850 käynnistysongelma

Tere!
Olis -94 mallin 850. bensakone 10 venttilinen.
Lähtee käyntiin aluksi kuin napista, mutta kun hetken päästä sammuttaa
ei käynnisty muutamaan minuuttiin. Starttaa kyllä mutta ei lähde. Sitten kun käynnistyy ei taas käynnissä
vikaa jollei sammuta. Bensansuodatin alle vaihdettu. Mutta olis kuin ei sais bensaa.
Ilmoita


Sovitaanko että siihen aloitusviestiin laitetaan ne ajetut kilometrit kun joka oasalla on käyttöikä tietäisi mitä vikaa etsisi suoraan.Mutta asiaan testaa että se bensapumppu toimii sekä se bensapumpun rele kunnossa on siellä sulakekotelon pohjalla se 103 makssa jotain 40€ pintaa Volvon varaosatiskillä.Kun vika päällä ja käännät virrat päälleepyöriikö bensapumppu jos ei pyöri niin vikaa ´systeemissä(bensapummpu kestää jotain 328tkm).Tässä on ne yleisimmät viat jotka Volvoissa on kun ei käynnisty.
http://www.volvofinns.com/index.php?topic=143.0
9 VASTAUSTA:
Keskiviikkona tulin töistä kotiin autolla, ei mitään ongelmia/käyntihäiriöitä, pe aamulla ei vaan startannut.

Lisävirtaa annettu, ei starttaa vieläkään. Yrittää kyllä pyörittää, mutta ei vaan lähde. Moottorissa osat liikkuu, samoin moottorin vieressä oleva hihna pyörii. Akku lataa kyllä lisävirralla.

Tankki aika tyhjä, haettu 10l lisää bensaa(95) ja jäänestoa tankkiin, ei auttanut. (Pitäiskö hakea lisää, mahd. 98?)? Bensapumpun rele kunnossa, ja bensapumppu surisee kun laittaa virrat päälle.

Nyt noihin muihin ohjeisiin lisäneuvoja tarvittaisiin:
Missä on puolanjohto?
Miten tulpanjohdot irtoaa (ihan vaan vetämälläkö)?
Missä on ilmanputsari (ja onko siinä muita aukkoja kuin ilmanottoaukko, jos on mistä sen tunnistaa)?
t kirjoitti:
Keskiviikkona tulin töistä kotiin autolla, ei mitään ongelmia/käyntihäiriöitä, pe aamulla ei vaan startannut.

Lisävirtaa annettu, ei starttaa vieläkään. Yrittää kyllä pyörittää, mutta ei vaan lähde. Moottorissa osat liikkuu, samoin moottorin vieressä oleva hihna pyörii. Akku lataa kyllä lisävirralla.

Tankki aika tyhjä, haettu 10l lisää bensaa(95) ja jäänestoa tankkiin, ei auttanut. (Pitäiskö hakea lisää, mahd. 98?)? Bensapumpun rele kunnossa, ja bensapumppu surisee kun laittaa virrat päälle.

Nyt noihin muihin ohjeisiin lisäneuvoja tarvittaisiin:
Missä on puolanjohto?
Miten tulpanjohdot irtoaa (ihan vaan vetämälläkö)?
Missä on ilmanputsari (ja onko siinä muita aukkoja kuin ilmanottoaukko, jos on mistä sen tunnistaa)?
Auto ei käynnisty se ei starttaa silloin startti ei pyöritä konetta eli hiljaisuus konehuoneessa.
Katso se virranjakajankansi näkyy siinä selvästi siitä lähtee puolanjohto sinne puolaan joka on siinä kuskinpuolen etupyöränkotelossa kiinni.
Avaa se koneessa oleva muovinen suojakansi auki niissä on torz päättä suoja pois näet ne sytytystulpat siitä vaan johdosta kiinni ja vedetään ota siitä hatusta kiinni ettei johto katkea.Tuohon 98 bensan lisäkseen se ei auta tähän yhtään.Kun tankissa riittävästi vaan on bensaa niin se riittää.Ilmaputsari on siinä puolan keulan edessä olevaa muovilaatikko siinä lukitus on niillä pikalukitus salvoilla muista avata kaikki ja jos tiellä johtoja käsittelee varoen ettei menee rikki se puolan johto kulkee niissä kiinnitys jutuissa.Tarkista se virranjakajan sisusta eli kansi pois ja pyörijän kunto jos ei ole huollettu siellä voi olla aika hurjan näköistä kamaa eli hapettumat pois ja takaisin laitto että pääsee hakemaan niitä uusia osia arkipäivänä .Koska tulpat vaihdettu
volvo_puranen kirjoitti:
Auto ei käynnisty se ei starttaa silloin startti ei pyöritä konetta eli hiljaisuus konehuoneessa.
Katso se virranjakajankansi näkyy siinä selvästi siitä lähtee puolanjohto sinne puolaan joka on siinä kuskinpuolen etupyöränkotelossa kiinni.
Avaa se koneessa oleva muovinen suojakansi auki niissä on torz päättä suoja pois näet ne sytytystulpat siitä vaan johdosta kiinni ja vedetään ota siitä hatusta kiinni ettei johto katkea.Tuohon 98 bensan lisäkseen se ei auta tähän yhtään.Kun tankissa riittävästi vaan on bensaa niin se riittää.Ilmaputsari on siinä puolan keulan edessä olevaa muovilaatikko siinä lukitus on niillä pikalukitus salvoilla muista avata kaikki ja jos tiellä johtoja käsittelee varoen ettei menee rikki se puolan johto kulkee niissä kiinnitys jutuissa.Tarkista se virranjakajan sisusta eli kansi pois ja pyörijän kunto jos ei ole huollettu siellä voi olla aika hurjan näköistä kamaa eli hapettumat pois ja takaisin laitto että pääsee hakemaan niitä uusia osia arkipäivänä .Koska tulpat vaihdettu
Ei siis ole ihan hiljainen, vaan yrittää käynnistyä, pitää saman äänen kuin normaalistikin startatessa, vain se "viimeinen kipinä" puuttuu, "hörähtää" siis sen kuuloisesti, kuin aikoisi, mutta ei sitten vaan kuitenkaan... Voiskohan se starttipilotti jo auttaa yksin? Ja sitten siis seuraavaksi tulppien vaihtoon, kunhan kaupat aukeaa. (En tiedä että koska vaihdettu viimeksi, auto ollut mulla vasta pari kk)

Bensaa ja jäänestoa mietin siksi, että jos vesi on kondensoitunut tankkiin, kun bensa niin vähiin pääsi. Voisiko siinä tapauksessa olla jäätynyt tankkia pidemmältä, bensaletkusta/pumpusta?

Pimeys ehti tänään yllättää (ulkona kun joutuu puuhailemaan, olispa lämmin talli!), eli huomenna alan availla noita osia, nyt onnistuin ne kuitenkin jo löytämään, ja ainakin puolanjohto ja tulppien johdot olivat tiukasti kiinni.
t kirjoitti:
Ei siis ole ihan hiljainen, vaan yrittää käynnistyä, pitää saman äänen kuin normaalistikin startatessa, vain se "viimeinen kipinä" puuttuu, "hörähtää" siis sen kuuloisesti, kuin aikoisi, mutta ei sitten vaan kuitenkaan... Voiskohan se starttipilotti jo auttaa yksin? Ja sitten siis seuraavaksi tulppien vaihtoon, kunhan kaupat aukeaa. (En tiedä että koska vaihdettu viimeksi, auto ollut mulla vasta pari kk)

Bensaa ja jäänestoa mietin siksi, että jos vesi on kondensoitunut tankkiin, kun bensa niin vähiin pääsi. Voisiko siinä tapauksessa olla jäätynyt tankkia pidemmältä, bensaletkusta/pumpusta?

Pimeys ehti tänään yllättää (ulkona kun joutuu puuhailemaan, olispa lämmin talli!), eli huomenna alan availla noita osia, nyt onnistuin ne kuitenkin jo löytämään, ja ainakin puolanjohto ja tulppien johdot olivat tiukasti kiinni.
Olen aina sanonut kun auto tulee pihaan niin silloin heti käydään se läpi että saa ajaa huolletulla autolla ajaa.Itse tekee niin osiin ei menee paljon rahaa..Tietenkin jos jatkuvasti tankki tyhjänä ajetaan ja näitä pakkasia ollut niin kyllähän sinne kertyy vettä koskahan se bensasuodatin vaihdettu että bensaa pääsee kulkemaan nämä on niitä ensihuoltoja kun auto tulee pihaan maksaa suodatin alle 20€ Muista sitten kun kaatelit niitä jääestoa että Kat malliseen autoon sopiva..Akussa potkua voimakas starttaus ja auto pärähtää käyntiin.Onhan tuttua tämä käynnistys siihen kaasuvipuun ei sitten kosketa startatessa kylmänä.Tarkista sulake 8 että se ei ole palannut ja kunnossa on sen palaminen tekee sen että kone käynnistyy ja sammuu samantein.Sen sulakkeen takana on käynnistymisen estosalpa ainakin minun 96 mallisessa.Ilmoitele kuulumisia
volvo_puranen kirjoitti:
Olen aina sanonut kun auto tulee pihaan niin silloin heti käydään se läpi että saa ajaa huolletulla autolla ajaa.Itse tekee niin osiin ei menee paljon rahaa..Tietenkin jos jatkuvasti tankki tyhjänä ajetaan ja näitä pakkasia ollut niin kyllähän sinne kertyy vettä koskahan se bensasuodatin vaihdettu että bensaa pääsee kulkemaan nämä on niitä ensihuoltoja kun auto tulee pihaan maksaa suodatin alle 20€ Muista sitten kun kaatelit niitä jääestoa että Kat malliseen autoon sopiva..Akussa potkua voimakas starttaus ja auto pärähtää käyntiin.Onhan tuttua tämä käynnistys siihen kaasuvipuun ei sitten kosketa startatessa kylmänä.Tarkista sulake 8 että se ei ole palannut ja kunnossa on sen palaminen tekee sen että kone käynnistyy ja sammuu samantein.Sen sulakkeen takana on käynnistymisen estosalpa ainakin minun 96 mallisessa.Ilmoitele kuulumisia
Niin kai tässä olisi pitänyt toimia, että olis nuo perusjutut hoitanut heti kun auto tuli... Nyt vaan on myöhästä. En ole ikinä oikeastaan autoille koittanut itse mitään tehdä, vaan aina kuljettanut huoltamolle, kun on vikaa ilmennyt. Nyt vaan ekan automaatin kanssa ilmeni tämä ongelma, ettei saa kuulemma hinata, joten pakko on jotain itse koittaa räpeltää. (En ole koskenut kaasuun käynnistäessä, auton käyttöohjekirjan luin, kun on eka automaatti.)

