Hei
Olen menossa neurologisiin tutkimuksiin ja jännittää aikalailla. Olen kärsinyt migreenistä n.13v. ja raskauksien jälkeen päänsärky tullut aina uudelleen entistä pahempana. Nyt uutena oireena päänsäryn yhteydessä toisenpuolen puutuminen koko kehossa ja näköhäirioöt pahentuneet. Silmän takana tuntuu kova paine ja kipu usein. Samoin oikealla puolella päälaessa kipeäkohta. Raajojen puutumista on ollut usean vuoden ja epämääräisiä oireita , joita luetellessa kuulostaa luulosairaalta. Tiedän päässäni olevan ns. ms-plakkeja, mutta nyt pelottaa kuulla asiantuntijan mielipide eli onko vain migreeniä vai jopa ms-tautiin viittaava... plakit löytyi sattuma löydöksenä, kun olin testipotilaana eräässä mri laitteen testauksessa (en saanut kuvia itselleni, kehoitettiin kääntymään neuro puoleen oireiden ilmaantuessa). Nyt päänsärkyyn ja näköoireisiin lopen kyllästyneenä sinne menos
ms vai mitä se on
3
563
Vastaukset
- leenanen83
...ja muutamana oireena voi pitää myös loputonta väsymystä, joka ei häviä nukkumalla. Lisäksi silmässä on huonontunut näkö ja toisessa korvassa löydettiin kuulon alenema. Häiritsevää kun ei aina kuule kaikkea mitä ihmiset selittää :(
No jospa sais mielen rauhan lääkärin jälkeen.- leenanen83
..ja kuuluuko monella migreeniä siihen ja kuinka se kehittynyt ms taudin kanssa?
- Mässypoika.
leenanen83 kirjoitti:
..ja kuuluuko monella migreeniä siihen ja kuinka se kehittynyt ms taudin kanssa?
Onpa tuo ms ollut muutamanvuoden todettuna, onhan tuo silmästä osittain näkökyvyn vienyt vaikka siihen (näköhermotulehdus) annettiin sairaalassa 3 vrk kortisonitiputusta. Tuossapa ekaviestissä kertoilit että paineentuntoa silmässä, minulla oli ainoastaan karmeaa nykimistä ja räämimistä,ei saanut aina aamulla silmää auki.
Migreeniä sairastin nuoruudessa paljon (n.16-35v ikäisenä,välillä oli kyllä poiskin) Sitten oli "migreenivapaata" ajanjaksoa muutaman vuoden! 40 ikäisenä todettiin nyt sitten MS, Kyllähän itsekkin epäillyt aina tuotakin yhteyttä,jos vaikka se oli MINUN tapauksessani jokin ilmoitus aivoilta että kaikki ei ole kondiksessa?
Migreeniä ei nyt ole esiintynyt taudin aikana, eikä sitä edeltävältä n. viideltä vuodelta.
Minun tapauksessani vielä ONNEKSI, tauti on jollain tavalla piilevä,eikä ole "täysin päällä" Ja 50%--50% mahdollisuus ettei koskaan hirveästi pahene???
Yleiset heikkoustilat ovat tietysti aina muistuttamassa, MUTTA erota siitä sitten vielä Vanhuuden/ huononlihaskunnon ym. tekijät, aiheuttamat häiriöt.
Ei kaikista kivuista/heikkouksista voi syyttää MS tautia,välillä kavereitani (myös 40 ) tuntuvat vaivaavan kaikenmoiset kivut ja palautuminen liikuntasuorituksista on paljon hitaampaa kun esimerkiksi 10 v takaperin.
Ei perhana nyt lähen lenkille,se vie kivut/heikotustilat ja häiriötilat hetkeksi pois mielestä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579