_.¤._MINUN VUORO_.¤._

♥•*¤*•oOo•*¤*•oOo•*¤*•oOo•*¤*•♥

Sielun solinat ja
herkät kilahdukset

Hyräilyt
Kuiskeet ja
hymyt

Herkät sanat
Huokauksetkin

Pienet pyynnöt
Keveät lentävät lentosuukot

Äänet ja niitten painot
Sanat ja niitten värähtelyt

Kaikki ne tarttuvat
puihin ja kiviin
Varpuihin
Maahan
Siemeniin uusiin

Toivonväreet haluan
polkuni varrelle jättää
Sen keveyden
sen ilon
haluan toisen löytää

Niin kuin ehkä joku ennen minua ~

Lahjoitti elämän keveät askeleet
tähän polkuni varrelle ~

Löytää ja kuulla

♥•*¤*•oOo•*¤*•oOo•*¤*•oOo•*¤*•♥

http://www.youtube.com/watch?v=Pb6KV2DAd78&feature=related

18

995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :O)

Elämän korkein onni
      varmuus
      joka ei horju
      joku rakastaa
      juuri sinua.

Aina on kevätilma
      tai hymy
      kun kivikossakin
      erämaassa tai autiomaassakin
      asuu rakkaus.

Missä kukka-siellä kesä
      missä tähti-siellä taivas
      missä rakkaus-siellä autuus
      koti missä
      on hyvä olla.

Miten olisi kuppi kaffeeta?????....

• *MURUKULTA*

o o o o o o o o o o o o o
        väräjävät tuulet
        oksat ne kerää
        ne pienetkin kuiskeet
        niissä oksissa elää

onnellinen paikka
        sanoittakin näin syntyy
        hetkiä kauniita
        vierellä ne pysyy

kukat puhkeaa
        kun on suotuisat tuulet
        rakkautta polulla
        askeleet kuulet
        o o o o o o o o o o o o o

Kahvia - ? - Toki toki! Tänään... Olkaapas hyvä! :•þ

http://www.youtube.com/watch?v=gooNTJesruE&feature=related

• niissä kielissä elää
      pienimätki
      "Sielun solinat"

Kaunistaa tien
      "Lahjoitti elämän keveät askeleet
      tähän polkuni varrelle"

Olla läsnä
      "Löytää ja kuulla"

MURUKULTA
      kuljin hengittämättä oli niin herkkää tulkintas.
      Täältä pimeästä illasta kynttilöitten valosta Sinulle lämmin kiitos ja hyvää viikonloppua.

• *MURUKULTA*

Tehdä se 'oma osansa' elämänkulussa, millainen on se jälki jonka jättää,,
        Voi kun sitä viisautta joka hetkeen olisi ollut aijemmin..
        Ja olisi ja riittäisi myöhemminkin enemmän ja enemmän.. :)
        Vaan toivossa on hyvä ..ja tämän elämän kassa sitä vain tulee elää :D

Lempeä hipaisu maailmankaikkeuteen kulkemaan ja
        hyvän ja kipakankin pakkaspäivän toivotukset Sinulle Liisa! :)
        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/8/8d/20080416101309!Pakkanen.jpg

• Elli 94 vee

miun syväntä lämmitti tämmösenenä pakkaspäivänä
      tuo Siun runos.Mie aattelen että maailmassa ei oo
      millonkaa liikaa rakkautta...

Mitähän tuokin vötkylä Kalle K puuhaa kun ei anna
      kommenttia runoos vai lie keittohommissa ?
      Se ketku petkutti minua kun järjesti sen Venäjän hutsun
      talveks sinne miun rakkaaseen kotomökkiin vaikka sanoi että
      sinne tulee siveellinen naisihminen ja minä uskoin sitä mutta
      kun kevät tulee niin potkasen sen pellolle....voi ...keleen ...tana kun miun
      mökki on nyt häväisty....anteeks kun pääsi kirosanat mutta
      toivotan mukavaa viikonloppua Sinulle Murukulta.

• *MURUKULTA*

Niih, tuol akkunan takana ulkona holotna, vuan tiellä sisällä mukavaa lämmintä,
        töppöset jankaloissa lämmittää ja kuppi kuumaa kohveeta, niin mikä täs oh olles. ;D
        Juuh, nämä energiavärähtelyt on simmottii hommia, jotta eepä niittenkään suhteen
        piääse ajattelussa helepolla, mut yks assee oh varma; on se oh mielenkiintoista! ;))
        hehe..vuaan siehän tiiätkii miten Murukulta oh näis kaiken muaaliman
        höspötihöspöti-asseista korvat pitkällä ja silmimät sirrillään kiinnostunut!
        Ois tässä miul yks simmonen jutska joka vois vaatiikki sitä korkeempaa tietosuutta,
        katoppa ku ei uoo niin sanottu lähhteekö se tuo hoppavoorti ennee mihinkään tuolt pilttuusta.
        Koitin tuossa jälestää Kallea, mutta tiiäthän sei jotta ihan turhoo.
        Ne oh kuulemma olleet jalostamassa sitä jäätymisestoainetta jo useampana viikkona.
        Televuunista kuulut vuaan jotta; "yhteyttä valitsemaanne hunsvottiin ee nyt suaaha eekä siihen toiseenkaan"
        ja että "iäänimerkin jäläkeen voi jättee viestin jos oh pakko, vastataan jos vastataan".
        Niin että ite kait se pittee tuaa tämäkii tehä ja ottoo kampi kaaniseen kätteen.. :\
        Mutta onko se Elli kuullut mitteen siitä, ku Martta-kerho on, hyvee hyvyyttään,
        lahjottaneet sinne Ellin mökkiin liiketunnistimella varustetun lampun?
        Noin niin ku ystävyyen elleenä..Joku miesasiakas ol ossuuskaapassa valittanna jottain,
        että pittääkö sen nykyaikaisten valojen sotkee koko kylä..
        paistaa kuulemma se lappu ku Naantalin aarinko yölläkii..ja säikäyttää viattomia kulukioita..

Vuaan jospa sitä koittais tähän päivään sukeltaa, vaikka tiää oh niin mukvoo olla vuaan,,
        Kiitos siulle ku kävit raatamassa ja koitetaampa olla kilttejä... ;)
        http://www.kolumbus.fi/aamu/images/talvi-hyppy.jpg :DD

• Kevyttä tekstiä,runon kevyen valkoista pakkaslumen
      tuntua ajatuksissani tätä lukiessani ... kauempaa
      veden virtaavaa solinaa kuulisin ; runosi äärellä.

Kosketat - aina niin kevyesti ... synnynnäistäkö
      lienee tekstiesi kevyt lento !

Et ehkä aina ymmärrä mietteitteni virran sanomaa,
      joihin kätkettynä kuitenkin,jotain ... hippunoita.

• *MURUKULTA*

Minulle oli --> erittäin vapauttavaa ;))) kerrattain, (tätä runoilua ajatellen)
        kun katselin ja kuuntelin ohjelmaa 'runoraati'.(siitä on aikaa)
        kun siellä kommentoitiin näinkin:'minä en ymmärtänyt koko runoa' -
        Eli jos kirjallisuuden ammattilaillakin on kanttia noin sanoa, miksi ei siis minulla!
        Emmehän esim. ymmärrä livessäkään kaikkia ihmisiä,
        sellainen kuuluu elämään, kun meitä on... 6miljrdia muutakin,,
        ja ne on niitä 'meistä erillaisia' .. 'ymmärrä nyt niitä kaikkia?' ...;DD
        Siksi kysyin ''hippunoista'' kun -->kiinnosti, en arvostellakseni,
        en saanut vain itse sanaan 'otetta'. Väärin?

Jos et halua selventää, se on sinun valintasi ja hyväksyn sen,
        ei se maailmaani kaada, olisin vain ollut kiinnostuntu runosi virrasta.
        Ymmärrän senkin että runot ovat, täälläkin, toisinaan hyvin hyvin henkilökohtaisia
        ettei niitä haluakaan lähteä jäsentelemään enempää
        Se on hyväksyttävä ja osattava silloin nauttia ainoastaan runon tuomista elämyksistä, jos niitä löytää
        tai jättää sanoin 'minä en ymmärtänyt koko runoa'.

Jos esim. kommentoit tekstiäni: "Kevyttä tekstiä.." Voisin sanoa siihen,
        että kun lukee tarkemmin huomaa, että se on erittäin 'painavaa' tekstiä.
        Asia on siis painnavaa. Vastuu jokaiseta sanasta ja teosta mitä me täällä saadaan aikaan.
        eikö se ole aika heavy? No, minusta on, toisten mielestä ei, jokainen tyylillään.
        Kuin myös ''kevyellä'' tarkoitan--> elämänotetta tähän elämään - yleensä.
        en tarkoita ettei vaikeuksia olisi ja tulisi, se olisi pinnallista ajattelua,
        mutta kuinka suhtauta elämään, that is the question!

No, tulipas sitä tälle aamua, mutta nyt kohti uusia seikkailuita, vai mittee! :)

Kiitos Dolan, pitkästä aikaa, vissiitäsi ja iloista ja salaperäistä Joulun odotusta! ;))

http://www.lapinhaukut.net/images/talvi07_2.jpg

• *MURUKULTA* kirjoitti:

Minulle oli --> erittäin vapauttavaa ;))) kerrattain, (tätä runoilua ajatellen)
        kun katselin ja kuuntelin ohjelmaa 'runoraati'.(siitä on aikaa)
        kun siellä kommentoitiin näinkin:'minä en ymmärtänyt koko runoa' -
        Eli jos kirjallisuuden ammattilaillakin on kanttia noin sanoa, miksi ei siis minulla!
        Emmehän esim. ymmärrä livessäkään kaikkia ihmisiä,
        sellainen kuuluu elämään, kun meitä on... 6miljrdia muutakin,,
        ja ne on niitä 'meistä erillaisia' .. 'ymmärrä nyt niitä kaikkia?' ...;DD
        Siksi kysyin ''hippunoista'' kun -->kiinnosti, en arvostellakseni,
        en saanut vain itse sanaan 'otetta'. Väärin?

Jos et halua selventää, se on sinun valintasi ja hyväksyn sen,
        ei se maailmaani kaada, olisin vain ollut kiinnostuntu runosi virrasta.
        Ymmärrän senkin että runot ovat, täälläkin, toisinaan hyvin hyvin henkilökohtaisia
        ettei niitä haluakaan lähteä jäsentelemään enempää
        Se on hyväksyttävä ja osattava silloin nauttia ainoastaan runon tuomista elämyksistä, jos niitä löytää
        tai jättää sanoin 'minä en ymmärtänyt koko runoa'.

Jos esim. kommentoit tekstiäni: "Kevyttä tekstiä.." Voisin sanoa siihen,
        että kun lukee tarkemmin huomaa, että se on erittäin 'painavaa' tekstiä.
        Asia on siis painnavaa. Vastuu jokaiseta sanasta ja teosta mitä me täällä saadaan aikaan.
        eikö se ole aika heavy? No, minusta on, toisten mielestä ei, jokainen tyylillään.
        Kuin myös ''kevyellä'' tarkoitan--> elämänotetta tähän elämään - yleensä.
        en tarkoita ettei vaikeuksia olisi ja tulisi, se olisi pinnallista ajattelua,
        mutta kuinka suhtauta elämään, that is the question!

No, tulipas sitä tälle aamua, mutta nyt kohti uusia seikkailuita, vai mittee! :)

Kiitos Dolan, pitkästä aikaa, vissiitäsi ja iloista ja salaperäistä Joulun odotusta! ;))

http://www.lapinhaukut.net/images/talvi07_2.jpg

Hyvä Ystävä - niinkin saattaa tapahtua että jopa tututkin ymmärtävät/tulkkaavat
        toisiaan Väärin - kuten tässäkin.

Tuon hippunoita tarkoitin kuin tavalla itseäni varten kun juuri siinä hetkessä tulee
        mieleeni "yllättäin" joku harvemmin käytetty sana/lause ja sitten kun
        puolihuolimattomasti heittää jotain kevyttä,se tulkitaan päinvastaiseen sävyyn kuin
        omaksi "ohjenuoraksi".

Sinusta taasen kun yleensä kirjoitat kevyesti mutta Asiaa kätkettynä runoissasi,niin
        omassani Tarkoituksellani hyvää hyvyyttäni sanoin - kevyttä - vaikka tiesinkin että
        taustalla oli vakavampaakin sanottavaa.

Joten "taasko" liekanarumme kietoivat meidät "ikeemme". Hymyä ja Kevyttä mieltä !

Ilma mitä mainioin ja niin Kevyttä pakkaslunta askeleissamme - hymyillen !

• *MURUKULTA*
        dolan kirjoitti:

Hyvä Ystävä - niinkin saattaa tapahtua että jopa tututkin ymmärtävät/tulkkaavat
        toisiaan Väärin - kuten tässäkin.

Tuon hippunoita tarkoitin kuin tavalla itseäni varten kun juuri siinä hetkessä tulee
        mieleeni "yllättäin" joku harvemmin käytetty sana/lause ja sitten kun
        puolihuolimattomasti heittää jotain kevyttä,se tulkitaan päinvastaiseen sävyyn kuin
        omaksi "ohjenuoraksi".

Sinusta taasen kun yleensä kirjoitat kevyesti mutta Asiaa kätkettynä runoissasi,niin
        omassani Tarkoituksellani hyvää hyvyyttäni sanoin - kevyttä - vaikka tiesinkin että
        taustalla oli vakavampaakin sanottavaa.

Joten "taasko" liekanarumme kietoivat meidät "ikeemme". Hymyä ja Kevyttä mieltä !

Ilma mitä mainioin ja niin Kevyttä pakkaslunta askeleissamme - hymyillen !

No, minä en onneksi ymmärtänyt/tulkannut 'hippunoita'' väärin, kun en ymmärtänyt sitä ollenkaan!

Jos kysyy yhden sanan merkitystä ja selvittää oman tarkoituksensa runossaan, ei mielestäni ole liekojen sotkeutumista tai jotain siihen viittaavaa ainakaan omalta osaltani. En siis TODELLA vedellyt herneitä 'kevyt'-sanoistasi, en, siihen olen kait liian laiska.. ;)) Halusin vain selventää. (miksihän minä selvittelen...) Syyllistyin siis kait haluun ymmärtää lukemaani. Mutta toki täällä sivulla tulee vähemmän sitä kysyleyä harastettua, kun ...jne.

"Sinusta taasen kun yleensä kirjoitat kevyesti mutta Asiaa kätkettynä runoissasi,niin
        taustalla oli vakavampaakin sanottavaa."

Dolan hyvä, en ole ajatustenlukija,,tai no,,, mutta yleisesti, mistäs minä voisin tietää sinun ajatukset siellä, olemme netissä ja haluaa/jos on jotain sanottavaa, oli se sitten vaikka ajatusten virtaa, joka katsotaan, että se selventäisi tilanetta, se tulee kirjoittaa, muuten jotain -saattaa- jäädä epäselväksi. Jos sinä siis katsoit että runosani oli syvempi sävy, miksi et sitä tuonut esille? No, Kysymykseni on enää lähinnä retorinen, mutta vastaisuuden varalle voisi ajatuksena jäädä tähän papyrykselle.

Ajatellessamme sanoja, vieläpä runoja, joita kirjoitamme enemmän tai vähemän myös toisille - lukijoille,
        kieliasu on olennainen tullakseen ymmärretyksi. Otan esimerkin, jos käytämme esimerkiksi murresanoja,
        eli alueellisia, paikallisia, joista toisella puolen Suomea asuvalla ei ole mitään käsitystä, mitä ne tarkoittaa, jää kysymysmerkkejä luettuun eli onko lukijassa silloin vika, kun ei ymmärrä ko. sisältöä?
        Nykypäivänä esimerkisiksi on työ lukea 100 v. vanhoja runoja ja niitten tekstiä koittaa ymmärtää,
        kieliasu on niin toinen, aika ja kieli on mennyt niin paljon eteenpäin tai muttunut, kuinka haluaa asian sanoa. Siellä vilisee sanoja joista nykyihmsellä ei ole harmainta haujakaan mitä ne kuvaa tai tarkoittaa. Voi hyvällä syyllä sanoa ettei ymmärää yhtään mitään lukemastaan. Siinä kait on otettava sanakirjat kauniisiin käsiin ja ''kirjoitettava'' runo uudestaan luettavaksi itselle jos haluaa ymmärtää..

mutta nyt -

Olet oikeassa, keskitytään siihen olenaiseen - eli minä menen rakentamaan pientä joulumaata eteiseen, :D tarkoitus on nimittäin ilahduttaa tupaan tulijoita! :)

• *MURUKULTA* kirjoitti:

No, minä en onneksi ymmärtänyt/tulkannut 'hippunoita'' väärin, kun en ymmärtänyt sitä ollenkaan!

Jos kysyy yhden sanan merkitystä ja selvittää oman tarkoituksensa runossaan, ei mielestäni ole liekojen sotkeutumista tai jotain siihen viittaavaa ainakaan omalta osaltani. En siis TODELLA vedellyt herneitä 'kevyt'-sanoistasi, en, siihen olen kait liian laiska.. ;)) Halusin vain selventää. (miksihän minä selvittelen...) Syyllistyin siis kait haluun ymmärtää lukemaani. Mutta toki täällä sivulla tulee vähemmän sitä kysyleyä harastettua, kun ...jne.

"Sinusta taasen kun yleensä kirjoitat kevyesti mutta Asiaa kätkettynä runoissasi,niin
        taustalla oli vakavampaakin sanottavaa."

Dolan hyvä, en ole ajatustenlukija,,tai no,,, mutta yleisesti, mistäs minä voisin tietää sinun ajatukset siellä, olemme netissä ja haluaa/jos on jotain sanottavaa, oli se sitten vaikka ajatusten virtaa, joka katsotaan, että se selventäisi tilanetta, se tulee kirjoittaa, muuten jotain -saattaa- jäädä epäselväksi. Jos sinä siis katsoit että runosani oli syvempi sävy, miksi et sitä tuonut esille? No, Kysymykseni on enää lähinnä retorinen, mutta vastaisuuden varalle voisi ajatuksena jäädä tähän papyrykselle.

Ajatellessamme sanoja, vieläpä runoja, joita kirjoitamme enemmän tai vähemän myös toisille - lukijoille,
        kieliasu on olennainen tullakseen ymmärretyksi. Otan esimerkin, jos käytämme esimerkiksi murresanoja,
        eli alueellisia, paikallisia, joista toisella puolen Suomea asuvalla ei ole mitään käsitystä, mitä ne tarkoittaa, jää kysymysmerkkejä luettuun eli onko lukijassa silloin vika, kun ei ymmärrä ko. sisältöä?
        Nykypäivänä esimerkisiksi on työ lukea 100 v. vanhoja runoja ja niitten tekstiä koittaa ymmärtää,
        kieliasu on niin toinen, aika ja kieli on mennyt niin paljon eteenpäin tai muttunut, kuinka haluaa asian sanoa. Siellä vilisee sanoja joista nykyihmsellä ei ole harmainta haujakaan mitä ne kuvaa tai tarkoittaa. Voi hyvällä syyllä sanoa ettei ymmärää yhtään mitään lukemastaan. Siinä kait on otettava sanakirjat kauniisiin käsiin ja ''kirjoitettava'' runo uudestaan luettavaksi itselle jos haluaa ymmärtää..

mutta nyt -

Olet oikeassa, keskitytään siihen olenaiseen - eli minä menen rakentamaan pientä joulumaata eteiseen, :D tarkoitus on nimittäin ilahduttaa tupaan tulijoita! :)

Jos minulla olisi - Vain Yksi Palsta & Aikaa Tuhottomasti - niin voisin
        vääntää vaikka rautalangasta tekstiä miljoona kilometriä ;

yhteen runoon että kommenttiin.

Ei runon kirjoittaminen kuin kommentit pitäisi tuottaa nk- tuskaa
        monine eri "kommerverkkeihin" ja jaaritella "kärpäsestä härkästä".

Sitten vielä lisäksi kun takerrutaan että monistetaan palstalle
        prikulleen kirjoittajan toisinto : kuin omalla allekirjoituksella;
        johon minun pitäisi vielä tekstata raamatullinen tekstiä,jotta
        mitä Todella Tarkoitan (et ehkä ainut ole) !

Sen voinen kernaasti myöntä ja Avoimesti _ että olen ehkä
        salaperäinen "tekstituntojen kauppaaja".
        Kerronta tapoja kun on niin monia/- erilaisia tuoda esille,
        joko tyylitellen tai ilman - Kielioppia EN Käytä - tarkoituksella !

Kovin vaikeaa että kipunoita tuottaa "kemian lait"....
        Helpota nyt ; mielikuvien itsenäisessä persoonassasi.

Uskon että Luotan kuitenkin siihen,jotta lopulta kuitenkin
        hyvin ymmärrämme toisiamme.... meidän googletus on vain
        hiukka - Hippusen - erilainen.

Hyvää Sinulle pian jo uuteen alkavaan viikkoon - Hymyillen !

• *MURUKULTA*
        dolan kirjoitti:

Jos minulla olisi - Vain Yksi Palsta & Aikaa Tuhottomasti - niin voisin
        vääntää vaikka rautalangasta tekstiä miljoona kilometriä ;

yhteen runoon että kommenttiin.

Ei runon kirjoittaminen kuin kommentit pitäisi tuottaa nk- tuskaa
        monine eri "kommerverkkeihin" ja jaaritella "kärpäsestä härkästä".

Sitten vielä lisäksi kun takerrutaan että monistetaan palstalle
        prikulleen kirjoittajan toisinto : kuin omalla allekirjoituksella;
        johon minun pitäisi vielä tekstata raamatullinen tekstiä,jotta
        mitä Todella Tarkoitan (et ehkä ainut ole) !

Sen voinen kernaasti myöntä ja Avoimesti _ että olen ehkä
        salaperäinen "tekstituntojen kauppaaja".
        Kerronta tapoja kun on niin monia/- erilaisia tuoda esille,
        joko tyylitellen tai ilman - Kielioppia EN Käytä - tarkoituksella !

Kovin vaikeaa että kipunoita tuottaa "kemian lait"....
        Helpota nyt ; mielikuvien itsenäisessä persoonassasi.

Uskon että Luotan kuitenkin siihen,jotta lopulta kuitenkin
        hyvin ymmärrämme toisiamme.... meidän googletus on vain
        hiukka - Hippusen - erilainen.

Hyvää Sinulle pian jo uuteen alkavaan viikkoon - Hymyillen !

No, kuten sanoin eli/tai annoin ymmärtää, ei minulla ole tässä mitään ongelmaa
        enkä minä ainakaan lennä kipunoita tms. johan senkin sanoin
        Kait se on minun ''kupru'' etten osaa ottaa näitä sanailuja 'verisesti'
        mutta se taitaa olla sitä Murukullan filosofiaa josta en pääse.
        kuten runossanikin kerron se vastuu sanomisista laittaa useasti miettimään ..
        Enkä toki pidä sinua salaperäisenä tuntojen tulkkina, tavallisena kirjoittajana vainen
        ihan niin kuin meitä muitakin jotka pidämme täällä tämäntyylisestä itsensä ilmaisusta.
        Lukunautittavuutenihan tulee erilaisista kirjoittajista ja heidän tyyleistään,
        toisten enemmän toisten vähemmän, jokaisellahan on oma makunsa, niin minullakin.
        Halu ymmärtää lukemaansa joskus saa kysymyksiä aikaan
        mutta jos se tuottaa siulle näin tuskallisia hetkiä, voinen toki olla ihan hiljaa ja jättää sanomiseni pois.