Jäänesto oli autoon sopivaa, varmistin liikkeestä, ja siinä lukikin että sopii katalysaattoriautoon.

Tänään kävin ostamassa starttipilottia, ja oman torks-avainsarjan. Jos sitten huomenna pääsis paremmin tuota autoa availemaan.

Kiitos paljon neuvoista, ja toivotaan, että tämä "peukalo-keskellä-kämmentä-täti" saa vielä Volvon ajokuntoon!
t kirjoitti:
Niin kai tässä olisi pitänyt toimia, että olis nuo perusjutut hoitanut heti kun auto tuli... Nyt vaan on myöhästä. En ole ikinä oikeastaan autoille koittanut itse mitään tehdä, vaan aina kuljettanut huoltamolle, kun on vikaa ilmennyt. Nyt vaan ekan automaatin kanssa ilmeni tämä ongelma, ettei saa kuulemma hinata, joten pakko on jotain itse koittaa räpeltää. (En ole koskenut kaasuun käynnistäessä, auton käyttöohjekirjan luin, kun on eka automaatti.)

Jäänesto oli autoon sopivaa, varmistin liikkeestä, ja siinä lukikin että sopii katalysaattoriautoon.

Tänään kävin ostamassa starttipilottia, ja oman torks-avainsarjan. Jos sitten huomenna pääsis paremmin tuota autoa availemaan.

Kiitos paljon neuvoista, ja toivotaan, että tämä "peukalo-keskellä-kämmentä-täti" saa vielä Volvon ajokuntoon!
Nyt on sitten katseltu ilmansuodattimeen (likainen), koitettu starttipilotilla (ei käynnisty), katseltu itse vielä varoiksi se bensapumpun rele (varmaan olis aika vaihtaa, kun alkuperäinen on vielä paikallaan, siis vihreä, ja kyljessä pvm ja vuosi 1992, kuitenkin varaosamyyjän mielestä avattuna ehjän näköinen ja bensapumppu kyllä hurisee kun on virrat päällä).

Huomenna valoisaan aikaan sinne virranjakajan kimppuun, pitääkö akku irroittaa, voinko saada sieltä sähköiskun (esim. sitä pyörijää puhdistaessa)? Mistä tiedän, että onko tulpat/puola loppu? Johdot ainakin päällisin puolin ehjän näköisiä... Ja miten sen puolan näen? Puolanjohdon löysin.

Jos sekään ei auta, ilmeisesti on etsittävä vikaa bensansuodattimesta/bensapumpusta... Se pumppu on siis ilmeiseti auton alla oik.takarenkaan lähistöllä, jos nyt olen oikein ymmärtänyt? Onko se suodatin siellä sisällä, ja mitä työkaluja tarvitsen?
t kirjoitti:
Nyt on sitten katseltu ilmansuodattimeen (likainen), koitettu starttipilotilla (ei käynnisty), katseltu itse vielä varoiksi se bensapumpun rele (varmaan olis aika vaihtaa, kun alkuperäinen on vielä paikallaan, siis vihreä, ja kyljessä pvm ja vuosi 1992, kuitenkin varaosamyyjän mielestä avattuna ehjän näköinen ja bensapumppu kyllä hurisee kun on virrat päällä).

Huomenna valoisaan aikaan sinne virranjakajan kimppuun, pitääkö akku irroittaa, voinko saada sieltä sähköiskun (esim. sitä pyörijää puhdistaessa)? Mistä tiedän, että onko tulpat/puola loppu? Johdot ainakin päällisin puolin ehjän näköisiä... Ja miten sen puolan näen? Puolanjohdon löysin.

Jos sekään ei auta, ilmeisesti on etsittävä vikaa bensansuodattimesta/bensapumpusta... Se pumppu on siis ilmeiseti auton alla oik.takarenkaan lähistöllä, jos nyt olen oikein ymmärtänyt? Onko se suodatin siellä sisällä, ja mitä työkaluja tarvitsen?
Polttoainesuodattimen vaihto-ohje http://www.volvofinns.com/index.php?topic=312.0

Periaatteessa kun teet asennustöitä irrota se -piuha akusta silloin ei tulee mitään ongelmaa vaikka monesti turha toimepide muista kello nollaantuu ja radiossa jos koodi se talteen.
Vaikka piuha siisti päältä siellä voi olla huonot vastukset ja puolan kunnon tietää mittaamalla ja kyllä se puola näkyy jos näet sen puolanjohdon ja ne tulpat halpoja miksi niissä pitää niin monen ihmisen säästää..Bensapumppu on tankissa kiinni joten jätetään se vaihto-ohje toiseen kertaan
volvo_puranen kirjoitti:
Polttoainesuodattimen vaihto-ohje http://www.volvofinns.com/index.php?topic=312.0

Periaatteessa kun teet asennustöitä irrota se -piuha akusta silloin ei tulee mitään ongelmaa vaikka monesti turha toimepide muista kello nollaantuu ja radiossa jos koodi se talteen.
Vaikka piuha siisti päältä siellä voi olla huonot vastukset ja puolan kunnon tietää mittaamalla ja kyllä se puola näkyy jos näet sen puolanjohdon ja ne tulpat halpoja miksi niissä pitää niin monen ihmisen säästää..Bensapumppu on tankissa kiinni joten jätetään se vaihto-ohje toiseen kertaan
Omin voimin en saanut volvoa kuntoon, käsivoimat ei riittäneet virranjakajan kannen avaamiseen, kun oli ruuvit niin tiukassa. Tuttu korjaaja sen katsoi, ja sieltä vika löytyi. Nyt toimii taas.
t kirjoitti:
Omin voimin en saanut volvoa kuntoon, käsivoimat ei riittäneet virranjakajan kannen avaamiseen, kun oli ruuvit niin tiukassa. Tuttu korjaaja sen katsoi, ja sieltä vika löytyi. Nyt toimii taas.
Kiitos palautteesta ja kuten sanoin 95 % on ainaa sähkövikoja autoissa joten aina tarkistetaan se kipinän kulku niille tulpille.Loppujen lopuksi pieni vaivaa kirjoittaa palaute mikä siinä autossa oli vikanaa tosin moneltaa se unohtuu.
+Lisää kommentti
Tere , pual miljoonaa ajettu pensa 740 , ei muuta murhetta kuin , jos auto seisoo pitemmän aikaa ( yli yön ) joutuu starttaan aika pitkään , mistä kannattas vikaa lähtee hakeen . Bensan suodain on vaihd. pari vuotta sitten ?
Ilmoita
Kuules oletko lukenut toi jutun tuollaa yllä ja sen linkin ja tehnyt ne hommat.Kun se auto on yksinkertainen peli hyvä kipinä tulpallee ne tulpat pitää muistaa vaihtaa sekä ne johdot ja virranjakajan kansi ja pyörijä.Kone saa bensaa ajoitus kunnossa ja kone saa ilmaa muista ilmaputsari se silloin käy
Ilmoita
Kannattaa lukea tuo ketju ja tehdä ne hommat
http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=369.msg4484#msg4484
Ilmoita
Lähtee käyntiin kuin palmun alta ,mutta kun ajaa jonkin matkaa ja sammuttaa ei lähde käyntiin puoli tuntia kun seisoo sen jälkeen taas lähtee saako se liikaa bensaa en osaa sanoa
1 VASTAUS:
Anturoita voi hyvinkin joutua, vaihtelee jossei starttaa?
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

850 käynnistysongelma

Tere!
Olis -94 mallin 850. bensakone 10 venttilinen.
Lähtee käyntiin aluksi kuin napista, mutta kun hetken päästä sammuttaa
ei käynnisty muutamaan minuuttiin. Starttaa kyllä mutta ei lähde. Sitten kun käynnistyy ei taas käynnissä
vikaa jollei sammuta. Bensansuodatin alle vaihdettu. Mutta olis kuin ei sais bensaa.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta