Olen katsellut Skoda Superbin TDI-malleja vähän ostomielellä ja nyt pakkasten tullessa on alkanut myös mietityttää, mikä on paras tapa hoitaa tuo moottorin ja sisätilan lämmitys kylmänä lähdettäessä.
Vaihtoehdot kaiketi ovat joko tuo polttoainekäyttöinen lisälämmitin tai lohko sisäpistokeyhdistelmä. Onko näistä mielipiteitä, erit. Skodan osalta? Lämmittäkö tuo lisälämmitin ylipäätään moottoria lainkaan?
Mikä tuo webaston huoltoväli on ja kestääkö akku sen joka-aamuista käyttöä? Kauanko kestää 20 asteen pakkasessa saada webastolla kone sisätilat plussan puolelle?
Skodan tehdasasenteinen lisälämmitin on noin 1000€ ja vastaavasti lohkolämmitin sisäpistoke liikkuu 500-700€tietämissä, joten tuollainen 500€ kalliimpi tuo webasto sitten olisi.
Skoda ja lämmitys
29
15332
Vastaukset
- Rohkeasti ostamaan
Osta ihmeessä se Webasto. Ei sitä tarvitse huoltaa,itse olen käyttänyt Webastoja 15-vuotta,ei koskaan ole itse lämmittimessä ollut remonttia, yhdessä paketti Mersussa irtosi polttonestesäiliöön liitetty imuputki ja aiheutti vuodon kun polttoneste loiskui ulos tankinpäällä olevasta imuputken reijästä,meni takuuseen vaikka auto ja Webasto olivat jo 6-vuotiaita.
Webasto lämmittää sekä moottorin että sisätilat, -20 asteen pakkasessa on sisätilat plussanpuolella 45 minuutin lämmityksen jälkeen ja moottori jo paljon lämpimämpi kuin lohkolämmittimellä koska Webaston teho on noin 5.0Kw. Hintaa tuli omalle Webastolle noin.1400€ verollisena.
Webaston käyttäjät, tai ehkeivät ole edes käyttäneet laitetta vaan kirjoittavat Skodapalstalla ja tietysti muittenkin merkkien palstoilla varoituksia ettei kannata tuhlata rahaa kalliiseen laitteeseen minä ohitan olankohautuksella,15-vuotta käyttäneenä on tietoa mitä ei saa jos on kerran tai pari Webastoa kokeillut.
Akku kyllä tyhjenee jos ajat lyhyitä pätkiä ja käytät webastoa useita kertoja päivässä,itsellä on akunvarauksen ylläpitolataus Calix on merkki ja virtaa riittää kun on aina kotoa lähtiessä tai jopa kyläillessäkin täyteen ladattu akku, suosittelen lisävarusteena hankittavaa järjestelmää.
Jos haluat jotain lisäinfoa autan mielelläni. Kysyvä ei tieltä eksy on mottoni,enkä alennu kirjoittamaan mitään luulottelua tai kiusakirjoituksia.- AKUN:.!%#+?
.
joka olisi siten kytketty ettei syö auton pääakkua??????
. - 4+16=?
AKUN:.!%#+? kirjoitti:
.
joka olisi siten kytketty ettei syö auton pääakkua??????
.Tehtaan Webaston kanssa lämpiää TDI malleissa moottori ja sisätilat. Ongelmia vain tulee tehtaan Webaston kanssa sen automaattikäytön vuoksi. Siksi melkein parempi on asennuttaa jälkikäteen Webasto. Jälkiasennettu ei osaa ohjata niin hyvin ilmastointia (eli ei osaa muuttaa lämpötilaa oikeaksi yms. ne on asetettava käsin ennen kuin sammuttaa moottorin), mutta se ei toisaalta lähde käryyttelemään kylmässä kun vaan siirrä autoa pari metriä. Tehtaan Webastojen automaattikäyttö saa ne usein vikaantumaan vuoden välein ja korjaaminen on aika tyyristä. Itsellä 4:stä tehdas Webastosta (TT-V mallisesta joka siis Superbissä on, kolme TT-C mallia samoin reistailleet kaikki, kun automaattikäytössä toimivat) on kolme hajonnut aina vuoden välein. Tämä siis vaikka niitä kesäisin käyttää aivan kuten jälkiasennettujakin. Jälkiasennetuista ainoastaan yksi bensa-Eberi reistaili ja muut 8kpl ovat toimineet minulla olon ajan ongelmitta.
Eli vähän paremmin toimii ilmastoinnin kanssa tehtaan Webasto, mutta jälkiasennettu on varmempi.
Sähköllä ei enää ole järkevää uudempia Superbejä taas lämmitellä kun jostain syystä nyt uusimpiin TDI vuosimalleihin ei enää kaikkiin saakaan letkulämppäriä. Osaan saa vain paistinpannut ja sillä ei tee mitään. Enemmän hyödyt jos laitat hiustenkuivaajan puhaltamaan moottorin kylkeen kuin paistipannulla lämpöä siihen saat :)
Letkusta on kokemusta ja sillä saa jotain lämpöä aikaiseksi, mutta Webasto se silti on ehdoton. - 9+9=?
AKUN:.!%#+? kirjoitti:
.
joka olisi siten kytketty ettei syö auton pääakkua??????
.Niin akuista sen verran ettei jälkiasennettuna saa täysin toimivaa tupla-akku järjestelmää.
Siis täysin toimiva olisi semmoinen ettei saisi sitä pääakkua tyhjäksi mitenkään. Tämä on mahdotonta muuttamatta auton sähköjärjestelmää radikaalisti - uudemmissa se ei kovin helpolla onnistu kun suurin osa sähköistä toimii CAN väylässä.
Tupla-akku toimisi lähinnä vara-akkuna niin että voit joutua vetämään kaapelit siitä pääakulle jos se hyytyy.
Vara-akkua kun ei saa välttämättä käyttöön jos pääakku on niin tyhjä ettei riitä virta edes releen aukaisuus. Jos taas teet virrat muutoin niin se pääakun tyhjeneminen tyhjentää myös vara-akun.
Itse olen saanut jopa tehtaan tupla-akut hyytymään, joten akkujen lisääminen ei ole ratkaisu ongelmaan vaan lataaminen riittävän pitkään. Joko ajamalla tai sitten sähköllä töpselistä. - Lataa ja varmista
AKUN:.!%#+? kirjoitti:
.
joka olisi siten kytketty ettei syö auton pääakkua??????
.Calix on hieman tehokkaampi kuin Defa,tosin ero omn pieni ja hinnat lähes identtiset kun osaat tinkiä.
- vuosien kokemuksella
4+16=? kirjoitti:
Tehtaan Webaston kanssa lämpiää TDI malleissa moottori ja sisätilat. Ongelmia vain tulee tehtaan Webaston kanssa sen automaattikäytön vuoksi. Siksi melkein parempi on asennuttaa jälkikäteen Webasto. Jälkiasennettu ei osaa ohjata niin hyvin ilmastointia (eli ei osaa muuttaa lämpötilaa oikeaksi yms. ne on asetettava käsin ennen kuin sammuttaa moottorin), mutta se ei toisaalta lähde käryyttelemään kylmässä kun vaan siirrä autoa pari metriä. Tehtaan Webastojen automaattikäyttö saa ne usein vikaantumaan vuoden välein ja korjaaminen on aika tyyristä. Itsellä 4:stä tehdas Webastosta (TT-V mallisesta joka siis Superbissä on, kolme TT-C mallia samoin reistailleet kaikki, kun automaattikäytössä toimivat) on kolme hajonnut aina vuoden välein. Tämä siis vaikka niitä kesäisin käyttää aivan kuten jälkiasennettujakin. Jälkiasennetuista ainoastaan yksi bensa-Eberi reistaili ja muut 8kpl ovat toimineet minulla olon ajan ongelmitta.
Eli vähän paremmin toimii ilmastoinnin kanssa tehtaan Webasto, mutta jälkiasennettu on varmempi.
Sähköllä ei enää ole järkevää uudempia Superbejä taas lämmitellä kun jostain syystä nyt uusimpiin TDI vuosimalleihin ei enää kaikkiin saakaan letkulämppäriä. Osaan saa vain paistinpannut ja sillä ei tee mitään. Enemmän hyödyt jos laitat hiustenkuivaajan puhaltamaan moottorin kylkeen kuin paistipannulla lämpöä siihen saat :)
Letkusta on kokemusta ja sillä saa jotain lämpöä aikaiseksi, mutta Webasto se silti on ehdoton.Säteilylämmitin ei ole suinkaan turhake, vaikka niin virheellisesti helposti luullaan. Vesitilalämmitin kun lämmittää vettä niin lämmintä ilmaa alkaa tulla nopeammin mutta hyvä tuo öljynlämmityskin on siihen verrattuna että ei ole mitään käytössä. lukekaapa tämä...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642.0
Lisäksi tuosta akunkulutuksesta. Se on oikeasti iso ongelma jos ajat päivässä lyhyitä matkoja. Ihan minimi on se, että ajoajan pitää olla vähintään kaksi kertaa lämmitysaika. Usein mainittu yksi kertaa ajoaika ei todellisuudessa riitä. Nimimerkillä kokemusta vuosien ajalta. Tämä kaksi kertaa ajoaikakaan ei riitä jos on kylmä ja akku ei siksi ota normaalisti sähköä vastaan. Tähän auttaa akunlämmitysvastukset, joita saa tarvikeliikkeistä.
Monelle ratkaisematon ongelma on sähkötolpan kahden tunnin ajastin, joka estää sen, että et saa edes noilla akkulatureilla sitä akkuasi ladattua kunnolla. Tai toki saat jos juokset siirtämään sitä kelloa aina kahden tunnin jälkeen kaksi tuntia taaksepäin. - Essou
Lataa ja varmista kirjoitti:
Calix on hieman tehokkaampi kuin Defa,tosin ero omn pieni ja hinnat lähes identtiset kun osaat tinkiä.
Minulla on Skoda Oktavia 1,9 TDI:ssä Eberin polttoainelämmitin. Se on kyllä kätevä käyttää ja sisätila lämpenee ja varmaan moottorikin lämpenee.
Mutta ei lämpene sisätilat tarpeeksi ajossakaan. Siis jaloille ei tule tarpeeksi lämmintä kun on vähänkään enempi pakkasta. Ei vaikka lämpö olisi 27 C säädetty koko ajan. - Talvidieseliä pkle
Essou kirjoitti:
Minulla on Skoda Oktavia 1,9 TDI:ssä Eberin polttoainelämmitin. Se on kyllä kätevä käyttää ja sisätila lämpenee ja varmaan moottorikin lämpenee.
Mutta ei lämpene sisätilat tarpeeksi ajossakaan. Siis jaloille ei tule tarpeeksi lämmintä kun on vähänkään enempi pakkasta. Ei vaikka lämpö olisi 27 C säädetty koko ajan.Uskaltaako sitä Eberiä pitää käynnissä ja kuinka kauan,lähes umpinaisessa autotallissa ?
Tarkoitan tuleeko hajua/käryä.
Kuhan laitan:
-6 ,ei alle ,talvi ja kesädiesel sekoittuvat,muuten pitää ajaa tankki tyhjäksi.
tuli just radiosta. En tiennyt. - 11+2=?
vuosien kokemuksella kirjoitti:
Säteilylämmitin ei ole suinkaan turhake, vaikka niin virheellisesti helposti luullaan. Vesitilalämmitin kun lämmittää vettä niin lämmintä ilmaa alkaa tulla nopeammin mutta hyvä tuo öljynlämmityskin on siihen verrattuna että ei ole mitään käytössä. lukekaapa tämä...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642.0
Lisäksi tuosta akunkulutuksesta. Se on oikeasti iso ongelma jos ajat päivässä lyhyitä matkoja. Ihan minimi on se, että ajoajan pitää olla vähintään kaksi kertaa lämmitysaika. Usein mainittu yksi kertaa ajoaika ei todellisuudessa riitä. Nimimerkillä kokemusta vuosien ajalta. Tämä kaksi kertaa ajoaikakaan ei riitä jos on kylmä ja akku ei siksi ota normaalisti sähköä vastaan. Tähän auttaa akunlämmitysvastukset, joita saa tarvikeliikkeistä.
Monelle ratkaisematon ongelma on sähkötolpan kahden tunnin ajastin, joka estää sen, että et saa edes noilla akkulatureilla sitä akkuasi ladattua kunnolla. Tai toki saat jos juokset siirtämään sitä kelloa aina kahden tunnin jälkeen kaksi tuntia taaksepäin.Öljynlämmittäminen tapahtuu ensinnäkin niin hitaasti että suurin osa siitä lämmöstä karkaa varpusille.
Toisekseen siitä lämpimästä öljystä ei ole paljoa hyötyä kun se rääkäistään kylmiin kanaviin ja kylmään koneeseen. Öljy ei ole ongelma kylmällä säällä kuin vasta siellä -35C pakkasilla, joten pelkkä öljyn lämmittäminen ei tuo autuutta. Enemmänkin vain turhaa sähkön tuhlausta se on verrattuna siihen että moottorin voisi oikeasti lämmittääkin.
Itsellä on useammassa autossa ollut tuo paistinpannu ja ihan kokemuksesta kirjoitan.
Webaston reistaillessa pariin kertaan tuli noita kovillakin pakkasilla käytettyä ja ei mitään hyötyä ollut moottorin lämpenemisen kannalta tai käynnistyvyyden. Pakkasia toki oli vain -25C silloin - pohjoisemmasta kertovat, että oikeilla pakkasilla noista on hyötyä, mutta kun elän täällä 'etelän' lämmössä jossa on nytkin vain -22C niin ei ole ollut tuosta paistinpannusta oikeaa hyötyä. - 20+8=?
Essou kirjoitti:
Minulla on Skoda Oktavia 1,9 TDI:ssä Eberin polttoainelämmitin. Se on kyllä kätevä käyttää ja sisätila lämpenee ja varmaan moottorikin lämpenee.
Mutta ei lämpene sisätilat tarpeeksi ajossakaan. Siis jaloille ei tule tarpeeksi lämmintä kun on vähänkään enempi pakkasta. Ei vaikka lämpö olisi 27 C säädetty koko ajan.Sitä Eberiä voi käyttää ajossakin. Toinen mikä auttaa on maskinsuoja.
Itsellä oli Passatissa ongelmana se, että lämppärin puhallin oli hieman irti ja ajossa päästi kylmää ilmaa suoraan se ohi. Vedon tunsi hyvin hanskalokeron alapuolelta. Tuolloin ei lämpöä sisällä tuntunut tulevan vaikka lämmöt oli täysillä. - Octavian omistaja
20+8=? kirjoitti:
Sitä Eberiä voi käyttää ajossakin. Toinen mikä auttaa on maskinsuoja.
Itsellä oli Passatissa ongelmana se, että lämppärin puhallin oli hieman irti ja ajossa päästi kylmää ilmaa suoraan se ohi. Vedon tunsi hyvin hanskalokeron alapuolelta. Tuolloin ei lämpöä sisällä tuntunut tulevan vaikka lämmöt oli täysillä.Itsellä samantapainen ongelma. Tunnen kylmää ilmaa vetävän ratin alapuolelta alhaalta, jostain ehkä sulakerasian alta/takaa. Aavistuksen epämukavan kylmä fiilis tulee jalkoihin. Sinulla siis maskisuoja esti tai edes vähensi tätä ylimääräistä vetoa? Kiitos vastauksesta!
- 8+10=?
Octavian omistaja kirjoitti:
Itsellä samantapainen ongelma. Tunnen kylmää ilmaa vetävän ratin alapuolelta alhaalta, jostain ehkä sulakerasian alta/takaa. Aavistuksen epämukavan kylmä fiilis tulee jalkoihin. Sinulla siis maskisuoja esti tai edes vähensi tätä ylimääräistä vetoa? Kiitos vastauksesta!
Ei maskinsuoja estänyt sitä vetoa hanskalokeron alta, ongelman korjaaminen esti sen.
Ratin alta voi tulla läpivientikumin reiästä vetoa jos joku on jossain asennuksessa sen tunaroinut irti. En muista oliko Passatissa samoin, mutta monessa muussa autossa on siellä raitisilma aukkojen seassa myös johtoja ja osa niistä tulee läpivientikumien kautta sisälle. Saattavat myös porata reiän peltiin kun asentavat sisätilanlämppäriä tms. Noi tunaroimalla saa vetävän reiän sinne aikaiseksi ja kylmäähän sieltä näillä keleillä tulee.
Maskinsuoja ei estä noita ongelmia. Se vain estää moottorin jäähtymistä näillä keleillä ja siten nopeuttaa sen lämpenemistä ja auttaa ylläpitämään lämpöä. - Skoodaa kuskaamassa
Kiitos asiallisesta kommentoinnista. Olen päätymässä webaston akkulaturin yhdistelmään, näyttäisi olevan loppujen lopuksi eniten riippumaton lämmityksen suhteen - aina kun ei tolppapaikkaa löydy kuitenkaan.
- Heidi+ TSI Skoda
Skoodaa kuskaamassa kirjoitti:
Kiitos asiallisesta kommentoinnista. Olen päätymässä webaston akkulaturin yhdistelmään, näyttäisi olevan loppujen lopuksi eniten riippumaton lämmityksen suhteen - aina kun ei tolppapaikkaa löydy kuitenkaan.
Siis lämmittääkö se myös moottorin ? Auto seisoo ulkona ja vieläpä pohjois-suomessa.
- 1+10=?
Heidi+ TSI Skoda kirjoitti:
Siis lämmittääkö se myös moottorin ? Auto seisoo ulkona ja vieläpä pohjois-suomessa.
TSI:n kyljessä tehtaan Webasto ei vakiona lämmitä moottoria, mutta se voidaan ohjelmoida lämmittämään moottorikin.
- Lämpöä viluiselle
1+10=? kirjoitti:
TSI:n kyljessä tehtaan Webasto ei vakiona lämmitä moottoria, mutta se voidaan ohjelmoida lämmittämään moottorikin.
Tämä on se Webasto minkä otin helmikuussa rekisteröityyn Uuteen Skoda Octaviaan 1.4TSI moottori
Webasto tehdastoimituksena auton ajotietokoneeseen kytkettynä mahdollistaa helpot säädöt ajastukselle ym. Itse otin vielä kaukosäädön ja johan on mukavaa käyttää kun voi laittaa Webaston lämmittämään esim, kun on lähdössä töistä (epäsäännöllinen työaika),ei tarvitse kuin painaa sisällä työhuoneessa kaukosäätimestä ja kävellä lämpimänä odottavaan autoon, lisävarusteeksi kannattaa hankkia akunvarauksen ylläpito laturi,itsellä Calix ja akku on aina kotoa lähtiessä täynnä ja kestää päivän aikana useita Webaston käyttökertoja ilman akun varauksen liiallista heikkenemistä.
Tarkennan 1 10 =? vastausta sen verran että ennen uuden auton luovutusta luovutushuollon yhteydessä merkkiliikkeessä avataan Webastossa oleva venttiili ja näin saadaan myös moottori lämpiämään.
Itse selvitin asian jo tilatessani autoni ja tuli selväksi että se venttiilin avaus/liitäntä on pyydettävä erikseen tekemään,se sisältyy kauppahintaan.
- 2.4 STW
Minulla on Superbin keulalla Skoda-kaupasta ostetut viimasuojat.
Tänä aamuna oli 21 astetta pakkasta ja auto lämpesi yhtä nopeasti kuin 5 kelillä ilman suojia ja huomattavasti nopeammin kuin 2-kopan Avensis bensakoneella tuolla 5 kelillä.
Uusissa BMWeissä ja Mondeossa on tuo viimasuoja servomoottorilla ohjattuna. Muissa autoissa pitää turvautua käsin laitettavaan.- uudelleen ??
Tiesitkö että -60 mallisessa Moskvits Scandinaviassa oli jo sälekaihdin-tyyppinen suoja jäähdyttimen edessä. Sitä ohjattiin mekaanisesti kojelaudan alaosassa olevalla hienolla kromatulla T-kahvalla. Ja aina löytyi mieleiset lämmöt. Siperia oli siis opettanut.
Kesti siis vaivaiset 50 vuotta ennenkuin tämä keksintö saavutti Saksanmaan, mutta hyvä niinkin.
VW-konsernin tuotteissa on ollut kautta aikojen törkeästi alimitoitettu lämmityslaite, millä ei vaan präjää kunnolla pohjolan oloissa. Tätä puutetta ei ole tehdas halunnut korjata.
Onko liian pieni lämppärin kenno vai käykö koneet todella kylmänä pitkiä aikoja. Kaupunkiolosuhteissa eivät lämpiä kunnolla missään v aiheessa. Tätä yritetään sitten torjua vippaskonsteilla tai Webastoilla ja tietysti asiakkaan laskuun. Todella surkeaa toimintaa. - Essou
uudelleen ?? kirjoitti:
Tiesitkö että -60 mallisessa Moskvits Scandinaviassa oli jo sälekaihdin-tyyppinen suoja jäähdyttimen edessä. Sitä ohjattiin mekaanisesti kojelaudan alaosassa olevalla hienolla kromatulla T-kahvalla. Ja aina löytyi mieleiset lämmöt. Siperia oli siis opettanut.
Kesti siis vaivaiset 50 vuotta ennenkuin tämä keksintö saavutti Saksanmaan, mutta hyvä niinkin.
VW-konsernin tuotteissa on ollut kautta aikojen törkeästi alimitoitettu lämmityslaite, millä ei vaan präjää kunnolla pohjolan oloissa. Tätä puutetta ei ole tehdas halunnut korjata.
Onko liian pieni lämppärin kenno vai käykö koneet todella kylmänä pitkiä aikoja. Kaupunkiolosuhteissa eivät lämpiä kunnolla missään v aiheessa. Tätä yritetään sitten torjua vippaskonsteilla tai Webastoilla ja tietysti asiakkaan laskuun. Todella surkeaa toimintaa.Kiitos vinkeistä, täytyy kokeilla tuota viimasuojaa. Meillä on ollut kolme diesel-passattia ja kyllä niissä lämpöä riitti jaloillekin. Varsinkin 99-sedan malli lämpes hyvinkin nopeasti. Mutta tämä uusi oktavia ei tunnu lämpenevän.
Kumma että on pitänyt luopua noista kunnon 3:sta pyöritettävästä tuulettimen säätimistä joilla säädettiin lämpötila, suuntaus ja tuulettimen pyörimisnopeus. Nämä uudet napeilla toimivat lämötilanäyttöiset systeemit ovat perseestä. - 1+16=?
Essou kirjoitti:
Kiitos vinkeistä, täytyy kokeilla tuota viimasuojaa. Meillä on ollut kolme diesel-passattia ja kyllä niissä lämpöä riitti jaloillekin. Varsinkin 99-sedan malli lämpes hyvinkin nopeasti. Mutta tämä uusi oktavia ei tunnu lämpenevän.
