Diapam voisi olla hyvä krapulalääke tablettina, kotona otettavaksi. Katkollahan sitä saa liemenä. Mutta miten lääkäriltä saa reseptin? Saako sen vain, jos sanoo, että tarttis krapulalääkkeeksi? Vai pitääkö olla jokin ahdistus tms. Vai pitääkö peräti salata se, että ottaa viinaa? Antakaa neuvoja, kiitti. Enkä sitten tarvi sellaisia neuvoja, että "älä juo, jos ei pää kestä" jne. (Sitäkin on jo kokeiltu).
Miten diapam-reseptin saa?
16
7265
Vastaukset
- jurrrur
Ensin kannattaa lukea lääkeseloste netistä (lääkeinfo) mihin Diapamia käytetään, eikä missään tapauksessa mainita alkoholiongelmasta. Silloin sitä ei ainakaan saa tai sen saanti vaikeutuu merkittävästi, koska Diapam on kolmiolääke.
Diapamin ja alkoholin yhteiskäyttö voi olla hengenvaarallista.- iibubiuybiy
jurrrur / Neuvo
Miksi alkokatkaisuhoidossa päälääke on juuri Diapam. Siksi että se on tähän vaivaan varsin tehokas. Estää krampit ja pahemmatkin oireet.
- vitunholistit
Jätä se viina vaan pois niin ole tällaisia ongelmia. Ei tod ole järkevää alkaa pameja popsimaan darraan!!
- =====
ja myös sen, että aluksi käytettyäsi Diapameja krapulaan, myöhemmin olet myös sekakäyttäjä ja bentsoriippuvainen.
Silloin olet niin helvetillisessä koukussa, että ravaat tohtoreilla mankumassa reseptejä loppuikäsi. - A
Moikka
tuon kokeneena voin varoittaa - niistä vierottautuminen on yksi vittuimaisimmista kokemuksista. Olin ensin noin vuoden ajan lääkärin määräämässä ruodussa (en hakenut/saanut krapulaan vaan ahdistukseen), mutta sitten huomasin kuinka hauskaa niitä on napsia viinan kanssa jo alkuillasta. Nyt mennyt kohta kaksi vuotta sekoillessa, en muista illoista mitään ,käyttäydyin täysin itselleni vieraalla tavalla, olen hakkinut fyysisen riippuvuuden henkisen lisäksi, elän jatkuvassa sumussa eikä pelkkä alkoholin nauttiminen enää riitä... nyt olen jo vieroitushoidon loppuvaiheessa =)
En suosittele kenellekään, jos ei TODELLISTA tarvetta ole, koska koukuttavat todella nopeasti, riippuvuuspotentiaali on erittäin suuri ja vierottautuminen todella tuskallista (!).
Niin harmittomalta kuin se tuntuukin--- ne eivät ole leikin asia !- nappiukko-78
Ei jää koukkuun jos napsii vain viikonloppuisin. Mäyris nappia = olo hyvä.
- Entinen juoppo
Se on aika saatanan vaarallista joten ei kyllä kannattaisi alkaa napsiin.
Viinan kanssa jos vetää sekaisin niin se voi tehdä pahaa jälkeä. Erittäin suuri riski että sydän pysähtyy meinaan. Tunnen ihmisiä jotka ovat siihen hommaan kuolleet joten fiksumpi pysyy aika helvetin kaukana pamejen ja viinan sekakäytöstä. - AlkonVakioasiakas
Ei näköjään porukka tajua että diapam ja muut bentsot on täsmälääkkeitä krapulaan, sellaiseen kunnolliseen krapulaan eikä näitten tietämättömien inisijöitten kaksi iltaa Onnelassa ja sunnuntaina krapulapitsaa-tyyppiseen krapulaan. Jos juo sen 15 päivää tai enemmän aamusta iltaan niin kuin kuitenkin aina joskus jotkut tekee, ja sitten haluaa lopettaa niin ei sitä voi seinään stopata, siihen tarvitsee rauhoittavia. Itse aloittajan kysymykseen: en todellakaan tiedä miten diapam-reseptin voisi saada, itse olen saanut opamox 15 mg-reseptin, jotka nekin toimii kohtalaisesti krapulaan.Sanoin kärsiväni ahdistuksesta ja paniikkihäiriöstä, ja silti jouduin pitämään pientä teatteria ettei minulle olisi kirjoitettu vain jotain masennuslääkettä tms. Menee vähän ohi minulta miksei lääkärit suostu määräämään bentsoja vaikka vain pieninä erinä jos sanoo suoraan että on tuurijuoppo. Itse en ainakaan ole kertaakaan sekakäyttänyt vaan vain krapulassa ottanut todelliseen tarpeeseen.
- kumpi ompi
Diatsepamiinilla/johdannaisilla saa kyllä ainakin satunnaisen juoppoputken katkaistua jos on TAHTOA. Jopa sekakäyttö, pari olutta ja pamit toimii ja luulisi olevan parempi kuin pullo vodkaa. Tätä eivät oikein lääkärit taida tajuta. Unettomuuteenkin välillä paras ratkaisu. "Unilääkkeet", melatoniini, tekevät fyysisesti uneliaaksi, mutta päässä vellovia ajatuksia ne eivät katkaise. Moni sitten alkaa tätä lääkitsemään alkoholilla, että saisi nukutuksi. Bentsoja määrätään kroonisesti ihan turhaan, mutta vielä enemmän niitä jätetään määrämättä kun tarve olisi. Ja vaikka menisi miten huonosti....mutta kumpi onkaan parempi: huumekoukussa vai rauhoittavan lääkkeen koukussa oleminen?.
- marha3
kumpi ompi kirjoitti:
Diatsepamiinilla/johdannaisilla saa kyllä ainakin satunnaisen juoppoputken katkaistua jos on TAHTOA. Jopa sekakäyttö, pari olutta ja pamit toimii ja luulisi olevan parempi kuin pullo vodkaa. Tätä eivät oikein lääkärit taida tajuta. Unettomuuteenkin välillä paras ratkaisu. "Unilääkkeet", melatoniini, tekevät fyysisesti uneliaaksi, mutta päässä vellovia ajatuksia ne eivät katkaise. Moni sitten alkaa tätä lääkitsemään alkoholilla, että saisi nukutuksi. Bentsoja määrätään kroonisesti ihan turhaan, mutta vielä enemmän niitä jätetään määrämättä kun tarve olisi. Ja vaikka menisi miten huonosti....mutta kumpi onkaan parempi: huumekoukussa vai rauhoittavan lääkkeen koukussa oleminen?.
Olen ihan samaa mieltä! Tänään tulee 7 viikkoa raittiina. Ennen sitä join kolmatta viikkoa. Nyt sain diapam-reseptin lääkäriltä, kun sanoin, että yritän tosissani päästä viinasta eroon. Ja kun iskee paha ahdistus ja masennus, niin silloin yleensä olen tarttunut pulloon. Eli halusin diapamin nimenomaan sitä varten, kun/jos alkaa juotattamaan, niin voin ottaa silloin pari tablettia ja pääsen sillä pahimman yli enkä tartu pulloon! Joten olen nim. kumpi ompi, kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että kumpi on parempi; korkata viinapullo vai ottaa rauhoittavaa.. Minä ainakin aion ottaa diapamia vaikka sitten loppuikäni jos vaan sillä pysyn erossa viinasta!
- åojn åojjiånhj 098 9
Kopiokoneella.
- uyhtm,ti
pmapampam pamit ja pari sidukkaaa ne yhteen soppii
- (pampula)
Virossa oli ainakin 10v sitten eurovetoisia bentsotohtoreita.
- Terve666
Diapameja ne vanhat juopot otti krapulaan jo vuosikymmeniä sitten. <3
- sontaseppo
Harmi kun juopporetcun on hankala saada näitä nykypäivänä, ennen oli paremmin, kun lääkärin tulostin alkoi laulamaan välittömästi ja sylkemään lukuisia bentsoreseptejä, kun vain kertoi bentsotarpeistaan. Eihän tästäkään ole aikaa kuin 10 vuotta, mutta siinä ajassa on lääkäreiden asenteet muuttunut rajusti. Silloin lääkäritkin olivat vielä kohteliaita herrasmiehiä, jotka saattoivat kysyä, että saisiko olla vielä jotain muutakin ja ihan julkisella puolella.
- menoxtenox
Ensin tenox ja sitten menox
Terveiset jakomäestä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793