Minkälainen on Skodan neliveto systeemi? Esim.jos nostan lumiselta luiskalta veneen, niin sutaseeko eturenkaat eka tyhjää, ennenkuin neliveto iskeytyy päälle? Vai onko mahdollista saada neliveto päälle jo ennen noston aloittamista?
Skoda octavia 4x4?
51
19992
Vastaukset
- Skodalla ajeleva
Uusissa neliveto on aina päällä lähdössä, vanhemmissa oli pykälää vanhempi versio ilman paineakkua, jolloin etupyörien pitää sutaista ennen takapyörien mukaantuloa.
- EhkäOstanSkodan
Missähän vuosimallissa vaihtuu? Ja onko kaikissa malleissa tietystä vuodesta alkaen? Kiitoksia jo vastauksista etukäteen :)
- kalle kustaa
EhkäOstanSkodan kirjoitti:
Missähän vuosimallissa vaihtuu? Ja onko kaikissa malleissa tietystä vuodesta alkaen? Kiitoksia jo vastauksista etukäteen :)
NO oikeesti sillä ei ole mitään merkitystä ,sillä paine-akun lisäyksesllä mutta 2009 tuli Haldex 4 Skodaan.
Mulla on -08 Haldex 3 - veneen vetämisestä luiskalta on siitä monen vuoden kokemukset ,7 .llä eri nelivedolla. Ei se neliveto mitenkään iskeydy päälle. Neljänneskierroksen etupyörä pyörähtää niin pumppu tuppaa taakse painetta. Just vetäisin yhden veneen luiskalta kun sen fordin etupörät suti.
Muuten sanoisin niinkuin autokauppiaat. Kun vähän pyryttää niin silloin kyllä kysellään nelivetoja ja ihmetellään eikö niitä ole. Sitten kun ne vähät pyryt lähteen niin tavan autoilija ei nelivedosta juuri hyödy ja nelivedot makaa myymättä hallissa. No kohta joku Subarukuski pomppaa...niille sanoisin saman, neljä Subarua omistaneena;) - EhkäOstanSkodan
kalle kustaa kirjoitti:
NO oikeesti sillä ei ole mitään merkitystä ,sillä paine-akun lisäyksesllä mutta 2009 tuli Haldex 4 Skodaan.
Mulla on -08 Haldex 3 - veneen vetämisestä luiskalta on siitä monen vuoden kokemukset ,7 .llä eri nelivedolla. Ei se neliveto mitenkään iskeydy päälle. Neljänneskierroksen etupyörä pyörähtää niin pumppu tuppaa taakse painetta. Just vetäisin yhden veneen luiskalta kun sen fordin etupörät suti.
Muuten sanoisin niinkuin autokauppiaat. Kun vähän pyryttää niin silloin kyllä kysellään nelivetoja ja ihmetellään eikö niitä ole. Sitten kun ne vähät pyryt lähteen niin tavan autoilija ei nelivedosta juuri hyödy ja nelivedot makaa myymättä hallissa. No kohta joku Subarukuski pomppaa...niille sanoisin saman, neljä Subarua omistaneena;)"Neljänneskierroksen etupyörä pyörähtää niin pumppu tuppaa taakse painetta" , mutta tuon verran kun pyörähtää ja on oikeasti liukas luiska tai tosi pehmeä hiekka luiska, niin nouseeko vielä ylös?
- kalle kustaa
EhkäOstanSkodan kirjoitti:
"Neljänneskierroksen etupyörä pyörähtää niin pumppu tuppaa taakse painetta" , mutta tuon verran kun pyörähtää ja on oikeasti liukas luiska tai tosi pehmeä hiekka luiska, niin nouseeko vielä ylös?
Juu kyllä nousee. Ne on satusetien juttuja että Haldexin takia mäkeen jää. Muuten, esim. Hondat on ollu "iänajan" samantyyppisellä ratkaisuilla, paitsi että paineen tekee hydaraulipumppu ja hitaammin, mutta kukaan vaan ei sano että CRV/ HRV olisi arveluttava veturi.
No näähän on aina myös vähän maku / periaatekysymyksiä joillekkin mikä on "oikea neliveto." - Paljonko on paljon
EhkäOstanSkodan kirjoitti:
"Neljänneskierroksen etupyörä pyörähtää niin pumppu tuppaa taakse painetta" , mutta tuon verran kun pyörähtää ja on oikeasti liukas luiska tai tosi pehmeä hiekka luiska, niin nouseeko vielä ylös?
Ei kukaan tiedä asiaa, sillä siihen vaikuttaa esim:
-luiskan kaltevuus
-veneen ja trailerin paino
-"oikeasti liukas liuska", Se mitä joku pitää liukkaana on toisen mielestä vain nihkeä :-)
-hiekkaliuskan pohja voi olla pehmeä tai kova, märkä tai kuiva, karkeampaa tai hienompaa ainesta.
Että jos joku jonkin takuun antaisi asiassa, puoleen tai toiseen, niin arvailuksi menee.
- Ehkaenosta
Ajoin äskettäin Octavia Scoutin esittelyauton ja sitten Subaru Oubackin heti perään, molemmat 2010. Jostain syystä ylämäkeen lähtö oli Skodalla vaikeampaa eli sutii enemmän. Subarun kanssa vähän ihmettelin, miten jollain pääsee valoista tuolla tavalla liikkeelle? No, ehkä se johtui renkaista. Molemmissa oli nastat. En jäänyt myyjän kanssa aiheesta väittelemään, ehkä hänkään ei tiedä aiheesta tarpeeksi.
Tärkeintä on kokeilla itse. Toisen mielestä Skodan 4x4 voi olla parempikin...mutta kokeilkaa nyt kukin itse. Samoin käykää kokeilemassa vanhemman mallin CR-V nelioveto samalla. Jos ette eroa huomaa, niin ei sitten.- Freetrack
Omassa autossani on Haldex (v3 ?) nelivetosydeemi. Alussa tuntui siltä että etuvetokuskilta loppuu usko ennen kuin autosta vetokyky - varsinkin jyrkillä ja pehmeillä hiekkarampeilla.
Joskus syksyllä mennään aivan nostokyvyn rajoilla eli lumisella rampilla. Jos vene ei nouse, toisinaan auttaa kun pudottaa luistonestojärjestelmän pois päältä eli säästyy kaiken maailman kikkailuilta pimeällä rampilla.
Itse kyllä tarkasta myös seuraavassa autossani saako luistoneston pois päältä. - 4x4-kuumeinen
Freetrack kirjoitti:
Omassa autossani on Haldex (v3 ?) nelivetosydeemi. Alussa tuntui siltä että etuvetokuskilta loppuu usko ennen kuin autosta vetokyky - varsinkin jyrkillä ja pehmeillä hiekkarampeilla.
Joskus syksyllä mennään aivan nostokyvyn rajoilla eli lumisella rampilla. Jos vene ei nouse, toisinaan auttaa kun pudottaa luistonestojärjestelmän pois päältä eli säästyy kaiken maailman kikkailuilta pimeällä rampilla.
Itse kyllä tarkasta myös seuraavassa autossani saako luistoneston pois päältä.Mitä mieltä olet ollut 4x4 octaviasta yleensä?
Itse olisi tarkoitus hankkia uusi 2.0tdi 4x4 elegance. Huomenna menen kokeilemaan sellaista. Tänään koklasin 1.6tdi etuvetoa DSG-vaihteilla. Ainakin CR-moottorin äänet olivat maltilliset. Ihan kelpo paketti. Nelivetokuume on kuitenkin niin kova, että sellainen menee siis hankintaan. Aion pitää autoa useita vuosia, joten DSG:tä en uskalla ottaa kun niiden kestävyydestä pidemmässä juoksussa ei ole takeita. Ainakin, jos vähänkin uskoo noihin huoltoaseman baarin juttuihin (lue: suomi24 ja ultimatevw).
Webasto jää nyt myös hankkimatta. Myyjä sanoi, että PTC-lämmittää riittävästi ja etenkin jos ottaa alkulämmöt moottorin letkulämmittimellä ja sisälämppärillä. Saa nähdä. Jos ei riitä niin hankkiipahan sitten jälkiasennuksena webaston.
Olisi kiva kuulla muiden 4x4 tdi cr-kokemuksia. - ddd4
4x4-kuumeinen kirjoitti:
Mitä mieltä olet ollut 4x4 octaviasta yleensä?
Itse olisi tarkoitus hankkia uusi 2.0tdi 4x4 elegance. Huomenna menen kokeilemaan sellaista. Tänään koklasin 1.6tdi etuvetoa DSG-vaihteilla. Ainakin CR-moottorin äänet olivat maltilliset. Ihan kelpo paketti. Nelivetokuume on kuitenkin niin kova, että sellainen menee siis hankintaan. Aion pitää autoa useita vuosia, joten DSG:tä en uskalla ottaa kun niiden kestävyydestä pidemmässä juoksussa ei ole takeita. Ainakin, jos vähänkin uskoo noihin huoltoaseman baarin juttuihin (lue: suomi24 ja ultimatevw).
Webasto jää nyt myös hankkimatta. Myyjä sanoi, että PTC-lämmittää riittävästi ja etenkin jos ottaa alkulämmöt moottorin letkulämmittimellä ja sisälämppärillä. Saa nähdä. Jos ei riitä niin hankkiipahan sitten jälkiasennuksena webaston.
Olisi kiva kuulla muiden 4x4 tdi cr-kokemuksia.JOs et sitä DSG:tä ota niin kadut loppuelämäsi. Älä nyt hyvä mies pilaa auto jollain manuaalilla. Puheet DSG-ongelmista ovat täyttä paskaa ja pelkästään kateellisten juttuja.
- 4haldex
4x4-kuumeinen kirjoitti:
Mitä mieltä olet ollut 4x4 octaviasta yleensä?
Itse olisi tarkoitus hankkia uusi 2.0tdi 4x4 elegance. Huomenna menen kokeilemaan sellaista. Tänään koklasin 1.6tdi etuvetoa DSG-vaihteilla. Ainakin CR-moottorin äänet olivat maltilliset. Ihan kelpo paketti. Nelivetokuume on kuitenkin niin kova, että sellainen menee siis hankintaan. Aion pitää autoa useita vuosia, joten DSG:tä en uskalla ottaa kun niiden kestävyydestä pidemmässä juoksussa ei ole takeita. Ainakin, jos vähänkin uskoo noihin huoltoaseman baarin juttuihin (lue: suomi24 ja ultimatevw).
Webasto jää nyt myös hankkimatta. Myyjä sanoi, että PTC-lämmittää riittävästi ja etenkin jos ottaa alkulämmöt moottorin letkulämmittimellä ja sisälämppärillä. Saa nähdä. Jos ei riitä niin hankkiipahan sitten jälkiasennuksena webaston.
Olisi kiva kuulla muiden 4x4 tdi cr-kokemuksia.4-versio haldex toimii, eroa quatroon ( 4 talvea A6:lla kokemusta) ei huomaa, vaikka siinä veto on jatkuvasti päällä joka nurkassa.
- 4haldex
4x4-kuumeinen kirjoitti:
Mitä mieltä olet ollut 4x4 octaviasta yleensä?
Itse olisi tarkoitus hankkia uusi 2.0tdi 4x4 elegance. Huomenna menen kokeilemaan sellaista. Tänään koklasin 1.6tdi etuvetoa DSG-vaihteilla. Ainakin CR-moottorin äänet olivat maltilliset. Ihan kelpo paketti. Nelivetokuume on kuitenkin niin kova, että sellainen menee siis hankintaan. Aion pitää autoa useita vuosia, joten DSG:tä en uskalla ottaa kun niiden kestävyydestä pidemmässä juoksussa ei ole takeita. Ainakin, jos vähänkin uskoo noihin huoltoaseman baarin juttuihin (lue: suomi24 ja ultimatevw).
Webasto jää nyt myös hankkimatta. Myyjä sanoi, että PTC-lämmittää riittävästi ja etenkin jos ottaa alkulämmöt moottorin letkulämmittimellä ja sisälämppärillä. Saa nähdä. Jos ei riitä niin hankkiipahan sitten jälkiasennuksena webaston.
Olisi kiva kuulla muiden 4x4 tdi cr-kokemuksia.juuri noin, nelikoissa on letkulämppäri (säteilylämmitin ei mahdu,onneksi) joka toimii , tosin lohkolämp. olis paras. -30 ja pari tuntia lämmityksessä, maski peitettynä tietysti, niin kyllä tarkenee vaikka hukkalämpöä muodostuu vähän jolla kabiinia lämmittää.
- 4x4-kuumeinen
4haldex kirjoitti:
juuri noin, nelikoissa on letkulämppäri (säteilylämmitin ei mahdu,onneksi) joka toimii , tosin lohkolämp. olis paras. -30 ja pari tuntia lämmityksessä, maski peitettynä tietysti, niin kyllä tarkenee vaikka hukkalämpöä muodostuu vähän jolla kabiinia lämmittää.
Tänään lähti tilaus: Octavia 2.0 tdi 4x4 elegance, manuaali, huonon tien paketilla, yms. Ei webastoa vaan pelkästään letkulämppäri ja sisäpistoke. Näille lumille ei taida enää ehtiä, koska toimitus vasta huhtikuussa.
- 4haldex
4x4-kuumeinen kirjoitti:
Tänään lähti tilaus: Octavia 2.0 tdi 4x4 elegance, manuaali, huonon tien paketilla, yms. Ei webastoa vaan pelkästään letkulämppäri ja sisäpistoke. Näille lumille ei taida enää ehtiä, koska toimitus vasta huhtikuussa.
olis myynnissä kyseinen auto, ajettu 3200km, valmistunut 11.10.2010.(maanantai kpl?) ei taida olla merkitystä kun töitö tehdään 24/7 tahdilla maailman nykyaikaisimmassa ja uusimmassa autotehtaassa .farkku, 2X alut, kesär. 16",tehdaskoukku,letkulämppäri/sisäpistoke, takaikk.tummennukset, ratissa radio ja ajot.kone namikat, päivävalo-automatiikka.saatto ja sisääntulo toiminnolla, kangasmatot ja oikea vararengas. ja huonontie paketti mukana (ilmainen hankittaessa). auto tilattu kesäkuussa 2010. auto on oma ja maksoin kaikkine varusteineen yli 36.000 ekee. jos kiinnostaa tehdä kauppaa, kirjoottele.
- perjantaikappale
4haldex kirjoitti:
olis myynnissä kyseinen auto, ajettu 3200km, valmistunut 11.10.2010.(maanantai kpl?) ei taida olla merkitystä kun töitö tehdään 24/7 tahdilla maailman nykyaikaisimmassa ja uusimmassa autotehtaassa .farkku, 2X alut, kesär. 16",tehdaskoukku,letkulämppäri/sisäpistoke, takaikk.tummennukset, ratissa radio ja ajot.kone namikat, päivävalo-automatiikka.saatto ja sisääntulo toiminnolla, kangasmatot ja oikea vararengas. ja huonontie paketti mukana (ilmainen hankittaessa). auto tilattu kesäkuussa 2010. auto on oma ja maksoin kaikkine varusteineen yli 36.000 ekee. jos kiinnostaa tehdä kauppaa, kirjoottele.
Kaupat on jo tehty.
Miksi muuten myyt omaasi? - 4haldex
perjantaikappale kirjoitti:
Kaupat on jo tehty.
Miksi muuten myyt omaasi?kahden vuoden projektin jälkeen, vertailu audiA4 quattro/skoda4x4 , kaiken maailman testituloksia ympärieurooppa tutkien jälkeen yksiselitteinen loppu tulos oli skodan eduksi. esim. ruotsissa testissa näistä saman hintaluokan autoista (suomessa audilla maahantuoja vetää 14.000 ekee kovempaa hintaa) skoda voitti talvitestin.
mutta kysymykseen miksi olen autoa myymässä.
sain maan parhaan hyvityksen entisestä A6 quattrosta vaihdossa ocuun(joka lähti tänään uudelle omistajalle) nyt olis vähän ilmaston muutoksia tulossa , joita ei kesällä vielä tiedostanut kukaan. - moneks
ddd4 kirjoitti:
JOs et sitä DSG:tä ota niin kadut loppuelämäsi. Älä nyt hyvä mies pilaa auto jollain manuaalilla. Puheet DSG-ongelmista ovat täyttä paskaa ja pelkästään kateellisten juttuja.
Kai niissä ******* jutuissa jotain on kun taksimiesten autot seisoo automaatin takia korjauksessa ja jotkut automyyjät ei kelpuuta DSG-vaihteista asiallisella hinnalla vaihdokkina.
Itsellä ei ole kokemusta, mutta jos automaatti on hiukankin epävarma tapaus niin uudehkoa autoa en osta volkkarikonsernin automaatilla.
Olenkin päätynyt katsomaan millainen on uuden Mazdan automaatti !? - Alennusvaihteet
4x4-kuumeinen kirjoitti:
Tänään lähti tilaus: Octavia 2.0 tdi 4x4 elegance, manuaali, huonon tien paketilla, yms. Ei webastoa vaan pelkästään letkulämppäri ja sisäpistoke. Näille lumille ei taida enää ehtiä, koska toimitus vasta huhtikuussa.
Mulla on ollut Webasto 2-viimeautossa.Kiva lähteä liikkeelle lämpimässä autossa.Sitä en jättäisi pois vasta rahojenloputtua.Automaattiakin olen harkinnut kovasti.Olenajatellut asiat niin sitten kun enymmärrä mikävaihde on päällä ja seuraavaksitulee laittaa niin jokukertokoon luovuta kortti pois.Kaikenlaisia cross sovereita on joita kutusutaan rehvakkaasti maastureiksi?Miksi?Maasturissa on ja oltava alennusvaihteet.
- Karraaaa
ddd4 kirjoitti:
JOs et sitä DSG:tä ota niin kadut loppuelämäsi. Älä nyt hyvä mies pilaa auto jollain manuaalilla. Puheet DSG-ongelmista ovat täyttä paskaa ja pelkästään kateellisten juttuja.
Ja mulla hajos dsg 112 tkm ja maksoi 7300 euroa.
- Anonyymi
ddd4 kirjoitti:
JOs et sitä DSG:tä ota niin kadut loppuelämäsi. Älä nyt hyvä mies pilaa auto jollain manuaalilla. Puheet DSG-ongelmista ovat täyttä paskaa ja pelkästään kateellisten juttuja.
Mulla on ollut DSG 10 vuotta, ensin Seat ja nyt Skoda, C5:sen ja Opelin automaatit myös. Ei DSG:ssäkään ole ollut mitään vikaa. Huoltaahan ne pitää ajallaan!
- Anonyymi
ddd4 kirjoitti:
JOs et sitä DSG:tä ota niin kadut loppuelämäsi. Älä nyt hyvä mies pilaa auto jollain manuaalilla. Puheet DSG-ongelmista ovat täyttä paskaa ja pelkästään kateellisten juttuja.
Oletkohan vielä samaa mieltä .
- -Sami-
Nyt toista talvea Octavia 4x4 mallilla ajelen ja täytyy sanoa, että jos hauskaa neliveto talviautoa halajaa niin tästä on hauskuus kaukana. ESP EI SAA POIS! Ei sitten millään ja tuo tulee väliin niin hanakasti että luisuista voi nähdä vain märkiä unia.
Toivottavasti SKODAlla saadaan asia korjattua, sillä minä en ainakaan moista rajoitettua peliä enää toiste osta.
Ps. Enkä nyt sano, että ESP on huono asia. Päin vastoin. Mutta on sitä joku kontrolli oltava autoon ja päästävä nauttimaan maksetuista ominaisuuksista.- lukkoperä'
Miten möyrii auraamatonta mökkitietä, vain möyriikö lainkaan, jos esp ei anna ryntäillä koneen kanssa kunnon vauhtiin, mikä on ainoa keino edetä lumisessa ylämäessä. Tyhjäkäynnillä tai sen tuntumassa dumppaa paikalleen lumeen.
- Muuttui huonompaan
"Nyt toista talvea Octavia 4x4 mallilla ajelen ja täytyy sanoa, että jos hauskaa neliveto talviautoa halajaa niin tästä on hauskuus kaukana. ESP EI SAA POIS! Ei sitten millään ja tuo tulee väliin niin hanakasti että luisuista voi nähdä vain märkiä unia.
Toivottavasti SKODAlla saadaan asia korjattua, sillä minä en ainakaan moista rajoitettua peliä enää toiste osta."
Valitettavasti ei varmaan poistu, koska muistaakseni vuosimallista 2010 eteenpäin tekivät juuri tuon muutoksen, eli luistoneston saa pois mutta ei ESP:tä. Omasta 2009 -mallisesta tuon ESP:n saa vielä napista pois, ja sen jälkeen auto on täysin "vapaasti" vietävissä. - Hubaru
Halpamerkistä voi poistaa koko ESP:n
- kaksi veto aina
haldexsin paskat lukot,ei skoda vedä koskaan neljällä pyörällä
- Tosi huono on
Skoodassa on Haldex joka on ns. avustava neliveto.
- jaskaP23
siksi ostinkin toyota rav4
- Kuumenee
Rav4 on paskin mahdollinen neliveto. Sen voimansiirtojärjestelmä antautuu juuri silloin kun nelivetoa tarvittaisiin eniten. Rav4 on jopa huonompi kuin CRV. Molempien noloista nelivedoista voi lukea vertailusta TM10÷2013
- Auto-Jörn
Kuumenee kirjoitti:
Rav4 on paskin mahdollinen neliveto. Sen voimansiirtojärjestelmä antautuu juuri silloin kun nelivetoa tarvittaisiin eniten. Rav4 on jopa huonompi kuin CRV. Molempien noloista nelivedoista voi lukea vertailusta TM10÷2013
Onko perusteluja?
T:Auto-Jörn
- Se-on-sellanen-että
kun nousee ylös mäkeä niin pohja putoo alta.
- Vöpsynen
Paskin mahdollinen, eli surullisen kuuluisa Haldex. Ei voi kehua.
- raju.kyykytys.qyyq
skodan 4x4 ei ole aito 4x4 vaan se vetää vain kulmista. jos on vähänkin liukasta, auto ei liiku edes etu- tai takavedon verran. pelkkää mainosmiesten lätinää se skeidan 4x4
- AutoPelle
Onko se siis liukkaasta risteyksestä lähtiessä yhtä huono kuin Skodan etuveto tai Bemarin takaveto ?
- raju.kyykytys.qyyq
AutoPelle kirjoitti:
Onko se siis liukkaasta risteyksestä lähtiessä yhtä huono kuin Skodan etuveto tai Bemarin takaveto ?
Huonompi
- ocukuski
Jännä juttu kun juuri vedin 4x4 ocullani bmw330i n ohi valoista.
Itse olin lumella ja tämä teinien ihanneauto kuivallapuolella. :)
Et taida olla koskaan ajanut skodan nelivetoa, kun tollasia puhut. :)
- V8voimaa
Hassua, mutta minullakin on paino-akku autoni takakontissa kylläkin. Kaikki keinot täytyy käyttää että 468 ponia saadaan hyödynnettyä. Hyvä se on varmaan Skodassakin.
- Ocu_2.0_TDI_4x4_2013
Ainoa mikä puuttuu on tasauspyörästön lukko molemmilta akseleilta (vm. -13 vanhempi malli). Jos auto jää kiinni esim syvään lumeen, niin kiltisti pyörii yksi etupyörä ja yksi takapyörä. Tosin jos ottaa ensin pois vetoluistoneston (ASR) ja sitten laittaa DSG:n käsivalinnalle (ykköselle tai kakkoselle) niin saa kyllä aurata niin että 10cm lunta tulee konepelin päälle ennenkuin meno hyytyy. Silloin ollaankin sitten vetoavun tarpeessa. Edellinen nelikko oli Golf IV vm. 2004 käsivaihteella ja ilman paineakkua. Eron kyllä huomaa etenkin liikkeelle lähdettäessa painavalla vaunulla liukkaalla pinnalla. Skoda lähtee heti, Golffi sutaisi ensin. En ymmärrä miksi tasauspyörästön automaattista lukkoa ei ole edes edessä, koska jopa 1,2 TSI Ibizassa sellainen on. Jarrujen kanssa toteutettu vedon tasaaminen olis ollut "vain softaa", mutta sitäkään ei ole. Nyt on 210000 mittarissa eikä ole DSG:n kanssa vielä ollut ongelmia.
- imeväisten.horinat
Suosittelen käymään ensin sen autokoulun
- Qyyqyttäjä_Qummastelee
Mikä ihmeen 4x4 Skodalla on? Neljä kertaa neljä...what? 16?
- ongelmakippoja
Karmea haldex viritelmä, vieläpä venäjällä tehty. Ei kannata missään nimessä edes harkita! Se on sellainen lelu-neliveto, ei oikea ensinkään.
- Anonyymi
Reilu kymmenen vuotta ajettu neliveto ocua. Ikinä ei ole jäänyt kiinni mihinkään, on kuitenkin ajettu kaikenlaiset mäet ja metsäpolut. Haldexi kestää kun siihen vaihtaa öljyt 60 000 km välein, niin kuin kuuluu.
- kiemurtelija
ostin eka scoutin 08 ja huomasin että maantie nopeuksilla käännettäessä oikealle auton taka pää alkaa vispata toiseen suuntaan ei . pyöränkulmat on tarkistettu missä vika?
- Kolmekakaraajarakki
Koitappa säätää päätäsi, vika ei ole todellisuudessa.
- Anonyymi
Näissä Pirkka-tuotteissahan on tämä Haldex- järjestelmä mitä en pidä hyvänä nelivetoja, kokemusta on.
- Anonyymi
Näin se toimii: kaksi Toweria vetää ja kaksi työntää.
- Anonyymi
Kyllä kannattaisi Škodan hankkia nelivetotekniikka Lada 4x4:sta. Lujaa laatua ja toimii esimerkillisesti maastossakin. Muuten voi käydä niin että yhä useammat toverit vaihtaa merkkiä ja luisu jatkuu myyntitilastoissa.
- Anonyymi
Vaimo ja lapset työntää.
- Anonyymi
Ivan, Nikita, Sasha ja Vladimir vetävät nelistään. Työntäjät seuraavat perässä ja auttavat tarpeen vaatiessa, tai milloin kaalikuorma on suurehko.
- Anonyymi
Onkohan 2016 vm Skoda Octavia RS 4*4 mallissa tota ad-blue käynnistykseen käytettävää nestettä?
- Anonyymi
Kannattaa pikemminkin ajaa se siltä luiskalta mereen ja yrittää unohtaa koko ostos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767