Kumma että on pitänyt luopua noista kunnon 3:sta pyöritettävästä tuulettimen säätimistä joilla säädettiin lämpötila, suuntaus ja tuulettimen pyörimisnopeus. Nämä uudet napeilla toimivat lämötilanäyttöiset systeemit ovat perseestä."Kumma että on pitänyt luopua noista kunnon 3:sta pyöritettävästä tuulettimen säätimistä joilla säädettiin lämpötila, suuntaus ja tuulettimen pyörimisnopeus. Nämä uudet napeilla toimivat lämötilanäyttöiset systeemit ovat perseestä."
Mitäs niissä niin perseestä on?
Ei tarvitse koskeakaan asetuksiin tehtaan Webaston kanssa, toisin kuin manuaali-ilmastoinniin kanssa piti aina räpeltää oikeat asetukset. Ajossakin riittää kun on lämpötila asetettu eikä tarvitse räpeltää kokoajan lämpötilaa itse.
En tuota perseeksi kutsuisi vaan mukavuudeksi. Tai sitten meillä on eri käsitys perseestä ja mukavuudesta :)
- ei ei ei......
saat.... kylmiä romuja en osta yhtäkään tsekkiä meidän pihaan yök......
- ja taas asiaa, juu!
voi, voi, voi, ja tuon teksitin sitten sylkäisit, oliko kova ponnistus?
Itsehän autosi valitset, mutta kukaan ei siitä ole kiinnostunut.
- Kylmää Skodaa
Tällä helteellä perus kylmä auto on niin hyvä että kateelliset on naamat punasena liikennevaloissa.
Ajan mielellään 1.4TSI peruskylmällä Octaviallani.
Hikoilkaa te muut. Mä en viitti - Oculaattori
Mulla Ocussa tehdas Webasto ja ei lämmittänyt kuin sisätilat.Merkkiliikkeessä koodaus muutettiin 012 oli 112.Näiden helteiden takia ei vielä tiedä lämmittääkö moottoria vieläkään.Calixin ylläpitolaturin asensin oitis.
- 20-vuoden kokemus
No tottakai tiedät minulla on samat kamat omassa autossani ja saan kokeiltua lämmittimen toiminnan vaikka olisi 35 lämmintä ulkona ja niin saat sinäkin mieti nyt itse.
Kytke päälle pidä se noin 10 minuuttia ja kyllä kokeilelemalla moottorin vesiletkuista voit varmuudella päätellä lämmittääkö vai ei.- Oculaattori
Tuolla uudella koodauksella se ei pysy päällä kuin pari minuuttia. Soitin huoltoon ja sieltä sanottiin että se ei välttämättä toimi oikein ennen kuin on kylmemmät ilmat.
- 20+4=?
Oculaattori kirjoitti:
Tuolla uudella koodauksella se ei pysy päällä kuin pari minuuttia. Soitin huoltoon ja sieltä sanottiin että se ei välttämättä toimi oikein ennen kuin on kylmemmät ilmat.
TDI malleissa itsellä tehdas-Webasto kyllä pysyi tulilla helteilläkin, mutta jos autosi on TSI ja varsinkin jos 1.4l tai 1.2l niin tosiaan niissä nestekierto voi rajoittaa tuota lämpöisillä ilmoilla testaamista.
- testaa älä kysele
Ei muuten rajoita minulla on 1.4TSI ja Webasto on tehdasasennettu ja kokeilin sen tänään 20 astetta lämmintä ulkona kyllä toimi ihan normaalisti, niin toimii sinullakin usko pois.
- Oculaattori
1.9 TDI -07 ja vanhalla koodauksella se tosiaan lämmitti kelillä kuin kelillä kabiinin.Nyt se ei pysy päällä kuin hetken paitsi ajon aikana se näyttäs pelaavan.Eikö se sitten käynnistä Webaston vesipumppua enää ja sen takia tökkii ?Kylläpä tuo syksyn tullen selviää ja vien liikkeeseen takas koodattavaksi jollei tuolla koodilla ala pelitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841