Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Intikka 1400

JHS

Tervehdys!Aikomus ostaa Intikka 1400 vm-88.
Mielipiteitä pyörästä ja onko mahdollisia tyyppivikoja.
Löytyykö suomalaista intikkaclubia?
Kiitos ja törmäillään!!

11

2170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bikerman

      Tyyppivikoja ei ole. Yksi ominaisuus, joka ei ole varsinainen vika, on se että kytkin saattaa varsinkin väärän öljyvalinnan seurauksena luistaa kylmänä, jos käyttää pyörän mahtavaa vääntöä. Sen saa korjatuksi kireämmillä kytkinjousilla, laittamalla niiden jatkeeksi prikat tai lyhentämällä jousien sisässä olevia holkkeja.

      Jos pyörä on penkitetty ja virtauksia parannettu, kannattaa tarkistaa, tuleeko lämpimänä jommasta kummasta putkesta savua tyhjäkäynnillä ja muutenkin. Eli aja pyörä kuumaksi.

      Kuuntele koneen ääni. Mitään kummempaa kolkotusta ei kuulu pitää. Kone kestää todella paljon normaalisti, joten vaikkapa 70 tuhatta ajettu ei ole vielä paljoa.

      Meinasin joskus perustaa suomalaisen intruderclubin, mutta jätin sikseen, koska tuntuu aika hölmöltä pyöriä jonkun yhden merkin tai mallin ympärillä. Sekakerhot on rautaa (oma mielipiteeni) :) Meillä on jo liian kanssa kaikenmaaliman HD, Wing yms. sisäänpäinlämpiäviä kerhoja. No eivaan, kai niillekin on sosiaalinen tilaus olemassa ja jotkut haluaa pyöriä rajatusti samanmielisten kanssa, joten jos sellaista kaipaa, täytyy jonkun intikkakerho perustaa.

      Itse sekä intikka että HD harrastajana olen huomannut, että ei tietty merkki takaa sitä, että sen omistajien kanssa olisi samalla aaltopituudella ja viitsisi hengailla. Sen sijaan olen huomannut, että tietyt tyypit kerääntyy porukaksi ja siinä ei paina yhtään, millä "jawalla" kukin ajaa.

      • JHS

        Täytyypä kysyä mielipidettäsi pyörän valinnasta.
        Aloitin pyörän etsimisen jo viime syksystä alkaen ja merkki oli HD. Maksavat vain mielestäni maltaita joten kauppoja ei ole syntynyt.Evo spora 1200 olis tarvinnut ottaa tai rautapää että olisi rahat riittäneet.. Nyt siis siirryin intikkaan koska kustomointi kiinnostaa ja hinta halvempi,varmatoimisempi.(löytyi jo sopiva kohde)Sinulla Bikerman on kokemusta molemmista joten ....? Kyllä köyhän on vaikeaa.Kiitos.


      • Bikerman
        JHS kirjoitti:

        Täytyypä kysyä mielipidettäsi pyörän valinnasta.
        Aloitin pyörän etsimisen jo viime syksystä alkaen ja merkki oli HD. Maksavat vain mielestäni maltaita joten kauppoja ei ole syntynyt.Evo spora 1200 olis tarvinnut ottaa tai rautapää että olisi rahat riittäneet.. Nyt siis siirryin intikkaan koska kustomointi kiinnostaa ja hinta halvempi,varmatoimisempi.(löytyi jo sopiva kohde)Sinulla Bikerman on kokemusta molemmista joten ....? Kyllä köyhän on vaikeaa.Kiitos.

        Riippuu mitä haluat pyörältä.

        Jos luotettava ajaminen on tärkeintä, eikä budjetti ole kovin suuri, osta Intruder. Siihen saa valmista osaa todella hyvin ja ainahan voi itse sorvata. Pyörä on niin pomminvarma, kuin vain pyörä voi olla. Teho/vääntökäyrät ovat lähes identtiset Harleyn uuden twincam -koneen kanssa, paitsi että virtauksia parantamalla Truderissa on varoja enemmän ilman koneen avaamista. Intruderi on 80 -luvun tuote ja tosiasiassa enemmän oikea "rautapyörä" kuin uudet Harleyt. Kelpo Truderin saa jo seitsemällä tonnilla, jollei allekin.

        Truderia vastaava Harley olisi ehkäpä FXD Dyna tai vanhemmista FXR. Paitsi että Intruderissa on leveä keula ja perä vakiona. Jos haluaa luotettavan ajopelin Harleystä, olisi Evon koneella oleva BigTwin tai 90 -luvun spora paras valinta (jollei uudehkoa twincamia sitten). Evo Bigtwinejähän saa vähän yli kymppitonnilla. Sporstereita tietty halvemmalla.

        Itsellä tuo vanha panheadi on enemmän sellainen rakenteluharrastepyörä ja intikka enemmän ajopyörä, vaikka kyllä sitäkin on viilattu.

        Sitten on hyvä muistaa, että aikanaan kun Harleystä tuli suosittu rakenteluaihio, ne olivat erityisesti jenkeissä tosi halpoja ja osia oli saatavailla paljon. Siis alkuperäinen customoinnin idea ei ehkä ollut nykyisin paljon muodissa oleva suurella rahalla rakentaminen valmiiksi kalliista pyörästä, vaan halvasta aihiosta omalla työllä uniikin pelin tekeminen. Niinpä isomyllyiset japsicustomit ovat tavallaan sen hengen mukaisia aihioita nykyisin. Ja maailmalla rakennetaankin niitä aina vaan enemmän.

        Eli Intruderi on kelpo peli rakenteluunkin ja varmasti ajamiseen, jollei ego jostain oudosta syystä vaadi sitä HD:ta. Mulla, kun on molemmat ja tunnen kaikenlaisia pyöräilijöitä, niin en kyllä ole Truderilla hävennyt missään porukassa. Se on omanlaisensa pyörä, ei mikään HD -kopio, joka muuta väittää, ei pyöristä paljon ymmärrä. Intrun kone, kuten muukin tekniikka (esim. kardaani), on teknisesti ihan erilainen, samoin ulkonäöllisesti. Siinä ei ole yritetty jäljitellä mitään vehjettä ja soundikin on upea ihan omanlaisine rytmeineen. Siinä missä HD rytmittää tutum ...tutum..., huokailee intrun kone pitkällä rytmikkäällä iskullaan ihan omalla upealla tavallaan...


      • JHS
        Bikerman kirjoitti:

        Riippuu mitä haluat pyörältä.

        Jos luotettava ajaminen on tärkeintä, eikä budjetti ole kovin suuri, osta Intruder. Siihen saa valmista osaa todella hyvin ja ainahan voi itse sorvata. Pyörä on niin pomminvarma, kuin vain pyörä voi olla. Teho/vääntökäyrät ovat lähes identtiset Harleyn uuden twincam -koneen kanssa, paitsi että virtauksia parantamalla Truderissa on varoja enemmän ilman koneen avaamista. Intruderi on 80 -luvun tuote ja tosiasiassa enemmän oikea "rautapyörä" kuin uudet Harleyt. Kelpo Truderin saa jo seitsemällä tonnilla, jollei allekin.

        Truderia vastaava Harley olisi ehkäpä FXD Dyna tai vanhemmista FXR. Paitsi että Intruderissa on leveä keula ja perä vakiona. Jos haluaa luotettavan ajopelin Harleystä, olisi Evon koneella oleva BigTwin tai 90 -luvun spora paras valinta (jollei uudehkoa twincamia sitten). Evo Bigtwinejähän saa vähän yli kymppitonnilla. Sporstereita tietty halvemmalla.

        Itsellä tuo vanha panheadi on enemmän sellainen rakenteluharrastepyörä ja intikka enemmän ajopyörä, vaikka kyllä sitäkin on viilattu.

        Sitten on hyvä muistaa, että aikanaan kun Harleystä tuli suosittu rakenteluaihio, ne olivat erityisesti jenkeissä tosi halpoja ja osia oli saatavailla paljon. Siis alkuperäinen customoinnin idea ei ehkä ollut nykyisin paljon muodissa oleva suurella rahalla rakentaminen valmiiksi kalliista pyörästä, vaan halvasta aihiosta omalla työllä uniikin pelin tekeminen. Niinpä isomyllyiset japsicustomit ovat tavallaan sen hengen mukaisia aihioita nykyisin. Ja maailmalla rakennetaankin niitä aina vaan enemmän.

        Eli Intruderi on kelpo peli rakenteluunkin ja varmasti ajamiseen, jollei ego jostain oudosta syystä vaadi sitä HD:ta. Mulla, kun on molemmat ja tunnen kaikenlaisia pyöräilijöitä, niin en kyllä ole Truderilla hävennyt missään porukassa. Se on omanlaisensa pyörä, ei mikään HD -kopio, joka muuta väittää, ei pyöristä paljon ymmärrä. Intrun kone, kuten muukin tekniikka (esim. kardaani), on teknisesti ihan erilainen, samoin ulkonäöllisesti. Siinä ei ole yritetty jäljitellä mitään vehjettä ja soundikin on upea ihan omanlaisine rytmeineen. Siinä missä HD rytmittää tutum ...tutum..., huokailee intrun kone pitkällä rytmikkäällä iskullaan ihan omalla upealla tavallaan...

        Tere.Se on koeajon paikka viikonloppuna sitten tehdään päätöksiä.Molemmat nakin kaljuja,väärä väri "tumman sininen",ei leveetä keulaa . No valmiiksi soolo/tiputettu ja värin saa päälle myöhemmin ym palikkaa.Hp muuten 7500 ekua ja 6 alkavaa lukua tarjoan.Katotaan kuinka äijän käy,
        voi olla että on haku päällä vielä ensi keväällä kun liikoja tinkii.Se o moro!


      • VS800
        JHS kirjoitti:

        Tere.Se on koeajon paikka viikonloppuna sitten tehdään päätöksiä.Molemmat nakin kaljuja,väärä väri "tumman sininen",ei leveetä keulaa . No valmiiksi soolo/tiputettu ja värin saa päälle myöhemmin ym palikkaa.Hp muuten 7500 ekua ja 6 alkavaa lukua tarjoan.Katotaan kuinka äijän käy,
        voi olla että on haku päällä vielä ensi keväällä kun liikoja tinkii.Se o moro!

        Ei kannata ainakaan tuota hintaa maksaa. Eräässä liikkeessä näytti olevan -96 tai -95 VS1400 8600 euroa ja siitäkin voi vielä hinta tippua. Ajettu sillä oli alle 30 000 km:ä.


    • sarajari

      Hyvä pyörä.Kromi osatkin kestää vanhemmissa paremmin.Itellä oli 1400 intikka yhden kesän.
      Tyytyväinen olin.
      Kytkin on varmaan kaikissa että ne kylmänä luistaa.

    • make

      viimeksi eilen illalla intikkani(korkkaamaton) kytkin luisti kuin kuminauha nelosella täyskaasukiihytyksellä... pitäis vissiin tehdä jotain

      • kytkijä

        jos et ole kyykkäri


      • Bikerman
        kytkijä kirjoitti:

        jos et ole kyykkäri

        Ei se olekaan kyykkymäistä täyskaasukiihdytystä. Sellaisen intrunkin kytkin sietäis eli kierroksilla vinguttamisen. Mutta, kun käytetään customien herkkua, suurta alavääntöä, silloin meinaa kytkin luistaa...varsinkin kylmänä.


      • gJartsa
        Bikerman kirjoitti:

        Ei se olekaan kyykkymäistä täyskaasukiihdytystä. Sellaisen intrunkin kytkin sietäis eli kierroksilla vinguttamisen. Mutta, kun käytetään customien herkkua, suurta alavääntöä, silloin meinaa kytkin luistaa...varsinkin kylmänä.

        Oon ajanu intrulla kuukauden päivät, eli 2000 km, hyvältä tuntuu.
        1. Kertokaahan, mikä on oikea moottoriöljy, kytkimen takia kai on aika tarkka öljyn suhteen.
        2. Saisko mistään alkuperäistä suomenkielistä käyttöohjekirjaa, kopiotkin riittäis.
        3. Mikähän olis oikean merkkinen takarengas, tarttis uusia, kertokaapa mielipiteenne.
        4. Maantieajossa öljynlämpömittari näyttää ilmanlämpötilasta riippuen 75 - 88 astetta. Kaupunkiajossa, kun ajetaan hyvin hiljaa ja ilma on kuuma asteita saattaa olla jopa 102. Onko nämä asteet normaalia vai tarttisko tehdä jotain?
        Nyt alkas ajokelit, toivottavasti näitä riittää.
        Oikein hyviä ajokelejä kaikille!


    • motuza

      VS1400 ajosta seisonut 2v. Nyt kytkin ihan "veltto" ku painaa eikä toimi.. Tipsejä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe