Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mummo on lapsen paras kaveri

Niin se vaan on. Lapset viihtyvät parhaiten mummolassa ja mummot rakastavat pikkuisiaan. Mummot aina kertovat siitä, kun vanhemmat olivat lapsia. Mummolle voi kertoa kaiken.

11

1107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohdettu mummonen

      Kun ollaan parissakympissä, niin aikaa ei mummolle enää riitä. Harrastukset, opiskelut, ystävät ja muu meno vievät lapsenlapsen.
      Iloitse nyt, kun aika on.

      • vartu vielä hetkonen

        Kyllä kysyntää ja tarvetta taas mummulle löytyy kunhan rupeavat lisääntymään ja tarvitsevat lastenhoito apua. Nimittäin mikäli olet siinä kunnossa ettäs jaksat likottaa. Kuten tältä sivulta on saatu lukea niin jopa 90v kelpaa jos vaan peukalo vielä hiukankin heiluu.


      • yleistäjät *#<)+0*
        vartu vielä hetkonen kirjoitti:

        Kyllä kysyntää ja tarvetta taas mummulle löytyy kunhan rupeavat lisääntymään ja tarvitsevat lastenhoito apua. Nimittäin mikäli olet siinä kunnossa ettäs jaksat likottaa. Kuten tältä sivulta on saatu lukea niin jopa 90v kelpaa jos vaan peukalo vielä hiukankin heiluu.

        Ei kaikki tarvitse lapsenhoitooapua!!! mistä moinen??? En vie lastani mummolaan hoitoon vaan käydään kylässä niinkuin muittenkin ihmisten luona. Meillä kummi tykkää auttaa.


      • iloa elämään
        yleistäjät *#<)+0* kirjoitti:

        Ei kaikki tarvitse lapsenhoitooapua!!! mistä moinen??? En vie lastani mummolaan hoitoon vaan käydään kylässä niinkuin muittenkin ihmisten luona. Meillä kummi tykkää auttaa.

        Olen tukena lastenlapsilleni aina tilanteen ja vointini mukaan kuten lapsillenikin. Lapseni taas arvostavat myös mummon omaa elämää ja hyvinvointia, joten he eivät millään lailla ylikuormita mummoaan. Ja minä mummona taas en tuppaudu liikaa lasteni elämään - en määräile enkä tuputa kauheasti omia kasvatusneuvojani lastenhoidosta. - Silloin, kun lastenlapset käyvät mummolassa, he tottelevat mummon ja papan 'sääntöjä', mutta varsinaisen kasvatuksesta vastaavat omat vanhemmat. Meillä ainakaan ei kauheasti ole ristiriitoja näkemystemme suhteen. - Nytkin on joulu tulossa ja me papan kanssa menemme tänä jouluna vuorostamme vanhimman lapsemme luo perhejoulua viettämään. - Kiva sitten taas palata omaan rauhalliseen joulunviettoon kahden papan kanssa.Tapanina sitten kaikki lapset perillisineen tulevat mummon ja papan luo kahville.


      • suru sydämessä
        iloa elämään kirjoitti:

        Olen tukena lastenlapsilleni aina tilanteen ja vointini mukaan kuten lapsillenikin. Lapseni taas arvostavat myös mummon omaa elämää ja hyvinvointia, joten he eivät millään lailla ylikuormita mummoaan. Ja minä mummona taas en tuppaudu liikaa lasteni elämään - en määräile enkä tuputa kauheasti omia kasvatusneuvojani lastenhoidosta. - Silloin, kun lastenlapset käyvät mummolassa, he tottelevat mummon ja papan 'sääntöjä', mutta varsinaisen kasvatuksesta vastaavat omat vanhemmat. Meillä ainakaan ei kauheasti ole ristiriitoja näkemystemme suhteen. - Nytkin on joulu tulossa ja me papan kanssa menemme tänä jouluna vuorostamme vanhimman lapsemme luo perhejoulua viettämään. - Kiva sitten taas palata omaan rauhalliseen joulunviettoon kahden papan kanssa.Tapanina sitten kaikki lapset perillisineen tulevat mummon ja papan luo kahville.

        vaan, kun en ole pientä nähny yli puoleentoistavuoteen. Rakastan pikkuista silloin oli yli kolmevuotias. kun viimeksi näin. Nyt täytti viisivuotta. Entinen miniä ei anna osoitetta etten voi lapselle laittaa mitään. Meillä oli pikkuisen kanssa kivaa yhdessä en saanu edes hyvästellä. Ikävä on sanaton. Kolme kertaa oon saanu puhelimessa puhua pienen rakkaan kanssa. Muistaa vielä mummin kysyi onko mummilla vielä se tuttipullo. Ei ole enää mitään työnsin kaikki saunanlauteiden alle (en voi käydä saunassa kuumuden takia tulee huono olo). Äiti muutti kokonaan lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle. Myös minä muutin. Kun pakkasin tavarat yksi rouva oli apuna sitten tuli saunan vuoro kuvittelin pystyväni selvittämään tavarat jotka oli pienen kannettiin reppu ja pussit eteisen lattialle. Sit tuli itku en pystynyt pyysin viemään takaisin lauteiden alle sinne jätin. Siellä oli myös kirje mukana johon kirjoitin. En tiedä missä ovat nyt. Eilen isänsä soitti ja sanoi viikolla pienelle tullut rintakipuja ja pulssi 140. Soittaa. kun saavat selville mistä johtuu. Vai ikävöipikö lapsi, niin paljon, että sairastuu. Äidin mielihalujen ja kaiken täiden asioden takia joita pieni on joutunu kärsimään. Mulla ei ole lapsen äitiä vastaan mitään en vaan voi hyväksyä hänen tekojaan. Joista kaikki joutuu kärsimään lapsi eniten. Oi HERRA auta. On sit toinen lapselapsi toisella lapsella. Hän on käyny mun luona ja ollu useamman päivän. Rakastan molempia paljon. Mutta pikkuisesta hätä, kun en tiedä mitään. JEESUS jää siunaamaan pientä ja isompaa mummin kultaa.


      • Mummi 60v
        suru sydämessä kirjoitti:

        vaan, kun en ole pientä nähny yli puoleentoistavuoteen. Rakastan pikkuista silloin oli yli kolmevuotias. kun viimeksi näin. Nyt täytti viisivuotta. Entinen miniä ei anna osoitetta etten voi lapselle laittaa mitään. Meillä oli pikkuisen kanssa kivaa yhdessä en saanu edes hyvästellä. Ikävä on sanaton. Kolme kertaa oon saanu puhelimessa puhua pienen rakkaan kanssa. Muistaa vielä mummin kysyi onko mummilla vielä se tuttipullo. Ei ole enää mitään työnsin kaikki saunanlauteiden alle (en voi käydä saunassa kuumuden takia tulee huono olo). Äiti muutti kokonaan lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle. Myös minä muutin. Kun pakkasin tavarat yksi rouva oli apuna sitten tuli saunan vuoro kuvittelin pystyväni selvittämään tavarat jotka oli pienen kannettiin reppu ja pussit eteisen lattialle. Sit tuli itku en pystynyt pyysin viemään takaisin lauteiden alle sinne jätin. Siellä oli myös kirje mukana johon kirjoitin. En tiedä missä ovat nyt. Eilen isänsä soitti ja sanoi viikolla pienelle tullut rintakipuja ja pulssi 140. Soittaa. kun saavat selville mistä johtuu. Vai ikävöipikö lapsi, niin paljon, että sairastuu. Äidin mielihalujen ja kaiken täiden asioden takia joita pieni on joutunu kärsimään. Mulla ei ole lapsen äitiä vastaan mitään en vaan voi hyväksyä hänen tekojaan. Joista kaikki joutuu kärsimään lapsi eniten. Oi HERRA auta. On sit toinen lapselapsi toisella lapsella. Hän on käyny mun luona ja ollu useamman päivän. Rakastan molempia paljon. Mutta pikkuisesta hätä, kun en tiedä mitään. JEESUS jää siunaamaan pientä ja isompaa mummin kultaa.

        Kyynel tuli silmään tätä lukiessa. :,(


      • mummi itsekin
        suru sydämessä kirjoitti:

        vaan, kun en ole pientä nähny yli puoleentoistavuoteen. Rakastan pikkuista silloin oli yli kolmevuotias. kun viimeksi näin. Nyt täytti viisivuotta. Entinen miniä ei anna osoitetta etten voi lapselle laittaa mitään. Meillä oli pikkuisen kanssa kivaa yhdessä en saanu edes hyvästellä. Ikävä on sanaton. Kolme kertaa oon saanu puhelimessa puhua pienen rakkaan kanssa. Muistaa vielä mummin kysyi onko mummilla vielä se tuttipullo. Ei ole enää mitään työnsin kaikki saunanlauteiden alle (en voi käydä saunassa kuumuden takia tulee huono olo). Äiti muutti kokonaan lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle. Myös minä muutin. Kun pakkasin tavarat yksi rouva oli apuna sitten tuli saunan vuoro kuvittelin pystyväni selvittämään tavarat jotka oli pienen kannettiin reppu ja pussit eteisen lattialle. Sit tuli itku en pystynyt pyysin viemään takaisin lauteiden alle sinne jätin. Siellä oli myös kirje mukana johon kirjoitin. En tiedä missä ovat nyt. Eilen isänsä soitti ja sanoi viikolla pienelle tullut rintakipuja ja pulssi 140. Soittaa. kun saavat selville mistä johtuu. Vai ikävöipikö lapsi, niin paljon, että sairastuu. Äidin mielihalujen ja kaiken täiden asioden takia joita pieni on joutunu kärsimään. Mulla ei ole lapsen äitiä vastaan mitään en vaan voi hyväksyä hänen tekojaan. Joista kaikki joutuu kärsimään lapsi eniten. Oi HERRA auta. On sit toinen lapselapsi toisella lapsella. Hän on käyny mun luona ja ollu useamman päivän. Rakastan molempia paljon. Mutta pikkuisesta hätä, kun en tiedä mitään. JEESUS jää siunaamaan pientä ja isompaa mummin kultaa.

        lastaan käymään luoksesi?????? Onhan lapsenlapsellasi ISÄ, POIKASI. Ja osoitteenkin saa selville kysymällä, tuskin se on salainen...

        Ja jos lapsi on sairaalassa nyt tutkimuksissa niin voithan mennä häntä sinne katsomaan.

        Kirjoitat että isä soittaa, isä ilmoittaa, eli poikasi on lapsensa elämässä, onneksi. Miksi ihmeessä lapsi ei vieraile isänsä kanssa sinun luonasi?!


      • suru sydämessä
        mummi itsekin kirjoitti:

        lastaan käymään luoksesi?????? Onhan lapsenlapsellasi ISÄ, POIKASI. Ja osoitteenkin saa selville kysymällä, tuskin se on salainen...

        Ja jos lapsi on sairaalassa nyt tutkimuksissa niin voithan mennä häntä sinne katsomaan.

        Kirjoitat että isä soittaa, isä ilmoittaa, eli poikasi on lapsensa elämässä, onneksi. Miksi ihmeessä lapsi ei vieraile isänsä kanssa sinun luonasi?!

        Tämä on suoraan sanottuna järkyttävä koko juttu. Lapsen äiti kiristää lapsella kaikkia jos olin sairas enkä jaksanu hoitaa. Lapsen äiti sanoi et saa koskaan enää nähdä lasta. Ei sen kanssa poikani voi olla missään tekemisissä tekee mitä haluaa. Oli vaan ilmoittanut lapsen sairaudesta, koska ei sitä ole voinu salata. Tämä on liika järkyttävää en jaksa enkä pysty. Kiristää jokaista vaihtaa miestä lypsää rahat etsii uuden uhrin. Poikani oli yksi uhri joka menetti kaikki sen naisen takia. Lapsensa talonsa kaikkensa luottamuksen. Poikani kärsii ei kärsi puhua lapsesta, ikävä on sanaton. Sanaton on myös mun ikäväni. Liian arka asia ei tästä voi puhua ilman itkua. Miten onnellinen poikani oli ennen silmät loistivat iloa ja rakkautta. Nyt surusilmä.


      • 21

        kasvatus vaikuttaa lapsen lapsen vanhemmat kun ovat ihan mummun lapsia ja ikäpolvien välinen kuilu kuluttaa mummusuhteen. Vanhemmille mummu on se maksaja palvelija ja sylkykuppi kun on paha olla.
        Ei lapsi ihan ymmärrä vanhempiensa suhdetta mummuun, aina se mummu on syypää vanhemmat niin sanovat.


    • Minä lähden

      Vaan otetaanko vaari huomioon ? Milloin tahansa ennalta sopimatta ja vaarilta vähääkään kysymättä tupa työnnetään täyteen kiljuvia kakaroita, rojut mukaan lukien sohvatyynyt ja vieraspatjat yms on hetkessä revitty pitkin lattioita. Vaatteet käsilaukut yms. on titenkin myös lattiallla. Kaikki istuinpaikat viedään, eväät syödään, pöytä sotketaan, sänky käydään mylläämässä sekaisin, huonekalut raavitaan leluin, pöydästä lähdetään suttuisin käsin ja nojaillaan tapetteihin. Juostaan pitkin asuntoa, tapellaan leluista, huudetaan...... nuorimmainen paskoo housuihinsa ja haisee, ja tätä jatkuu useita tunteja, vasta yhdeksän-kymmenen aikaan älytään lähteä kamalalla.
      Pöytä jää siivoamatta, likaiset astiat, haiseva pesemätön potta, myllätty sänky ja vaarille kireät hermot.
      Mummo ei henno sanoa, eikä uusperheen vaariksi ajautunut loukata mummon tunteita, mikä avuksi.
      Yhteinen talous, rahat vähissä ja mummo kantaa selkä vääränä herkkuja kaappeihin, eikä mummon lapset tuo tullessaan edes kahvipakettia, päin vastoin työtön aikamiespoikakin käy kuittaamassa kympin kaksi bensaan tai muihin menoihinsa vähän väliä, juotuaan ja törsättyään "kolaukset".
      Mikä neuvoksi ?

      • suru sydämessä

        Kyllähän teillä tuntuu olevan vipinää. Onhan se väärin jättää kaikki sekasin ja sotata joka paikka. Sanokaa kauniisti ja sovitelkaa asia, niin että siivoavat jälkensä ja laittakaa vaikka kostea liina jolla pyyhitte kasvot ja kädet ruokailun jälkeen. Ja kehukaa kuinka siistit ja puhtaat pikku kätöset ja hymy suu on. Oppivat iloiten itsekin tekemään saman. Voitte sanoa myös lempeästi, että teillä ei ole varaa aina kantaa ruokaa. Kyllä he ymmärtävät jos eivät ymmärrä oma häpeänsä. Ja se aikamiespoika sanokaa vaan suoraan ei ole mistä antaa. Kun annatte menee kuitenkin juomiseen onko se oikein. Sanokaa on aika etsiä työpaikka tai jos ei saa tai ole töitä eläköön vähemmällä. Ei teidän tarvii elättää aikuista. Jaksamista teille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe