Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Anna elämäsi Jumalan Pojalle, Herralle Jeesukselle
http://www.youtube.com/JumalanHullut
Herra Jeesus on ainoa toivo!
18
366
Vastaukset
- Vi-Siblin
Ei kukaan voi oikeasti antaa omaa elämäänsä Jeesukselle, se on täysi mahdottomuus.
Uskossa sen voi tietysti tehdä, mutta se on silloin symbolista, mutta että antaa elämänsä jollekin kauan sitten eläneelle - ei sehän on ihan hullu ajatus.
Minä ainakin haluan pitää oman elämänhallintani ihan itselläni. Jos luovuttaa oman elämänsä pois - vaikka vain symbolisesti - ei ole enää itsenä herra. Ei, sellaista en ikinä voisi kuvitella tekeväni. Olisin silloin aivopesty robotti ja sellainen en missään tapauksessa halua olla.
Jeesus muutoin opetti meille ihmisille lähimmäisenrakkautta, inhimillisyyttä, armoa, lempeyttä, vain muutaman mainitakseni. Näitä arvoja meidän tulisi omassa elämässämme vaalia, näin me voimme seurata Jeesuksen jalanjälkiä, mutta seuraako nykykristitty Jeesusta näin???? Ei seuraa, harmi.- DivineLight
Kiitos Vi-Siblin hyvin kirjoitetusta tekstistäsi! Voin yhtyä täysin sinun sanoihisi.
Tässä omia ajatuksiani aiheeseen liittyen...
Kristinuskossa keskitytään usein liiaksi omaan pelastukseen kuoleman jälkeen ja unohdetaan se todellisuus että elämme tässä hetkessä. Usko laittaa "laput silmille" ja tällä tarkoitan seuraavaa. Todellisuudessa meillä ei ole kuin tämä hetki ja vain tällä hetkellä on merkitystä. Muu on harhaa. Aika on illuusio, jonka kuvittelemme olevan todellisuus. Kristinuskossa keskitytään hyvin pitkälle tulevaan ja huolehditaan siitä minne olemme menossa jossain hamassa tulevaisuudessa (tässä tapauksessa on kyse kuoleman jälkeisestä elämästä) niin ei kyetä elämään tässä hetkessä ja todella olemaan oman elämänsä herra vaan luovutetaan oma elämä, ei Jeesukselle (kuten Vi-Siblinkin sen mainitsee ei sellaista voi todellisuudessa tehdä), vaan todellisuudessa tulevaisuuden harhalle, ajan illuusiolle, sille Taivas-käsitteelle, joka olisi tarkoitus elää tässä hetkessä ei tulevassa eikä varsinkaan missään kuoleman jälkeisessä elämässä. Tämä eläminen tulevaisuudessa vie voiman elää tässä hetkessä ja niillä eväillä (=voimalla) mitä meillä on tälläkin hetkellämme käytössä, jos vain oikeasti osaisimme voimamme valjastaa itsemme parhaaksi ja oikeasti alkaa muuttamaan (=luomaan ja manifestioimaan) asioita parempaan päin tässä hetkessä eikä haaveilla vain jostain paremmasta tulevaisuudesta jossain kuoleman jälkeisessä ajassa. Tämä vie kaiken voiman siltä mitä todellisuudessa olemme ja siltä tosiasialta, että meidän työmme on rakentaa Taivas tänne maapallolle NYT tässä hetkessä eli tehdä elämisestämme kauniimpaa ja ihanampaa kaikin puolin ja rakkaus on se avain, siitä Jeesuskin opetti. Kristinuskossa kuvitellaan, että usko riittää saavuttamaan sen miksi olemme tänne alunperinkin tulleet. Usko kuoleman jälkeiseen pelastukseen tekee tavallaan merkityksettömäksi tämän hetken ja elämämme täällä varsinkin sen jälkeen kun olemme siinä kuvitelmassa, että pelastumme. Muullahan ei enää ole väliä tai ei ainakaan kovin suurta merkitystä. Palvotaan Jeesusta ja unohdetaan tämä todellinen maailma missä elämme. Kunhan oma pelastuminen on hoidettu niin suurimmaksi tehtäväksi jääkin sitten "pelastaa" muut eli kristinuskon sanoin käännytystyö. Ja tiedämme mitä kaikkea tämä käännytystyö on saanut aikaan historiamme aikana ja miten se ei edelleenkään ole tehnyt elämäämme sellaiseksi miksi sen oikeasti haluaisimme. Henkisellä tasolla emme elä kovinkaan paljon erilaisemmin kuin elimme sata vuotta sitten tai saati sitä aikaisemmin kun katselemme vähän ympärillämme tapahtuvia asioita. Kuinka pitkälle me vielä jaksamme jatkaa samaa rataa?
Elämän merkitys kristinuskossa olevalle tuntuu olevan hyvin pitkälle vain pelastuminen ikuiseen elämään. Tämä tuntuu hassulta siitä ymmärryksestä, että meillä jokaisella on JO ikuinen elämä..olemme ikuisia ja matkalla kaikki samaan päämäärään...kukaan ei joudu Helvettiin ja jos joku helvetti on se on se elämä mitä elämme täällä nyt erillisinä toisistamme ja täydellisestä Rakkauden Lähteestä, Jumalasta. Siinä on helvettiä kerrakseen monelle koettavaksi ihan tässä hetkessä ja moni täällä maapallolla elääkin aikas helvetillisissä olosuhteissa, jos osaamme vähääkään katsoa ympärillemme mitä maapallolla oikein tapahtuu. Ja me itse vielä annamme tälle kaikelle siunauksemme eli annamme kanssaihmistemme kärsiä kun kuvittellemme että se ei meitä kosketa. Ja itse kärsimme samalla ja kuvittelemme, että tälläistä elämän tuleekin olla, koska olemmehan syntisiä ja täysin antaitsemme Jumalan vihan (toinen väärinymmärrys kristinuskossa: ihminen ei ole syntinen. Jumala on täydellinen rakkaus, joka ei vihaa, ei tuomitse eikä käske). Ja usko pelastukseen kuoleman jälkeen ei tule yhtään auttamaan meitä pois tästä kärsimyksestämme, jonka olemme itsellemme luoneet. Kyllä se vaatii jo jotain ihan paljon järeämpiä "aseita" tai lempeämmin sanottuna työkaluja. Työkalut ovat valmiina ladattavaksi sisällämme kunhan vain uskomme siihen, että meillä on voima muuttaa asioita paremmaksi aivan tässä hetkessä. Ei ole tarvetta odotella kuoleman jälkeiseen elämään. Se on täysin turhaa ajan hukkaa, sillä muutokset tehdään tässä elämässä, tässä hetkessä, omalla luomistyöllämme, joka tapahtuu omien ajatusten, uskomusten ja tunteiden kautta. Omalla energiallamme (joka on peräisin omista ajatuksistamme, uskomuksistamme, tunteistamme) luomme omaa elämäämme ja myös kaikkea sitä mitä maapallolla tapahtuu. Kun ymmärrämme tämän universaalin lain jossa elämämme tälläkin hetkellä, voimme tietoisesti alkaa muuttamaan omaa elämäämme paremmaksi näillä työkaluilla, jotka jokainen omistaa.
jatkuu... - DivineLight
Me itse voimme auttaa itsemme tästä kaaoksesta läpi parempaan tulevaisuuteen. Se vaatii sisäistä työtä, uudenlaista ajattelua, itsestämme ja Jumalasta. Se on keskittymistä koko olemuksellamme tähän hetkeen ja tekemällä siitä aina vaan paremman itsellemme ja toisillemme. Voimme valita jokaisen ajatuksemme ja uskomuksemme (jotka ovat tunteiden takana) aina vaan rakkaudellisemmin. Tässä työssä ei ole loppua koskaan tai ainakaan tässä elämässämme. Uskomalla omaan voimaamme, omaan syvimpään olemukseemme, joka on rakkaus, voimme alkaa luomaan aivan uudenalaista kokemusta elämästä. Rakkaus voittaa kaiken ja meillä on se rakkaus tälläkin hetkellä sisällämme. Olemme vain unohtaneet sen matkallamme. Monet uskonnot ovat siitä yrittäneet meitä muistuttaa, mutta ne eivät ole onnistuneet siinä. Tästä on todisteena, se mitä koemme itse ja mitä näemme ympärillämme. Jotain siis tarvitsee muuttua, meissä itsessämme, ajattelussamme ja uskomuksissamme, että saamme halutun muutoksen aikaan.
Kaikki mitä ympärillämme tapahtuu vaikuttaa meihin tälläkin hetkellä. Olemme oikeasti vain yksi yksikkö, valtameri ja me jokainen olemme sen valtameren pisaroita. Ei valtamerta voi oikeasti osiin jakaa vaan kaikki siinä on yhtä niinkuin mekin olemme yhtä. Kaikki tapahtumat tapahtuvat meille yhdessä. Se mitä tapahtuu naapurimaassa tapahtuu itsellemme. Se mitä tapahtuu maapallon toisella puolella tapahtuu itsellemme. Se miten kohtelet toisia niin kohtelet itseäsi. Se mitä ajattelet toisista, ajattelet itsestäsi. Se mitä uskot toisista, uskot itsestäsi. Jos tällä tietoisuuden tasolla toimisimme niin muutos olisi automaattinen...emme enää tahalleen haluaisi satuttaa toista, tehdä toista kärsimään tai tappaa toista ihmistä tai edes ajatella pahaa toisesta ihmisestä. Näkisimme vain itsemme toisessa ja sen rakkauden mitä itse kukin sisällä asustaa. Siksi Jeesuskin sanoi jotakuin näin, että "Tee toisille niinkuin tekisit itsellesi." Tämä lause tiivistää kaiken ylläkirjoitetun.
Jeesus kyllä eli ja vaikutti voimakkaalla energiallaan ja hänen merkityksensä on suuri koko ihmiskunnalle. Se merkitys vain kokonaisuudessaan ei ole se mitä kristinusko opettaa tällä hetkellä. Se on paljon laajempi kokonaisuus ja paljon suurempi merkitys mitä olemme ymmärtäneet. Alamme vasta pikkuhiljaa ymmärtämään tätä kaikkea, sitä keitä todellisuudessa olemme ja merkitystämme täällä. Ei ihmisen elämän merkitys voi perustua pelkästään Helvetiltä pelastumiseen tai laittamalla oman pelastuksensa jonkun aikoinaan eläneen ihmisen huoleksi. Jeesuskin oli muuten ihminen. Hän eli vain korkeammalla tietoisuuden tasolla, jossa hän oli suoremmassa yhteydessä Rakkauden Lähteeseen, Jumalaan, Universumiin tai mitä nimeä haluammekaan käyttää.
