KAITAFILMIT KOVALEVYLLE JÄRKIHINTAAN?

Eikka vaan

Eli mistä tarkin mahdollinen siirros ja --järkevään-- hintaan? Kaapin pohjalta löytyisi materiaalia vaikka kuinka, mutten maksa tuollaisia mielettämiä ylihinnoiteltuja taksoja, en ikimaailmassa. Haluan silti kaiken talteen. Puhdistetaanko filmi pintaroskista missään?

Haluaisin siirtää ne oman tietokoneeni kiintolevylle tiedostoiksi, joita voisin muokata niistä blu-ray sekä dvd-levyjä Pinnacle Studio Ultimate 12 ohjelmalla, eli teen editoinnit itse kuten tähän asti. Olisiko digitointiin jonkinlaista kojetta kotiin/vuokrattavissa?

4

1136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säästä rahasi

      Eli kotihommina edullisinta.

      • dsthrhrhrhtrht

        nykivä paska tämä foorumi nykyään muutenkin, ei kukaan tätä jaksa enää käyttää.


    • PJ

      Eläkkeelle jäänyt valokuvaaja setäni antoi minulle tämän osoitteen, joka on ehkä kallein, mutta laadultaan paras. http://www.reelone.fi
      Heidän sivuillaan on myös heidän käyttämänsä laitteet mainittu. Tarkastimme netistä, että käytettynä vastaava maksoi jotakuinkin 125 000 dollaria.

      Toinen hieman halvempi http://www.kaitafilmi.net käyttää taas toisenlaista menetelmää, jossa laatu ei niin hyvä, mutta parempi kuin videolla kuvattuna kankaalta projeketorin pyöriessä. Heidänkin käyttämä laite oli tiedossani, kun sitä kysyin, ja laite maksoi netissä noin 1500 dollaria, mutten olen varman oliko siinä kaikki.

      On olemassa erinäisiä tahoja jotka tekee tätä työtä tai paikkoja jossa saa käydä sitä tekemässä.
      Netistä voit googlettaa asiaa. Kuopion kirjastossa on yksi paikka. Sitten voi olla joitain paikallisia yhdistyksiä...jne...

    • niiiiiiiiiiiiin

      ei todellakaan järkihintaan... ja varsinkaan pusikkokuvauksia on ihan turha digitoida tonnikustannuksilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe