Onkohan kannattavaa ostaa asunto ja remontoida sitä esim. kylpyhuone remontti yms. ja sen jälkeen myydä se tai vuokrata sitä ja tehdä vielä voittoa. olisiko tämä hyvä liike idea millä elättää itsensä tai jopa tienata hieman ylimääräistä?
asunnon osto, remontointi ja myynti
5
1357
Vastaukset
- 26
Tällaisia ideoita minullekin tuli mieleen kun katselin kesälomalla englantilaisia remontointiohjemia...
Näissähän tyypillisesti ostetaan 50 vuotta vanha asunto, ajantasaistetaan se, ja myydään kaksinkertaisella hinnalla. Tai näin siis remontoijat itse kuvittelevat. Todellisuushan on (Suomessakin) että arvonnousu ei kata laadukkaasti tehdyn remontin kustannuksia, ja pelkästään tällä idealla tulee tappiota.
Jos sen sijaan olet asuntoa vuokraamassa, on aivan itsestään selvää että uudesta saat pyydettyä parempaa vuokraa ja asukkaat viihtyvät paremmin... Halvoilla paikkakunnilla tämä varmaan on ihan kannattava bisnes, mutta ei välttämättä Helsingissä.- Vuok.......
Aika paljon tälläistä toimintaa onkin liikkeellä. Ostat vanhaa ja remppaat sen mieluummin, kuin ostat monikertaisella hinnalla uuden.
- Vuokranantajana
Ostaa remontoitava n 30-50 v vanha huoneisto ja remontoida varsinkin jos itse tekee rempan saa palkan myydessään tai vuokratessa.Uutta asuntoahan ei kannata vuokrata eikä edes uudehkoa jos haluaa hyvää tuotto %.Uusia asuntoja ei myöskään saa hyviltä paikoilta koska hyvät rakennuspaikat ovat rakennettu jo 50 v sitten täyteen.Tiistaina teen kaupat myyn yhden asuntoni remontoitavaksi mitä vuokralaiset muokkasivat 5ov vanha huoneisto alkueräinen kunto.
- unohda,,
asia riippuu
kuinka osaat ostaa sopivan ja edullisesti
kuinka osaat tehdä uudistukset, jotka mieyttää ja sinähän annat myös takuun,
kuinka osaat myydä,
mikä paikkakunta on kyseessä, merkitsee myös paljon,
samoin onko paikkakunnan yksi keskusta, vai joku lähiö joita on kymmenkunta.
kun tässä kyselet, luulen että tappioksesi menee, eli unohda koko juttu - fundamentalist
edellytys on se että asut itse siinä (=olet kirjoilla) 2 vuotta jotta voi myydä verovapaasti.
Tiedän erään tyypin joka ostaa sellaisen kämpän että siinä juuri ja juuri pystyy asumaan ja remontoi
sen sitten parin vuoden aikana hiljalleen, myy pois ja ostaa seuraavan.
Elää sillä ihan mukavasti.
On muuten poikamies, nainen ei kuulemma kestä tällaista elämää, on koettanut parikin kertaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802