?v=2FFtY4BYsuY
        (Samassa haastattelussa on muuten Jukka Riipinen, jolla on hyvin saman oloisia kantoja kuin sinulla)

        Kaikki päihdetyöntekijät ovat tekemisissä juuri tämän pienen vähemmistön/ääripään kanssa ja muodostavat käsitysmaailmansa omasta kokemuksestaan. Eli silloin helposti sattuu silleen että luullaan että tämä on äärimmäisen katastrofaalinen aine, vaikka näin ei ole.

        Kannabis on todistetusti todettu olevan pienenpi paha kuin muut tyypillismmät päihteet, eli haitat ovat vähäisiä, tosin mahdollisia. Kaikkea voi käyttää väärin.


      • Pajatso palaa
        Tanja P kirjoitti:

        Elämäsi tulee olemaan helvettiä sen vaan sanon jos et lopeta huumeiden käyttöäsi. Siinä menee työ, avioliitto ja elämänhallinta ihan kokonaan. Olen rapussani nähnyt huumeiden käyttäjiä. Yöllä rymistelevät tuolla pihalla ja välillä rappukäytävässä. Kerrankin hississä oli tapasin yhden narkomaanin jonka silmät olivat punaiset kuin paholaisella ja kehtasi vielä hymyillä. Olin kauhusta jäykkänä.
        Minulla on kummityttö enkä halua että hän ikinä ajaantuu tuollaiseen huumeporukkaan.

        Lääkärisi on aina oikeassa koska olet huumeiden käyttäjä etkä tajua omaa ongelmaasi ennen kuin liian myöhäistä. Puhun myös omasta kokemuksestani sillä eräs kristitty päihdetyöntekijä sanoi että kun antaa hassikselle pikkusormen niin siitä ei pääse ikinä irti. EI IKINÄ!

        Nuoren päihteiden käyttö on aina hätähuuto jostakin. Siksi käännynkin nyt päättäjien puoleen että sydämessään punnitsisivat että haluammeko sellaista yhteiskuntaa jossa kaikki on koko ajan pilvessä?

        ja Tanja P on myös. Ei se oikein auta onko lääkäri vai vaan vähän ulkopuolisia kontakteja omaava mediasta kuvan elämästä itselleen hahmottanut.

        Minä en usko hiukkaakaan tuota tai edes enää ajattele, muuta kuin, että siinä taas yksi tietämätön. Tuosta lääkärikerrasta on kymmenisen vuotta aikaa. Enkä kyllä ottanut sitä silloinkaan kuuleviin korviini, sillä olin varautunut, että kun puhun kannabiksesta, niin lääkäri tietysti puhuu sen virallisen osion, mitä niille on koulussa päähän kirjailtu. Jos nyt ei olisi sattunut tietämään asiasta mitään.

        Tanja P ei pystynyt keskustelemaan nostamistani asioista, vaan pyrki juuri siihen syyllistämiseen. Sillä tavalla Tanja P varmistaisi, että kannabiksen käyttö lisääntyy Suomessa. Tietty Tanja P ei varmaankaan ole keskustellut kannabiksen käyttäjän kanssa.

        Näen nyt vuosien jälkeen itsestäni ja muista, että lääkäri oli pahasti hakoteillä. Mutta kun mielensä antaa luottavaisesti toisten valtaan ei vika ole itsessä, vaan siinä joka sitä luottamusta käyttää tietoisena väärin. Oma elämä on mennyt mukavasti eteenpäin ja suhteet on hyvin ja raha-asiat on hyvin ja itsellä on seesteistä elämää. Tietty olen kokenut onnistuvani elämässäni. Pidän elämästäni, eikä ko. osa-alue häiritse elämääni päinvastoin.

        EN juuri usko, että pystyt ottamaan informaatiota vastaan. Haluaisin sinua auttaa, mutta en pysty. Oma voimattomuus on hyvä myöntää, ei mene turhaan energiaa hukkaan.

        Radikaalimarssilla nähdään :))


      • Tanja P:n poikakaver
        Pajatso palaa kirjoitti:

        ja Tanja P on myös. Ei se oikein auta onko lääkäri vai vaan vähän ulkopuolisia kontakteja omaava mediasta kuvan elämästä itselleen hahmottanut.

        Minä en usko hiukkaakaan tuota tai edes enää ajattele, muuta kuin, että siinä taas yksi tietämätön. Tuosta lääkärikerrasta on kymmenisen vuotta aikaa. Enkä kyllä ottanut sitä silloinkaan kuuleviin korviini, sillä olin varautunut, että kun puhun kannabiksesta, niin lääkäri tietysti puhuu sen virallisen osion, mitä niille on koulussa päähän kirjailtu. Jos nyt ei olisi sattunut tietämään asiasta mitään.

        Tanja P ei pystynyt keskustelemaan nostamistani asioista, vaan pyrki juuri siihen syyllistämiseen. Sillä tavalla Tanja P varmistaisi, että kannabiksen käyttö lisääntyy Suomessa. Tietty Tanja P ei varmaankaan ole keskustellut kannabiksen käyttäjän kanssa.

        Näen nyt vuosien jälkeen itsestäni ja muista, että lääkäri oli pahasti hakoteillä. Mutta kun mielensä antaa luottavaisesti toisten valtaan ei vika ole itsessä, vaan siinä joka sitä luottamusta käyttää tietoisena väärin. Oma elämä on mennyt mukavasti eteenpäin ja suhteet on hyvin ja raha-asiat on hyvin ja itsellä on seesteistä elämää. Tietty olen kokenut onnistuvani elämässäni. Pidän elämästäni, eikä ko. osa-alue häiritse elämääni päinvastoin.

        EN juuri usko, että pystyt ottamaan informaatiota vastaan. Haluaisin sinua auttaa, mutta en pysty. Oma voimattomuus on hyvä myöntää, ei mene turhaan energiaa hukkaan.

        Radikaalimarssilla nähdään :))

        Juuri viimeisillä voimillani kirjoitan tätä nyt sillä sain kuulla että sikon veljen tyttö oli oli kärähtänyt huumeista. Tämä asia tuli esille ihan tavallisessa liikenne ratsiassa. Kyseessä on kai normaali rattijuopumus mutta jotain holhousta tälläisille on saatava apua. Kuten 6 kuukautta päihteetöntä elämää ja jos maksa arvot näyttää huonolta kun ei voi poltella niin 6 kuukautta lisää. Mielellään satunnaistestejä alle 20 tunnin varoitusajalla.

        On se ihme että tällaisilla kurinpitotoimilla saada KONTROLLIA niin ei millään.

        Näin se menee.


      • Mauno Koiviston veli
        Tanja P:n poikakaver kirjoitti:

        Juuri viimeisillä voimillani kirjoitan tätä nyt sillä sain kuulla että sikon veljen tyttö oli oli kärähtänyt huumeista. Tämä asia tuli esille ihan tavallisessa liikenne ratsiassa. Kyseessä on kai normaali rattijuopumus mutta jotain holhousta tälläisille on saatava apua. Kuten 6 kuukautta päihteetöntä elämää ja jos maksa arvot näyttää huonolta kun ei voi poltella niin 6 kuukautta lisää. Mielellään satunnaistestejä alle 20 tunnin varoitusajalla.

        On se ihme että tällaisilla kurinpitotoimilla saada KONTROLLIA niin ei millään.

        Näin se menee.

        Kun sinulla on eri motivaatio ja eri tähtäimet. Sinä haluat olla mahdollisimman jyrkkä kaikelle. Nautit, kun ihmisiä rangaistaan. Nautit kun yhteisöä tällä tavalla vahingoitetaan, tai se on seuraus tuosta rankaisusta. Nautit autoritäärisyydestä ja kisasta kuka pystyy noudattamaan sääntöjä parhaiten. Ja varsinkin niistä, jotka eivät pysty ja joutuvat siitä seurauksiin. Vielä parempaa, kun se koeataan vääryydeksi ja syy on turha.

        Noita mielikuvitustarinoita en oikein ymmärrä, muta et varmaan sinäkään oikein tiedä miksi niitä kirjoittelet.


      • Tanja P
        Mauno Koiviston veli kirjoitti:

        Kun sinulla on eri motivaatio ja eri tähtäimet. Sinä haluat olla mahdollisimman jyrkkä kaikelle. Nautit, kun ihmisiä rangaistaan. Nautit kun yhteisöä tällä tavalla vahingoitetaan, tai se on seuraus tuosta rankaisusta. Nautit autoritäärisyydestä ja kisasta kuka pystyy noudattamaan sääntöjä parhaiten. Ja varsinkin niistä, jotka eivät pysty ja joutuvat siitä seurauksiin. Vielä parempaa, kun se koeataan vääryydeksi ja syy on turha.

        Noita mielikuvitustarinoita en oikein ymmärrä, muta et varmaan sinäkään oikein tiedä miksi niitä kirjoittelet.

        Kirjoitan siksi että huumeet on myrkkyä. Koska huumeet on myrkkyä eli pahaa siis olen oikean asian puolella eli hyvä koska vastustan myrkkyä.

        Sinä olet paha ja paha valehtelee silmät suustaan.


      • Äimistynyt
        Tanja P kirjoitti:

        Kirjoitan siksi että huumeet on myrkkyä. Koska huumeet on myrkkyä eli pahaa siis olen oikean asian puolella eli hyvä koska vastustan myrkkyä.

        Sinä olet paha ja paha valehtelee silmät suustaan.

        Tanja sinä ilmeisesti olet todellakin Idiootti, en ymmärrä miten joku voi olla noin tyhmä.


      • Samuli J
        Tanja P kirjoitti:

        Elämäsi tulee olemaan helvettiä sen vaan sanon jos et lopeta huumeiden käyttöäsi. Siinä menee työ, avioliitto ja elämänhallinta ihan kokonaan. Olen rapussani nähnyt huumeiden käyttäjiä. Yöllä rymistelevät tuolla pihalla ja välillä rappukäytävässä. Kerrankin hississä oli tapasin yhden narkomaanin jonka silmät olivat punaiset kuin paholaisella ja kehtasi vielä hymyillä. Olin kauhusta jäykkänä.
        Minulla on kummityttö enkä halua että hän ikinä ajaantuu tuollaiseen huumeporukkaan.

        Lääkärisi on aina oikeassa koska olet huumeiden käyttäjä etkä tajua omaa ongelmaasi ennen kuin liian myöhäistä. Puhun myös omasta kokemuksestani sillä eräs kristitty päihdetyöntekijä sanoi että kun antaa hassikselle pikkusormen niin siitä ei pääse ikinä irti. EI IKINÄ!

        Nuoren päihteiden käyttö on aina hätähuuto jostakin. Siksi käännynkin nyt päättäjien puoleen että sydämessään punnitsisivat että haluammeko sellaista yhteiskuntaa jossa kaikki on koko ajan pilvessä?

        Vai että kehtasi vaarallinen huumehörhö vielä hymyillä. Kai tuota vastaan joku lakipykälä on ettei kunnollisten veroja maksavien ja terveellistä viinaa juovien ihmisten tarvitse hymyjä katsella kotikulmillaan! Olisin varmasti itsekin ollut kauhusta jäykkänä!

        Ja tuosta työn, avioliiton ja elämänhallinnan menemisestä on itsellä päinvastaisia kokemuksia sillä kannabiksen polttamisen aloitettuani olen löytänyt elämääni naisen, lapsen ja työn. Viinan kanssa läträämisen olen jättänyt teille "elämänne hallitseville".


      • Pajatso palaa
        Äimistynyt kirjoitti:

        Tanja sinä ilmeisesti olet todellakin Idiootti, en ymmärrä miten joku voi olla noin tyhmä.

        tuo on eräs minun monista nimimerkeistäni!


      • Ihmettelen vain..
        Pajatso palaa kirjoitti:

        tuo on eräs minun monista nimimerkeistäni!

        Ymmmärtääkseni nimerkkiä "Pajatso palaa" on alunperin enimmäkseen käyttänyt ihan asiallinen heebo, kunnes sinä (tai joku muu?) alkoi taas nimimerkkihäiriköimään. Eli samalla nimerkillä kirjoittelee joku toinen häirikköviestejä, eiköhän tuo palstaa enempi seuraaville ole selviö.

        Ainakin joku (sinä?) on kokoenut mielekkääksi muutenkin häiriköidä toisten nimimerkeillä sekottaakkseen keskustelua. Joku kannabiksen vastustaja, jolla ei millään lailla omatunto soimaa ja joka haluaa välttää oikean keskustelun syntyä. Pelkästään tuo jo pistää miettimäään, että miksi täytyy valehdella

        Eikö kannabista pysty vastustamaan ilman valehtelua? Jos olet sitä mieltä, että puolustajat valehtelevat, onko oikea tapa iskeä takaisin valehtelemalla itse? Ilmeisesti asia kiinnostaa kuitenkin kiinnostaa??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe