värivahapuikko - pks?

-a-

Kuka myy pääkaupunkiseudulla Turtlewaxin värivahapuikkoja (niitä huulipunapuikon näköisiä)? Joskus ne tuli kylkiäisinä itse värivahaputelin mukana, tällainenkin vaihtoehto kiinnostaa, jollei niitä pelkkiä puikkoja saa 'irtona'. Itse vahasin viimeksi kaverin vahoilla ja nyt pitäisi saada omat - mistä apu?

Itse tosiaankin vahasin vuosi sitten met.hohto tummansinisen autoni kiveniskemät ko. värivahapuikolla ja vahasin ko. värivahalla. Sitten laitoin Autoglymin punaisen ja kullanvärisen vahan näiden päälle - jälki oli todella hyvä ja on kestänyt tähän asti todella hyvin. Nyt vaan talven uudet kivi/nastajäljet ja toki kiillon vähentyminenkin jo vaativat uutta vahauskierrosta. Jossain väitettiin ettei ko. puikkovaha pysy kuin 'seuraavaan pesuun' ,mutta toisessakin autossani on yhä vuoden takaiset vahapuikkofixaukset hyvässä kuosissa - näkyvät itseasiassa turhankin selvästi, koska vahan vihreä sävy sattui tummempi, kuin autoni sävy :(

12

3684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • räplääjä

Nämä värivahat on kyllä aivan humpuukia, ei me ammattilaiset niitä käytetä.

• -a-

- miten 'kirkas' vaha poistaa esim. pohjamaalille menneessä naarmussa tai kiveniskemässä olevan värieron?

Itsellä värivaha em. tempun on kiitettävästi tehnyt ja vaikutus on vuoden pysynyt.

Ja usko kun sanon, että minäkään en ihan eilisen teeren poika automaalien, kiillotuksen ja vahauksen suhteen ole, vaikken sitä ammatikseni (onneksi) teekään.

• räplääjä
        -a- kirjoitti:

- miten 'kirkas' vaha poistaa esim. pohjamaalille menneessä naarmussa tai kiveniskemässä olevan värieron?

Itsellä värivaha em. tempun on kiitettävästi tehnyt ja vaikutus on vuoden pysynyt.

Ja usko kun sanon, että minäkään en ihan eilisen teeren poika automaalien, kiillotuksen ja vahauksen suhteen ole, vaikken sitä ammatikseni (onneksi) teekään.

Ei niitä kiveniskeymiä millään vahoilla korjata, vaan AINOASTAAN MAALILLA

• -a-
        räplääjä kirjoitti:

Ei niitä kiveniskeymiä millään vahoilla korjata, vaan AINOASTAAN MAALILLA

En olisi itsekään uskonut tähän hommaan, ennen kuin itse kokeilin. Asenteestasi paistaa selvästi se ettet ilmeisesti ole ko. vahapuikkoja ikinä kokeillut, koska muuten et noin intohimoisesti tätä vastustaisi. Itselleni ei ole tullut vielä yhtään omatekemän vahakorjaukseni kanssa yhtä siististi maalitöpötyksillä korjattua kiveniskemää. Eri asia tietenkin jos haluaa joka kevät maalata KOKO auton ympäriinsä...

Maalikokkareilla korjattuja todellakin liikenteessä NÄKEE! Vahapuikolla korjattua saa syynätä ihan huolella että erottaa (edellyttäen tietenkin että sävy on jotakuinkin kohdallaan)... plus että maalikorjaukset tuppaa kukkimaan seuraavana keväänä - kiveniskemäkolossa ja naarmuissa oleva vaha hylkii kosteutta, eikä päästä vettä alleen -> ei lähde ruostumaan.

Usko nyt, että nämä molemmat menetelmät on tullut henkilökohtaisesti kokeiltua... Enkä tasavarmasti ikinä enää korjaa konepeltiäni rupisen näköiseksi korjausmaalitöpötyksillä, koska ko. vahasysteemillä kiveniskemät yms. saa liki näkymättömiksi ja ruostumattomiksi. Konepellissä ei mene kuin puolesta tunnista tuntiin kun on homma kaikkine vahoineen tehty, joten jos muutenkin tulee kulkupeliä vahailtua, tämän tekee tasan samalla vaivalla.

• Pertsa
        -a- kirjoitti:

En olisi itsekään uskonut tähän hommaan, ennen kuin itse kokeilin. Asenteestasi paistaa selvästi se ettet ilmeisesti ole ko. vahapuikkoja ikinä kokeillut, koska muuten et noin intohimoisesti tätä vastustaisi. Itselleni ei ole tullut vielä yhtään omatekemän vahakorjaukseni kanssa yhtä siististi maalitöpötyksillä korjattua kiveniskemää. Eri asia tietenkin jos haluaa joka kevät maalata KOKO auton ympäriinsä...

Maalikokkareilla korjattuja todellakin liikenteessä NÄKEE! Vahapuikolla korjattua saa syynätä ihan huolella että erottaa (edellyttäen tietenkin että sävy on jotakuinkin kohdallaan)... plus että maalikorjaukset tuppaa kukkimaan seuraavana keväänä - kiveniskemäkolossa ja naarmuissa oleva vaha hylkii kosteutta, eikä päästä vettä alleen -> ei lähde ruostumaan.

Usko nyt, että nämä molemmat menetelmät on tullut henkilökohtaisesti kokeiltua... Enkä tasavarmasti ikinä enää korjaa konepeltiäni rupisen näköiseksi korjausmaalitöpötyksillä, koska ko. vahasysteemillä kiveniskemät yms. saa liki näkymättömiksi ja ruostumattomiksi. Konepellissä ei mene kuin puolesta tunnista tuntiin kun on homma kaikkine vahoineen tehty, joten jos muutenkin tulee kulkupeliä vahailtua, tämän tekee tasan samalla vaivalla.

Jos puikko on liki auton sävyä niin jälki on hyvää ja siihen kun vedetään värivaha päälle ja sen päälle kultainen autoglym niin kestää pesuja.
        Pelkkä värivaha ei tahdo oikein pysyä vaikka syventääkin väriä hyvin.
        Myllytys onkin jo sitten toinen juttu..

• räplääjä
        Pertsa kirjoitti:

Jos puikko on liki auton sävyä niin jälki on hyvää ja siihen kun vedetään värivaha päälle ja sen päälle kultainen autoglym niin kestää pesuja.
        Pelkkä värivaha ei tahdo oikein pysyä vaikka syventääkin väriä hyvin.
        Myllytys onkin jo sitten toinen juttu..

Naurettavia ohjeita täällä älkää vain uskoko.

• -a-
        räplääjä kirjoitti:

Naurettavia ohjeita täällä älkää vain uskoko.

saanet elantosi korjausmaalauksista - anteeksi, leipäsi syöminen ei ollut tarkoitukseni...

• Juuso

Täällä väittelyn tiimellyksessä on unohtunut kaikilta jo se alkuperäinen kysymys, eli joko kysyjä löysi vahapuikon jostain? Minuakin kiinnostaisi kokeilla vahapuikko-autoglym-yhdistelmää.

• -a-

Varaosamaailma siellä kehä1/oulunkylän liittymän tienoilla K-raudan naapurissa näkyi pitävän joitain värejä (myös sen itse tarvitsemani tummansinisen) sekä autoglymejä hyllyssä. Turtlewaxeja oli vain noin 6-7 eri sävyä. Niin, ja pelkkiä puikkoja ei saane mistään irtona - vaan on ostettava koko värivahapurkki (n. 13€). Puikko kestääkin sitten pirusti pidempään kuin se itse vaha...

Ja edelleen väitän, että parempaa tulosta (jos vahan väri stemmaa) saat yrittää korjausmaalilla ihan turhaan....

• Juuso
        -a- kirjoitti:

Varaosamaailma siellä kehä1/oulunkylän liittymän tienoilla K-raudan naapurissa näkyi pitävän joitain värejä (myös sen itse tarvitsemani tummansinisen) sekä autoglymejä hyllyssä. Turtlewaxeja oli vain noin 6-7 eri sävyä. Niin, ja pelkkiä puikkoja ei saane mistään irtona - vaan on ostettava koko värivahapurkki (n. 13€). Puikko kestääkin sitten pirusti pidempään kuin se itse vaha...

Ja edelleen väitän, että parempaa tulosta (jos vahan väri stemmaa) saat yrittää korjausmaalilla ihan turhaan....

..kyllä, koska joskus tuota korjauspuikkoa kokeilinkin edelliseen autooni. Se toimi tosiaan yllättävänkin hyvin, mutta kestävyydestä en tiedä, koska auto ostettiin minulta pois pian vahaamisen jälkeen. ;-) Autoglymin kultainen päälle, niin voin kuvitella että tulos on loistava =)

• räplääjä

Mene johonkin tavarataloon kemikaali/hajuvesiosastolle.Löytyy esim punaisia väri puikkoja varmaan kummeniä eri sävysiä ja monelta valmistajalta,ja usein varsin viehättävän myyjättären avustuksella lopputulos on aivan sama.

• -a-

Ihan vinkiksi että Sinua on hieman vaikea kenenkään ottaa vakavasti, niin kauan kun et esitä tekstissäsi mitään järkeviä vaihtoehtoja (ja varsinkaan nyt, kun linjasi alkaa lipsua tuollaiseksi ketään kehittämättömäksi perusjunttimeiningiksi - kuten nämä viimeiset hengentuotteesi)

No minun missioni ei ole Sinun käännyttämisesi omasta maalinhöyryisestä todellisuudestasi tämän itse käyttämäni menetelmän kannattajaksi, joten jatkossa kommenttisi jäävät osaltani vaille huomiota.

Kaikesta huolimatta toivon Sinullekin hyvää jatkoa autoharrastustesi parissa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2610
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82