Joten hyvää alkavaa ja siitä eteenpäin! :)

• *MURUKULTA* kirjoitti:

No, kuten sanoin eli/tai annoin ymmärtää, ei minulla ole tässä mitään ongelmaa
        enkä minä ainakaan lennä kipunoita tms. johan senkin sanoin
        Kait se on minun ''kupru'' etten osaa ottaa näitä sanailuja 'verisesti'
        mutta se taitaa olla sitä Murukullan filosofiaa josta en pääse.
        kuten runossanikin kerron se vastuu sanomisista laittaa useasti miettimään ..
        Enkä toki pidä sinua salaperäisenä tuntojen tulkkina, tavallisena kirjoittajana vainen
        ihan niin kuin meitä muitakin jotka pidämme täällä tämäntyylisestä itsensä ilmaisusta.
        Lukunautittavuutenihan tulee erilaisista kirjoittajista ja heidän tyyleistään,
        toisten enemmän toisten vähemmän, jokaisellahan on oma makunsa, niin minullakin.
        Halu ymmärtää lukemaansa joskus saa kysymyksiä aikaan
        mutta jos se tuottaa siulle näin tuskallisia hetkiä, voinen toki olla ihan hiljaa ja jättää sanomiseni pois.

Joten hyvää alkavaa ja siitä eteenpäin! :)

Ei mitään tuskaa täällä ja johan Hymykin pitäisi tämän paljastaa.
        Hyvä ettei ole kesä jottei kärpäsestä tulisi Härkästä,pelkästä
        hyväntahtoisuudesta.

Ilo on kokonaan Minun puolellani !

Jokohan tämä "sanailu"riittää tähän runoon/kommenttiin,ettei
        sefu iske ? !

Jatketaan Hyvässä Yhteishengessä seuraavissa osioissa.

• *MURUKULTA*
        dolan kirjoitti:

Ei mitään tuskaa täällä ja johan Hymykin pitäisi tämän paljastaa.
        Hyvä ettei ole kesä jottei kärpäsestä tulisi Härkästä,pelkästä
        hyväntahtoisuudesta.

Ilo on kokonaan Minun puolellani !

Jokohan tämä "sanailu"riittää tähän runoon/kommenttiin,ettei
        sefu iske ? !

Jatketaan Hyvässä Yhteishengessä seuraavissa osioissa.

Joka päivä oppii jotain uutta tai jos ei niin ehkä sitten muistuu jotain vanhaa mieleen,
        siksi hymyillen kiitän tästä sanomastasi ''sanailusta'', tämä riittää, kaikella on tarkoituksensa.
        Katse kohti uutta - saapuvaa Joulukuuta ja Joulun salaisuutta.
        http://img-5.photosight.ru/c8c/3129535_large.jpg

• SALAPANOSI AVOVAIMO

LUO
      VUN HÄNESTÄ MIELELLÄNI.

VALEHTELIJOITA JA PETTÄJIÄ ON MAAILMASSA JO RIITTÄMIIN.
      EN JÄÄ ITKEMÄÄN.

• *MURUKULTA*

"-Sinun ongelmasi, Pancho, on siinä, Don Quijote sanoi,
        että olet niin peloissasi ettet voi nähdä ja kuulla selvästi;
        eräs pelon seurauksisa on näet se,
        että se harhauttaa aistit ja saa asiat näyttämään toiselta kuin ne ovat."
        -Miguel Cervantes-

http://www.koirat.com/kuvat/galleria/iita,talvi 2005_be1b39e9c67ee83.jpg

• terveisin ok

maailma on ääniä täynnä
      tuskin niin hiljaista ettei kuule mitään
      kunhan oikein keskittyy
      hiljentyy

• *MURUKULTA*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      109
      5804
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3803
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3275
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      463
      2670
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1700
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1363
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1336
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1245
    Aihe