Voisiko joku auttaa miten saisin tehtyä koululleni hienot nettisivut? Oppilaskunnan kokouksessa päätettiin että minun täytyisi tehdä nettisivut koululle, mutta tarvitsisin vähän apua.
Mikä olisi halpa nettisivu ohjelma (mielellään ilmainen)? Osaan kyllä jotenkuten tehdä nettisivut (medialuokalla kun olen :D) mutta en tiedä halpoja tapoja. (MIELELLÄÄN ILMAINEN)
kiitos.
Nettisivut koululle:
10
727
Vastaukset
- monipuolisin
tapa (jota mm. itse käytän) on tehdä sivut Windowsin Muistiolla suoraan html-koodaamalla.
Saa taatusti sellaiset kuin haluaa, teko on vain osaamisesta kiinni.- ..............
mistä lähtien windows on ollut halpa?
Tekstieditorilla. Maksaa 0€. Vähän väärällä palstalla kyselet kyllä.
Rahaa sitten menee ylläpitoon, että jollain tavalla pitäis saada ne sivut sellaiselle tietokoneelle joka on kiinni Internetissä ja pyörittä webbipalvelinohjelmistoa (jotka ei maksa mitään). Nettiyhteys, mahdollinen hostauspalvelu, mahdollinen tietokoneen hankintakulu yms. sitten syö rahaa.- monipuolisin
oleva oppilas saa tehtäväkseen tehdä koululle nettisivut niin eiköhän koululla
ole tai se järkkää palvelintilaa.
Mutta melko oudolta tuntuu kyllä että alaa opiskeleva täältä kysyy asiaa... - jejej
monipuolisin kirjoitti:
oleva oppilas saa tehtäväkseen tehdä koululle nettisivut niin eiköhän koululla
ole tai se järkkää palvelintilaa.
Mutta melko oudolta tuntuu kyllä että alaa opiskeleva täältä kysyy asiaa...Niin eihän tossa ole mitään outoa. Sillä noissa kouluissahan opetetaan vain alkeet ja aloittamisvuodesta riippuu mitä asiaa painottavat.
- tttttt54
Joomla on ilmainen ja joustava julkaisujärjestelmä, vaatii tietokantapalvelimen.
- m.i.m.i eDesign
Moi
Voit ladata itsellesi täysin ilmainen ja monipuolinen Aptana- kehitysympäristö http://aptana.com/ - linkistä. koodaa itse sivusi tai sit voit esim. käyttää Joomla tai Wordpress-sisällönhallintajärjestelmiä ja muokata valmiita templateja.
www.mimiedesign.com - höhhöhhöö
Eikös kunta tarjoa palvelintilaa ja ympäristöä jossa voisi tehdä?
Ainakin mun kakaran koulun sivulla lukee että tehty oikein 'Ison Sinisen' IBM WebSphere Portal julkaisujärjestelmällä:
http://www.hel.fi/hki/alppy/fi/ajankohtaista/alppilan_ya_uudet nettisivut
Ei ole ilmainen eikä halpa, mutta onpa ainakin taas ammuttu tykillä kärpästä (tai kun kaupunki on sen kerran ostanut niin ei koulun sivut enää mitään maksa.). Katsokaan ja ihmetelkää:
http://www.hel.fi/hki/alppy/fi/Etusivu - sanoen olis jo
luullut että medialuokalla oleva, interaktiivisen viestinnän
tärkeyden ymmärtävä oppilas oli kommentoinut ehdotuksia...- omistava
Yksi helpoimmista tavoistahan olisi jos kunnon palvelimen haluaa niin vain rekisteräityä vaikkapa BlueHostiin ta JustHostiin, maksaa n. 60-100 € vuodessa, palvelimet lähes 100% luotettavia ja varsin nopeita. Eiköhän se koulu sen maksaisi.
Control Panelista voit ottaa käyttöön esim Joomlan tai muita vastaavia ilmaiseksi. Notepadilla tekeminenkin on oikeastiv todella helppoa, aikaa tosin menee enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889