PCOS & tubulaariset rinnat APUA !! ??

Minä Vain14v

Hei, teksti on pitkä MUTTA TOIVON ETTÄ JAKSAT LUKEA. kaikki jotka vastaavat auttavasti... kiitos, kiitos, kiitos.. eli aloitan. (Rinnoista tuli paljon enemmän tekstiä, tosin johtuu siitä että halusin kertoa PCOS:n tässä 'kylkiäisenä', mutta luultavasti pääsen siitä kysymään lääkäriltä. Sen sijaan en yhtään tiedä mitä tekisin "rintojeni" kanssa.)

Olen 14v ja minulle juuri tilattiin aika lähimmän terkkarin yleislääkärin vastaanotolle. mutsille sanoin sen olevan vain aknea, mutta itse epäilen takana olevan jotain paljon suurempaa.

----kertokaa omia mielipiteitä seuraavasta;-----

minulla on siis paha akne (naama, selkä, käsivarret, takapuoli, dekolteen alue kaikki nämä täynnä finnimattoa, välillä jalkoihin yksittäisiä finnejä), ylipainoa on aina ollut ja nyt BMIn mukaan olen norm. painoinen mutta juuri vyötärön- ja mahan kohdalla on selkeästi ylimääräistä, menkat tulevat 14vrk välein ja kestävät 1-2 viikkoa _aivan helvetin runsaina_ sekä on liikakarvoitusta. niskassa, selässä, alaselässä (!) ja mahassa, etenkin viimeisimmässä. sheivailen ainakin mahan sillä se on todella ruman näköistä kun näytän ihan mieheltä. tummaa, mustaa karvaa vatsa ja selkä täynnä. samoin tietenkin etu-ja takareidet, sääret, kädet, käsivarret.. 'viikset' kasvavat ylähuulen yllä ja siitä saa jatkuvaa vittuilua. samoin 'pulisongit' yms..
Menkat alkoivat ollessani 12, ja aknea on ollut ainakin 4-5 vuotta. mutta ainakin siis 4 PCOS:n oiretta täsmäisi minulla.

Nolottaa, sillä se on mieslääkäri jolle joudun sitten puhumaan, sillä meidän terkkarin kys. tiimissä ei ole naislääkäreitä.. jos itken jo nyt tätä viestiä kirjoittaessa miten kestän puhua jollekin _miehelle_? tällaisen ongelman kertominen olisi aivan tarpeeksi hirveää jo muutenkin.. edes vanhemmille en puhu tästä, en kellekään..

-- Toinen otsikon ongelmista; tubulaariset rinnat. Onko se mahdollista 14 ja puolivuotiaalla?----

olen aina ollut ylipainoinen, parisen vuotta sitten hyvinkin paljon, nyt on enää jenkkakahvat (jotka eivät meinaa lähteä millään),
mutta on paino ollut mitä hyvänsä, ovat rintani näyttäneet aina samalta. ne ovat aina olleet tällaiset, niin kauas kuin muistan. (2-3 lkl)

siis;
tissini ovat roikkuvat ja nännipihan alla ei ole sitä kuuluisaa rintakudosta mitä siellä ilmeisesti pitäisi olla. nännipiha on suuri, löysä ja pyöreä sekä koko rinnan 'huippukohta', sellainen.. pallo putkilon päässä. Ja putkilo-sana kuvaa täydellisesti loppurintaa. se on vähänkuin, tiedättekö hyvin lihavia miehiä jolla on nk. manboobsit? näyttävät hämmästyttävästi samalta. Nännit ovat vaahtokarkkimaiset ja eivät ilman hiplailua tule näkyviin.(siis ovat sisäänpäin) eikä MINKÄÄNLAISTA pyöreyttä ei ole havaittavissa, nämä ovat vain sellaiset löysät lyhyet, tyhjät putkilot jotka päättyvät pallomaiseen nännipihaan josta ei edes nänni itse erotu. AINUT poikkeus on esim. mentäessä kylmään huoneeseen muuttuvat rinnat hetkeksi pyöreähköksi ja muistuttavat edes etäisesti 'normaaleja' rintoja. nännipihasta tulee tuolloin nk. rusina ja silloin näyttää kuin olisi jotain rintakudostakin. tämä ihanuus kumminkin katoaa heti kun kylmyys vähenee.

netistä randomilla haettuna:
http://pics.livejournal.com/notsheniqua/pic/000011r2/s320x240 TÄMÄ täsmää luultavasti eniten. varsinkin vasemmanpuoleinen on kuin ilmetty minun tissiliinini. samanlainen kuono. Tämä voisi olla kuva minusta.

http://www.plasticsurgerycal.com/wp-content/gallery/tubular-breast-correction-02/thumbs/thumbs_tubular-breast-correction-02a.jpg ykköskuvan tapaiset, tosin pienemmät putkimaisemmat ja nänni ei erotu..

---- fiiliksiä ja muita selitysvalituksia alempana----

Joo tiedän, että rintojen pitäisi kehittyä vielä aikuiseksi asti ja palapala, mutta kun nämä eivät ole nytkään muuttuneet _mihinkään__ ! nämä ovat aivan samanlaiset kuin vuosia sitten, eikä lihominen tai laihtuminen vaikuta mitenkään näihin. (eikös sitä sanota että esim. laihtuessa läski lähtee rinnoista?)
Mutta jos keskimääräinen rintojen kasvun alkaminen on 11-12 v ja se kestää 4-5 v olisi minun kasvukauteni jo miltei ohi.. EIKÄ NÄILLE OLE TAPAHTUNUT MITÄÄN.

Olisin mieluummin vaikka lauta, siis sellainen 9v joka on ihan tikku. Mieluummin kuin että rintakehässäni olisi kiinni 2 tällaista "könttiä" mitkä vain löllyvät ja näyttävät ällöiltä. En halua isompaa kuppikokoa, en valita tästä A:sta, se kelpaisi vallan mainiosti jos ne vain NÄYTTÄISIVÄT NORMAALEILTA!! ja esim. minkäänlaista 'vakoa' ei muodostu näillä, nämä ovat todella kaukana toisistaan ja tuntuvat vielä valuvankin kainaloita kohti..

17

7664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä Vain14v

Olen kyllästynyt itkemään jatkuvasti. Itken päivittäin tunteja näitten takia. nukun rintsikat päällä sillä minua ällöttää suunnattomasti nähdä nämä esim. yötopissa. kaksi tötteröä paistaa paidan läpi- siis wtf. Sopivia rintaliivejäkin on suht. mahdoton löytää, niihin jää aina tyhjää, etenkin jos makaa kyljellään. Jos olisin laiha, sopivia bikineitä tuskin löytyisi, en haluaisi näyttää kahta putkiloa avoimesti. Välttelen uimista siksi, eihän uimapukujakaan voi näillä käyttää. Sellaiset muodottomat löllöt vaan siinä.. yh. välttelen saunoja, kukaan ei saa nähdä minua alasti. ei edes perheeni, ei äitini. En halua näyttää tältä. Välttelen peilejä, itseni katsominen alasti ällöttää. Suihkussa yritän olla silmät kiinni ja koskettamatta putkiloita.

näiden kahden asian takia itsetuntoni on nollissa ja ajatukset ovat alkaneet harhailla itsemurha-ajatuksiin. olisi se noloa varmaan lähteä täältä ulkonäön takia, mutta ne joilla ei ole tätä ongelmaa eivät ymmärrä. OLEN VAIN NIIN KATKERA! hyvähän samanikäisten tyttöjen on valittaa, heidän ongelmansa on "iih taas pitäisi seivata sääret" tai "yhyy haluaisin D-kuppikoon" MINÄ HALUAISIN VAIN NORMAALIT RINNAT. ja varmuuden/tiedon siitä onko muu paska PCOS:ää vai mitä.

rupesin liikkatunnillakin itkemään kun tehtiin jotain venytyksiä ja maikka "tissit eteen - taakse - sivulle" neuvoi siis kiertämään ylävartaloa ja katkera ajatus vihlaisi niin syvältä "eivät nämä ole tissit" Aina kun puhutaan murrosiästä, rintojen kehittymisestä tai ylipäätänsä tällaisista miehen ja naisen hormonijutuista minua rupeaa mielettömästi itkettämään. Aihe ei saa siis liippaa läheltäkään tätä tai purskahdan hysteeriseen itkuun. Koen olevani viallinen, en ole ihminen, en ole mikään. miksi muut saavat olla normaaleja luonnostaan, miksi minulla on näin?!
      (eikös PCOS ja tubulaariset rinnat juuri liity toisiinsa, sillä he joilla on PCOS on myös yleensä korkeampi testosteroini ja siitä rintojen epämuodostuma.

• 14vtyttö myöskin

Itselläni on myöski melko vahvasti tubulaariset rinnat. Tekstisi tubulaarisista rinnoista kuvasi minua aivan täydellisesti, vältän uimista, koska ei näillä nyt mihinkään halliin kehtaa mennä, ja saunassa kaverit aina kysyvät, miksi "piilottelen" itseäni nykyään, vaikka ennen pystyin saunassa tuttujen kanssa istumaan ihan normaalisti, sama suihkussa. Nykyään vältän viimeiseen asti rintojen esillä olemista, ällöttää ajatuskin, että joku näkisi nämä. Ja tosiaan, itsellekkin kelpaisi vaikka 70/75A koko, mitä nää nyt periaatteessa onkin ,kunhan vaan oisivat normaalit. Itsellä ei ole tuota pco:ta, ONNEKSI, mutta olen pian puolivuotta hiljaa itsekseni kärsinyt mitä ällöimmästä vaivasta, kihomadoista. Itsrtunto näiden takia ihan nollassa. Ja kihomadot tässä enemmän harmittaa, kun en uskalla niistä kellekkään kertoa. Rintani voin sitten aikuisena leikkauttaa jos siltä tuntuu, kyllä mä niitä voin 18 vuotiaaksi asti piilotella, ei mitään ongelmaa, mutta kihomatojen kanssa en vaan pysty olemaan enää kauaa, en vaan kestä. Mutten uskalla kyllä kellekkään puhuakkaan. en tiedä mitä mun pitäisi tehdä, auttakaa ? :/

• .........
        14vtyttö myöskin kirjoitti:

Itselläni on myöski melko vahvasti tubulaariset rinnat. Tekstisi tubulaarisista rinnoista kuvasi minua aivan täydellisesti, vältän uimista, koska ei näillä nyt mihinkään halliin kehtaa mennä, ja saunassa kaverit aina kysyvät, miksi "piilottelen" itseäni nykyään, vaikka ennen pystyin saunassa tuttujen kanssa istumaan ihan normaalisti, sama suihkussa. Nykyään vältän viimeiseen asti rintojen esillä olemista, ällöttää ajatuskin, että joku näkisi nämä. Ja tosiaan, itsellekkin kelpaisi vaikka 70/75A koko, mitä nää nyt periaatteessa onkin ,kunhan vaan oisivat normaalit. Itsellä ei ole tuota pco:ta, ONNEKSI, mutta olen pian puolivuotta hiljaa itsekseni kärsinyt mitä ällöimmästä vaivasta, kihomadoista. Itsrtunto näiden takia ihan nollassa. Ja kihomadot tässä enemmän harmittaa, kun en uskalla niistä kellekkään kertoa. Rintani voin sitten aikuisena leikkauttaa jos siltä tuntuu, kyllä mä niitä voin 18 vuotiaaksi asti piilotella, ei mitään ongelmaa, mutta kihomatojen kanssa en vaan pysty olemaan enää kauaa, en vaan kestä. Mutten uskalla kyllä kellekkään puhuakkaan. en tiedä mitä mun pitäisi tehdä, auttakaa ? :/

Olet niin nuori vielä, että rintasi saattavat muuttua ja kasvaa vielä -myös aloittajalla, joten älkääpä kumpikaan tytöistä olko kovin huolissanne rintojenne suhteen ainakaan toistaiseksi. Kihomadoista voisit kertoa vanhemmillesi, eihän se nyt ole mikään sellainen vaiva ettei voi omille vanhemmille jutella. Ymmärrän kyllä, jos rinnoista yms. on noloa puhua kellekään, mutta loiset on eri asia, kun niitähän voi saada kuka tahansa yhtälailla kuin esim. sääsken pistoja kesäisin. Kyllä ne kuitenkin pitää pois hoitaa, joten puhu vaikka äidillesi.

• 16+8

Lääkäri osaa varmasti vastata kysymyksiisi, joten ihan oikean askeleen olet ottanut, kun varasit ajan.

Ei kannata ujostella mieslääkäriä, hän on siinä tilanteessä lääkäri, eikä ajattele sinua arvostelleen. Hän kuuntelee mikä on ongelmasi, tekee siihen tarvittavat tukimukset ja kertoo sitten mitä voi tehdä.

PCOS:n voi diagnosoida lääkäri, joten pelkkien oireiden perusteella ei voi sanoa, että sinulla on PCOS. Kannattaa kuitenkin niistäkin oireita kysellä rohkeasti lääkäriltä.

Leikkausasioissakin lääkäri osaa auttaa ja tietää paremmin mikä on teidän paikkakunnallanne käytäntönä.

Varmasti saat vastauksia lääkärin vastaanotolla, muista, ettet ole ainoa nuori, joka on noiden asioiden kanssa käynyt lääkärillä, vaikka se voi tuntua siltä.

