Päivämies-Extra kertoi tänään kahden saarnamiehen esiintyneen humalassa lähetysmatkallaan Romaniassa.
Päivämies-Extra saarnamiehistä: Jumalan sanan kylvötyön ongelmia ratkottiin viinan voimalla
SKR:n puheenjohtaja Aimo Voittonen kertoi perjantaina Päivämies-Extralle, että kahden saarnamiehen väitetystä juopottelusta Romaniaan suuntautuneella julistusmatkalla on käynnistetty selvitys.
- Olen ollut jo henkilökohtaisesti yhteydessä toiseen näistä miehistä ja hän kieltää syytökset, Voitto Aimonen toteaa.
Hänen mukaansa myös toiselta saarnamieheltä on pyydetty kirjallista raporttia matkan vaiheista.
- Kristillisyydellämme on tässä nyt se onni myötä, että matkalla on ollut myös muita SKR:n työntekijöitä sekä ulkopuolisia tahoja. Heitä kuulemalla voimme hyvinkin tarkasti rekonstruoida tilanteen ja selvittää tapahtumat melkein minuutin tarkkuudella, Hautranen selvittää.
- Ensin tutkitaan ja mikäli aihetta on, niin ryhdytään myös toimenpiteisiin.
SKR:n ohjeistus saarnamiesten alkoholinkäytöstä on yksiselitteinen.
- Alkoholin käyttö saarnan aikana on tietysti kielletty. Jokainen saa tietysti tehdä mitä haluaa vapaa-aikanaan, mutta ohjeena on, että alkoholinkäyttö ei saa häiritä julistustoimintaa.
Voitto Hautakankaan mukaan epäilyjen kohteeksi joutuneet henkilöt saavat toistaiseksi jatkaa saarnaamistaan Hän korostaa kuitenkin, että on saanut tietää tapauksesta vasta paria tuntia aikaisemmin.
- Toimenpiteisiin ryhdytään, jos niihin katsotaan olevan tarvetta.
Päivämies-Extra kertoi perjantaina ilmestyneessä numerossaan saarnamiesten esiintyneen humalassa työmatkallaan Romaniassa.
Reissun tarkoituksena oli kylvää hyvää sanomaa köyhien romanien keskuuteen.
Lehden mukaan alkoholia kului lähes koko matkan ajan ja humalatila vaihteli kevyestä silmiinpistävään.
Juopottelevat
saarnamiehet?
0
301
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184251Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032360Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421881- 771495
- 1591463
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91274Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34788- 106747
- 27711
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25691