Itselleni taustalla ollut aikaisemmin lievä masennus, paniikkihäiriöt ja yleinen ahdistuneisuushäiriö. Aikaisemmin lääkkeenä ollut Sepram, joka on auttanut ahdistukseen ja paniikkihäiriöön. Vuosi sitten lopetin lääkkeen pikku hiljaa pienentäen annostusta ja paniikkihäiriö on pysynyt poissa ja enää ei ahdistakkaan niin paljoa. Mutta nyt tunnen itseni todella alakuloiseksi, aloitekyky ja itsetunto on ihan nollassa ja olen koko ajan todella väsynyt ja tekee vaan mieli nukkua. Lääkärissä otettu verikokeet, virtsanäytteet, keuhkokuva, spirometria ja sydänfilmi. Niissä ei ole mitään poikkeavaa ja kilpirauhasarvotkin olivat hyvät.
Lääkärin kanssa mietittiin lääkityksen uudelleen aloittamista, mutta en mielelläni söisi tuota Sepramia, kun aloitusoireet on inhottavat,vaikka parissa viikossa menevätkin ohi ja aiheuttavat minulla ainakin sellaista tunteettomuutta ja välinpitämättömyyttä. Olen selaillut nettiä ja erilaisia masennukseen käytettäviä lääkkeitä ja Voxra niminen lääke iski silmään. Käyttäkokemuksia löytyy aika rajoitetusti netistä, johtuu varmaan siitä, että on suomessa aika uusi lääke ja vasta tullut myös Kela-korvauksen piiriin, mutta kuitenkin olen lukenut, että vaikutus on enemmänkin piristävä ja ei vaikuttaisi tunteisiin ja seksualisuuteen niin voimakkaasti kuin Sepram. Periaatteessa sama lääke kuin tupakoinnin lopettamiseen tarkoitettu Zyban, mutta vaan halvempi ja lääkkeenä eri kuin Sepram, koska ei ole Seratoniinin takaisinoton estäjä, vaan käsittääkseni Dopamiinin. Samaa lääkettä on käytetty kokeellisesti myös peliriippuvaisten hoidossa, josta itsekkin kärsin, joten mieleni tekisi kyllä kokeilla ja tuskin on niin vaarallista, jos samaa lääkettä määrätään normaaleille ihmisille tupakoinnin lopettamiseen.. Kallishan tuo lääke on verrattuna Sepramiin, mutta jos se toimii, niin ihan sama hinnalle.
Eli onko jollakin käytössä kyseinen lääke (Voxra) ja oliko millaiset aloitusoireet ja miten on vaikuttanut. Ja paljonko on hinta suurinpiirtein Kela-korvauksella?
Kokemuksia Voxra-lääkkeestä.
Beamake
1
1540
Vastaukset
- depr.+gad
täältä;
http://www.yliopistonapteekki.fi
Minulla menossa nyt kolmas kuukausi Voxran kanssa, ihan ok, ei sivuvaikutuksia ja tuntuu että olisi jo auttanutkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83553684Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2293027Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy622501Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1781552Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har241484Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään641440Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana
Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast31428Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j141045- 611012
- 93955