jatkuu... - DivineLight
Elämällämme täytyy olla jokin suurempikin merkitys. Sen ovat monet ihmiset jo muistaneetkin ja siksi kristinusko sellaisessa muodossa kuin se nyt on ei voi koskaan tulla antamaan niitä vastauksia mitä ihminen on tällä hetkellä hakemassa. Tämän osoittaa jo historiakin. Ei kristinusko tai mikään muukaan uskonto ole meille antanut onnea, rauhaa ja rakkautta keskinäiseen elämäämme ja tähän hetkeen. Sodat jatkuvat. Ihmiset kärsivät ympäri maailmaa monenlaisista syistä kuten ruuan puutteesta. Emme osaa jakaa rikkauksiamme köyhien kesken. Kuvittelemme, että kaikkea on vain rajoitetusti saatavilla. Emme ole tulleet yhteen yhtenä ihmiskuntana, jolla olisi päämääränä rakentaa parempi tulevaisuus kaikille maapallon asukkaille. Olemme myös unohtaneet luonnon ja sen merkityksen itsellemme. Tuhoamme kauneinta elämän lähdettämme, maapalloamme, Äiti Maata, joka antaa joka hetki meille sen mitä tarvitsemme elääksemme, mutta tuhoamme sitäkin. Tuhoamme kaikkea ympärillämme mihin kätemme laitamme. Näin on tehnyt kristinuskossa olevat historiamme aikana ja kaikki muutkin ihmiset olivatpa uskossa tai ei ja näin tapahtuu edelleen. Emme ole osanneet nähdä todellista yhteyttä toisiimme. Elämme erillisyyden harhassa, jossa kuvittelemme, että se mitä olemme ei vaikuttaisi kehenkään tai mihinkään muuhun. Elämme luomamme kuoren/muurin sisällä, yksinämme, ja kuvittelemme, että se on todellisuus. Yksin elämämme läpi tallustamme ja yritämme hetkittäin hakea yhteyttä johonkin suurempaan tarkoitukseen. Elämme suuressa harhassa ja tästä ei ole meitä kristinuskokaan saanut heräämään, koska kristinusko ei opeta koko totuutta Jumalasta tai itsestämme. Vain henkinen kasvu, jonka ei todellakaan tarvitse perustua mihinkään uskontoon, voi "pelastaa" meidät tästä harhastamme. Olemme nyt siinä vaiheessa evoluutiota, että kasvu on mahdollista suurempaan rakkauteen ja yhteyteen toisiemme kanssa että koko Universumin kanssa. Tämä on ihmiskunnan seuraava askel henkisyyden tiellä. Se on rakkauden tietoisuus, josta Jeesuskin tuli meille kertomaan. Jeesuksen sanoma on vain vuosien varrella muuttunut ja sitä todennäköisesti ollaan tarkoituksellakin muutettu, jotta emme muistaisi sitä keitä todella olemme ja jotta unohtaisimme todellisen voimamme luoda Taivas tähän hetkeen. Kävelemme unessa, mutta heräämisen aika tulee...se ei ole enää kovin kaukana. Usko ja luota, että muutos tulee. Näe kaikki hyvä ympärilläsi. Keskity siihen. Ole mukana muutoksessa omalla kohdallasi. Ota rakkaus tienviitaksesi. Olemme kaikki yhtä rakastettuja (enemmän kuin koskaan edes osaamme arvatakaan) ja yhtä arvokkaita Rakkauden Lähteen kanssa. Rakkaus ei tuomitse, se ei käske, se vain rakastaa ja näkee kaiken kauneuden, mitä jokaisen meidän sisällämme on. Sinä olet rakastettu ja sinä olet tärkeä. Sinulla on tärkeä tehtävä tässä ajassa. Itse päätit tulla tänne tekemään tätä suurta muutosta. Muista tehtäväsi ja se miksi tänne tulit alunperinkään. Vastaus siihen on sisälläsi. Kuuntele tunteitasi ja sitä viestiä mitä sisimpäsi kertoo. Siellä on valmiina kaikki vastaukset mitä tarvitset tälläkin hetkellä. Rakkaus on sisimpäsi. Enkelit ovat läsnä myös. He auttavat tielläsi. Muutoksia on luvassa. Ovia on jo avattu...niitä ei voi enää sulkea. Rakkaus on jo ilmassa.
Jeesus tuli näyttämään meille tien mitä kautta Isän tykö mennään. Se tapahtuu tietoisuuden tasollamme eli henkisen kehityksemme kautta. Siihen ei pelkkä usko riitä. Se on paljon suurempi tutkimusmatka sisäänpäin kuin kristinusko antaa ymmärtää. Usko on yksi sen kulmakivistä, mutta se sisältää muitakin tärkeitä osa-alueita kuten oman elämämme luominen ja siihen liittyy nimenomaan niitä asioita mistä Vi-Siblin mainitsee kirjoituksensa lopussa. Kaikki perustuu lopulta rakkauteen, rakkauden tietoisuuteen ja eläminen rakkauden tietoisuudesta eli rakkauden kokeminen todellisuudeksi. Ihmisyyden seuraava askel on kokea tämä rakkauden tietoisuus kokemustasolla. Se vaatii muutakin kuin uskoa Jeesukseen. Usko kyllä auttaa mutta ei riitä ainakaan sillä tyylillä mitä kristinusko opettaa. Tarkoituksemme on luoda Taivas tähän hetkeen, ei kuoleman jälkeiseen elämään.
jatkuu.... - DivineLight
Olemme unohtaneet todellisen olemuksemme ja miksi olemme täällä. Jeesus tarkoitti tuolla lauseellaan "Minä olen tie ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
paljon muutakin kuin kristinusko nyt opettaa. Kristinuskon opetus on kyllä hyvinkin jäljillä asioista (Jeesuksen sanomahan oli rakkaus) ja Raamattu on kyllä moninkin paikoin totta, mutta merkityksellisin sanoma on tulkittu kristinuskossa puutteellisesti.
Kukaan ei palaa Isän tykö ilman sitä mitä Jeesus KOKI. Nyt siis puhutaan Jeesuksen kokemuksesta ja siitä miten hän eli omaa elämäänsä ja mistä tietoisuuden ja yhteyden tasolta hän eli. Hän oli hyvin suorassa yhteydessä kaikkeen ympärillä olevaan sekä Rakkauden Lähteeseen, jota myös Jumalaksi voi kutsua. Näistä asioistahan Jeesus nimenomaan opettikin aikalaisiaan. Tästä voimme myös Raamatusta lukea. Puhutaan siis muustakin kuin pelkästä uskosta. Pelkkä usko ei vie meitä päämäärään tai ainakin hyvin hyvin hitaasti vaan tarvitaan paljon muutakin.
Se mitä kristinusko opettaa on uskoa Jeesukseen vaikka se mihin meidän tulisi myös kiinnittää huomiomme on tietoisuuden tasoomme, Jeesuksen kaltaiseen, jossa rakkaus on tienviittanamme. Tästä tietoisuuden tasosta eli Rakkauden tietoisuudesta tai toiselta nimeltään Kristustietoisuudesta, voimme myös luoda Taivaan tänne maan päälle. Ei meidän ole tarkoitus odotella Taivasta kuoleman jälkeen. Taivas on tarkoitus rakentaa tähän hetkeen ei kuolema jälkeiseen elämäämme.
Vain kokemalla tuon tietoisuuden tason, minkä Jeesuskin koki voimme joskus palata Rakkauden Lähteeseen, jota myös Jumalaksi voi kutsua. Tämä tietoisuuden taso on jo ajatuksissamme luotu moneen kertaan, mutta se vaatii vielä työstämistä ja harjoittelua todella kokea se todelliseksi tässä hetkessä. Meitä kyllä autetaan tässä prosessissa, Jeesuskin on läsnä tässäkin hetkessämme. Ja hänen apuaa voi pyytää. Hän auttaa kyllä.
Suurin tehtävämme tällä hetkellä on muistaa, keitä todella olemme. Verho tähän tietoisuuteen tulee ohenemaan koko ajan. Tulemme vielä muistamaan kaiken tarvittavan ja se on suuri muutos ihmiskunnalle, sillä se mustamaan vanhat uskomukset, jotka ovat pitäneet meidät unessa.
Rakkaus,
valo
syvin olemuksemme.
Kiitos kun Olet! - DivineLight
DivineLight kirjoitti:
Olemme unohtaneet todellisen olemuksemme ja miksi olemme täällä. Jeesus tarkoitti tuolla lauseellaan "Minä olen tie ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
paljon muutakin kuin kristinusko nyt opettaa. Kristinuskon opetus on kyllä hyvinkin jäljillä asioista (Jeesuksen sanomahan oli rakkaus) ja Raamattu on kyllä moninkin paikoin totta, mutta merkityksellisin sanoma on tulkittu kristinuskossa puutteellisesti.
Kukaan ei palaa Isän tykö ilman sitä mitä Jeesus KOKI. Nyt siis puhutaan Jeesuksen kokemuksesta ja siitä miten hän eli omaa elämäänsä ja mistä tietoisuuden ja yhteyden tasolta hän eli. Hän oli hyvin suorassa yhteydessä kaikkeen ympärillä olevaan sekä Rakkauden Lähteeseen, jota myös Jumalaksi voi kutsua. Näistä asioistahan Jeesus nimenomaan opettikin aikalaisiaan. Tästä voimme myös Raamatusta lukea. Puhutaan siis muustakin kuin pelkästä uskosta. Pelkkä usko ei vie meitä päämäärään tai ainakin hyvin hyvin hitaasti vaan tarvitaan paljon muutakin.
Se mitä kristinusko opettaa on uskoa Jeesukseen vaikka se mihin meidän tulisi myös kiinnittää huomiomme on tietoisuuden tasoomme, Jeesuksen kaltaiseen, jossa rakkaus on tienviittanamme. Tästä tietoisuuden tasosta eli Rakkauden tietoisuudesta tai toiselta nimeltään Kristustietoisuudesta, voimme myös luoda Taivaan tänne maan päälle. Ei meidän ole tarkoitus odotella Taivasta kuoleman jälkeen. Taivas on tarkoitus rakentaa tähän hetkeen ei kuolema jälkeiseen elämäämme.
Vain kokemalla tuon tietoisuuden tason, minkä Jeesuskin koki voimme joskus palata Rakkauden Lähteeseen, jota myös Jumalaksi voi kutsua. Tämä tietoisuuden taso on jo ajatuksissamme luotu moneen kertaan, mutta se vaatii vielä työstämistä ja harjoittelua todella kokea se todelliseksi tässä hetkessä. Meitä kyllä autetaan tässä prosessissa, Jeesuskin on läsnä tässäkin hetkessämme. Ja hänen apuaa voi pyytää. Hän auttaa kyllä.
Suurin tehtävämme tällä hetkellä on muistaa, keitä todella olemme. Verho tähän tietoisuuteen tulee ohenemaan koko ajan. Tulemme vielä muistamaan kaiken tarvittavan ja se on suuri muutos ihmiskunnalle, sillä se mustamaan vanhat uskomukset, jotka ovat pitäneet meidät unessa.
Rakkaus,
valo
syvin olemuksemme.
Kiitos kun Olet!"sillä se mustamaan vanhat uskomukset, jotka ovat pitäneet meidät unessa."
sillä se murtaa vanhat uskomukset.... :) - Seppo Jurvanen
DivineLight kirjoitti:
"sillä se mustamaan vanhat uskomukset, jotka ovat pitäneet meidät unessa."
sillä se murtaa vanhat uskomukset.... :)Oma usko on todellisuutta vain itselle. Minusta jokainen sielu on vastuussa oman lihallisuutensa teoista tai tekemättömyyksistä. Jos ihmisen usko sälyttää sielun heikkoudesta johtuvat teot hengellisen opettajansa kannettavaksi, niin hänen sielunsa on vielä lapsen asteella.
Armo on sitä, että jokainen saa mahdollisuuden jatkuvaan sielunsa vahvistamiseen täällä elämän koulussaan, eikä ketään tuomita mihinkään lopulliseen rangaistukseen. Tarkoitta sitä että jos osaat rukoilla, jeesusta elämääsi se on jo jumalan teko ei sinun pyydät anteeksi keitä vastaan olet rikkonut tai loukannut jota tuttavaasi jostä hän on pahoittanut mielensä.
Kait tunne syylisyyttä joskus olet sopinut jonkun kanssa jotain eikä se onnistunutkaan eikö harmita.
Tälläiset kohdat jumalan hoitaa kun luotat hänenjohtoonsa tämä tarkoitta elämänsä antaminen jeesusen huostaan.- Saagapolku
kuulija1 kirjoitti:
Tarkoitta sitä että jos osaat rukoilla, jeesusta elämääsi se on jo jumalan teko ei sinun pyydät anteeksi keitä vastaan olet rikkonut tai loukannut jota tuttavaasi jostä hän on pahoittanut mielensä.
Kait tunne syylisyyttä joskus olet sopinut jonkun kanssa jotain eikä se onnistunutkaan eikö harmita.
Tälläiset kohdat jumalan hoitaa kun luotat hänenjohtoonsa tämä tarkoitta elämänsä antaminen jeesusen huostaan."Minä olen tie ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Tästä on juuri kysymys, mutta ulkoista voimaa ei ole olemassa jonne tämä tie meidät johtaisi.
Kuten Jeesuskin sanoi Minä Olen ei Hän tarkoittanut että Hänen kauttansa, vaan jokainen kulkee tiensä itsensä kautta ja se on ainut mahdollinen tie takaisin LuojaJumalan tykö mitä me olemme ja itseasiassa emme ole koskaan edes erossa olleetkaan.
Kun Raamattu koottiin, niin se koottiin hallitsevan eliitin tarpeita varten ja yksi työkalu joka löytyy Raamatusta on pelon käyttäminen hallinnallisiin toimenpiteisiin.
Kannattaa tutustua kirkkohistoriaan jos edellinen lause esitti kysymyksen.
Kaikella on ollut tarkoituksensa ja kaikki on juuri siten kuten pitääkin olla.
Tämä hetki on ikuinen ja me olemme ikuisia jokainen meistä, kun meitä ei edes ole olemassakaan, vaan kun minuus kuolee, niin Jumala voi olla, ja näin sanoi myös veljemme Jeesus.
Kaikki on päinvastoin kuin olemme kuvitelleet. - lsdkv
Saagapolku kirjoitti:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Tästä on juuri kysymys, mutta ulkoista voimaa ei ole olemassa jonne tämä tie meidät johtaisi.
Kuten Jeesuskin sanoi Minä Olen ei Hän tarkoittanut että Hänen kauttansa, vaan jokainen kulkee tiensä itsensä kautta ja se on ainut mahdollinen tie takaisin LuojaJumalan tykö mitä me olemme ja itseasiassa emme ole koskaan edes erossa olleetkaan.
Kun Raamattu koottiin, niin se koottiin hallitsevan eliitin tarpeita varten ja yksi työkalu joka löytyy Raamatusta on pelon käyttäminen hallinnallisiin toimenpiteisiin.
Tämä hetki on ikuinen ja me olemme ikuisia jokainen meistä, kun meitä ei edes ole olemassakaan, vaan kun minuus kuolee, niin Jumala voi olla, ja näin sanoi myös veljemme Jeesus.
Kaikki on päinvastoin kuin olemme kuvitelleet.Miten ihmeessä (ja mistä perusteet moiselle väitteelle) jokin hallitseva eliitti on voinut Raamatun koota, kun kirjoituksia siihen on kirjoitettu n. 900 e.Kr. - 150 j.Kr. eli yli tuhannen vuoden ajan usean sukupolven ajan. Kannattaisi todellakin tutustua Raamatun kirjoitusten syntyyn ja millä perusteella kaanon on koottu.
http://personal.inet.fi/koti/rossi/ue1m.html
Jos hallitseva eliitti eli ihmismieli vailla jumalallista väliintuloa olisi kirjoitukset koonnut, niin Raamattu olisi taatusti ihan toisenlainen! Ei siinä olisi kohtia, joissa ihmisen syntisyys ja syyllisyys Jumalan edessä esiintuodaan ja sovituksen välttämättömyyttä. Päinvastoin, Raamattu olisi juuri sitä, mitä newage opissaan väittää eli että ei ole syntiä, ei ole sovitusta, ei ole pelastusta, kaikki on illuusiota, ei ole kuolemaa, ei ole helvettiä, kaikki pääsevät taivaaseen ym. - DivineLight
Saagapolku kirjoitti:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Kaikki on päinvastoin kuin olemme kuvitelleet.Ikuisesti toisiamme tukien ja valossa kulkien ♥
Kiitos Saagapolku! - DivineLight
lsdkv kirjoitti:
Miten ihmeessä (ja mistä perusteet moiselle väitteelle) jokin hallitseva eliitti on voinut Raamatun koota, kun kirjoituksia siihen on kirjoitettu n. 900 e.Kr. - 150 j.Kr. eli yli tuhannen vuoden ajan usean sukupolven ajan. Kannattaisi todellakin tutustua Raamatun kirjoitusten syntyyn ja millä perusteella kaanon on koottu.
http://personal.inet.fi/koti/rossi/ue1m.html
Jos hallitseva eliitti eli ihmismieli vailla jumalallista väliintuloa olisi kirjoitukset koonnut, niin Raamattu olisi taatusti ihan toisenlainen! Ei siinä olisi kohtia, joissa ihmisen syntisyys ja syyllisyys Jumalan edessä esiintuodaan ja sovituksen välttämättömyyttä. Päinvastoin, Raamattu olisi juuri sitä, mitä newage opissaan väittää eli että ei ole syntiä, ei ole sovitusta, ei ole pelastusta, kaikki on illuusiota, ei ole kuolemaa, ei ole helvettiä, kaikki pääsevät taivaaseen ym.Pelot katoavat kun ymmärtää yksinkertaisen Jumalallisen olemuksen eli täydellisen rakkauden. Tätä kohden olemme kaikki matkalla. Täydelliseen rakkauteen ei kuulu tuomitseminen, jumalan viha, käskyt, synnillisyys jne. Rakkaus on lopulta ratkaisu kaikkii ongelmiimme ja kärsimyksiimme tälläkin hetkellä.
On vaikea luopua omista peloistaan ja vanhoista uskomuksistaan, jotka perustuvat pelolle. Täydellinen rakkaus kuulostaa utopiselle monelle ihmiselle, sillä meidät on opetettu elämään pelkojen vallassa ja Jumalan vihassa. Mutta Rakkaus voittaa aina. Rakkaus on Universumin koossa pitävä voima ja se vie meidät kaikki parempaan elämään.
Loppujen lopuksi tämä on hyvin yksinkertainen asia. Universumi toimii myös loogisesti, vaikka me emme sitä pysty näkemään omien pelkojemme läpi. - Saagapolku
DivineLight kirjoitti:
Ikuisesti toisiamme tukien ja valossa kulkien ♥
Kiitos Saagapolku!Tämä on ilon hetki :)
Minäpä kerron ison jakson muutamalla sanalla ja ymmärtäkää että tämä on todellakin tiivistelmä.
Tätä ei ole opetettu missään koulussa eikä kirjoissa, ja asioita kannattaa myös tarkastella rivien välistä.
Kaikki lähtee siitä ajasta kun ei ollut vielä uskontoa, mutta pelko ja kaksinaisuus oli jo ihmisten arkea.
Ensimmäiset ihmisten yhteen liittoutumiset syntyivät, sen ajan jälkeen kun Lemuria ja Atlantis olivat jo hävinneet maanpäältä. Ihmiset oli levitetty ympäri maapalloa ja kehittyivät eri näköisiksi sekä värisiksi, koska se kaikki edesauttoi kaksinaisuuden syntymisessä, eli sillä kaikella oli tarkoituksensa.
Siihen aikaan vahvin ja härskein hallitsi joukkoa ihmisiä kun ensimmäiset kaupungit ja pikku valtiot sekä rodut kehittyivät. He hallitsivat pelolla ja työkaluinaan mystiikka. Peloteltiin erilaisilla hirveillä mielikuvilla, kuten lohikäärmeillä sekä pahoilla hengillä. Syntyi pikkuhiljaa niitä joita nykyisin kutsutaan kuninkaiksi.
Samaan aikaan oli myös liikkeellä mystikoita joiden etujen mukaista oli liittoutua näiden kuninkaiden kanssa.
Kuninkaat ottivat heidät avosylin vastaan koska ymmärsivät että pystyvät käyttämään mystikkojen voimaa hyödyksi oman asemansa vahvistamiseksi. Kun vanhat pelottelu metodit rupesivat olemaan jo loppuun käytettyjä. No nämä mystikot olivat myös tästä yhteistyöstä hyvin mielissään. Takasihan se heille hyvät olot.
Mystikot pönkittivät asemansa hovissa hyvin vahvaksi, ja pääsivät matkustamaan vallotetuilla seuduilla kuninkaan nimissä keräten kuninkaalle varallisuutta. Tosin he eivät luovuttaneet kaikkea kuninkaille mitä keräsivät, vaan pitivät osan itsellään. Näillä reissuillaan he tapasivat muita mystikoita ja muodostivat yhteenliittymiä, joita nykyisin kutsutaan salaseuroiksi, ja niitähän ne sananmukaisesti olivatkin.
Eli keräsivät varallisuutta samaan kassaan. Mystikot nousivat luku ja kirjoitus taitonsa vuoksi hyvin merkittävään asemaan hovissa eli kuninkaan kirjureiksi. Tämä asema toi heille suuremman vallan kuin kuninkaalla itsellään oli. He kontroloivat kaikkea.
Aikaa kului ja pelotteet rupesivat köyhtymään, ja kansa vaati näyttöä.
Oli erilaisia uhraus uskomuksia, muttei selkeää uskontoa.
Ja he keksivät että keksitään uskonto. Oli jo olemassa perimätietona vanhan sekä uuden testamentin opetuksia ja joita sekä paljon muita kirjoitettu muistiin mystikkojen taholta, kun he osasivat kirjoittaa.
Siihen aikaan ja vielä jälkeenki rahvaan lukutaito oli kielletty.
Sitten koottiin nämä kirjoitukset yhteen paikkaan ja valittiin niistä sopivimmat ja muokattiin sopiviksi että mukaan saadaan työkalu nimeltään pelko. Näin koottiin Raamattu.
Aleksanterin kirjastossa oli n. 70000 kirjaa joista poltettiin suurni osa.
Nämä salaseurat ovat vieläkin vallassa ja tunnetuin niistä on Illuminaatti jonka ikeessä on jokainen velkainen valtio tänäpäivänä.
Tällä kaikella on ollut merkityksensä, kun kaksinaisuuden rakennetta tarkastellaan henkiseltä näkökannalta.
Se että olemme tämän kaiken kokeneet useiden inkarnaatioiden kautta antaa meille työkalut löytämään Rakkauden josta aikoinaan lähdimme tähän peliin. Älkäämme tuomitko ketään, koska ei ole mitään tuomittavaa. Tämä kaikki oli meidän kaikkien yhteinen valintamme.
Rankka reissu, mutta tulipa tehtyä :)
LuojaJumalamme ajatus oli kokea mitä ei aikaisemmin ollut ollu. Kokea miten Ehdoton Rakkaus reagoi Negatiivisen Pahan kanssa. Eikä Täydellisyys luo pahuutta, koska sitä ei ole olemassa, vaan loi tietämättömyyden ja sitä kautta itsekkyyden joka puolustaa omaa tietämättömyyttä, jolloin kaksinaisuus voi olla.
Nyt on sitten ylösnousemuksen aika jolloin LuojaJumala kutsuu pisaransa takaisin kotiin.
Noudattaen vapaata tahtoa ja tietäen että kaikki palaavat joku päivä jokatapauksessa, jopa se viimeinenkin. Kun ei ole mitään muuta mahdollisuutta.
Kuten sanoin tämä on hyvin suppea, mutta siinä menisi 13000 vuotta jos kaikki tuotas tähän mitä ei ole koskaan edes ollutkaan. Tämä on vain peliä jossa me näyttelemme pääosaa.
Olemme tämä mistä kaikki lähti sekä olemme se mihin kaikki palaa. Olematta koskaan erossa sieltä.
Minä Rakastan Teitä kaikkia. - kokija
Saagapolku kirjoitti:
Tämä on ilon hetki :)
Minäpä kerron ison jakson muutamalla sanalla ja ymmärtäkää että tämä on todellakin tiivistelmä.
Tätä ei ole opetettu missään koulussa eikä kirjoissa, ja asioita kannattaa myös tarkastella rivien välistä.
Kaikki lähtee siitä ajasta kun ei ollut vielä uskontoa, mutta pelko ja kaksinaisuus oli jo ihmisten arkea.
Ensimmäiset ihmisten yhteen liittoutumiset syntyivät, sen ajan jälkeen kun Lemuria ja Atlantis olivat jo hävinneet maanpäältä. Ihmiset oli levitetty ympäri maapalloa ja kehittyivät eri näköisiksi sekä värisiksi, koska se kaikki edesauttoi kaksinaisuuden syntymisessä, eli sillä kaikella oli tarkoituksensa.
Siihen aikaan vahvin ja härskein hallitsi joukkoa ihmisiä kun ensimmäiset kaupungit ja pikku valtiot sekä rodut kehittyivät. He hallitsivat pelolla ja työkaluinaan mystiikka. Peloteltiin erilaisilla hirveillä mielikuvilla, kuten lohikäärmeillä sekä pahoilla hengillä. Syntyi pikkuhiljaa niitä joita nykyisin kutsutaan kuninkaiksi.
Samaan aikaan oli myös liikkeellä mystikoita joiden etujen mukaista oli liittoutua näiden kuninkaiden kanssa.
Kuninkaat ottivat heidät avosylin vastaan koska ymmärsivät että pystyvät käyttämään mystikkojen voimaa hyödyksi oman asemansa vahvistamiseksi. Kun vanhat pelottelu metodit rupesivat olemaan jo loppuun käytettyjä. No nämä mystikot olivat myös tästä yhteistyöstä hyvin mielissään. Takasihan se heille hyvät olot.
Mystikot pönkittivät asemansa hovissa hyvin vahvaksi, ja pääsivät matkustamaan vallotetuilla seuduilla kuninkaan nimissä keräten kuninkaalle varallisuutta. Tosin he eivät luovuttaneet kaikkea kuninkaille mitä keräsivät, vaan pitivät osan itsellään. Näillä reissuillaan he tapasivat muita mystikoita ja muodostivat yhteenliittymiä, joita nykyisin kutsutaan salaseuroiksi, ja niitähän ne sananmukaisesti olivatkin.
Eli keräsivät varallisuutta samaan kassaan. Mystikot nousivat luku ja kirjoitus taitonsa vuoksi hyvin merkittävään asemaan hovissa eli kuninkaan kirjureiksi. Tämä asema toi heille suuremman vallan kuin kuninkaalla itsellään oli. He kontroloivat kaikkea.
Aikaa kului ja pelotteet rupesivat köyhtymään, ja kansa vaati näyttöä.
Oli erilaisia uhraus uskomuksia, muttei selkeää uskontoa.
Ja he keksivät että keksitään uskonto. Oli jo olemassa perimätietona vanhan sekä uuden testamentin opetuksia ja joita sekä paljon muita kirjoitettu muistiin mystikkojen taholta, kun he osasivat kirjoittaa.
Siihen aikaan ja vielä jälkeenki rahvaan lukutaito oli kielletty.
Sitten koottiin nämä kirjoitukset yhteen paikkaan ja valittiin niistä sopivimmat ja muokattiin sopiviksi että mukaan saadaan työkalu nimeltään pelko. Näin koottiin Raamattu.
Aleksanterin kirjastossa oli n. 70000 kirjaa joista poltettiin suurni osa.
Nämä salaseurat ovat vieläkin vallassa ja tunnetuin niistä on Illuminaatti jonka ikeessä on jokainen velkainen valtio tänäpäivänä.
Tällä kaikella on ollut merkityksensä, kun kaksinaisuuden rakennetta tarkastellaan henkiseltä näkökannalta.
Se että olemme tämän kaiken kokeneet useiden inkarnaatioiden kautta antaa meille työkalut löytämään Rakkauden josta aikoinaan lähdimme tähän peliin. Älkäämme tuomitko ketään, koska ei ole mitään tuomittavaa. Tämä kaikki oli meidän kaikkien yhteinen valintamme.
Rankka reissu, mutta tulipa tehtyä :)
LuojaJumalamme ajatus oli kokea mitä ei aikaisemmin ollut ollu. Kokea miten Ehdoton Rakkaus reagoi Negatiivisen Pahan kanssa. Eikä Täydellisyys luo pahuutta, koska sitä ei ole olemassa, vaan loi tietämättömyyden ja sitä kautta itsekkyyden joka puolustaa omaa tietämättömyyttä, jolloin kaksinaisuus voi olla.
Nyt on sitten ylösnousemuksen aika jolloin LuojaJumala kutsuu pisaransa takaisin kotiin.
Noudattaen vapaata tahtoa ja tietäen että kaikki palaavat joku päivä jokatapauksessa, jopa se viimeinenkin. Kun ei ole mitään muuta mahdollisuutta.
Kuten sanoin tämä on hyvin suppea, mutta siinä menisi 13000 vuotta jos kaikki tuotas tähän mitä ei ole koskaan edes ollutkaan. Tämä on vain peliä jossa me näyttelemme pääosaa.
Olemme tämä mistä kaikki lähti sekä olemme se mihin kaikki palaa. Olematta koskaan erossa sieltä.
Minä Rakastan Teitä kaikkia.Hailakka muisto tosiaan koska Atlantiksen aikaan auringon peitti paksu vesihöyry. Olimme pilvessä kirjaimellisesti. Täältä tulevat kenties ihmiskunnan kollektiiviseen muistiin osa unista, joissa 'väkijoukko sumussa vaeltaa, heitä johonkin ajetaan'. Tämän me tulkitsemme kukin tyylillään, ja tässä eräs tulkinta.
Lukusi 13000 vuotta on sikäli hauska kun 12500 vuoden kuluttua vasta se aika kollektiivisesti josta Saagapolku puhuu. Vasta silloin on 'ykseyden aamuruskon koitto'. Yksilötasolla ja varsinkin Suomessa on nyt paljon tietoiseksi tulevia, siksi täällä kannattanee puhua myös ykseydestä, joka on viimeinen askel. Viimeinen askel erillisyydessä, joka aloittaa uuden polun (syvenemisen) Ykseydessä. Nyt on vielä järkeä puhua dualistiseen tyyliin, silloin kielenkäyttö on muuttunut kun alustava Uusi Jerusalem myös maanpäälle on perustettu.
Tosin nyt on ainainen Nyt jotenka tuo hologramminen ajan venyttäminen eri kausiksi on vain keinotekoinen mielikuva. Mielikuva, jota tarvitaan vielä aikamoinen tovi näin kollektiivisesti, kehityksellisistä syistä. 2012 on vasta alku uudelle ajalle, jonka ensimmäinen huipentuma on aikamaailmassa 12500 vuoden kuluttua :) Ja sekin vasta alkua..
Näin ne aikakaudet vyöryy holograafisina kuvitelmina, saaden alkunsa yhdestä singulariteetista, joka on kaikkialla. Uusi oivallus tulee olemaan Ykseyden ajalla, että sijaitsemme kaikkialla, emme sijaitsekaan enää yhdessä persoona pelkästään. Huhutihuijaa sanotaan nyt, mutta se on vain luonnollista. Ensin ehkä hämmästys, sitten ihastus ja lopulta: "plääh siihen tottuu, se on ihan luonnollista ", sanotaan :)
Ilo laajentaa, sallisin ilo enemmän ja enemmän aivan kaikille. Iloita voi vain sen itsensä vuoksi, miksi tarvita syytä ilolle? Syy jollekin olotilalle on myös kuvitelma, jota pitäisi odottaa. Useat kykenevät olemaan iloisia nyt heti ilman syytä, ja sekös laajentaa ihan huomaamatta. - Tammi2
Saagapolku kirjoitti:
Kaikki on päinvastoin kuin olemme kuvitelleet.Ei ole muuta mahdollisuuta,kulkee omaa tietään se vie turmioon,siinä on ero jeesusen viitoitama tie vei elämään.
Tottelemattomuus vei adamin eroon julmalasta synti tuli väliin se erotta ei ole yhteyttä se on poikki jeesus tuli yhdistämään tämän eron hänen itsensä kautta. - Vi-Siblin
Tammi2 kirjoitti:
Ei ole muuta mahdollisuuta,kulkee omaa tietään se vie turmioon,siinä on ero jeesusen viitoitama tie vei elämään.
Tottelemattomuus vei adamin eroon julmalasta synti tuli väliin se erotta ei ole yhteyttä se on poikki jeesus tuli yhdistämään tämän eron hänen itsensä kautta.Mikä on se sellainen oma tie, joka vie turmioon???
Jokainen ihminen kulkee "omaa tietään", koska kukaan ei voi kulkea jonkun toisen tietä, sehän on täysi mahdottomuus.
Sitäpaitsi Jumala on antanut meille juuri tämän tien kuljettavaksemme. Emme voi kulkea mitään yhtenäistä tietä, koska sellaista ei ole olemassakaan.
Uskossa tien kulkeminen on eri asia, mutta käytännössä jokainen ihminen kulkee omaan tietään uskostaan riippumatta.
Koskaan ei pidä aliarvoida toisen ihmisen oman tien kulkemista, koska oikeasti kukaan ei voi kulkea muuta tietä kuin omaansa.
- kuolema on voitto uu
Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa (Jeesuksen) ettei yskikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3942842Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata762239Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1121785Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1921499- 771472
- 271447
- 1091445
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva191323- 801287
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois401256