Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Chihun omistaja

chihuahuahuah

Minulle on lapsuudessani todettu rasitus astma ja koira-allergia. Koira ihmisenä olin haaveillut koko ikäni omasta koirasta. Kun täytin 14v sain koiran allergiasta huolimatta. Me testasimme coton de tulear rotuista koiraa josta ei tullut minulle oireita .. .niimpä hankimme sellaisen. Oireita ei cottonista tullut lainkaan.

Nyt olen 24 ja muutin omaan kotiin ja hankin chihuahuan vaikka pelko oli suuri että joudun siitä luopumaan. Alussa huomasin ihankuin olisi tullut pieniä iho-oireita lievää ahdistusta mutta nyt koira on ollut meillä kohta puoli vuotta enkä ole havainnut minkäänlaisia oireita lainkaan. Voiko olla että siedätin koiran?

3

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko.

      sitten oireilusi alkaa jossain vaiheessa myöhemmin.

      • kypsätäti

        se allergia vielä jossain vaiheessa, valitettavasti. Minulle kehittyi teini-iässä koira-allergia, mutta se oli hyvin pientä nuhaa. Kolmikymppisenä aloin saada näppylöitä vieraiden koirien nuolaisuista ja sitten v. 1990 puhkesi astma. Astmasta huolimatta pidin kahta yorkshirenterrieriä (tietysti, höh, kuka nyt perheenjäsenistään luopuisi) ja siivosin kodin kahdesti viikossa pyyhkien lattiat ja tasot kostealla, vuodevaatteet tuuletin myös kahdesti viikossa. Ilmanpuhdistin makuuhuoneessa astui peliin 1993 ja koirat kävivät tassusuihkussa joka ilta ja harjauksen tein terassilla. Vanhempi koirista kuoli v. 2000 ja nuorempi onnistui vuodessa saamaan minut itselleen allergiseksi oikein kunnolla, kehitin vasta-aineita omaa koiraanikin kohtaan ja näppyjä nousi koirani nuolaistessa sekä astma paheni reippaasti. Kahden astmalääkkeen, yhden nuhalääkkeen, antihistamiinipillerin ja silmätippojen kera hoidin vanhuksen 16 vuoden 8 kuukauden ikään asti, vuoteen 2007.
        Ja astma sitten tuli jäädäkseen, samoin nuha- ja silmäoireet, vaikka koko koti on remontoitu lattiasta kattoon ja kaikki tekstiilit uusittu, niin ihan yhtä pahat ovat nyt allergiaoireet kuin koiran kanssa.
        Toivotan onnea matkaan, mutta...


    • haluu kans koiran <3

      AP:lle. Pentuvaihe alkaa olla ohi, jostain kuulin, että allergian kannalta se on se pahin vaihe. Jos siitä selviää, ei pitäis (HUOM PITÄIS) tulla mitään. :) Tsemppiä sinne. PS. Kävin lääkärissä, joka sanoi, että astma/alllergia EI ole este ottaa koiraa. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena ja 10 kopiota..! HYVIN SE MENEE. Älä turhaan stressaa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe