yamaha tzr 250 kokemuksia,vinkkejä?

yamaha250

On tullut hankittua kyseinen laite vuosimallia 89.
Pyörä on suht harvinainen ja joitain osiakin on saanu metsästää liikkeistä ja purkaamoista iha kiitettävästi. Eli, jos löytyy kokemuksia kyseisestä pyörästä, hyviä vinkkejä ylläpitoon ym. hyödyllistä, olisin kiitollinen jos saisin tietää itsekin niistä.myös käsikirja kopio tai hyväkuntoinen aito olisi tervetullut, ja siitä voisin jotain maksaakin.

3

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TT22

Terve, käyppä tsekkaa oheinen osoite www.tzr250.plus.com, sieltä löytyy vaikka mitä mielenkiintoista ko. pyörään (tosin englanniksi)elikkäs omistajan käsikirja sekä kattava huolto ja korjaus/vian etsintä ohje (kansion verran nyt itsellä papereita ;) )Eihän pyörässä mitään ihmeellistä ole muuta kuin tuo mainitsemasi osien saanti "vaikeus". Omassani ei ainakaan mitään "isoja" ongelmia ole ollut. Kannattaa tarkistaa YPVS:än toiminta ja säädöt (vaikuttaa siihen tehopiikkiin). Rasvaa vaijerit hyvin, jos ei rasvattu. Kysele lisää jos ongelmia (tai muutenkin) niin autan/kerron mitä tiedän

• yamaha250

Joo,toi olikin hyvä toi osote.Ite oon keräilly mm. vanhhoista tm ja mp-lehdistä artikkeleita kyseisestä pyörästä ja ovat ihan mielenkiintoisia..
        Semmosta kysyttävää olis vielä että:Kattelin tos ku mun pyörä oli käynnis et se ei savuta juuri lainkaan(ja kuuluishan 2t:n vähän "pölläyttää"..?)
        siis et kun sen käynnistää nii sinistä savua tulee reippaasti mutta kun lämpenee vähän niin näyttää ettei putkista tuu mitään..? että onko pyörä tosiaan niin hieno että se ei päästä minkäänlaisia savuja vai olisko ettei saa öljyä?
        Ja tää pyörä ei mulla oo liikenteessä ollu ku romuna sen ostin kunnostettavaksi ajoa varten.Voiko olla et tuorevoitelus on jotain häikkää?tarviiko ilmata?
        Ja viel että mihin sun pyörässä menee bensatankin haihdutusletku sekä akun letku?ku on aikoja sitten purkanu ja antanu olla ni ei tarkkaan enää muista kaikkea.Pyörä olis tarkotus saada leimaan ihan lähipäivinä/viikkoina.Ja mitä sulla lukee papereis tehojen kohdalla?
        Kiitos jo etukäteen ja toivottavasti tästä nyt otti jotain tolkkua.

• TT22
        yamaha250 kirjoitti:

Joo,toi olikin hyvä toi osote.Ite oon keräilly mm. vanhhoista tm ja mp-lehdistä artikkeleita kyseisestä pyörästä ja ovat ihan mielenkiintoisia..
        Semmosta kysyttävää olis vielä että:Kattelin tos ku mun pyörä oli käynnis et se ei savuta juuri lainkaan(ja kuuluishan 2t:n vähän "pölläyttää"..?)
        siis et kun sen käynnistää nii sinistä savua tulee reippaasti mutta kun lämpenee vähän niin näyttää ettei putkista tuu mitään..? että onko pyörä tosiaan niin hieno että se ei päästä minkäänlaisia savuja vai olisko ettei saa öljyä?
        Ja tää pyörä ei mulla oo liikenteessä ollu ku romuna sen ostin kunnostettavaksi ajoa varten.Voiko olla et tuorevoitelus on jotain häikkää?tarviiko ilmata?
        Ja viel että mihin sun pyörässä menee bensatankin haihdutusletku sekä akun letku?ku on aikoja sitten purkanu ja antanu olla ni ei tarkkaan enää muista kaikkea.Pyörä olis tarkotus saada leimaan ihan lähipäivinä/viikkoina.Ja mitä sulla lukee papereis tehojen kohdalla?
        Kiitos jo etukäteen ja toivottavasti tästä nyt otti jotain tolkkua.

Terve

Jeps, normaalia että savuttaa "kylmänä", kun lämpenee niin sitten loppuu.Öljy tulee "sykäyksittäin" sieltä pumpulta ja sitä tulee vain "tippa" per sykäys, jotenka öljypumpun toiminta on aika vaikee todeta :( . Siellä TZR webbi sivulla on ohjeet tuon pumpun ilmaamisesta (aikamoinen homma). Mulla nuo letkut puuttuu elikkäs tankilta ei mee letkua mihinkään (pitäis mennä sinne moottorin ja takahaarukan väliin alas) ja akkuna on suljettu lyijyakku jossa ei oo letkua. Rek.otteessa ei ole mitään tehon kohdalla ;) Jos lisää kysyttävää niin [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      255
      4664
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      79
      3118
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2483
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1923
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      91
      1520
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1305
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      975
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      958
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe