Joko olette tälle keväälle käyneet poimimassa karpaloita?
Karpaloiden poiminta
7
818
Vastaukset
- Jari
Löytääkö karpaloita myös Etelä-Suomesta?
- Rusto
Kyllähän nuo suot näkyvät täällä etelärannikolla noita karpaloita notkuvan, niin nyt kuin aina ennenkin.
Poiminnan minä kyllä teen aina jo syksyllä lokakuun kieppeillä. Mikään ei tietenkään estä poimintaa vieläkin, jos ovat siinä kunnossa, että eivät hajoa käsiin. - Maarit
Rusto kirjoitti:
Kyllähän nuo suot näkyvät täällä etelärannikolla noita karpaloita notkuvan, niin nyt kuin aina ennenkin.
Poiminnan minä kyllä teen aina jo syksyllä lokakuun kieppeillä. Mikään ei tietenkään estä poimintaa vieläkin, jos ovat siinä kunnossa, että eivät hajoa käsiin.Kävin illalla suolla ja tuloksena oli vain noin kahvikupillinen mukavan makeita marjoja.
Kylmä sää ja syvimmillään polviin saakka ulottunut tulvavesi karistivat vähän intoa etsiä enempää... - Rusto
Maarit kirjoitti:
Kävin illalla suolla ja tuloksena oli vain noin kahvikupillinen mukavan makeita marjoja.
Kylmä sää ja syvimmillään polviin saakka ulottunut tulvavesi karistivat vähän intoa etsiä enempää...Kahvikupillinenkin riittää hyvin mainioon kiisseliin tai muuhun pieneen :)
Karpalot ovat varmasti makeampia näin keväällä poimittuna kuin syksyllä :) Syksylä joukossa on aina sekä ylikypsiä, että raakoja. Viimeeksimainitut varmasti puuttuvat näin keväisin. - Maarit
Rusto kirjoitti:
Kahvikupillinenkin riittää hyvin mainioon kiisseliin tai muuhun pieneen :)
Karpalot ovat varmasti makeampia näin keväällä poimittuna kuin syksyllä :) Syksylä joukossa on aina sekä ylikypsiä, että raakoja. Viimeeksimainitut varmasti puuttuvat näin keväisin.Syksyisin tulee poimittua enemmänkin, viiden litran ämpärin saa helposti täyteen kun vähän jaksaa etsiä.
Siinä samalla kunto kasvaa kun tallustelee suolla :) - Rusto
Maarit kirjoitti:
Syksyisin tulee poimittua enemmänkin, viiden litran ämpärin saa helposti täyteen kun vähän jaksaa etsiä.
Siinä samalla kunto kasvaa kun tallustelee suolla :)Meilläpäin oli viime syksynä karpalot niin pieniä, puolukan kokoisia, että tuohon 5 litran määrän poimintaan meni koko päivä, vaikka suo oli niitä punaisenaan.
Kuivuus tuntuu jatkuvan, mihinkäköhän tämä johtaa :(
- Karpalo67
Tarkoitus on mennä tulevana viikonloppuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614277
- 1053475
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373100Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262588- 452257
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52029- 201969
- 1861817
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3941516Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91358