Itsellänikin oli joskus ikävää karvankasvua ja pco:ta eoäiltiin, mutta ei saatu diagnoosia, kun jotkut kriteerit eivät täyttyneet, mutta e-pillereiden syöminen lopetti karvankasvun. Myöhemmin sitten tilanne alkoi helpottua, eikä vieläkään tiedetä mikä häiriö oli kyseessä. Helpotti kyllä,kun sain puhuttua siitä lääkärille, joka tiesi hoidon. Ei puhuminen helppoa ollut, mutta kun tiesi että joko siiät kärsii hiljaa tai sitten ottaa selville mitä voi tehdä. Se on aina se ensimmäinen askel vaikein.

• anest.h

voidaan diagnosoida helposti vaginaaliultralla.

Rintoja ei leikata vielä vaikka ne olisivatkin tubulaariset.

Olisi kannattanut tilata aika suoraan gynekologille, terv.keskuksessa ei ole erikoislääkäreitä. Ja olisit sitten päässyt naispuoliselle gynekologille..

Eikä taida olla sillä tk:n yleislääkärillä vaginaaliultraakaan.

• liss 82
        anest.h kirjoitti:

voidaan diagnosoida helposti vaginaaliultralla.

Rintoja ei leikata vielä vaikka ne olisivatkin tubulaariset.

Olisi kannattanut tilata aika suoraan gynekologille, terv.keskuksessa ei ole erikoislääkäreitä. Ja olisit sitten päässyt naispuoliselle gynekologille..

Eikä taida olla sillä tk:n yleislääkärillä vaginaaliultraakaan.

Hei,
        Samoin suosittelen naisgynekologille menoa. Vielä jos löydät seudultasi endokrinologiaan gynekologian ohella
        Erikoistuneen lekurin niin aina parempi!
        Olet hyvässä alussa kun sait tänne avauduttua, jatka samaan malliin sitten gynekologilla, ja kyllä siellä
        Saa ammattilaisen edessä purskahtaa itkuunkin. Mutta tärkeää, että pääset hyvälle lääkärille, vanhemmat
        Maksaa eikös vaan? Jatkossa kiinnostaa kuulla sinusta, miten asiat edistyvät! :) voimia ja tsemppiä!

• 25 v

Itse olen 25 vuotta (jo) ja olen koko ikäni miettinyt ja pähkäillyt täysin samoja asioita mitä sinä, ja ne alko varmaankin juuri sillon kun itse olin 14.
      Pistin rumat rinnat nuoruuden piikkiin, ja odottelin ja toivoin että ne muuttuisivat iän myötä, mutta mitään ei ole vielä tähänkään päivään mennessä tapahtunut. Ja itseasiassa vasta alle puoli vuotta sitten, mä sain tietää syyn: Nämä oat tubulaariset.

En ole 10 vuoden aikana tiennyt moisesta mitään!! nyt vasta sain tietää, että kyse todellakin on kehityshäiriöstä ja sille on olemassa nimi.
      En ole käyny muiden kanssa saunomassa yli 10 vuoteen, välttelen lasti olemista..ym..

Saatan leikkauttaa rinnat vielä tulevaisuudessa. En voi enään odottaa että vanhenemisen myötä jotain tapahtuisi, kosta nyt tiedän että niin ei tule tapahtumaan. Mullekaan rintojen koko on ihan yks hailee, pitäisin A- kuppini oikeen mielelläni, kunhan muoto ei olisi mitä on.

• tyttö 19

Minulla myös tubulaariset ja nyt olen päättänyt, että aion käydä näyttämässä näitä lääkärillä. MUTTA kertokaa minne lääkäriin minun pitää mennä, gynekologille, omalääkärille? jotenkin tuntuu, että pelkkä terveyskeskuslääkäri ei ymmärrä ongelmaani. Auttakaa, kiitos.

• nnnnnnelli

hei! Minulla myös tubulaariset rinnat. Asia on häirinnyt minua myös aina. Kertokaa kokemuksia jos joku on leikkauttanut tms. mitä on maksanut ja onko saatu tubulaarisuus pois. Kiitos

• anna123

mäkin haluaisin kovasti tietää kokemuksia! kertokaa joku :)

• Tubulatiivi

Luepas tuolta plastiikkakirurgia -osiosta. Siellä on tästä aiheesta juttua.

• poika mangneetti

hei olen miettinyt myöskin rintojeni muotoa ! olen kohta 14 vuotta kuukautisei ovat alkaneet jo vuosi sitten ja muutenkin olen mielestäni jo murros iässä pitkällä :D mutta rintani ovat oudon muitoiset nännini ovat juuri sellaiset kun tuossa ajemmin jo kuvattiin ja rintojenkin muoto on melkein samallainen mutta ei aivan noin alaspäin roikkuva voiko olla siis mahollista että rintani ovat vielä kasvu vaiheessa ? minulla on ollut paljon poika ystviä mmutta en ole kehdannut heidän antaa koskea rintoihini siitä syystä että he pitäettä sivät minua outona rintojen muodon takia. jos rintani sattuisivat olla vielä kasvu vaiheessa ja muoto voisi vielä pyöristyä niin kuinkahan kauan saattaisi kestää että ne olisivat jo normaaalin näköiset ???

• TISULIINI_2

Tytöt tytöt. Rintoja on monen muotoisia ja kokoisia,ja ne miehet tykkää rinnoista. Ei se ole niin paha asia jos rinnat ovat päärynän malliset. Tytöt olkaa kovina,älkääkä miettikö mitä jätkä ajattelee.

• 26v

Hei kohtalotoverit! itse olen kärsinyt 26 vuotta tubulaarisista todella pienistä rinnoista. Kävin reilu vuosi sitte laittamassa silikoonit, mutta olen katunut leikkausta alusta asti. Rinnat näyttävät nyt todella hyvältä, mutta eivät tunnu aidoilta (yllättäen). En ole kertonut kenellekkään leikkauksesta ja häpeän sitä. Eli ongelmaa ei sillä ratkaistu!!! :( en tiedä, mitä teen asian kanssa! hävettää, ahdistaa ja masentaa!! Tiedättekö paljonko maksaa poistattaa silikoonit? Olen nyt ahdistunut näistä samoista asioista yli 10 vuotta ja sama jatkuu edelleen, vissiin hamaan tulevaisuuteen!!

• Yellow_lady

Bongasin keskustelun sattumalta, toivottavasti aloittaja lukee keskustelua edelleen! Ihan aluksi sanon, että kaikki jotka ovat täällä lässyttäneet siitä, että rinnat kehittyvät vielä ja että älkää miesten mielipiteistä välittäkö, te olette NIIN väärässä. Tuollainen ongelmien vähättely vain pahentaa asiaa.

Aloittajan teksti rinnoista olisi voinut olla kuin minun tekstiä kun itse olin 14-vuotias. Minulla oli myös tubulaariset rinnat (tämän määritelmän myös minä sain selville vasta pari vuotta sitten) ja vihasin niitä yli kaiken. Ei tullut kuuloonkaan mikään saunailu muitten kanssa, bikinitkin piti olla tietynlaiset, tarpeeksi topatut ja peittävät, että kehtasi mennä uimaan. Jokainen, jolla tällaiset rinnat on varmasti ymmärtää. Lisäksi rintani olivat erimalliset ja kokoiset.

Voi olla, että jossain tapauksissa rinnat vielä kehittyvätkin, mutta suurimmassa tapauksissa ne ei muutu. Leikkautin rintani 23-vuotiaana yksityisellä puolella. Siellä lääkäri oli todella ymmärtäväinen, ja sanoi että vähän "pahempia" tapauksia leikataan myös julkisella puolella. Kyseessä on siis ihan oikea ongelma, ja ratkaisu on korjausleikkaus, ei kauneusleikkaus!

Jälkeenpäin mietin paljon, että miten sen ongelma suuruus mitataan. Itse en pystynyt normaaliin elämään, johon kuuluu luonteva seksi, saunominen jne.

Aloittajalle on pakko tuottaa pettymys, että luultavasti joudut elämään rintojesi kanssa vielä ainakin 18-vuotiaaksi asti. Mutta varaa aika erikoislääkärille yksityiselle, he ymmärtävät ongelman toisin kuin julkinen puoli. Mutta olet aika nuori, joten ehkä vanhempasi voisivat auttaa sinua tässä ongelmassa?

• Pelottaa
    • outo(ko?)

olen kohta 13v ja rintani (molemmat) näyttävät oikean puolimmaisilta... http://www.plasticsurgerycal.com/wp-content/gallery/tubular-breast-correction-02/thumbs/thumbs_tubular-breast-correction-02a.jpg

nyt vaa pelottaa että onko nää normaalit vai onks toi kuva jonkilaisista tubulaarisista rinnoista? pliiis vastatkaa!"!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6484
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3260
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1774
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1023
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe